- Szárba szökken a Galaxy Buds 3 Pro
- Két marokkal szórja a Realme a GT 6 infómorzsáit
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Az Apple is mesterséges intelligenciával turbózza fel a teljes kínálatot
- Honor Magic V2 - origami
- Minden a BlackBerry telefonokról és rendszerről
- Ilyen lesz a CMF Phone 1
Hirdetés
-
Két marokkal szórja a Realme a GT 6 infómorzsáit
ma Valóban egy másik Realme átirata érkezhet június 20-án geek power tuninggal.
-
Call of Duty: Black Ops 6 - Nyugalom, nem lesz 300GB-os a játék
gp Az Activision némileg tisztázta a felbukkant félreértést az idei epizód méretével kapcsolatban.
-
Az AI miatt vehetnek sokan új iPhone-t
it Nagyon sokan régóta nem vettek új iPhone-t – találgatnak az elemzők, hogy az Apple Intelligence miatt rohannak-e majd az emberek új Apple mobilt vásárolni.
-
Mobilarena
Alapelv: "Ha rendszáma van, itt a helye!"
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!
Új hozzászólás Aktív témák
-
DigitXT
félisten
válasz csongi #26499 üzenetére
de leginkább lelki kielégülés, persze ez is fontos
Ha nem a legfontosabb. Azért van az embernek az adott motorja (persze csak
az adott költségvetésen belül), ami, mert azt szereti. Valamiért azt választotta.Lehet olyan indoka, ami másnak semmit nem jelent, és emiatt lehülyézik. Hát
istenem: a saját lelki kielégülését ez nem befolyásolja. Mikor hosszabb úton
mentem volt, hogy elfáradt a lábam, akkor derült ki, hogy mennyire támasztom
ki magam... comb izomlázam is lett másnapra. Viszont amikor pihenésképpen
behúztam "budinülős pózba" (tudom, ez önmagában pejoratív, elnézést kérek!),
akkor meg abszolút nem éreztem a motort... Autók közt szoktam tekeregni, itt
egyszer-egyszer direkt kipróbáltam, de a frász tört ki = nem éreztem stabilnak.Mármint a Madisonon... mert az olyan: eleve nem olyan stabil kanyarban, mint
egy Nexus... (Cserébe a Madison után a Nexus-szal konkrétan birkózni kellett.
Vica versa: Andrew véleménye a Madisonról, hogy úgy döntögethető, mint egy
bicikli. Ezeket összerakva igenis van különbség... és ha én azt mondom, hogy
az adott típus nekem A/B/C érvek mentén nem kéne, nem fog meggyőzni róla
más, hogy pedig de. Persze hozhat D/E/F érveket, azokon elgondolkodhatok.)Természetesen a tudás számít. Burt szerintem körbemotorozna az SH-val, de
technikás egyenesben azért győz a +100ccm, +3L/100 fogyi, és a J.Costa.
De amúgy számít ez? A legkevésbé sem. (Főleg, hogy amikor az ember felül,
és begurul munkába, az semmi szerpentinezés meg letolom a motort: igásló.)Szerk: ezek ilyen beidegződések. (Autót pl. "nem tudok" bekapcsolt öv nélkül
vezetni. Nyilván ha csak beugrok beállni a ház elé, akkor kibírom valahogy, de
amúgy egyszerűen rosszul érzem magam... Mintha nem benne ülnék, hanem
rajta, pedig tisztában vagyok vele, hogy amíg nincs baleset, addig az öv az ég
világon semmit nem jelent, sőt akadályoz is néha, de ez a megszokás: ennek
analógiája, hogy motoron a gerincvédő nélkül érzem "lelkileg" rosszul magam,
mem tudom, miért, de hiányzik, ha valamiért megerőszakolom a dolgot, és így
natúrban, póló-rövidgatyában ülök fel. Nem jó érzés. És ha nem jó érzés adott
szituációban vezetni, hát elmarad a lelki kielégülés: úgy meg minek az egész.
Azért mert csongi azt mondta, hogy az egy idióta testhelyzet? Ugyan már.)[ Szerkesztve ]
-
#50433536
törölt tag
válasz csongi #26499 üzenetére
Durva lehet a madison tömegét 125 köbcentivel mozgatni, legalábbis 50-60 fölött biztos.
