Hirdetés

Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Cifu #33735 üzenetére

    Az NVIDIA-nak sokkal több adat áll rendelkezésre az RDNA2-ről, mint nekünk, hiszen nekik a middleware-jeik miatt járnak a konzolok. Egy csomó dolgot ki tudnak próbálni rajtuk, és ezzel adatot kaptak arról, hogy ha nem is tudják, hogy milyen lesz az új generációs Radeon, azért az RDNA2 képességeiről sok információt szerezhettek. Ezek alapján hozhattak olyan döntéseket az Ampere-re nézve, amelyek alapvetően teljesen logikusak lehetnek, csak mi nem értjük, mert nekünk nincs PS5 vagy XSX. :)

    Teljesen mindegy, hogy hova mennek. Az A100 sem erős perf/wattban, hiszen 400 wattal hoz 19,5 TFLOPS-ot. Az pedig 7 nm-en van a TSMC-nél. Sokszor leírtam, hogy a probléma az első generációs fejlesztés. Az AMD azért tud például az Xbox Series X-be 130 watton belül építeni olyan IGP-t, amilyet, mert ez előtt a fejlesztés előtt két generáción keresztül gyűjtötték a tapasztalatot a 7 nm-es node-ról. Az NV mind a 7, mind pedig a 8 nm esetében a Vega 20 tapasztalati szintjén tart, vagyis először kezdtek neki, el kell telnie két generációnak, mire ezeket a node-okat elkezdik jól használni. Alapvetően a tapasztalat hiányzik, nem a gyártástechnológia rossz, vagy az Ampere.

    Gears 5 felújítása arra szolgál, hogy mutasson valamit az Xbox Series X képességeiből. De ezek a képességek nagyrészt szoftverből jönnek. Direkt leírtam a hírben, hogy jelentősen át van írva, azért tud gyorsan és jobb minőségben működne. Ha minden újítás le lenne fedve a PC-n az API-val, és arra áthoznák a kódot, akkor PC-n is így futnak, csak egyelőre még vannak hiányosságok, amikre viszont szintén leírtam, hogy érkeznek a megoldások, csak ezeket nem olyan könnyű szabványos szinten tálalni, mint egyszerűen egy konzolba, egy szem hardverdizájnra bevetni. Összehasonlíthatatlanul nagy a különbség, és sajnos a szabványosítás egy lassú folyamat, hiába lennénk képesek hardvereket tervezni rá, akkor is kell az API az egyes képességekre. Ez van. Viszont ez sosem volt másképp.

    Én az AI felskálázást mindig is jó ötletnek tartottam. A megvalósításokkal vannak problémák, azok sajnos igen gyérek ahhoz képest, hogy mit lehetne ebből kihozni. És ez az ipar felelőssége. A legfontosabb az lenne, hogy a fejlesztők saját maguk meglássák a technológiában az értéket, mert akkor lehet belőle valami, de amíg "szarunk az egészre, a reklámpénz a lényeg" mentalitással megy, addig nem fogunk igazán jól működő megoldásokat látni. Ezt muszáj akarniuk a fejlesztőknek, hogy igazán működjön. Ez a fő oka annak, amiért a Microsoft eleve úgy áll hozzá ehhez, hogy natívan 4K-ra terveznek a Series X-szel. Ők se bíznak még az AI felskálázásban annyira, és őszintén szólva az eddigi gyakorlati eredményeket látva azt kell mondanom, hogy érthető a döntésük. Ez még változhat később, elvégre ez az egész problémakor szoftveres, tehát a problémák megoldása is szoftveres jellegű. Sőt, igazából csak pénz kellene hozzá.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

Új hozzászólás Aktív témák