Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Dandris

    tag

    válasz Yany #20599 üzenetére

    "csak sz*pást látok a DX12-vel"

    és most gondold el, aki a dx12 hype miatt vett radeont, tuggyukki tanácsait követve ;]

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Yany #20599 üzenetére

    DX11-ben nem létezik az a kód, amit DX12-re kötelező megírni. Ez nem az API hibája, mert elég nehézkes lenne szabványosan úgy kezelni a VGA-kat, hogy közben nincs eszközlokális memória. A Vulkan is ilyen. A Mantle az egy speciális API volt, marhára rászabva arra, amit az AMD meg tudott engedni magának. Nekik teljesen realitás az egész VRAM-ot host visible flaggel kezelni, meg kb. az Intelnek is az. De ez egy nagy piac, ahol nem csak AMD és Intel van. Emiatt ilyen a DX12 és a Vulkan. De ebből nagy gond azért nincs, nem egy fejlesztő megcsinálja jóra a DX12 módot. A Frostbite-nak az sajnos nem volt túl szerencsés, hogy nagyon építettek a Mantle-re, így az egyes kritikus képességek kihullásával jöttek a problémák. És nem olyan egyszerű ám nulláról újraírni egy memóriamenedzsmentet, ez a legkritikusabb része az explicit API-knak. Viszont más alapvetően megoldja, tehát ez innentől az EA sara.

    A Vulkan azért a memóriamenedzsment szempontjából jóval egyszerűbb. Ha nem akar működni a dolog, akkor alávágod az AMD VMA-t. Már majd húszezer sornyi kódról van szó, amit tényleg elég jól konfigurálni lehet az igényekre. Nem lesz szupergyors, mert általános megoldás, de arányaiban minden szituációban jó sebességgel működik. A DX12 esetében a Microsoft egy sokkal butább verzióját kínálja ennek, ami igazából tényleg csak egy kiindulási pontnak jó, nem lehet csak úgy beépíteni és várni tőle az automatikus működést. Szóval jelenleg egészen mások a lehetőségek a két API-n.

    Azért a Doom pont egy rosszabb példa, mert annak elég sok problémája volt GeForce-on a Vulkan miatt, több memóriát is kért, mint Radeonon. A Wolfenstein 2 ezeket korrigálta. A Doom inkább egy nulladik generációs projekt volt számukra. Nem különösebben számított, hogy hibátlanul működik-e, arra kellett, hogy a Wolfenstein 2-re tapasztalatot gyűjtsenek. Szépen el is mondja Axel, hogy milyen volt a portolás. [link]

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

Új hozzászólás Aktív témák