Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • VinoRosso

    veterán

    válasz Abu85 #206 üzenetére

    Miért lenne feltétlenül bonyolult az amiben sok függőség van?

    Próübálj meg rá sw-es ütemezőt írni, aztán meglátod :D ( nem egyszerű alacsony költségű algoritmust kreálni ilyenekre)

    A folding az meg csak 1 alkalmazás, másik 10ben meg pörög mint a búgócsiga. Mint említettem minden GPU masszívan párhuzamos számításokban tud villogni, ahol nagy mennyiségű független adaton kell ugyanazt az egyszerű műveletet végrehajtani. Olyan meg hogy nincs függőség olyan nincs( utasítás vagy vezérlés függőség mind1.. ) :N A függőség nem architektúra fícsör, hanem egy probléma sajátossága, az hogy ráhúzod a legjobb algoritmust, és ebben is vannak fix lépések, amiknek meg kell előzniük a másikat. Ilyenkor nem lehet párhuzamosítani egyetalán, tehetsz alá akármilyen vasat, hacsak nem képes időutazásra, nem fog javítani a telesítményen. Ameddig kauzalítás van, addig pedig lesz mindig ilyen, és minden kódban van ilyen. Az ütemezővel annyiban lehet javítani a helyzeten, hogy ha nincs akkora fokú párhuzamosság egy kódban, hogy kihasználja a telejes számítási kapacitást, akkor a maradék lazsáló sp-oknak lehessen melót osztogatni.Geometry shadert leginkább + sp-kkel lehet gyorsítani, ezért jobbak benne a radeonok, 300 körüli sp számmal már r600 szinten lenne a g80 is. Dx10.1 nem azért nem támogatja véleményem szerint az NV mert mindenképpen a CUDA-val akarja kitúrni a DX-et, hanem egyszerűen nem éri meg nekik. Sima anyagi okai vannak, előre teveztek egy olyan architektúrát 3-4 évvel ezelőtt, amivel az akkori és a közeljövő alkalmazásai széles körben jó teljesítményre képesek voltak, és egy csomó óvét bezsebeltek vele. Ekkor sehol sem volt még a dx10 sem, nem hogy a dx10.1. Idén kezd kijönni a hátránya ennek, de nyilván 3-4 évig nem a pénzeszsákokon ültek, hanem közben dolgoztak egy teljesen új architektúrán. Ennyi idő pedig elég sok probléma felfedésére és megoldására elég . G80ból ezalatt kipréselték amit lehet, ősszel meg már jön egy dx11-es architektúra, és amit felhozol hátrányként a G80 ellen az szerintem jó eséllyel el fog hervadni mint a rózsaszál. Nem értem mindek fikázod már jó előre azt amiről még fogalmad sincs( illetve tudom, ez a fanatizmus :D ) , és hogy honnét veszed, hogy megoldhatatlan feladat az nvidiának egy zsír dx11-es chip gyártása. Ha pedig dx11ben jó lesz, nagy valószínűséggel ugyanolyan jó lesz dx10.1ben is, de hogy milyen dx10.1ben az szerintem addigra már senkit nem fog érdekelni.

Új hozzászólás Aktív témák