- Az Apple is mesterséges intelligenciával turbózza fel a teljes kínálatot
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Poco M6 4G-ként érkezik a Redmi 13 4G
- Poco F3 - a mindenes, de nem mindenkinek
- iPhone topik
- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
- Samsung Galaxy S22 és S22+ - a kis vagány meg a bátyja
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- Telekom mobilszolgáltatások
Hirdetés
-
A Samsung elkezdte árulni új Micro LED tévéit
ph A vállalat elsőként az Egyesült Államokban küldi boltokba a friss Micro LED televíziókat, amelyek nem lesznek kimondottan olcsók.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Frissítve! Ubisoft Forward 2024 - Az összes bejelentés egy helyen
gp A show hamarosan kezdődik, utána az összes trailert összegyűjtjük egy helyre.
-
Mobilarena
Alapelv: "Ha rendszáma van, itt a helye!"
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!
Új hozzászólás Aktív témák
-
DigitXT
félisten
80-90 temporol 100-110
És valószínűleg az a motor fog legjobban ugrani ebben a tartományban, amelyik
a 0-100-at is gyorsabban letudja. Amúgy írta Den, hogy egy dolog a motorerő,
de nagyobb tempónál hatványozottan számít a légellenállás. Mondjuk a kisplexi
összességében rontotta a Madison légellenállását, így a végsebesség csökkent.
Mi több 130-cal repeszteni kisplexivel már felér egy kínzással. Túraplexivel: laza.
Viszont 100-ig gyakorlatilag pont ugyanazt tudja a gép 0,1 mp különbséggel...gyorsulasi mizeria, teves ut
Szerintem meg egy előzésnél pont egy jól belőtt motor csinálja meg legjobban a
visszaváltást, és éri el leghamarabb a szükséges sebességkülönbséget, ergo az
lesz a biztonságosabb is... Mivel automatáról van szó, érdemes lehet(!) hangolni.
Persze gyárilag sem "szart" adnak ki! Csak más szempontból optimalizálják: pl.
fogyasztás, élettartam. Amúgy egyetértünk: ha kevés a gép, nagyobb motor kell.
Azért egy görgőcsere annyira nem költséges. Egy Multivar, vagy egy J.Costa az.Elvagyok én a 250-essel is Bp-en (nem tudom, mennyit motoroztál itt). Ahogy a
180-assal is remekül elvoltam 3 évig, de mégis a Madison a kedvencem. Szóval
nem mondanám, hogy semmi értelme. És ezzel ki lehet menni a városból. Ha a
180-as nem szereti az országutat, akkor az nagyon kompromisszumos lesz és
menet közben nem tudod cserélni a blokkot nagyobbra. A nagyobb blokkal meg
tudsz lassan is menni: nem kell digitálisan kezelni a gázt (0-100-ra gyorsulni).Ui: nem beszélve arról, hogy nagyobb gépen általában jobb a futómű és a fék is.
-
DigitXT
félisten
Mondjuk a Burgonyát nem ismerem... de a Madison integrált fékrendszerének
fékerőelosztása olyan, hogy lehet blokkolósra húzni a hátsót, mégpedig direkt
ilyen, hogy egy túl erős fékezésnél ne az első blokkoljon (először). Elől is hátul
is egy dugattyú dolgozik olyankor, de a hátsó nagyobb + olyan az elosztó.vaksi8: az oldalán csúszó vas egyébként megállt a kamion előtt? Sajnos ez a
pánikreakció a legrosszabb, főleg, ha úgy téped a féket, hogy leblokkol elől is.
Hasonlót estem tavaly, csak a "féktáv" végén, új gumin, esőben felfestésen.
Mondjuk ott rendesen elszelelt a motor, úgy kellett utána szaladni, "LOL".
De egy ideig kontrollált volt, így nem 100-nál esett ki alólam "csak" ~30-nál.Szerk: de ha azonos fékerő jut elől-hátul, akkor is a hátsó blokkol a súly miatt.