Nemrég kipróbáltam az egyik kollégám 250-es madisonjat, kicsit könnyebb görgők voltak benne és 40-50-ig jobban ugrott, mint a 400-as madiosn gyári görgőkkel. De azért lehet érezni, hogy 160/190kg a vas. Kanyarodáskor és döntéskor egyértelműen lomhabb a kisebb blokkos gép, nem is értem, miért csinálták őket. Biztos csak azért, hogy legyen miből választani.
Azóta egy lépcsővel kisebb görgőket raktam a 400-ba is, sárga kontrasztrugóval, amitől sokkal jobb lett. Nem is értem a gyari készletet, azzal jól megy, de az en beállításommal 0-70-ig jobban ugrik, (kisebb a rezonancia is) és 100-nál van egy második nyomatek csúcsa, amikor úgy megindul mint állat és erősen gyorsul 120-130-ig. Aztán stop van, a 135-nagyon lassan jön be, de nem is lényeges. Fogyasztásban meg nem vettem észre változást, de teljesítményben egyértelműen jobb lett minden tartományban.
-
DigitXT
félisten
válasz csongi #26505 üzenetére
De sztem ezt hívják önmeggyőzésnek.
Persze, a lelki kielégülés alapja, hogy megfelelő legyen az önigazolás.
Ugyehogyugye! Ám ez csak a már meglévő vasaknál értelmezhető. Amikor az
ember keres, akkor egy szempontrendszer szerint keres, de még nem lehet a
döntése végleges, hiszen talán csak elméletileg felelne meg a kiszemelt vas...
Majd kiderül. Ha a döntése végleges és rossznak bizonyult, utána lehet együtt
érzően bólogatni, hogy de legalább szép piros. Vagy kárörvendően mondani,
hogy én megmondtam, de te nem hallgattál rám. Biztos vagyok benne, hogy a
fórumozók között mind a kettőre találnánk példát. Ez a HSZ is itt marad, majd
vissza lehet keresni 8 év múlva, mint a most 8 éveseket: esetleg röhögni rajta?De el kell fogadni azt is, ha van ellenérv.
Eeegen, viszont el kell engedni azt az "ajánlást", amit az érdeklődő kizárt.
Azért, mert, csak: kizárta, és kész. Innentől amellett érvelni folyamat valóban
olyan, mintha pikkelnél rá. És rá akarnál mutatni, hogy ő azért hülye, mert.
Racionalitás, itt? Mikor igazából nincs szüksége(!) közlekedőedényre, hanem
csak a lelki béke érdekében szeretne motorozgatni. Ebben racionalitás nincs:
ez érzelmi kérdés. Ha nem tehetem meg, álmodozás. Ha megtehetem, akkor
meg egy olyan döntés, ami lehet, hogy boldog gurulgatós éveket hoz, minden
hiba nélkül, hiszen nem egy ki tudja hogy lerúgott vasról lenne szó, hanem új
motorról, garanciával. Igen, értékveszés, igen olcsóbban is "meg lehet úszni",
de mi van, ha ezen a ponton azt mondja: nem akarom megúszni. Itt és most,
ennyit kiadok rá, mert megengedhetem, ettől leszek boldog. Legyen így![ Szerkesztve ]
-
#50433536
törölt tag
válasz csongi #26508 üzenetére
Én is bele akarok kotyogni...
Amiket itt leírtatok, pontosan az zajlik az ember fejében vásárlás előtt, főleg ha sok pénzért újat akar venni. A kikezdhetetlen észérvek és tények harca a látvány keltette érzelmekkel szemben.Nemrég a madisonnal én is így jártam, bár nem új vétel volt, de legelőször a formája tetszett meg és hogy nagyon megy. Ha akkor komolyan veszem, hogy kis szériás a blokk és bezárt a gyár, ráadásul horror árban vannak az alaktreszek, biztosan nem veszem meg. De nem bántam meg, igaz fel kellett újítani. Az volt a szerencsém, hogy a felújítást mutatta a motor állapota és ára is és a tulaj sem tagadta. Sőt, amikor kiszedtem a főtengelyt és fény derült a valódi bajokra, magától kifizette a komplett főtengely felújítás árát, 65 ezer forintot. Ha másképp alakul és kevésbé rendes embertől veszem, akkor más szájízzel lennék.
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz csongi #26508 üzenetére
Nem, a "választás" a vadiúj PCX125 vagy SYM VF185i esetleg az NMAX125/155 között zajlott, ebben próbáltam volna némi segítséget kérni tőletek (azóta már az "egész" internetet végig bújtam tesztekért, videókért, szóval kicsit előrébb vagyok...). Ezek "nagyjából" beleférnek az elképzelésembe, porckorongsérvvel, az öreg nagymotor helyett. Pehelykönnyűek, biztosan könnyebben (de legalábbis szívesebben) felszállok rájuk mint a meglévő GS500-ra, van - a SYM kivételével - értékelhető csomagterük (egynapos túrára nem kell dobozolni), és ezek azok, amiket majd - az öreg motor eladása után - talán ki is bírok majd fizetni (ha addig nem megy fel sokkal az áruk). A 155-ös NMAX az már MOST túl drága, ráadásul csak a katalógusban / árlistán létező modell, egy nyomorult darab nincs a kereskedésekben belőle. Se kipróbálni, se megvenni nem lehet- csak "berendelni".
A SYM azóta kiesett, az NMAX-ból csak a 125-ös elérhető gyakorlatilag, az is 100 ezerrel drágább a Hondánál, továbbá nekem különösebben nem is tetszik. Drágábbakat meg nem tudok megfizetni, itt vidéken, távmunkában a mérnöki fizetés sem túl jó, 58 évesen sem.
Mivel két és fél évig intenzíven 125-ösöztem, így el tudom fogadni hogy sebességben csak 80-90 lesz az utazóm - nem örülök neki, de elfogadom. Nagyjából 5-10 évre terveznék vele (illetve addig, amíg a betegségeim és a korom miatt egyáltalán fel tudok rá ülni). A 15 éves, de amúgy hibátlan GS-t most jó áron el lehetne még passzolni, így ezért gondolkodom feltétlenül újban. Ezen kívül bizonyos "extrákhoz" ragaszkodnék, a legfontosabb ezek közül az ABS - taknyoltam már el megcsúszó elsőkerék miatt. Ja, és nem szeretek szívni - a GS-sel ezt eddig teljesen megúsztam, a kötelező karbantartáson kívül egyetlen gyújtás-jeladótekercs baja volt, pedig van benne bő 70 ezer km - ezért nem kell használt.
Reméltem, hogy a topikban van valakinek PCX-e, akitől kaphatok némi gyakorlati tapasztalatot. Ha baj hogy kérdezek, agyalok, álmodozom akkor szóljatok rám, ritkábban fogom ezt tenni a későbbiekben....
Szóval: van-e emberi áron a PCX-nél jobb vétel újonnan, hasonló (de nem rosszabb) tulajdonságokkal és felszereltséggel?Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
DigitXT
félisten
válasz csongi #26520 üzenetére
Persze, ha nem tudnék felülni a Madisonra, menne a levesbe...
Megjegyzem, az a faramuci helyzet van, hogy jó egy éve nem ültem
rajta, a rollert meg kvázi motorpótléknak tuningoltam fel... (Valóban
nem tudom, hogy probléma-e az alagút átlépése? Szerencsére még
nem az, nekem, így nem vagyok rákényszerítve laposabb taposóra.)Szerk: nekem nincs bajom a Scarabeo kinézetével. Kicsit retró, de...
Az SH-val sincs különösebb bajom kinézetre, nekem ez másról szól.
(Ha nem tudom oda rakni a lábam, ahová akarom, nem kényelmes*:
egy csomó motort azért zárok ki: a Velvet is határeset volt emiatt...
A Madison nekem bejött, de ha rajta hagytam volna a háttámlát, az
már nem fasza, szorongás egy méretes motoron. Ellentmondásos.)*: nem tudom jobban megfogalmazni. Mintha csak úgy rajta ülnék,
aztán lesz ami lesz... Erős fékezéskor nekem nagyon sokat számít,
hogy a testsúlyomat nem karból kell a kormányon át megtartanom
(biztos lenne erre technika az SH-n is, de annyit nem mentem vele,
hogy alkalmazkodjak hozzá: pár km-t próbálgattam max.) Ez van...
Valószínűleg meg tudnám szokni, ha muszáj, de mivel nem az...astro: egyszer az aksi fedél is kiugrott a helyéről.
Úgy-úgy, nekem is volt már ilyen. Sőt, a tanksapka takarólemeze is.[ Szerkesztve ]
-
-
DigitXT
félisten
válasz csongi #26526 üzenetére
Ehhez képest anyós pedálról átlépős felszállásokat mutatott be, amíg
biciklivel járt boltba, csak néztem! Ez is egy technika, működött neki...
