Hirdetés
- Google Pixel 9 Pro XL - hét szűk esztendő
- iPhone topik
- Apple Watch
- Youtube Android alkalmazás alternatívák reklámszűréssel / videók letöltése
- Xiaomi 13 - felnőni nehéz
- Google Pixel topik
- Folyamatos vérnyomásmérést kínál a Huawei Watch D2
- Vodafone mobilszolgáltatások
- MuziX blog: Kipróbáltuk a GGMM multiroom rendszerét
- Samsung Galaxy S22 Ultra - na, kinél van toll?
Hirdetés
-
Megújult a Glorious GMMK klaviatúracsaládja, és már van benne analóg modell is
ph A GMMK 3 többféle méretben, házanyaggal, hagyományos és mágneses switch-ekkel, vezetékkel, illetőleg anélkül egyaránt választható.
-
Minden információt felhasználnak rólunk a közösségi cégek
it Az amerikai hatóságok szerint a közösségi média felhasználói nem igazán rendelkeznek irányítással azon adatok fölött, amit az AI-rendszerekkel megetetnek a nagy cégek.
-
SWORD ART ONLINE Fractured Daydream - Elindult a nyílt teszt
gp Az open béta rajtjával együtt a készítők egy hosszabb gameplay videóban magyarázzák el, hogy mire számíthatunk a játéktól.
-
Mobilarena
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
norbeerto
csendes tag
Sziasztok!
Motorvásárlásban szeretném a közösség tanácsát kérni, elnézést ha vótmá'!
tldr; 1,5 - 2 - 3 millió körül keresek naked bike-ot inkább használtan, de új sem kizárt második szezonomra, csak és kizárólag ABS-es motorokban gondolkodom.Háttér:
Idén tavasszal szereztem meg az A kat. jogsim, előtte nem motoroztam. A szezonban egy 2006-os ABS nélküli ER6N-el mentem kb. 5000 km-t, aminek minden pillanatát élveztem, annak ellenére sajnos bepaníroztam mindkét oldalát, mert a tréningek előtt azt hittem, hogy a bab is hús.
Amíg megjavítottam voltam Safety alap 2 napos tréningen (hatalmas élmény) és Drivingcamp saját alap tréningen voltam (még nagyobb élmény Safety-s előképzettséggel), illetve magam is gyakoroltam parkolóban a bólyázást heti szinten 1 órát, ezáltal a motorkezelésem nagyon sokat fejlődött a kezdetekhez képest.
Jövőre a Drivex szinteket akarom megmászni és szeretnék kimenni Kakucsra, mert a Drivingcampen nagyon élveztem a döntögetést a kanyarokban, hogy nem maradt majrécsíkom.
A tervek szerint még a következő motorral rövidebb kirándulásokon belföldön (max. 100-200km), egy vagy két hosszabb túrán Horvátország, Szlovénia, Ausztria vennék részt majd, napi közlekedésre használnám a falum és a közeli város között alsóbb rendű utakon és tréningekre járnék vele.Tesztelni tudtam az alábbi motorokat:
Triumph Tiger Sport 660: Tudom, tudom de nekem valahogy mégis olyan "olcsó" hatásúnak tűnt (lafogott a plexi, sok az olcsó hatású műanyag stb.) A motor nem váltott ki belőlem akkora élményt, mint a reklámfilmje.
Kawasaki Versys 650: Olyan "meh" érzés volt, a plexi mögött megfőttem elég hamar nem túl melegben, úgyhogy ezután a plexis motorokat egyelőre elengedtem.
Trimuph Street Triple RS: Nagyon megy, nagyon erős, folyamatos mosoly a sisak alatt sportos támadó pozícióban ülve. Nagyon tetszett, de nem tudnám kihasználni, maximum az R-nek látnám értelmét de a pályanaphoz még nincs meg a bőrruhám, és az újszülött fiam miatt nem is erőltetném most a versenypálya határon motorozást. Közútra egy kezdőnek még túl soknak érzem az eszemmel, a szívem persze aszondja', hogy ezt vegyed. Most még nem.
Yamaha MT09 SP: Nagyon nyers, nagyon brutális, fura volt az ülése és nem tudnék vele magabiztos lenni vagy csak nagyon sokára. Nem éreztem jól magam vele, de ez nem a motor hibája.
Harley Davidson Sportster S: Nagyon "főnök" feeling az előretolt lábtartó és a Harley hang, de ez még anyagilag nagyon messze van, valamint vezetéstechnikai tréningre elég érdekes lenne menni vele.
Suzuki GSX S950: Hamar egymásra találtunk, ki tudtam vinni a héregi szerpentinre is, élveztem is, viszont az ár/érték arány nem a legjobb sajnos, ugyanannyi mint a Triumph Street Triple R, ennyiért kérdés nélkül az a győztes.
Kawasaki Z650RS: Nagyon könnyen kezelhető, mintha egy biciklin ültem volna, csak ez simán ment a bőven szabálytalan tartományban is. Jó motor, de nekem már nagyon retro.Amikről rengeteg tesztet olvastam/néztem, ám sajnos nem tudtam magam tesztelni őket, de tetszenek:
Honda CB650R – a közepes sornégyről bár nagyon jó vélemények vannak, ezt azért pörgetni kell, hogy életre keljen, ha jól értettem.
Honda CB750R (2023) - papír spec. és videók alapján nagyon egyben van a csomag és a Kawa után nagyon adná: picit erősebb de sor2 blokk, jó futómű és elektronika, az ára is helyén van. Várom a rendes teszteket róla, de ha nem bukik ki róla valami ordenáré, lehet beneveznék egyre.
Yamaha MT-07 - Lehetőleg a 2018 utáni verziók, mert a "szivacsosan puha első futómű" engem eltántorított fejben, de meggyőzhető vagyok.
Suzuki GSR 750 - Kevés van belőle, de titkos tippként előjött a Fotelmotorosban, azóta van a radaron nálam.Az ABS hiánya miatt mindenképp cserélnék, ezért csak ABS-es motorokban gondolkodom.
Előre is nagyon szépen köszönöm mindenkinek aki időt szánt rám!
[ Szerkesztve ]
-
norbeerto
csendes tag
válasz tboy93 #138500 üzenetére
Szia tboy93, köszönöm szépen a választ!
Mentségemre legyen mondva, hogy az általad említett első két típusnál erős önkritikát gyakoroltam, és sem az ST RS-t sem a 09SP-t nem vettem a listámra amikor tesztmotorokat vadásztam, viszont úgy adta az élet, hogy mehettem mindkettővel, úgyhogy bolond lettem volna otthagyni őket.
A CB500F a Safety-nél nagyon tetszett, viszont amilyen árban mennek és amilyen túrákra szeretnék elmenni ott visszalépésnek érezném az ER6N után. Maximálisan tiszteletben tartom a fokozatosság elvét, de úgy érzem az ER6N szintű motorral tudnék már értékelhetően fejlődni. -
norbeerto
csendes tag
válasz JoinR #138501 üzenetére
Szia JoinR, köszönöm a válaszod!
Én is néztem a Tridentet, de 3,3-ért az új Honda CB750 jobb csomagnak tűnik, csak ugye az még nincs sehol. Ha nem vagyok indiszkrét, milyen méretekkel rendelkezel? Én 185 centi vagyok, 95 kg, 83cm belső lábhosszal. Ez a Tridentre már sok?[ Szerkesztve ]
-
norbeerto
csendes tag
válasz Oppenheimer #138504 üzenetére
Szia Oppenheimer! Felhívtam az összes kereskedést a nyáron amíg alkatrészekre vártam a Kawához, hogy milyen tesztmotorokat tartanak és ki lehet-e próbálni. Meglepően nyitottak és kedvesek voltak a kereskedők, úgyhogy aki lehetőséget adott, ahhoz elmentem egy kicsit motorozni.
-
norbeerto
csendes tag
válasz tboy93 #138507 üzenetére
Rosszul fogalmaztam az előzőt, csak a CB500F-re sokallom a 2 milliót, MT07-re simán kiadnék annyit vagy többet is.
Szerinted amúgy lenne értelme egy új MT07-et vadászni? Hahu-n ha nézem a 2018 utáni állományt - egy-két kivételtől eltekintve - egy-két százezer forintot ha rádobok már újat veszek, olyan árban mennek. Max kötök rá casco-t. Vagy hibásan gondolkodom?
Mondjuk lehet jövőre az új rezsiszámlák miatt több lesz talán az eladó motor... (elnézést a politizálásért, túl magas labda volt magamtól. ) -
norbeerto
csendes tag
válasz JoinR #138508 üzenetére
Magas vagyok, de rövidlábú, ezért jobban elférek a kisebb japán motorokon is.
Jellegtelen alatt a hang nélküli "hikomat"-ot érted?
A Honda.hu-n meghallgattam, annyira nem volt para, bár gondolom nem lesz üvegrengető recsegés, de a tesztek majd megmondják. Kérdés, hogy mikor. -
norbeerto
csendes tag
válasz A Zéé #138520 üzenetére
Szia Zéé, nagyon köszönöm a válaszod! Erősítem a szabályt, hogy két motoros van: aki már elesett, meg aki el fog.
Valóban nem a motorral volt a baj, hanem a vezetővel (mint általában):
Panír1: A Safety tréning előtt, a jogsi után szinte azonnal elmentem majdnem 150km-re egy barátomhoz, hogy együtt motorozzunk. Jóval tapasztaltabb motoros nálam, mégis én mentem hátul és megpróbáltam tartani a tempóját, ami nekem komfortzónán erősen kívül esett. Mereven és túlságosan koncentrálva mentem, ezért jobban fáradtam. Aztán jött egy balos, amit túl hamar és rossz íven kezdtem bevenni, az első féket is későn és túl sokáig húztam és dönteni sem döntöttem. Ezen hibák sorozata a kanyarkijárat helyett egy füves árokba vezetett viszonylag kis sebességgel. A motoron volt javítanivaló, én megúsztam egy horzsolással a lábszáramon.
A Safety után nem sokkal kész lett a motor, de hetekig csak egy elhagyott parkoló és házam között ingáztam a motorral és gyakoroltam. Vettem bólyákat, kiraktam a pályát és nyomtam neki. Itt jött aPanír2: A gyakorlatokat kiegészítettem a Motojitsu-s gyakorlatokkal, mert az alapok már jól mentek. Ebben van egy olyan, hogy egy 7 m sugarú kör külső 2 m széles sávján kell stabil gázzal, kb 25-30 kmph-val kanyarodni, majd kigyorsítani. Egyre jobban ment a motordöntés és a kigyorsítás mindkét irányban, néha már a csizma orra is karcolt. Egyre hamarabb kezdtem ráadni a gázt, és az egyik kanyarnál még nem állt fel eléggé a motor ahhoz a gázmennyiséghez amit rácsavartam: elfogyott a hátsókerék tapadása és megtanultam élőben is, hogy mi az a lowside. Én lehuppantam a gépről, a motor kb. 1 m-t csúszott a bukócsövön, majd megállt. A cső és a kormányvégsúly lett karcos.
Ezután mentem a Drivingcampre, aminek minden pillanatát, de főleg a gokart pályás meneteket és a nagy sebességű kanyargásokat élveztem.
Mentem még a Kawával jópárszor Pesten és Pestre, Balaton körül, Bakonyban szerteszét. Aztán kellett az ára a házba, ezért el kellett adjam.Nem bírtam motorozás nélkül, de mivel bérelni nem volt szabad tőkém, elkezdtem hívogatni a szalonokat, hogy tesztvezetésre van-e lehetőség. Több is volt, amiért innen is hálás vagyok minden kereskedőnek aki szóba állt velem és adott motort alám.
Szerencsére többet tanultam, több motort vezettem és több képzésen voltam az első szezonomban, mint sok kolega', akivel együtt jogsiztam. Amíg én "csicskultam" az ER6N-el, többen pl. 600-as Gixxer-t, R6-ot, meg R1-et (!!!!) vettek, az első szezonra.
Nem feltétlen váltanék felfelé, de ABS nélküli motort nem akarok venni, és hajlandó vagyok rászánni 2-3 milliót, de akkora a merítés a középkategóriás 100 LE alatti naked-ekből, hogy inkább tanácsot kérek jártasabb emberektől.
-
norbeerto
csendes tag
Szia Xero, köszönöm a válaszod!
A CB650R sokáig volt nálam az etalon jelölt, de nem tudtam ráülni, és sok tesztben fikázták, hogy középen gyenge bla-bla-bla, és mivel nem tudtam tesztelni elengedtem. Viszont stílusra sokkal jobban tetszik, mint az MT07, ezért nagyon jó, hogy látok egy hiteles tulajdonosi véleményt a motorra, vissza is került a kiszemeltek közé.
Jobban belegondolva egyetértek veled a pályázással kapcsolatban, jó is lenne a megpofozott ER6N ha nem adtam volna el. Így viszont ugyanott vagyok: kell egy motor, amiben van ABS, és el tudok menni 3 milláig. Max kötök rá casco-t, hogy ne fájjon a kavicságy annyira.
Ruha kérdés pályára:
Most van egy Bering Mendes bőrkabátom és egy Trilobite Parado farmerem. Csizma Alpinestars SMX 6. Melyik lenne a jó megoldás:
1) veszek egy Bering bőrgatyát 120e térdkoptatóval, elvileg illeszkedik a dzsekihez, így van egy kvázi kétrészes bőrruhám
2) veszek más márkájú bőrgatyát (tuti tipp esetleg?)
3) veszek külön bőrruhát (egyrészes vagy kétrészes?, márkára ár/érték bajnok tipp belépő szinten?) Laguna Seca vagy Missile ruha rendes tudás és motor nélkül szerintem overkill. -
norbeerto
csendes tag
válasz duni84 #138527 üzenetére
Szia duni, Xero most visszaadta a lelkesedést a 650R felé, viszont a 750-es új Hornet is nagyon tetszik, de első szériás motor lesz és sok a kérdőjel. Majd az idő megmondja.
Highside-hoz egy Grom is elég ha ügyes vagy: Honda Grom clone Crash. High-side in a parking lot - YouTube -
norbeerto
csendes tag
válasz yodamastah #138536 üzenetére
Betonkocka az ülés alá
-
norbeerto
csendes tag
Ti vennétek finanszírozással új motort vagy akkor csak ha megvan rá a cash?
-
norbeerto
csendes tag
válasz Oppenheimer #138905 üzenetére
A hitelkamatok sajnos mostanában nem lesznek alacsonyak vagy nulla. :(
Hogyan lehet kezelni a jó idővel együtt fellépő motorozási vágyat amíg gyűlik a pénz és nincs saját motor? -
norbeerto
csendes tag
válasz Oppenheimer #138912 üzenetére
Ettől féltem...
-
norbeerto
csendes tag
válasz A Zéé #138914 üzenetére
Ki tudom fizetni és fenntartani, csak mire összejön az új motorra szánt pénzem egyben addigra augusztus van, a szezon nagy része elment a levesbe. A hitellel ki tudnám élvezni a szezont jövőre előbb, aztán végtörlesztem a nyár végén. Feltéve ugye ha lesz új motor elérhető, bár ahogy nézem ha nem rendelek most vakon, akkor nem lesz ebből motor jövőre.
[ Szerkesztve ]
-
norbeerto
csendes tag
válasz norbert1998 #138923 üzenetére
#138926-ban válaszoltam az első kérdésedre.
Tuti tipp az aktuális használtpiacról? -
norbeerto
csendes tag
válasz norbert1998 #138949 üzenetére
Naked bike 200kg alatt nagyon max 100 Le. Sorkettő preferált lenne, de ki tudja lehet tetszene a ~600 ccm sor4 is.
-
norbeerto
csendes tag
válasz gonger #139019 üzenetére
Lehet megköveznek érte, de nekem az új CB750 Hornet nagyon bejön. Sajnos beszélgetések alapján ha nem rendelek mostazonnal akkor majd 2024-re talán ideér. Meglátom mit hoz a tavasz és hogyan állok majd pénzben, de tudok kereskedést ahol tesztre is lesz majd. Van a fórumon CB650-es kolléga (talán több is) nekem is sokáig az volt a favorit, de most kijöttek az újságírói tesztek is az új Hornetről és hozza amit kell, úgyhogy nekem az lesz a következő célpontom.
-
norbeerto
csendes tag
Tudom, hogy nem teljesen ugyanaz a teljesítmény, de az ER6n is nyomatékos sor2 volt, még tréningek között az elején sikerült is figyelmetlen kuplung-kibax+gáz ráhúz után lámpánál egykerékkel rajtolni, szerencse volt annyi lélekjelenlét, hogy finoman kezdtem visszaereszteni a gázt úgyhogy csak pár métert mentem egykeréken.
Finoman kell a gázzal dolgozni, de ez minden motorra igaz. -
norbeerto
csendes tag
Felszereléseket adni venni ti hol szoktatok? Eladni szeretnék egy-két dolgot, de hátha találok valamit ami jó lehet ha nézelődöm.
FB Marketplace vagy valami más, titkos hely? -
norbeerto
csendes tag
#139059 Köszönöm szépen!
Ahogy látom utoljára 2020-ban volt téma a légzsákos mellény itt a fórumon. Ma futottam bele az onroad.hu-n az új AStars mellénybe: Egyre jóárasabb légzsák utcára: Alpinestars Tech-Air 3 - Onroad.hu
A Helite mellényeit néztem először a patronos rendszer könnyebbsége miatt, viszont az új mellényt ha eldurran Budapesten is tudják szervizelni (persze túra közben ha elmegy akkor nem tudom pótolni, ez hátrány a patronoshoz képest).
Vélemények?[ Szerkesztve ]
-
norbeerto
csendes tag
Sziasztok!
Az új szabvány szerinti sisakok közül szerintetek a Scorpion EXO-1400 EVO Carbon (teszt videó) vagy a HJC RPHA 71 (teszt videó) a befutó? Megéri a carbon a felárat? Scorpionom van most csak egy kategóriával lejjebbi, HJC-ból az RPHA 11-et próbáltam tetszett, hogy könnyebb mint a mostani.
A teszteknél amiket linkeltem a HJC kapott több pontot, viszont a súlya a Scorpionnal jelentősen kevesebb.Ti melyiket vennétek?
Köszönöm előre is!
-
norbeerto
csendes tag
Csak én látom rosszul, vagy pár youtube motoros tényleg acélbetétes bakancsban nyomja? Nem kevés az egy picit ha ráborulsz a bokádra? Oké, hogy a lábujjaid nem vágja le semmi, de a motoros lábbelitől mások az elvárások mint a "betkós"-tól nem?
-
norbeerto
csendes tag
Sziasztok!
Bőrruha alá milyen nyári aláöltöző jött be nektek a legjobban? Egyelőre nekem csak a Lidl-ös van, keresem az újat és nem tudom eldönteni, hogy azért izzadok benne mert gagyi vagy mert melegben mindegyikkel ez van
Tény, hogy a pamut pólónál ezerszer jobb mert ledobja valamennyire a vizet.[ Szerkesztve ]
-
norbeerto
csendes tag
Sziasztok!
A motorra vonatkozó olaj specifikáció a következő:
Könyv hátulja:
Engine Oil: Type API SG, SH, SJ, SL or SM with JASO MA, MA1 or MA2
Viscosity SAE 10W-40
Capacity 2.3 L (2.4 US qt)
Könyv eleje, olajcsere fejezetben:
(...)Engine Oil Capacity
1.6 L (1.7 US qt)
[when filter is not removed]
1.8 L (1.9 US qt)
[when filter is removed]Kérdések:
* Akkor a spec. alapján szinte mindegy milyen olaj megy bele?
* Most akkor elég a 2 liter, vagy nem elég a 2 liter?Előre is köszönöm!
[ Szerkesztve ]
-
norbeerto
csendes tag
150e körül kompozit, dupla D gyűrűs sisakok közül melyik jó vétel? Napszemüveg mindegy, nem baj ha nincs, nem baj ha van.
-
norbeerto
csendes tag
Sziasztok!
A műszaki divíziót kérdezném: úgy adta az élet, hogy a gyári akksi megdöglött, az új nemsokára érkezik. A leírás szerint az új akksi gyárilag üzembe van helyezve viszont a motorba helyezés előtt egy frissítő töltést célszerű rajta elvégezni.
Kb. egy hónap múlva lesz időm a motorral foglalkozni, ha addig csepptöltőre rakom az új akksit (12V 9Ah) 1A-en akkor rosszat nem teszek vele és frissítő töltésnek is elmegy ez, ugye?Köszi előre is!
-
norbeerto
csendes tag
válasz gonger #139751 üzenetére
Drivingcamp saját tréningjén voltam, nagyon élveztem mert előtte nem sokkal a két napos alap Safety-n voltam és onnan nagyon sok dolgot már tudtam használni és fejleszteni.
Drivingcampen motoros rendőrök oktatnak, a gokart pálya külön élvezet volt.
Egy próbát mindenképp megér szerintem. -
norbeerto
csendes tag
válasz gonger #139782 üzenetére
A Safety 2 napos alap-tréninget én például kötelezővé tenném jogsi előtt/közben/rögtön utána ha lehetne.
CB500-asokkal zajlik az oktatás, nagyon jól érthetően adják át a tudást.
Miután elvégeztem ezt a tréninget akkor jöttem rá, hogy olyan szinten nem voltam tisztában olyan alapokkal, amiken az életed múlhat motoron.
Én a fejembe vettem, hogy minden hazai elérhető tréningen részt veszek legalább egyszer, hogy a lehető legtöbb helyről tanuljak, és már most az út elején érzem, hogy csak hozzátesz a motorozásomhoz.
Furcsamód én a bólyázást is szeretem: van, hogy kimegyek egy nagy parkolóba a bólyáimmal és kirakom a pályát magamnak (8-as, vészfék adott távon belül, szlalom stb.) és úgy gyakorlok.
Közúti sebességű kanyarodásra vadászok most tréninget, én épp' a Drivex iskolát néztem ki most magamnak.[ Szerkesztve ]
-
norbeerto
csendes tag
Hogy lehet törölni hsz-t, vagy ha válaszolni szerettem volna valakinek, de elcsesztem azt hogyan lehet módosítani?
Nincs a fórum-motorhoz valami user guide?[ Szerkesztve ]
-
norbeerto
csendes tag
válasz queens #139811 üzenetére
(Szerkesztés)
Én ezt vettem nemrég, 3 nap alatt itt volt Spanyolországból. https://www.motocard.com/en/helmets/shark-race_r_pro_carbon_replica_lorenzo_catalunya_gp_carbon_chrom_green_dug.aspx
Akkor még minden méretben volt, most már fogy a készlet.
A grafika nekem bejön, pedig nagyon tróger.
Csendes és nagyon profi bukó, 60% kedvezménnyel ajándék. Sportsisak ugye, tehát tükrös vagy füst plexi vagy napszemüveg kell bele majd.[ Szerkesztve ]
-
norbeerto
csendes tag
válasz Topiccsendőr #139838 üzenetére
A Ninja 650 (2017) szervizkönyvem szerint US/CA modellekre 24e a szelephézag ellenőrzési ciklus, minden másra 48e.
Fogalmam sincs miből van pont ez a megkülönböztetés, viszont most vettem 34e-vel, úgyhogy így is úgy is meg akartam nézetni.
Mindenesetre érdekes... -
norbeerto
csendes tag
Nem, külön sorban van a US/CA models valve clearance check period 24ekm/15,2mil meg a 48ekm/26,25mil.
[ Szerkesztve ]
-
norbeerto
csendes tag
Nekem is pont ez jutott eszembe, csak én úgy ismertem, hogy ha nem áll fel már, akkor jöhet a GS.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen