- iPhone topik
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- LTE frekvenciák
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- iGO Primo
- Nokia N900 - egy kategória újraértelmezése
- Telekom mobilszolgáltatások
- Apple iPhone 15 Pro Max - Attack on Titan
- Realme 9 Pro+ - szükséges plusz?
- Akciófigyelő: Már 70 ezer forint alatt a Xiaomi felmosni is képes porszívója
Hirdetés
-
Újabb infók és képek a Lumiákat idéző HMD Skyline-ról
ma Komoly riválisokkal kell majd szembeszállnia a HMD várhatóan júliusban megjelenő telefonjának.
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Ha mi nem olvadunk el ebben a melegben, akkor a hardverek sem fognak
ph A notebookok, monitorok és headsetek mellett egy minigép, egy NAS, egy ház, egy táp, valamint egy kupakszett maradna szilárd halmazállapotú.
-
Mobilarena
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
Cane
őstag
Hát akkor kezdem...
▫■ Ω Sēctσr - Γhē lαsτ lιηē σf dēfēηsē ▪□
-
Cane
őstag
válasz gkawka #48481 üzenetére
Ez így van, azonban pár gyártó ezt leszarja, világít a kocsi eleje menetfény+tompított, mint a karácsonyfa.
Szvsz eléggé balesetveszélyes a dolog, ugyanis amikor be van kapcsolva a menetfény, a hátsó helyzetjelzők nem világítanak!▫■ Ω Sēctσr - Γhē lαsτ lιηē σf dēfēηsē ▪□
-
Cane
őstag
válasz Csatravi #48487 üzenetére
Csatravi
Hiába figyelem, ha ott a KRESZ rendelkezése:
44. § A forgalomban részt vevő járművek kivilágítása
(8) Lakott területen kívüli úton a forgalomban részt vevő gépkocsit nappali menetjelző lámpával vagy tompított fényszóróval, mezőgazdasági vontatót és tompított fényszóróval felszerelt lassú járművet - tompított fényszóróval - nappal és jó látási viszonyok között is ki kell világítani.PeterPH
(Szerintük is)
A nappali menetjelző lámpának köszönhetően az ezzel felszerelt járművek jobban észrevehetők, mint azok, amelyek nem rendelkeznek ilyennel. Automatikus működése és lakott területen kívüli, engedélyezett használata azonban fokozott vezetői jelenlétet igényel, mivel hirtelen megváltozó látási körülmények esetében egy hátulról kivilágítatlan jármű rendkívül balesetveszélyes. Az ősz beköszöntével egyre gyakrabban fordulnak elő olyan helyzetek, amikor rosszak a látási viszonyok, borúsabb az idő, előbb is sötétedik, tehát fokozottan kell figyelni arra, hogy az utakon közlekedők jól lássanak és látszódjanak.
[ Szerkesztve ]
▫■ Ω Sēctσr - Γhē lαsτ lιηē σf dēfēηsē ▪□
-
Cane
őstag
válasz pècsimunkás #48727 üzenetére
Kettőstömegű kímélése:
-kuplungos indítás
-kuplungos leállítás
-az alacsony fordulatszám kerülése (inkább pörgetni kell)[ Szerkesztve ]
▫■ Ω Sēctσr - Γhē lαsτ lιηē σf dēfēηsē ▪□
-
Cane
őstag
Most mintha akciós lenne pár izzó emagéknál. [link]
H7-eseket linkeltem.▫■ Ω Sēctσr - Γhē lαsτ lιηē σf dēfēηsē ▪□
-
Cane
őstag
-
Cane
őstag
Hagyományos (dízel részecskeszűrő nélküli) Renault Laguna motor esetén az olajnak az ACEA B4, SAE 5W-40 előírásoknak kell megfelelnie, részecskeszűrővel szerelt változat esetén pedig Renault RN0720, SAE 5W-30 specifikációkat kell teljesítenie. Ha a megtett 200ezer km már komoly kopásokat is eredményezett a motorban, akkor hagyományos motor esetén magasabb viszkozitás szintű olajat is be lehet tölteni a tömítettség segítése céljából, részecskeszűrős jármű esetén viszont mindig ragaszkodni kell az ún. alacsony vagy csökkentett hamutartalmú olajok alkalmazásához, mert a részecskeszűrő nagyon érzékeny a hamutartalomra
Forrás: Totalcar/Olajdoki[link]
▫■ Ω Sēctσr - Γhē lαsτ lιηē σf dēfēηsē ▪□
-
Cane
őstag
válasz #42667776 #48916 üzenetére
Hadd idézzek megint Olajdoktor úrtól:
"Az 5W-30-as olajokkal kapcsolatos megállapításával vitatkoznék egy kicsit. Nem attól jó egy olaj, hogy a lehető legvastagabb. Az olaj viszkozitása akkor a legjobb, ha a lehető legvékonyabb azok közül, amelyek még képesek a megfelelő olajnyomást biztosítani, és nem vékonyodnak el annyira, hogy fém-fém érintkezés léphessen fel.