Mit neki női váz. (Amit ha jól tudom, a szoknya miatt találtak ki, s nem
a porckorong sérvben szenvedők segítésére, de lehet rosszul tudtam.)Ja nem hord szoknyát, nadrágos típus. De már nem sokat megy ki...
Amúgy rohadt egyszerű: ha Bogyó bá Fehérváron magára borítja azt a
PCX-et a szalonban, akkor nem lesz adás-vétel = folytatódik a keresés.
(De csak azért megpróbálni lebeszélni, mert esetleg nem lesz neki jó?) -
Bogyó bá'
nagyúr
válasz csongi #26527 üzenetére
Itt egy másik video ugyanattól a fickótól: én pont ugyanezt szeretném csinálni, csak nem Dobogókőn, hanem a Mecsekben, vagy éppen a Bakonyban (bár az már 400 km egy napra...)
Hol a hiba, miért nem lesz / lehet ez jó nekem?
Egyébként motoros futár az illető, ez a munkaeszköze, tehát a sajátját "gyilkolja", nm egy újság tesztelője.
#26528DigitXT: éppen hogy akkor lesz adásvétel, mert kifizettetik velem.
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz csongi #26536 üzenetére
Ok, nagyon köszönöm hogy megnézted - na, így már elfogadom teljes mértékben a véleményedet. A videó alapján én együtt tudnék vele élni, azt hiszem - ha az üléspróbát kényelmesnek fog tűnni, persze.
Viszont akkor továbbra sem tudom, hogy az olcsó újak közül melyik lehetne jobb? A nagy kereke ellenére ebben a - régi - tesztben az SH sem szerepelt jobban sajnos (sőt): [link]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
DigitXT
félisten
válasz csongi #26540 üzenetére
Autónál sem... Amúgy létezik háromkerekű occón?
Hirtelen a Tricity ugrott be, rákerestem, de nem olcsó. -
Bogyó bá'
nagyúr
válasz csongi #26563 üzenetére
Nem akarok vitát gerjeszteni, de manapság a kínai cucc már NEM ANNYIVAL olcsóbb, mint amennyivel neccesebb LEHET a fenntartása. Nem csak a gyári minőségre gondolok, hanem a magyarországi kereskedő- és szervízhálózatra leginkább. A tök ismeretlen 300-as Keeway robogó másfél millióért szerintem nagyon ebbe a kategóriába tartozhat. Majd 5-10 év múlva fog egyáltalán kiderülni, hogy mennyire volt jó a konstrukció, meg mennyiből lehet valójában fenntartani. Egy Yamahát vagy Hondát - alig többért - inkább meg mer venni az ember, pláne ha 10 éve folyamatosan frissítgetett, de amúgy már bizonyított, bevált típusról van szó.
#26564DigitXT: #megazolasz, már ha van rá pénze az embernek...
Jobbulást a betegeknek! Remélem én megúszom - három szurival a karomban.
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz csongi #26566 üzenetére
Nézelődöm hónapok óta (ha már tél, van és ráérek), és azért egy-két érdekességen megakadt közben a szemem.
Pl. az említett Keeway Vieste 300 (1,5 millás) robogó, weblapról letölthető használati utasításának garanciális feltételeiből printscreeneltem ki az alábbi részt:Szerinted engem (a vén fütyit, aki valószínűleg az utolsó motorját keresi, pár év használatra) ez valamennyire is megnyugtat? Tehát ezek azok a "kopások" amire semmilyen mértékben nem vonatkozik a gyári garancia, a gyártó / forgalmazó alapból kizárja.
szerk: a 300-as Keeway alapból 350 ezerrel drágább mint a PCK a legfrissebb, két napja frissített 2022-es árlista szerint.
Nekem nem kell annyira a 300-as jobb végsebessége, mint inkább egy kisebb, lassabb gép - bizonyított - megbízhatósága. De ez én vagyok, más lehet hogy éppen ezeket a kalandokat keresi...
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz csongi #26568 üzenetére
Ezt adják a motorhoz, ez van a használati utasításában.
