Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • minikahona

    tag

    Sziasztok! Nem tudom hogy jó helyen járok e, de gondoltam leírom a sztorim/problémám aztán hátha tudtok tanácsot adni. Vagy ha azt nem is, legalább egy jót nevettek azon hogy milyen szerencsétlen vagyok. 🥲😅 Kicsit hosszú lesz, ezért elöre is elnézést kérek.
    Szóval 2 éve kitaláltam hogy én motorozni fogok. Vettem egy 92-es Kawasaki EN400 Vulcan-t, illetve elkezdtem a jogsit. A jogsi meglett tavaly nyáron, de azóta kb alig mentem vele. Több probléma is volt a motorral, amik csak egymás után orvosolva lettek, de az egyiket a karburátorok beállitását csak idén februárban tudtam megcsináltatni, akkor lett pénzem rá.
    A szerelő miután beálliotta azt monta hogy a jobb oldali henger kopott, majd idővel foglalkozni kell vele, de ezt a szezont még ki kellene hogy bírja. Kapott olaj ill. szűrö cserét is.
    Az utobbi 2 hónapban munka miatt nem volt időm nagyon motorozni, így össz vissz mentem vele kb 45-50km-t. Pár hete viszont amikor kerültem egyet a faluban elkezdett egyszer csak csörögni, csattogni. Valami megadta magát benne méghozzá azért mert ez alatt a kevés km alatt megette az összes olajat. Persze tudom, néznem kellett volna az indulás előtt, de fene gondolta hogy ilyen rövid távon megeszi az összeset ami februárban lett beletöltve..
    Most itt vagyok egy ritka japán belpiacos motorral amit eladni nem tudnék mert igy nem venné meg senki, alkatrész meg kb nincs hozzá, vagy csak az én pénztárcámhoz mérten nagyon drágán (de még ugy is ritka). Ja és a müszaki is lejár júniusban....
    A szerelő amikor elhoztam tőle februárban, feldobta hogy egy motorcsere is szóba jöhetne egy EN500 ból. (De lehet hogy nincs akkora különbség a kettö között szoval az is lehet hogy nem is kell komplett blokk csere, de ennek utána kellene néznie ha ugy döntök hogy megtartom)
    Az tény hogy a két motor kb ugyan az csak nem tudom hogy egyáltalán ez papirozható lenne? Mármint nem tipus azonos motorcseréről van szó.
    Az utóbbi hetekben beleástam magam a témába, az OEM alkatrész oldalak alkatrész kódjai alapján a két blokk között kb a henger rész, a dugattyúk és a fötengely ami különböző, még a tömitésekből is ugyan azt használja a két motor, csak ettöl függetlenül nem tudom hogy müködhet e egy részleges vagy teljes motor csere.
    Azt meg főleg nem tudom hogy mennyibe kerülhet egy ilyen átültetés mindenestől. EN500as alkatrész van bőven a neten, abbol sokat gyártottak, ill. más motorokban is ment ez a blokk (KLE500, GPZ500), így azoknak az árát ki tufom számolni, csak a munkadij meg a papirozhatoság a kérdéses.
    Most elkezdtem spórolni, igaz azt még nem tudom hogy mire. Arról nem is beszélve hogy már kezd elmenni a kedvem az egész motorozástól... Ez a két év kb olyan volt mintha valaki fentről azt akarná hogy én ne üljek motorra...
    Persze szeretnék motorozni, de egyre jobban úgy tünik, hogy nem lesz ebböl semmi.
    Eladni nem tudnám így a motort, nem venné meg senki se vagy csak fillérekért. Bontani sem érdemes ahogy néztem, mert van aki a jófogáson már 2 éve minimum bont egy 500ast és még mindig sokminden megvan abbol is.
    Ha meg lehetne csináltatni valahogy akkor megtartanám a motort. Egyrészt nem kapnék mér annyit érte hogy megérje eladni, másrészt meg tetszik ez a motor. Igaz ha visszamehetnék az idöben akkor egy másikat, egy 500ast vennék inkább... Próbálom úgy felfogni ezt az egészet hogy ez egy projekt, de nehéz, úgy hogy nem annak terveztem és szeretnék már motorozni. Főleg hogy kellene is, ez az első jogsim és már lassan ugy érzem hogy elfelejtek mindent amit tanultam...
    Mit tanácsolnátok nekem, merre és hogyan tovább?
    Meg lehet csináltatni még a motort, érdemes vele foglalkozni, vagy inkább toljam ki a hátsó kertbe és hagyjam ott megr*hadni? (Már gondoltam arra is...)

    We are the Borg. Your biological and technological distinctiveness will be added to our own. Resistance is futile.

  • minikahona

    tag

    válasz dellfanboy #148443 üzenetére

    Tudtam, hogy egy CB500S-el fogok vizsgázni, ezért úgy voltam vele, hogy ha le tudok azzal vizsgázni, akkor ezzel se lesz gond, föleg hogy még ha kicsivel de ez gyengébb is mint a vizsga motor. Meg nem akarok eszetlenül száguldozni össze vissza, részben ezért is vettem cruiser-t. (Meg azért mert azok tetszenek)
    Igen füstölt, de nem vészesen, legalábbis az én laikus szememmel nem tűnt annyira vészesnek, de tudom hogy jobban oda kellett volna figyelnem. Amikor a szerelőnél volt akkor nem szedett szét semmit se a blokkban, csak a karbikat probálta beállitani, ami többé kevésbé sikerült is, de a jobb oldali nem lett az igazi, mert ugye ahogy írtam mondta hogy kopott az a henger. Mondta hogy eszi az olajat, de szerintem ő se gondolta hogy ennyire fogja. Vagy éppen tudta csak nem szólt....
    A motor most beindul, jár, csak csattogó, kopogó hangja van és okádja a füstöt. Olajat öntöttem bele, mert a kis betekintő ablakon látszódott hogy kb semmi se volt benne.
    Amikor mentem vele és elkezdett csattogni akkor simán haza gurultam (kb 1 percre voltam otthonról) nem vettem észre hogy gyengébb lenne vagy nem úgy járna ahogy előtte, csak a hangja lett szörnyű.
    Ez a blokk csere dolog meg nem tudom, ezért kérdezem. Egy kicsi remény van bennem azért, mert a kódok alapján tényleg nagyon kevés a különbség a 400-as és az 500-as motor között. A legtöbb alkatrész megegyezik a kettőben.
    Tudom hülyeséget csináltam ezzel az egésszel, hogy megvettem (meg lassan ugy érzem hogy az egész motorozással) de ha már itt vagyok ebben akkor próbálom a legjobbat kihozni a dologból, kitalálni hogy hogyan tovább.

    We are the Borg. Your biological and technological distinctiveness will be added to our own. Resistance is futile.

  • minikahona

    tag

    válasz Shadowbull #148446 üzenetére

    Tudom... De szerintem így nem venné meg senki se. Pont azért amit írsz. Max fillérekért, de utána meg ha spórolok akkor is egy ugyan ilyet tudnék venni vagy hasonlót amiben igyan ennyi km van, aztán ugyan úgy vihetem azt is a szerelőhöz. Ezért bánom az egész dolgot már...

    We are the Borg. Your biological and technological distinctiveness will be added to our own. Resistance is futile.

  • minikahona

    tag

    Köszönöm mindenkinek a válaszokat! Sokan írtatok, megpróbálom egybe összefoglalni az összesre a választ. A 30 múltam, a motor 650 volt friss műszakival 2 éve... Amit nem értek az az, hogy akkor amikor megvettem, akkor pöccre indult, hidegen (nyáron 30 fokban) és nem füstölt. A létező összes hibát elkövettem amit lehetett azzal hogy megvettem, dehát legjobban a saját kárán tanul az ember, ez van, változtatni már nem tudok rajta. El fogom vinni azért szerelőhöz, amint lesz valamennyi spórolt pénzem, hátha tud valami konkrétat mondani, hogy mi a baja, mármint a kopáson kívül. Aztán majd meglátom mi lesz. Sajnálom azért és nem csak a pénz végett. Tudom hülyeség, de eléggé szentimentális tudok lenni az ilyen dolgokban. Első motorom, tetszik is, szerettem volna csinosítgatni, aztán menni vele sokat, lehet el se adtam volna. De úgy néz ki ebből nem lesz semmi se.
    Mégegyszer köszönöm a válaszokat, ha nem felejtem el, azért még lehet írok majd hogy mi lett a vége a dolognak.

    We are the Borg. Your biological and technological distinctiveness will be added to our own. Resistance is futile.

Új hozzászólás Aktív témák