- Telekom mobilszolgáltatások
- A Watch7-tel debütálhat a Samsung vércukormérője
- Fotók, videók mobillal
- iPhone topik
- Garmin Forerunner 165 - alapozó edzés
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Bemutatkozott a Redmi új szériája
- Oppo Find X5 Pro - megtalálták
- Bluetooth-headsetekről általában
Hirdetés
-
Miniképernyős, VIA-s Epomaker billentyűzet jött a kábelmentes szegmensbe
ph A megfizethető, szivacsokkal jól megpakolt modell ötfajta kapcsolóval és kétféle színösszeállítással/kupakprofillal szerezhető be.
-
Lenovo Essential Wireless Combo
lo Lehet-e egy billentyűzet karcsú, elegáns és különleges? A Lenovo bebizonyította, hogy igen, de bosszantó is :)
-
Érkezőben a Poco M6 4G
ma 5G-s és 4G-s Pro modell már van, hamarosan lesz Poco M6 4G-s alapváltozat is.
-
Mobilarena
nVidia GeForce GTX 970 / 980 (GM204)
Új hozzászólás Aktív témák
-
FLATRONW
őstag
Nem ad 4k-s képet fullhd monitoron. Annyi a lényeg, hogy 4k-n számolja ki és utána fullhd-ra átkonvertálja (downsampling). A minőség jobb lesz, mintha csak fullhd-n lett volna kiszámolva a kép de rosszabb mintha valós 4k-s monitoron lenne megjelenítve. Ez ugyanaz, mint a BF4-ben a resolution upscalle.
-
-
FLATRONW
őstag
válasz Alice90 #2942 üzenetére
Ez azért van, mert az fps számláló másodperces átlagot mutat (ahogy a nevéből is kiderül).
Ahhoz, hogy bekapcsolt dupla bufferes v-sync mellett 60 fps-ed legyen 16,6666 ms-onként vagy kevesebb idő alatt elkel készülni a képkockáknak. Hogyha a következő képkocka csak 17 ms alatt készül el, akkor a monitor az előző képkockát fogja megjeleníteni még egyszer. Tehát ilyenkor egy képkocka 33,3 ms-ig van a monitoron, hiába van már régen kész a következő képkocka. A lényeg az, hogyha folyamatosan 17 ms-onként készülnek el a képkockák, akkor 30 fps lesz a sebesség duplabuferes v-sync mellett. (kikapcsolt v-sync melett a 17 ms 58,8 fps-t jelentene)
50 fps esetén az történik, hogy az esetek nagyon nagy részében a képkockák elkészülnek 16,6 ms alatt és csak néhány képkocka elkészítéséhez kell ennél több idő. -
FLATRONW
őstag
válasz Alice90 #2955 üzenetére
Azt kell megértened, hogyha nincs meg a stabil 60 fps-hez a teljesítmény, akkor vissza fog esni a játék teljesítménye a dupla-buferes v-sync miatt. Hogyha vissza esik a játék sebessége, akkor a GPU és CPU kihasználtság is visszafog esni. A videódból is az derült ki, hogy Ultra beállítások mellett kikapcsolt v-sync esetén nincs meg a stabil 60 fps, a legtöbb esetben 58 és a GPU kihasználtság pedig 99 százalék. Tisztán látszik, hogy GPU limites a játék.
[ Szerkesztve ]
-
FLATRONW
őstag
Nem az számít, hogy mekkora a min és a max érték, hanem az, hogy mennyi ideig van min és max értékek közelében a teljesítmény. Értem ez alatt azt, hogy lehet hogy alacsonyabb a minimum fps, de ritkábban esik le oda a teljesítmény és fordítva érvényes ez a max fps-re is, hiába alacsonyabb hogyha gyakrabban teljesít annak közelében a kártya. Ennek köszönhetően simán lehet magasabb az átlag.
-
FLATRONW
őstag
Számítani számít, de valójában nincs akkora jelentősége. Szerintem jobb az, hogyha pl. percenként egy pillanatra beesik 23-ra, mint az hogy gyakrabban és hosszabban 45 fps-t teljesít a kártya.
