Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • killerjohn

    addikt

    válasz kiskornel #5284 üzenetére

    ettől a kérdéstől itt mindenki röhögni fog, de nem baj: hol mutatja a Fé-ket a gép? :)

    Igen, 1/250 olyan, hogy már szinte nem is veszi a környezeti fényt (ezt úgy néztem meg, hogy expo előtt letakartam a vakut, és 99% black volt a kép).

    [ Szerkesztve ]

  • k1csi

    senior tag

    válasz kiskornel #5284 üzenetére

    "Az M mód ok. Most F4 (ez a legtágabb) és választasz egy záridőt. Mondjuk az 1/250s az már nagyon kicsi... mondjuk 1/160s-t. Most állítsd be az iso-t olyanra, hogy a fénymérő -1 és -2Fé közti értéket mutasson"

    Vsz. nem így érdemes/szokás használni vakuval.
    Persze mindez attól függ, mennyit akarsz a meglévő fényből használni.

    M módot akkor érdemes használni amikor nem változnak lényegesen a fényviszonyok vagy totál el akarod tünteni a meglévő fényt. Egyébként elég macera folyton az ISO-t állítgatni (tudom van auto ISO is) ill ISO1600 felé nem szivesen megyek (550D), mert ott már kezd zajos lenni (legalábbis ha vágni kell ill. az árnyékos részeknek a szintjét megemelni).

    Ennek megfelelően az ISO-t a legtöbbször fixre teszem, annak megfelelően mennyire fontos a kis zaj és jó dinamika. Nagyon sok fénynél (pl. napsütés) fix ISO100 (még így is bele lehet futni fényerős obival záridő korlátba), ha nincs annyi fény de totál zajmentes fotót szeretnék ISO400, gáz fényviszonyok mellett (ha kell valami a meglévő fényből is) ISO1600 vagy ha másképp nem megy ISO3200.

    Amit leírtál az inkább derítő mód lenne ahol a meglévő fényt alexpózod a témát meg vakuval deríted ill. a bemozdulást megfogod. Viszont pl. -2Fé-el alexpózva tök mindegy, hogy van-e IS vagy nincs mert a témát a vaku fogja meg a maga milliszekundumnál rövidebb villanássával a háttár meg kicsit bemozdulhat, mert már a kis mélységélesség miatt már eleve elmosódott.

    Két példa amikor az M módot használom:
    1) Lakás, ronda sárga fény ami mellett vagy nagy rekeszt kellene használni (f/2.8 vagy alatta) ami sok esetben túl kis mélységet jelentene vagy nagyon megemelni az ISO-t (pl. 3200-ra). Eldöntöm, hogy nem kell a meglévő fény (+nincs kedvem szinezőfóliázni ezzel is fokozva a hangulatot), rekesz amit a téma igényel, záridő meg ami eltünteti a meglévő fényt. Vaku plafonra vagy falra. Gyors, hatékony viszont minden amit a vaku nem ér el sötét lesz. Pl. ablak mögött úgy látszik mintha sötét éjszaka lenne pedig nem stb.

    2) Nagyobb terem, ronda sárga fény f/2.8 ISO3200-al 1/50-es záridőt ad. Belmagasság jónéhány méter minimális reflektáló felülettel, falak a messzeségben. A gyatra és távoli megvilágítás előnye, hogy nagyjából mindenütt ugynazt a gyatra fényt adja. Szinezőfólia, direkt vaku (igen, külső vakuval adott viszonyok mellett ez is normális). Ha a témát meg kell fogni mert mozog akkor gyorsabb záridő és vaku, ha kell a hely hangulata/nem mozog a téma akkor villanás kikapcs (AF segédfény marad). Mivel nincs olyan keretem ami a külső vakut mindig a váz felé tartaná csak landscape mód van, azt lehet vágni.

    Azaz amit te leírsz (ahol változhatnak a fényviszonyok) arra inkább Av mód (-1, -2Fé alexpózva inkább a -2Fé-hez közel) vagy ha gond, hogy esetenként nagyon megugrik a záridő P mód (1/60 alá nem engedi). Viszont itt szinezőfóliázni kell. Amit, ha lehet csak kerülök...

    sanyixXx
    Tény, hogy nem mindenki használ RAW-t, én pl. mindig RAW+L-t. Ha okés a JPG, akkor marad, ha nem akkor RAW-val még lehet küzdeni.

    killerjohn
    7D + 17-55 árából még egy 5D mkII is szűken jönne ki, az új vázak meg jóval az aktuális felett szoktak jönni...

    "mit tud a 24-70 vakuval, amit a 24-105 nem"

    Keményen +1Fé meglévő fény, ill. kb. ua. a háttérelmosás 70mm-en mint a 24-105 105-ön (ami akkor számít ha nincs elég hely).
    Egyébként ez is egy speciális obi mint pl. a 100mm-es makró. Nem hiszem, hogy családi fotókhoz nélkülönözhetettlen lenne vagy ne lenne kicsit macerásabb, de olcsóbb alternatíva.

    cOxeR
    Ha arra utaltál a pixelsűrűséggel, hogy kisebb lesz a vágott kép felbontása, mintha APS-C-t használnál ezt értem. Viszont én személy szerint nem bántam volna, ha az APS-C nem megy a 5 mikronos pixel méret alá a jelenlegi szenzortechnológiát használva.

    És van egy olyan érzésem, hogy a többség ugyanezt várná el a következő FF generációtól. RAW fájlok már ígyis elég nagyok; az egyik rekesz irányba ott a diffrakciós korlát, a másikon meg a nagyon kis DOF, hacsak nem az elmosódottságot akarod minél több pixelen ábrázolni.

    Amit a fotózásról szeretnél tudni Chuck Gardnertől: http://super.nova.org/DPR/

Új hozzászólás Aktív témák