Érthetőbben: vegyük számba az összes olyan olajat, amellyel rendben van az olajnyomás, és amely magas üzemi hőmérsékleten is képes fenntartani az olajfilmet, majd válasszuk ezek közül a legvékonyabbat. Ugyanis az olaj vastagsága csak addig a pontig előnyös, ameddig feltétlenül kell, a nyomás és az olajfilm fenntartására. Ezen felül inkább hátrány, ugyanis - a viszkozitás növekedésével - lassul az olaj keringése, és ezáltal a hőelvezetés, valamint a motornak nagyobb ellenállással szemben kell dolgoznia, így nagyobb lesz a fogyasztás. A legtöbb olyan motor, ami kenhető egy 40-es viszkozitású olajjal, kenhető 30-assal is, annál is inkább, mivel a 40-es olaj - főleg ha nem szintetikus - úgyis 30-assá nyíródik a motorban pár ezer kilométer alatt. Tehát egy xW-30-as olaj az esetek többségében valamivel jobb választás, mint egy xW-40-es.
Azért a 40-es olajok használói se keseredjenek el, a különbség nem nagy, az átlagautós nem is feltétlenül veszi észre. Olyan magas motorhőmérséklet pedig, ami kifejezetten egy 50-es olaj használatát indokolná, szinte kizárólag versenykörülmények esetén lép fel.
Üdv:
Olajdoki"Forrás: [link]
Szvsz a miértjét tök jól leírta.
[ Szerkesztve ]
▫■ Ω Sēctσr - Γhē lαsτ lιηē σf dēfēηsē ▪□
-
Cane
őstag
válasz Wiz Khalifa #48960 üzenetére
Amit írtál 2t kroki, az olajemelő.
▫■ Ω Sēctσr - Γhē lαsτ lιηē σf dēfēηsē ▪□
-
Cane
őstag
Ilyet rendeltem. 20db/csomag - univerzális bolha.
▫■ Ω Sēctσr - Γhē lαsτ lιηē σf dēfēηsē ▪□
-
Cane
őstag
válasz Wiz Khalifa #50893 üzenetére
Így van! Fő a pozitív hozzáállás! 🙂
▫■ Ω Sēctσr - Γhē lαsτ lιηē σf dēfēηsē ▪□
-
Cane
őstag
Kuplung bowden végpontoknál (pedál, motortér) tudok vmit finomhangolni-tekergetni, hogy ne kelljen koppanásig pedáloznom váltáskor?
▫■ Ω Sēctσr - Γhē lαsτ lιηē σf dēfēηsē ▪□
-
Cane
őstag
A jelenség: Visszajött a hideg és nem vészesen de kissé nehezen veszi a fokozatokat. Nem recseg, nem ad hangot de mintha darabosan váltana. Kuplung holtjáték hibáról is olvastam, emiatt is kérdem, hogy állítható ennél a tipusnál vagy minden automata. Esetleg szükség esetén váltóolaj ellenőrzés, utántöltés is kellene?
▫■ Ω Sēctσr - Γhē lαsτ lιηē σf dēfēηsē ▪□
-
Cane
őstag
válasz rob210 #50929 üzenetére
Pedálút kb. 50%-tól már indul a gép sebességben. Olvastam vhol, hogy a kuplungot egymás után 4-5 alkalommal benyomkodva próbáljuk sebességekbe tenni, hogy így mennyire megy könnyen. Na így kb 5-10 mp-ig úgy megy, mint a vaj, utána "visszadarabosodik" a váltás. Ezt akkor alacsonyabb váltóolajszint is okozhatja? (hideg időben jellemző ez a furcsaság)
▫■ Ω Sēctσr - Γhē lαsτ lιηē σf dēfēηsē ▪□
-
Cane
őstag
válasz rob210 #50967 üzenetére
Elektronikai boltban vettem, ott ecsetelős verzió volt folyékony ezüst néven. Szigszalaggal le kellett ragaszani a nem kívánt részt, a köztük maradt vékony kis csík maradt a fűtőszál vonala, azt kellett kihúzni ezzel az anyaggal. Akkora mint pl. egy körömlakkos üvegecske.
▫■ Ω Sēctσr - Γhē lαsτ lιηē σf dēfēηsē ▪□
-
Cane
őstag
Helló ismét!
Tudnátok abban segíteni, hogy a számmal jelölt dolgok nevük szerint milyen tartályok, ill. a tartályokba milyen folyadék kell (pl. DOT4, stb.) Nem akarok szétkontárkodni semmit sem, csak érdekelne mi-micsoda. A 4. számúról tippem sincs, többiről a rajta lévő piktogram vagy felirat alapján van némi tippem de a tuti jobb lenne.
Előre is köszi!▫■ Ω Sēctσr - Γhē lαsτ lιηē σf dēfēηsē ▪□
-
Cane
őstag
válasz diablo1984 #51015 üzenetére
Köszönöm!
Bocsánat a hülye kérdésért: 2-esnél a tartályban váltó (NFJ vagy NFP) vagy "szervo" olaj van? Esetleg a kormányszervo + váltó hidraulika egy körön lehet?▫■ Ω Sēctσr - Γhē lαsτ lιηē σf dēfēηsē ▪□
-
Cane
őstag
Köszi a válaszokat!
▫■ Ω Sēctσr - Γhē lαsτ lιηē σf dēfēηsē ▪□
-
Cane
őstag
válasz salieri. #51334 üzenetére
ET50 általában. A 44 v 45 kicsit szélesebb nyomtávot ad majd, de nem túlzottan. Én ET50-et használok a téli lemezfelnin, ET36-ot alufelnin. Szélesebb lett a nyomtáv de abszolút nem ér bele a karosszériaelemekbe, így is van hely bőven még ha ül is a segge.
Nyáron így stabilabb a fekvése.[ Szerkesztve ]
▫■ Ω Sēctσr - Γhē lαsτ lιηē σf dēfēηsē ▪□
-
Cane
őstag
válasz rob210 #51344 üzenetére
Ő az (ET36): [link]
A renault Espace IV modellnél 6,5J16" -tól 7,5J18" -ig adja meg a felnik méretét. Nekem téli-nyári 225/60 R16 gumijaim vannak.
Akkor vegyük a max-ot: 7,5 245 ET50 (mivel 245mm, ami az eredetihez képest 20mm-el szélesebb futófelületet jelent, = kijjebb van 20mm-el) vs 6,5 225 ET36 (oldalanként 14 mm van kijjebb). Bőven bent vagyok a biztonságos "zónán" belül, kb. oldalanként 6mm-el az engedélyezett max 7,5 245 mérettől. Nem lóg túl semmi az oldalsíkból, szvsz esztétikusan helyezkednek el a kerekek, nem ülnek bent 6,5 mérethez képest mélyen.
salieri.: nem hatalmas, cserébe kicsit nyugodtabb a gép úttartása kanyarban.
▫■ Ω Sēctσr - Γhē lαsτ lιηē σf dēfēηsē ▪□
-
Cane
őstag
-
Cane
őstag
Hali!
Ma indítom a verdát, klíma fel, fordulat egészségesen változik, klímaventi indul de nem jön a hideg. Klímacsövek nem hogy hidegek, inkább melegek vagy forró volt. Mi lehet a rossz? (egyszer volt klímapanel javítása a gépnek, lehet az hányt be megint?)▫■ Ω Sēctσr - Γhē lαsτ lιηē σf dēfēηsē ▪□
-
Cane
őstag
Köszi a csöveket nézem. Rob, a nagyventi biztosan megy.
▫■ Ω Sēctσr - Γhē lαsτ lιηē σf dēfēηsē ▪□
-
Cane
őstag
-
Cane
őstag
válasz FerNandor #51642 üzenetére
Nekem is a rugóspirálból letörött rugómenet adott a rugótányéron pattogva ilyen hangot. Kereket leszeded, akkor látod ott van-e a gond.
Orosziem81: én speciel nem tudtam mi okozza a zörgést, így mentem el vele vagy 1000km-t. Nem ült egyik oldalt sem a kocsi, emiatt nem gyanakodtam, mivel jól viselkedett az úton. A tréler azért lehet túlzás kicsit de óvatosan el lehet gurulni így is szerelőhöz. Egyébként a szerelő azt mondta, hogy kilácsított-keskenyített rugóvégű rugót törésveszély végett nem szívesen épít be.
[ Szerkesztve ]
▫■ Ω Sēctσr - Γhē lαsτ lιηē σf dēfēηsē ▪□
-
Cane
őstag
válasz BLUE TORNADO #52052 üzenetére
Az attól függ melyik fele.
▫■ Ω Sēctσr - Γhē lαsτ lιηē σf dēfēηsē ▪□
-
Cane
őstag
Vezérműszíjra rá tudok valahogy nézni bontás nélkül? Az a baj hogy fentről csak a hosszbordás szíjat látom.
▫■ Ω Sēctσr - Γhē lαsτ lιηē σf dēfēηsē ▪□