Amúgy szerintem jelen esetben ezt a min és max fps-t észre sem lehet venni a benchmarkban és a játékban sem. Valószínűleg a teszt elején betöltés után keletkezik a min fps és a végén a max. Jó lenne egy olyan grafikon, mint a Metro esetében, hogy látni lehessen, hogy melyik helyen is vannak ezek az értékek.[ Szerkesztve ]
-
FLATRONW
őstag
válasz regener #6440 üzenetére
Nem számít a felbontás, csak az, hogy mekkora bitsűrűséget állítottál be tömörítésnek. A felbontás csak akkor számít, hogyha tömörítetlen a kép (videó). Egyszerű kiszámítani, hogy mennyit fog foglalni a videó. A felvétel idejét (mp) be kell szorozni a kiválasztott bitsűrűséggel. Egy 7 órás videó 30 Mbps-al (3,75 MB/s) 94500 MB helyet fog foglalni. Egyébként az árnyékfelvételnél is mutatja, hogy 5 perc mennyit fog foglalni a kiválasztott minőség mellett.
[ Szerkesztve ]
-
FLATRONW
őstag
válasz ricshard444 #7296 üzenetére
Gondolom ez ugyanaz, mint a driverben a video beállításoknál levő dinamikatartomány 16-235 és 0-255, csak ez játékok esetén is működik.
[ Szerkesztve ]
-
FLATRONW
őstag
válasz rappit4 #7568 üzenetére
Sajnos a mai játékokban nem igazán működnek a régi (MSAA) elsimítási megoldások. Ahol működik, ott sem olyan hatékonyan ahogy régen és még az erőforrásigényük is óriási. Az említett Alien Isolation például FXAA és SMAA-ot használ. Ezek post proces élsimítások, tehát csodát nem érdemes tőlük várni és a képet is homályosítják, de legalább nincs nagy erőforrásigényük.
-
FLATRONW
őstag
1-2 fps-el többet vesztesz, mintha csak MSAA használnál. A TXAA valójában az MSAA keverve az FXAA-al.
Tehát 2 TXAA egyenlő 2 MSAA+FXAA.Tehát akinek nincsen legalább Keplerje, az elő tudja állítani úgy, hogy játékban beállítja az MSAA és driverben pedig bekapcsolja az FXAA is.
[ Szerkesztve ]
-
FLATRONW
őstag
A teljesítmény adatokból és a kapott minőségből nekem ez ugrott be. Ezek szerint tévedtem.
Ha jól értem, akkor nem is tévedtem akkorát:
TXAA anti-aliasing creates a smoother, clearer image than any other anti-aliasing solution by combining high-quality MSAA multisample anti-aliasing, post processes, and NVIDIA-designed temporal filters.
[ Szerkesztve ]
-
FLATRONW
őstag
válasz ingalls #10048 üzenetére
5 százalék és 50 százalékos minimum között nincs semmi különbség fogyasztás terén. Ez azt jelenti, hogy a CPU üresjáratban mennyire veheti vissza az órajeleket és a feszültséget. Például az én proceszorom 1600-1700 MHz-re veszi vissza magát függetlenül attól, hogy 5 vagy 50 százalék a minimum. Ez azért van így, mert az energiatakarékossági funkció a CPU szorzókkal játszik és ott pedig az én esetemben 16 a minimum. Más CPU-nál is így van, 50 százaléknál már a legalacsonyabb szorzót állítja be a rendszer.
A lényeg az, hogy ez a beállítás nem azt jelenti, hogy mennyire van leterhelve a CPU.
Például az én esetemben, hogyha a minimális szintet 100 százalékra teszem, akkor a CPU nyugalmi állapotban is 3400 MHz-en fog járni, ami kb 5-10 W többlet fogyasztást jelent terheletlen állapotban, mert nem tud visszaesni az órajel 1600 MHz-re és a hozzá tartozó feszültség szintre. -
-
FLATRONW
őstag
válasz SSJPeter #11266 üzenetére
Megjelenéskor nem is volt hajlandó GPU-n futni a PhysX a Redux verzióban és ilyenkor néha nekem is kifagyott a játék. Később ezt javították és nem volt a továbbiakban fagyás. Mivel a játék eredeti, ezért ez a lehetőség ki is van zárva.
Azonban ahogy leírod, hogy bekapcsolt advenced PhysX mellett hűvösebb volt a kártya és kevesebbet is fogyasztott, arra következtetek hogy valami miatt mégis a CPU-n futott a PhysX. Mivel a CPU le volt terhelve a PhysX számolásával, ezért visszafogta a GPU teljesítményét is valamennyivel.
Próbáld ki azt, hogy a Control Panelben a PhysX beállításoknál manuálisan beállítod a GPU-t a PhysX számítására.
Hogyha automatán hagyod, akkor is azt írja ki, hogy a GPU számolja a PhysX-et de ez nem biztos, hogy igaz is minden esetben. Voltak olyan esetek, hogy a GPU-Z nevű programban addig nem tette oda a Physx-hez a pipát míg a Control Panelban automatára volt téve a PhysX.
Egy próbát megér. -
FLATRONW
őstag
válasz JoolsNOS #15142 üzenetére
Ez így van. A magas látótáv procilimitet okoz, a shadow map pedig a memóriát eszi meg. Nálam 50-re van állítva a látótáv és szintén mediumra az árnyékok. Magas árnyékok mellett elfogy kinti területeken a memória és szépen akadozni kezd a játék. Persze nálam csak 2 GB áll rendelkezésre. Médiumon 1900-2000 között van a memória használat az AB szerint, de nem okoz szaggatást. A játék érdekessége, hogy nagyon simán fut alacsonyabb fps értékek mellett is, a Crysis első részéhez tudnám hasonlítani a folyamatosságot.
-
FLATRONW
őstag
válasz almos94 #16005 üzenetére
Miért baj az, hogy 4 GB-os részekre vágja fel a felvételt?
Win 7 alatt annyit tudsz csinálni, hogy alacsonyabbra veszed a bitrátát. 50 Mbps mellett 10 perc alatt eléred a 3,8 GB-ot. 25 Mbps mellett még jó minőségű lesz a felvétel, de már 20 perc is belefog férni a limitbe.
Ahogy utánanéztem a limitet a windows 7 beépített mp4 muxere okozza, ezt használja a shadowplay is. Nem is értem, hogy az Nvidia miért nem egy másik mp4 muxert használt, ahol nincs ez a limit. -
-
FLATRONW
őstag
A Witcher 3-ba tévedésből a GPU PhysX modul került, aminek következtében bizonyos esetekben a GPU számolja a PhysX-et. Jelen esetben a GPU-s és CPU-s PhysX között semmi minőségbeli különbség nincs.
Ezzel a szinttel a CPU is simán megbirkózik, de GPU-n számoltatva 10-15 százalékos sebességvesztést okoz. A játékban nincs lehetőség kikapcsolni, mivel tévedésből került bele. Egyetlen megoldás, hogy a Control Panelben CPU-ra teszük a PhysX számítását. Valószínűleg egy újabb driverben az Nv profilból fogja tiltani a GPU PhysX-et, de addig is ez rá a megoldás.
Akik társkártyát is használnak PhysX-re, azoknak nem kell semmit sem változtatni. -
FLATRONW
őstag
válasz FRIZ 22 #24664 üzenetére
Tapasztalat. Bizonyos helyzetekben felfigyeltem, hogy a második GPU-m jelentősen nagyobb terhelést kap, mint az első, azonos órajelek mellett és ezt a driverbe épített PhysX indikátor is megerősítette. Azonban hogyha CPU-ra tettem a számítást, akkor ugyanazon a helyeken egyforma volt a terhelés.
Abu utánajárt a fejlesztőknél és kiderült, hogy tévedésből a GPU-s modul került a játékba. Állítólag azért nem vették észre a teszteknél, mert náluk is CPU-ra volt téve a PhysX. -
FLATRONW
őstag
válasz FLATRONW #24665 üzenetére
Itt van két videó. Mindkét esetben kikapcsoltam az SLI-t, az egyik esetben a második GPU-t állítottam be PhysX számolására, a másik esetben pedig a CPU-t.
Jól látható, hogy a második esetben vízben úszkálás közben 20 százalékos terhelést kap a GPU, vízből kiszállva pedig leesik a terhelés. Az első videóban, ahol pedig a CPU számolja, ott végig alacsony a terhelés.
Az 5 százalékos alap terhelést a második kártyán a ShadowPlay okozza, felvétel nélkül 1 százalékos terhelés van rajta.Még annyit hozzátennék, hogy csak bizonyos helyeken számolja a GPU a PhysX-et. Tehát nem minden vízben úszkálós jelenetben kapcsol be.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- AMD Radeon™ RX 470 / 480 és RX 570 / 580 / 590
- Elemlámpa, zseblámpa
- Xbox tulajok OFF topicja
- GTA VI
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Vicces képek
- Okos Otthon / Smart Home
- Milyen autót vegyek?
- MasterDeeJay: Volta a bányából azaz CMP 100-210 kisteszt (Tesla V100 mining)
- További aktív témák...