(Tudom, robogónál nagy súly van a hátsó keréken, de azért elkönnyül az is.)[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
Francokat nem lehet farolni kombinálttal.
Az SH a bal fékkarral a hátsó egy dugattyút és elöl a középső egy dugattyút fékezi, a jobb oldali meg az első két szélsőt. Én mindkét kart erősen húzva is olyanokat farolok a fehér aszfaltos (kurtára csúszik) Budakeszi kereszteződésekben. Mert ugye az ember nem akar beállni a sorba, gyorsan előresiet a kocsik mellett, de ha hirtelen zöld lesz a lámpa, igyekszik beállni a kocsik közé. Egy közepesen erős fékezésnél is csúszik a motor két kerékkel íde először a hátsó csúszik meg, biztos szarul fékezem). Mivel ez egy könnyű, jól irányítható robogó, meg lehet fogni.(#9726) ludsimon: Nem azt mondom, motorozni váltós motorral kell szerintem is, de te 10 hozzászólással korábban még a manuális váltó ellen voltál.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
A szín évente változik, az elforgatás meg a hónapot mutatja.
Az, hogy a hónap 10., vagy 13. napján jár le, nem látszik! Azt
csak külön tudja lekérdezni, ha vmiért eleve gyanús voltál.
(Mondjuk olyan hülye vagy, hogy tavalyi a matricád.) Mint pl.
nekem az esti találkozón: na az már valóban baromság volt!Mivel a gépjármű nincs jelentősen más állapotban 1 nappal
a vizsga lejárta előtt és után, ezzel a törvény jóval elnézőbb.
Nem a rendőr volt rendes*: 30 napon belül 5K,de utána sem
ugrik a rendszám - csak nagyobb a tét. 90 nap után lesz baj.
(Mivel tavaly a szervizben járt le a műszakim, utánanéztem.)*: kivéve, ha régi sztori, és akkor még más volt a törvény.
-
lehella
senior tag
Amikor simán gurulok, vagy húzom neki nem érzek semmit se, 100-nál se, csak ha húzom az első féket 30 km/h felett, ezért nem hiszem hogy érezném forgatva. Beszéltem Egümotorsal, azt mondták hogyha a tárcsa lenne rossz, akkor ütne a fékkar. Ilyet tapasztaltam a hátsó féknél régen, meg kocsinál is.
Tényleg azt tudom elképzelni, hogy valami más lesz a baj, vagy valamit rosszul raktak össze, de az bebaszna igazán szólva. Csavarokat csekkoltam tegnap, a csapok miatt nem szedném szét ma este, mert holnap megyek hozzájuk vissza.
80 km oda vissza remélem nem feleslegesen.. jeeeje szopórólllerwww.taplalkozastanacsadas.hu -> "Edd magad soványra"
-
lehella
senior tag
Ezek szerint nem kivitelezhető otthon a csapcsere, esztergályos kellene hozzá? Holnap tudok csak menni a KékHoldba féknézésre, utána tudok csak infóval szolgálni kcsa számára, hogy mire lenne szükség pontosan, de csak kopott ki a hüvely. Ezt szemre úgy lehet ellenőrizni, hogy ha a csap átmérője kisebb mint a hüvely, akkor tutira a csap a rossz?
www.taplalkozastanacsadas.hu -> "Edd magad soványra"
-
dugynok
senior tag
Az a baj, hogy mostanság már kevés a rendes szerelő. Inkább csak cserélőemberek vannak sok helyen,akik ki és be teszik az alkatrészeket kevés hozzáértéssel és 0 lelkiismerettel. Ritkaság (sajnos), ahol rendesen, körültekintően szervizelnek, mintha maguknak csinálnák..
Azért remélem Lehellának megoldódik a húzódó rollere
-
Den
veterán
-
DigitXT
félisten
válasz csongi #10420 üzenetére
Amúgy elég vicces dolgokba kötött bele. Miért úgy áll az ülés: mert oda nyílik...
(Full gyári a motor, teleszkópos üléskitámasztóval.) Vagy miért nincs pótkulcs:
mert én sem kaptam hozzá. Mi van, ha elveszítem: zárcsere, mi más? De most
rákerestem, hogy 1890 Ft-ért másolnak autókulcsokat... csináltatok, nagy vicc.
Típusismeret nélkül a gyári megoldásokba belekötni szerintem meredek.
(Most persze, hogy valós aggodalom, vagy csak az alku része akar lenni - más
kérdés. Nem rejtettem véka alá az öreg gumit sem, lásd hirdetés... Olyat vesz,
amit akar. Ha a hirdetésben ez nincs benne, nem tudom "észreveszi-e", vagy
egyáltalán érdekli-e: 300K-ért ne akarjon már az ember "vadiúj" 250-est, nem?)Pótkulcs szvsz nem az elveszítés miatt kell, hiszen azt valaki meg is találhatja.
Ahogy lakáskulcs elveszítésénél is zárcsere (hiába van belőle több példányod).
Max. ha bezárod a kulcsot, jön jól a pót, azt aláírom: nem kell hülyének lenni.
(Kis Majához, Madisonhoz volt, de soha, semmire nem használtam őket, LOL.)Egyébként szimpatikus volt, nem arról van szó, csak ha alaptalan a kötekedés!
Neked vitte a Majád a "120-125-öt"? Azt mondtad 100-nál csak 6000-et forgott
úgy átalakítottad a hajtást/áttételt: akkor elvileg lehetett benne még tartalék.
Szerk: ennek az évjáratnak teljesítménycsúcsa 7500-nál, 6000-nél nyomaték...
De mivel rövid a gyári áttétel, 100-nál már ugye 8000-nél jár. Onnan lehet tudni,
hogy már nem vált, hogy a sebesség egyenesen arányos a fordulatszámmal.Videó. Mondjuk itt még a Dr.Pulley görgőkkel.
Amúgy fejből kb.
8200@100 km/h
7400@90 km/h
6600@80 km/h[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz csongi #10450 üzenetére
Esküszöm, nekem úgy jött le, hogy 250-es Majád volt. Olyan szinten írtál róla,
hogy áttétel így meg úgy, hogy csak. A Burgman és Maja közt mi a közös?
A ccm? Csak mert a blokk sem ugyanaz, se a véglehajtás, se a varió: semmi!
Én meg a beírásaidból akartam következtetéseket levonni az én Majámra LOL.Lehet, hogy simán félreértettelek, úgy néz ki, ezen a fórumon ez általános.
-
DigitXT
félisten
válasz csongi #10544 üzenetére
Mivel a motorok/hajtások karakterisztikája eltér, ezért ennyire nem egyszerű:
ismert távot adott idő alatt teljesítő motorkerékpár átlagsebessége is ismert,
de hogy milyen úton jut a lemért "végsebességhez", nem mindegy... Lomha
rajt után nagyon kilő, vagy gyorsan indul meg, majd elfogy a kraft: videó segít.
Kivéve a T-Maxon, mert annak egy darabig áll az órája, majd felugrik: röhejes!Ui: véletlenül se a motort fektesd el a fotóhoz. A fényképezőgép vízszintes
megfogása elég: portré módban általában hülyén néz ki egy széles valami.Nagyon off, de a videofelvétel aztán depláne hülyén néz ki portréban, amikor
kb. az összes megjelenítő és az ember látómezeje is széles, nem magas...
Tudom, telefonoknál megszoktuk a fogást, erre a hibára világít rá az animgif: -
kcsa
veterán
válasz csongi #10557 üzenetére
Pótkulcs: aki arra nem képes, hogy vigyázzon a gyári kulcsokra, arra hogy bízzak bármit is ami bonyolultabb egy fakockánál? Aki pedig mégis elhagyta, de képes gyári kulcsot venni, az is jelent valamit. Számomra.
Az élettartam meg olyan amilyen, de elméletileg CVT itt is előny: az én logikám szerint jobb egy relatíve szűk üzemi fordulatszámtartományra méretezni motort. Aztán persze ki tudja
-
DigitXT
félisten
válasz csongi #10557 üzenetére
Ó, ilyen szinten nem kell szerintem precízen, csak ha nagyon nagy különbség
van 250-es és 250-es közt, akkor az a sebességgörbe pár nevezetes pontjából
kikövetkeztethető miért. Pl. sokáig tart a 0-60, gyors a 0-100? Kopott kuplung?
Esetleg félre van görgőzve a hajtás? (Fordított esetben: nagyon tuningos varió?)A legtöbb vashoz találtam amúgy dyno görbét is (kivéve Scarabeo 125). Jópofa:
Aprilia Atlantic 500
Gilera Nexus 500
Honda Foresight 250
Kymco People 250
Kymco Xciting 500Ri
Malaguti Madison K400 RST
Yamaha Majesty 180
Yamaha Majesty 250
Ha végigkattintgatjátok őket, akkor a böngésző becsukáság egymásra pakolja.
Persze lehet kézzel is ki/be kapcsolni a füleket / mást motort hozzáadni.Nézegetve őket, nehezen tudom elképzelni, hogy a People 250 "borzalmasan"
lelépné a 250-es Maját (szinte már annyira, mint a Madison 400?), ha az ereje
nagyjából ugyanaz. Persze, lehet más a saját tömeg. Az áttétel. Meg minden!
Ezért is jók ezek az adatok, elképzelést adhat. A kipróbálást nem helyettesíti.kcsa: és mégis mire következtetsz a pótkulcsból? Honnan tudod, melyik tulaj
hagyta el? Nevezetesen a Majás esetnél nem én, és nem Gábor. Talán még a
motor Magyarországra kerülésénél sem volt meg... Persze, ha valaki vesz egy
gyári kulcsot egy 10+ éves gépsárkányhoz horror áron, valóban jelent valamit!Szerk: a megállási teszt sem olyan jó ötlet mert legalább annyira függ a pilóta
tudásától, mint a fékrendszer hatásosságától. Ez csak egy kis adatlap, nem a
Motorrevü legújabb maxirobogó tesztje - nem kell bele többet látni, mint ami.[ Szerkesztve ]
-
huszi.gyb
senior tag
válasz csongi #10663 üzenetére
Megvan, de sajnos nem sokra megyek vele. Nem tudom hova rögzíteni, plusz azzal nem lesz cseppálló, és bármikor elázhat motoron...
Hamarosan rakok fel egy képet, hogy hova is gondoltam:
A műszerfal és a plexi közt van egy rés, ahol a plexi távtartójához tudnám rögzíteni, csak nagypapámat meg kell fűznöm (=adnom kell neki egy rajzot, hogy mit kérek), hogy csináljon nekem egy konzolt. Oda mehetne több dolog is, a GPS mellett.www.dongosofor.hu
-
DigitXT
félisten
válasz csongi #10672 üzenetére
Azok a csavarok nem arra vannak méretezve, hogy valami "feszegeti" a tartály
tetejét. De, ettől függetlenül, mindenki úgy csinálja, ahogy akarja! Engem pont
az idegesít, hogy mindenki meg akarja mondani, hogy hogyan KELL csinálni...
5K-s befektetés/telefontok helyett inkább 50K-s befektetést ajánl, meg ilyenek.
(Persze lehet, hogy hosszú távon igaza lesz, és kell az 50K-s befektetés nagy
túrákhoz, csak a 180-as Maja nem alkalmas nagy túrákra, nem is lehet cél.) -
huszi.gyb
senior tag
válasz csongi #10694 üzenetére
Köszönöm a tippet. Méregetni fogok mindenképp, aztán majd meglátom... Áramerősség mérésére a multiméterem nem épp az igazi (vékony a kábel), de azért megpróbálom. Gondolkodtam szivargyújtó aljzaton is, és arról a gyári WayteQ töltőt... Ez a megoldás jobb lenne?
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
válasz csongi #10696 üzenetére
Konkrétan erről az USB-"aljzatról" lenne szó, amit gondoltam beépíteni, és ezt rejteném valahova, védett helyre, onnan meg felhúznám a kellő USB kábelt. Bár az elvezetéseken még gondolkodom, mert nincs könnyen lepattintható idom, főleg nem a kormány környékén... Ha meg a motorról vezetem fel, akkor megtörés, szakadás, kormányozhatóság nehezítésével számolni kell... Nem egyszerű, részben ezért is dobtam be.
Alaposan meg szeretném tervezni a dolgokat, és akár ősszel nekiállni a szétszedésnek, akkor úgyis Marcellnál is állni fog a motor.
Más: Ma lemostam magasnyomású mosóval... Amit nem szeretett a felpúposodott festék...
kcsa: Az biztosabb, mint a feljebb linkelt?
[ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu
-
Pete55555
addikt
-
huszi.gyb
senior tag
válasz csongi #10701 üzenetére
Melyik tartály fedelére gondolsz? A GPS rögzítéséhez? Azért nem szeretném mert megy fel fordulatszám mérő és majd a későbbiekben tervben van a vízhőfok mérő is. Na most azokat jó lenne egy konzolra rácsavarozni. Terv szerint erősebb anyagból szeretném csináltatni, és simán összecsavarozom a kettőt, erősen, alátétekkel. Valamint még valószínűleg lesz az óráknak távtartójuk is, ezt még meglátom.
A kérdéses az USB kábel elhelyezése, hogy hol hozzam fel, illetve ha nem használom hol tudom elrejteni, lehetőleg csavarozás nélkül, vízmentes helyre. Erre egyelőre még nincs ötletem.
www.dongosofor.hu
-
lehella
senior tag
válasz csongi #10734 üzenetére
Ahol a generátorról jön ki a vezeték a blokkból, ott bemehet a víz szerintem. Ugyan nem láttam még szétszedve a Kymco blokkot, hol helyezkedik el a generátor, más típusokhoz viszonyítva a főtengely szimering biztos megvédi a belső részeket a beállástól.
www.taplalkozastanacsadas.hu -> "Edd magad soványra"
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz csongi #10748 üzenetére
Lesz?! Van! Már egy bő hete az enyém, csak még a jogsim nincs meg rá...
(#10749) kcsa: Suzuki GS500, 2007, 37600 km, vezetett szervizkönyv, törésmentes. Sz*r a hátsó féktárcsája, és egy akkut már kellett bele vennem. Ma kapott friss olajat, szűrőket, gyertyákat.
Ráadásul van benne kompresszió dögivel: 12,1 és 12,2 bar a 2 hengerben, a gyári tűrésmező és a kopáshatár alább:
szerk: annyi hozzá tartozik az igazsághoz, hogy a nagyfőnököm (szintén motoros egyébként) elunta a nyűglődésemet, és megtámogatta 200e Ft "célprémiummal" az eksönt, nehogy valami lefosott 20 éves vackot vegyek meg. Nincs ingyen ebéd, már elkezdte rajtam behajtani: a mai napot leszámítva a hosszú hétvége 3 napján melóznom kell. Ez van, de így is megérte szerintem.
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz csongi #10753 üzenetére
Köszi szépen!
Virago 535-ről, 250-ről, meg Hyosung Aquila 250-ről álmodoztam, de aztán volt módom felülni rájuk üléspróba erejéig: az előretolt lábtartós, túl alacsony gépeken az én rossz derekammal 5 percig sem tudnék megmaradni, nem hogy egész nap motorozni. "Sajnos" a naked a nekem való, GS-ren ültem a legelső rutinórán, azóta meg egy Gladiuson tanulok. Mindkettőre nehézkes felszállnom, viszont qrva jó rajtuk ülnöm.
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
Új hozzászólás Aktív témák
- Autómatrica és prémium minőségű matricák PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Eladó-Kiadó ingatlan táblák , hogy sikeres legyen az eladás! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Arlo Smarthub VMB4540 Féláron!
- Üzleted van? Akkor ilyen nyitvatartás matricával dobd fel! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Prémium autómatricák kedvező áron! PH tagoknak 30% kedvezmény!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen