Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • runner 125

    nagyúr

    Sziasztok,

    Segítsetek pls, totál amatőr vagyok a témában.
    Az első kérdésem olyan, amit gyanítom minden zöldfülű user feltesz: "megéri" mostanság napelemet szereltetni? Vagy erre nincs egzakt válasz? :)

    Jelenlegi villanyszámlánk kb havi 11.500ft. Nincs elektromos autónk, de idővel lehet lesz.

    Fűtést gázzal oldjuk meg, a ház nagyon jól szigetelt, viszont nyárra van 4 klímánk (ezek tavaly ősszel lettek felszerelve, tehát még a fenti összegben nincsenek benne, mert még nem működtek).
    Illetve a melegvíz bojlere tud villanyos felfűtést (nyárra) és gázzal is tudom fűteni, aztán a sütő villany, a főzőlap gázos.

    A házunk tájolása úgy gondolom remek lenne, szomszéd épületek messze vannak, erdő, nagy fa nincs ami árnyékolna, a tető kb 40 fokos szögű, viszont a ház K-Ny tájolású így hosszában, tehát gyakorlatilag folyamatosan tűzi a nap.

    Mely egy mai napelem rendszer gyenge pontja? Tehát, mi az ami elromolhat és el is romlik mondjuk a gari lejárta után? Inverter? Ha igen, mennyibe kerül egy ilyen pluszba?

    Mi alapján tudom meg, h nekem mekkora rendszerre van szükségem?
    Valamint, technológiát tekintve esetleg érdemes még várni, h "még újabb", még jobb (hatásfokú? kedvezőbb ár-érték arányú?) panelek jelenjenek meg? Vagy már most elég kiforrottak a mai rendszerek?
    Nyilván olvastam a 2024-től esedékes szaldó változást, tehát ha rakatnék is, mindenképpen azon dátum előtt még.

    Köszönet! :)

    [ Szerkesztve ]

    "Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!

  • runner 125

    nagyúr

    válasz Geresics #10644 üzenetére

    Hali,

    Ok, remek, köszi az infot.