Egyébként a másfél millás ára a regadót NEM tartalmazza, azt pluszban kell kifizetni. A PCX ára meg tartalmazza, ott csak a rendszámozás fizetős pluszban. De elméleti a dolog, mert annyi pénzem nem is lesz / lenne rá.A Hondánál a kereskedő már 3 év garanciát ad: [link]
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz csongi #26578 üzenetére
Nekem a GS-en (a felszálláskori elég gyakori derékbecsípődéseket most nem számítva) a legnagyobb bajom az, hogy egy-két óra után rendkívül megfájdulnak a csuklóim. Az a motor 5000-6500 fordulat között vibrál, ráz mint a veszedelem - ez a tartomány pedig pont a legkellemesebb utazó tempót fedi le hatodikban: óra szerint 100-130 között (alatta "unatkozom", felette meg a gyárilag hitvány futóműve miatt veszedelmesen támolyog), ez a lábtartókon és a kormányon is piszkosul átjön. Pedig nagyon igyekszem nem támaszkodni a kormányon, sőt egy 25 mm-es kormánymagasítót is felszereltem rá, hogy egészségesebb legyen a testhelyzetem, ne kelljen "rádőlni". Egy fél napos motorozás után gyakran 2-2 ujjal fogom a kormányt (hogy a tenyerem véletlenül se érjen a markolatokhoz), mint szűz lány a legelső f...t. A motorblokk mereven, szilentek nélkül van a vázba erősítve, így minden rezgése gátlástalanul átadódik. A kis csopperrel - a kis köbci, és a szilentbe ágyazott blokk miatt - ilyen gondom nem volt, annak a kényelmetlenségét a motor picike volta, az alacsony üléshez nagyon közel lévő lábtartók igen kellemetlen térdszöge adta. Ilyen viszont a GS-en nincs, szerencsére.
Bízom a robeszban ilyen szempontból: picike motor, szilentblokk ágyazással és többféle, menet közben variálható testhelyzet.
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz csongi #26600 üzenetére
A tárgyilagosság nagyjából ennyi, ha vitázni akarunk róla:
- mindenképpen szeretnék újat "utolsó" motornak, de nem vastag a pénztárcám sajnos. (szerk: kb. 5-6 évnyi teljes gondtalan üzemeltetést várok el tőle)
- a mindössze max. 3-4 éves, keveset futott magyarországi eredetű használtak alig olcsóbbak az újnál, így "utolsó motorként" pedig a full-LED világítás, az ABS nekem elvárás. Viszont no gari, és lehet rögtön a kopó-fogyók cseréjével kezdeni, ami nem feltétlenül két fillér (gumik, variátorszíj, fékbetétek, telóolaj, akksi, ilyesmire gondolok). Az Olaszból behozott, százezer km-ről 30-ra visszatekert órájú, töröttből kis pénzért "helyreállított", de még így sem olcsó gépeket szeretném nagy ívben elkerülni. Nem engedhetem meg magamnak anyagilag, hogy véletlenül sz@ba nyúljak.
- nem vagyok "robogós típus", így számomra az olaszos dizájn egyszerűen NEM emészthető. Hiába Honda, de például az SH-t sem tudnám elképzelni magam alatt, leginkább a megjelenése miatt. A Forzát azt bezzeg igen, csak arra nincs pénzem, meg feleslegesen nagy /nehéz is az elképzeléseimhez képest!
- a tervezett vásárlás sajnos a kompromisszumokról fog szólni: 5-6-700 ezer kp + az eladandó GS ára nem takar be jobb (új) robeszt mint a PCX125, de minél többet olvasok utána, annál elfogadhatóbbnak tűnő kompromisszum ennyiért.
- a kompromisszumos feltételek közül a kis teljesítményt (125-ös fér csak bele a keretbe) én el fogom tudni fogadni: már nem készülök külföldi utakra, vagy egyhetes itthoni országjárásokra: 100-200 km-es sima országúti gurulásokra itt a környéken meg elégnek KELL lennie, úgy sejtem.
- Kínait (kiszámíthatatlan szervízháttérrel) nem veszek - nincs már bennem kalandvágy, vagy legalábbis nem ilyen irányú. És már ANNYIVAL nem is olcsóbbak...szerk: valószínúleg egy 150-200-as új lenne a legmegfelelőbb a számomra (még pehelykönnyű, még keveset fogyaszt, de már kielégítően megy), de egyrészt itthon nincs, másrészt meg túl is nyúlik az anyagii lehetőségeimen - tehát marad a kis 125-ös)
Peace.
