- Apple iPhone 15 Pro Max - Attack on Titan
- Xiaomi 14T - nem baj, hogy nem Pro
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Huawei P30 Pro - teletalálat
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- iPhone 16 vagy Oppo Reno13?
- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Mobil flották
- Samsung Galaxy S22 Ultra - na, kinél van toll?
-
Mobilarena
Általánosságban a napenergiáról (alapinformációk)
Kezdjük Ádámtól, Évától! Napenergiát nagyon sok mindenre lehet hasznosítani, nagyon sokféleképpen, de ezek közül a legelterjedtebb a napelem és a napkollektor.
Napelemmel villamos energiát lehet előállítani, napkollektorral hőenergiát állítunk elő, amivel vizet vagy levegőt lehet melegíteni, amit a használati meleg víz melegítésére, vagy épp fűtésrásegítésre lehet használni. Utóbbi előnye, hogy rendkívül magas hatásfokkal (<95%) tudja a beeső napsugárzást hasznosítani, hátránya, hogy akkor adja a legnagyobb meleget, amikor süt a nap – jellemzően amikor nincs rá szükségünk (nyáron)! Mosodáknak, autómosóknak (ahol sok hőenergiára van szükség nyáron is) ideális befektetés! Háztartásoknak már több problémát hordoz, mint előnyt, mert a nyáron keletkezett energiával valamit kezdeni kell, különben néhány év alatt saját magát fogja károsítani a rendszer!
Könnyű megjegyezni, hogy melyik-melyik, mert anno iskolában majdnem mindenkinek volt napelemes számológépe! Ez a topic a napelemekről szól!
Új hozzászólás Aktív témák
-
ecaddsell
aktív tag
válasz gorbep #47378 üzenetére
Valahol itt van a kutya elásva, hiába a sok napelem által megtermel energia ha azt nem lehet elvinni oda ahol használni lehetne pl. EV töltésére. Arra nincs felkészülve az elektromos hálózat, hogy az emberek a munkahelyükön/környékén (ahol nappal tartózkodik a többség) közel 1-2 nagyságrenddel megnöveljék a villamos energia igényt (ugyanez igaz akár hétvégi/nyaralós időszakban amikor mindenki útnak indul). Ennek a kiépítése belátható időn belül nem realitás és azt valaki meg is kell fizesse.
Láthatólag még az okos mérők telepítése sem megy elég gyorsan, egyre gyakrabb a túlfesz probléma, a hálózat fejlesztéséhez meg kicsit több kell...Egyébként mivel nálam pont aktuális az EV kérdés, otthon töltve pláne napelemről ingázásra szuper, egyébként hosszabb utazásra néhány probléma:
A gyorstöltés mint minden lithium akkunál 80%. Utána nincs aki kivárja. Komfort igény (pl. fűtés) nagyon csökkenti a hatótávot. Nem biztos, hogy egyébként akkor állnék meg amikor tölteni kell és akkor pont egyből lesz szabad töltő (mert ugye az az érv, hogy 500km a hatótáv, ennyit biztosan nem vezetek egyben, valóban de 80%-nál már csak 400km, fűtésnél már csak 350, nem kockáztatva már csak 300, autópálya sebességnél meg 250km, rokonokhoz/sítúrán ennél többet szoktam menni egyben...).
Plug in hibrid probléma: Vagy a csomagtér vagy a tank mérete vagy mindkettő kompromisszum, irdatlan nehéz és extra bonyolult a kétfajta hajtás miatt. A felár nagyon sok idő alatt jön csak vissza.
Új hozzászólás Aktív témák
Az összefoglaló tartalma:
1. Alapfogalmak
2. Napelemekről
3. Napelem típusok
4. Inverterekről
5. Várható termelés kiszámítása
6. Mi történik működés közben?
7. Mi az engedélyeztetés menete?
8. Rendszer-méretezés és hibák(!)
9. Villámvédelem
10. Árak és megtérülés
11. Hibrid rendszerek
12. A megújuló energiák helyzete napjainkban
13. Egyéb
14. Telepítés után
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs