Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Cifu #33726 üzenetére

    A Gears 5-nél beszéltek erről részletesen a fejlesztők. Direkt leírtam a linkelt hírben, hogy mit csinálnak, hogy ennyire gyorsan fut. De a Dirt 5 is 4K 120 fps-re készül, bár ott is lesz 60 fps-es mód is a sugárkövetéshez. Alapvetően ott nyernek sokat, hogy használják a mesh shadinget, illetve az SFS-t. Ez a kettő olyan extrém mértékben boostolja a feldolgozást, rengeteg felesleges munkától megkímélik a futószalagot.
    Ugye a mesh shadinget átmenthetik PC-be, függően attól, hogy miképp használják, mert némelyik eljárással annyira ez nem baráti a DXR-rel, ugye konzolon programozható a bejárás, míg PC-n ezzel nem lehet számolni, tehát nem mindegy, hogy mit csinálsz a mesh shading pipeline-on, könnyen ki tudsz futni a fixfunkciós blokk képességeiből.

    Az SFS-re sajnos nincs semmilyen megoldás még PC-n. A jó hír, hogy előreláthatólag 2022-ben lesz egy tesztspecifikáció, ami ezeket a képességeket átmenti PC-be. Ha azzal minden rendben lesz, akkor 2023-ban jöhet olyan Windows verzió, ami már végleges formában is képes a memóriamenedzsmentet a hardverekre bízni, így lehet majd a lapokat cserélgetni allokációk helyett. Konzolos megoldás egyébként azért nem jó PC-be, mert az a GPU multiprocesszorainak címfordítójával működik, ami magába a konzolban szuper, de PC-n nem lehet elvárni, hogy például az NVIDIA x86/AMD64 licencet szerezzen, tehát kell egy alternatív technológiai irány, ami függetleníti a rendszert a host CPU-tól. Erre létezik egy nagyon jó javaslat, viszont idő kell, amíg ezt szoftveresen és hardveresen implementálják. Egyébként önmagában PC-n a finomszemcsés adatmenedzsment nem akkora követelmény. Ha tudsz pakolni a gépbe 32+ GB rendszermemóriát és 16+ GB-os VGA-t, akkor simán nem probléma a szoftveres formája a menedzsmentnek. Ami miatt gond, hogy a szoftveres formát meg kell kézzel írni, míg a konzolos forma hardveres, vagyis alapvetően egy rövidke programkód az egész, ami kijelöli, hogy honnan lehet lapokat betölteni. Emiatt éri meg ezt PC-re áthozni, mert nem mindegy, hogy a probléma kezelése pár kódsor, vagy több ezer. Persze itt mondhatod, hogy ha valaki nem akar menedzsmentet írni, akkor majd használ D3D12MA-t vagy VMA-t. Ez is egy megoldás.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

Új hozzászólás Aktív témák