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz csongi #26605 üzenetére
Őt meg szeretném nézni - de nem hiszem hogy 2-3 hónap múlva is meg lesz. Ha hajlandóak (!!!) sűrítési végnyomást mérni az orrom előtt (ki van csukva... ) akkor elhozom.
Ja, egyébként az NMAX125 is újra képbe került (ha tisztességes áron beszámolnák a GS-t, és nem nekem kellene velem xarakodni)
Egyébként meg csak önigazolást keresek, a nagyjából már meghozott döntésemhez, hogy nem foghatok nagyon mellé.
#26605csongi : Eddigi csekélyke kisköbcis Hondás tapasztalatom azt mutatja, hogy egy végig nyélgázon hajtott 125-öst ennyi kilométer alatt ki lehet végezni. Ha Honda, ha nem, ha megkapja a karbantartást, ha nem....
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz csongi #26609 üzenetére
Igazad van, meg nem is teljesen. A kis csótányomnak mikor megvettem 14 bar volt melegen a végnyomása, amikor kezdődtek a bajok, akkor meg 6,5. Kopott dugattyú és gyűrűk miatt, valamint az egyik kipufogó szelep is be volt égve. Az utóbbit megjavíttattam gépműhelyben, utána már 8,5 bar is volt! (Erre van saját eszközöm, Kalocsán nincs semmilyen motorszerelő, az autószerelők meg elhajtottak vele a 3,14-csába.) A GéeSöccá' megvételkor is 11,0 bar-os volt mindkét hengerben, de még tavaly (bő 30 ezer km-rel később) is tudta a 10,6-ot tök egyformán. Szervízkönyv szerint 8,0 bar alatt generálozandó, vagy ha a hengerek közötti különbség meghaladja az 1,5 bart.
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
tag
válasz csongi #26638 üzenetére
Szia, igen van benne valami.
De pl. a Honda Forza 300-nál a 2013-as Euro 4, 279 cm3, 19 kW és 26 Nm.
A 2018-as szintén Euro 4, 279 cm3, 18,5 kW és 27,2 Nm.
A 2022-es Forza 350 Euro 5, 330 cm3, 21,5 kW és 31,5 Nm.
Tehát növelni kell egy kicsit a köbcentit és meg van oldva az Euro 5 szabvány miatti teljesítménycsökkenés."there are more jacks then one at the fair..."
-
vendingo
veterán
válasz csongi #26638 üzenetére
Alkatrész az olcsón van hozzá, sokkal olcsóbb mint a japán motorokhoz.
Az a bajom, hogy sok tapasztalat még nincs velük itthon. Ázsiában GT270 néven fut, de még nem volt lelkierőm lefordítgatni a filippinó, thai beszámolókat. Teljesítmény nekem elég lenne amire használnám, óra szerint 150+km/h a vége. 100-110-es utazót tudna erőlködés nélkül.
Nmax 155 gyakorlatilag beszerezhetetlen, illetve a 125-ös készletek is a végét járják, több helyen is csak megrendelni lehet. Valszeg pcx-nél is ez (lesz) a szitu. Van még pár hónapom téblábolni, de mindig belefutok valamibe. Holnap felrakom hahura a mostani gépem. Vieste tetszene nagyon, a start stop hiányát még elviselem nála, de a kicsi csomagtérrel és a márkanévvel még barátkoznom kell.[ Szerkesztve ]
Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
vendingo
veterán
válasz csongi #26643 üzenetére
Megvagyok start stop nélkül, annak úgy is csak nagyobb városokban van értelme amikor lámpától lámpáig megyünk.
Nem tudom mióta van a Q.J. motor birtokában a keeway, de a benellinek nagyon jót tett a beolvadás. Trk 251 is nagyon tetszene, csak nem lenne praktikus a használata.
Amit még nem értek, hogy pl a kymco itthon miért nem képviselteti magát? Full jó nagypályás robogókat gyártanak, csak nem kaphatóak. Sym se nagyon van. 1 ráadásul kevésbé megbízható kereskedőn keresztül szerezhető csak be.
Vieste gyárilag markolatfűtéssel kapható, de úgy lötyög a gázkar, mintha nem erre a motorra való lenne. Ez normális markolatfűtésnél? Másik oldalon stabil a cucc, de a gázkar minden irányban lötyög. Tanksapka fedőburkolat is alsópolcos kopogós, lötyögő műanyag. Ilyen apróságokon úszik el az összkép.Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
Szakbarbár
aktív tag
válasz csongi #26688 üzenetére
A munkába járás az napi 2x16 km, a Pilisben, (Pomáz-Pilisvörösvár). Útközben van pár meredekebb emelkedő 8-12°. Az útvonal jó minőségű, de 60-nál többel nem sok helyen lehet menni a kanyarok miatt. Néha apróságokért be kell menni Budapestre, vagy szülőkhöz vidékre (50 km a 10-es főúton), de ez kb évente pár alkalom. 65 kg vagyok, csak egyedül használnám a motort szóval remélem nem fog szenvedni alattam. 5 fok felett használnám, esőben is. Pakolhatóság: 1 kisebb hátizsák, laptoppal férjen be az ülés alá menet közben. Az elsődleges közlekedési eszköz a bringa, de van olyan helyzet amikor időben kell valahová odaérnem vagy munka után el kell szaladni valamiért. Így várhatóan heti 1-2 napot lesz használva. Túrázni vagy csak úgy "motorozni" már nem tervezek.
Szalonban már megvolt az üléspróba egy PCX-en, nekem minden kézreállt, kényelmes volt.Szerk:
Még a CB125F-is tetszik, csak ott ugye nincs pakolható csomagtartó, illetve kisebb a szél és esővédelem is.#26690kcsa
Biciklivel is arra járok, annál azért csak nem lassabb a PCX[ Szerkesztve ]
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
ricsi99
addikt
-
ricsi99
addikt
válasz csongi #26844 üzenetére
Lehet... viszont 20-e km-t beletettem mint postás/napi használat moci... Sajnos akkor megállt az olajszivattyú és süti volt... azóta 2* cseréltem szivattyút mert a chájna hajlamos megállni... ez meg nincs felszerelve ilyen extrákkal mint visszajelző..most járok kb 9000Km-nél a henger/dugó csere után..
Egy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen...
-
beholder00
tag
válasz csongi #26846 üzenetére
Szivattyúkkal is foglalkozok, igaz hidraulika, kicsit más alkalmazás de az elv hasonló. Jól mondod, nagyon is van miminum fordualtszám minden típusú szivattyúnál, ami alá nem lehet menni, nem lesz nyomás a házban, melynek eredménye elméletileg, hogy a tömítés nem feszül ki és nem látja el funkcióját, nem lesz résolaj és kenés sem és az alacsony hőmérsékleti indítás is csak növeli a minimum fordulatszámot. Szerintem itt kutyaközönséges fogaskerekes szivattyú van és az rettentően érékeny a fordulatszámra (Koszra mégjobban ) . Vegyünk egy 1450-et forduló villanymotort. Ha ezt direkben egy szivattyúra szereljük akkor polusváltással vagy frekiváltóval jó esetben felezhetjük a fordulatszámot, alatta rövid idő alatt tönkre megy a szivattyú. Egyéb szivattyúk tudnak 300as fordulatot is, de ez mérettől és nyomástartománytól hatványozottan függ.
Bocsánat, hogy belementem, de hátha valakinek megragad valami
[ Szerkesztve ]
-
#50433536
törölt tag
-
bajnokpityu
félisten
válasz csongi #26874 üzenetére
2/2 első gazdás pár éves piaggo 4t volt katasztrofális motorkár áldozata külföldi ismerősök között. a szervizes csak legyintett, h ezek ilyenek.
300ccm ből 19 ló mondjuk nem túl sok, de ebből talán ki lehet találni, h ki gyárthatja a blokkot.
[ Szerkesztve ]
eladó Kawasaki j300 robogó
Új hozzászólás Aktív témák
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Projektor topic
- UbiForward24 - Prince of Persia: The Sands of Time Remake csak 2026-ban
- Nyaralás topik
- Milyen TV-t vegyek?
- Szárba szökken a Galaxy Buds 3 Pro
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- Synology NAS
- Genshin Impact (PC, PS4, Android, iOS)
- Nem indul és mi a baja a gépemnek topik
- További aktív témák...
- Traktor és kamion matricák széles választékban! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Motormatrica szinte minden motorra! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Eladó Családi Ház Nőtincsen 70 négyzetméter Lakó rész + 40 négyzetméter beépíthető rész
- LeoVince LV10 carbon sportkipufogó
- Xiaomi Smart Cooking Robot. Teljesen új bontatlan 2 év garanciával!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen