Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Daywalker

    addikt

    válasz csongi #21455 üzenetére

    Azt azért lássuk be, hogy motorból sokkal kevesebb fogy, mint autóból, akárki akármit mond. Nézd meg ezt az országot, hány embernek van motorja és mennyinek autója. És sok más országban hasonló a helyzet. Kevés olyan van, ahol ennek ellenkezője igaz - ahol mégis, ott a robogó van többségben inkább.
    Viszont az is tény, hogy motoron minden hamarabb elkopik és kevesebb benne az anyag - féktárcsa vastagság, fékbetét vastagság, ellenben az emberek kevesebbet motoroznak, mint autóznak, tehát időben nézve akár ugyanannyi vagy hosszabb ideig kitart (fékbetét nem biztos, motorfüggő). Az általad említett olajszűrő talán nem jó példa, mert van hiflo, emberi áron és még senki sem panaszkodott. De K&N is gyárt olajszűrőt egész normális áron. A gyári az enyémhez 2500 ft, szóval még az sem vészes.

    De! Azt is figyelni kell, hogy ez a kevesebb anyag nem azért van, hogy lehúzzanak, hanem tömegcsökkentés, mint a biciklin...egy autós féktárcsa (még egy alsókategóriás szaré is) rohadt nehéz, ellenben egy motoréval, ami 1-1,5 kg maximum. Plusz a többség szegecselt, míg az autónál a nyereg az úszó, nem a tárcsa, tehát max egy darab vas az egész. Tehát van többletfejlesztés benne.
    Mondjuk pont a féktárcsánál talán az 5-6x árkülönbözet tényleg durva autó-motor párhuzamban.. Sajnos pont a motornál mindegy, hogy EBC-t, Brembót vagy gyárit nézek, egyforma árban vannak. Lehet 110-120 helyett 80/ezer és 40 ezer/pár áron is venni tárcsát már. A 80 ezrest kipróbáltam: nagyjából 15 ezer km alatt a 80%-a elkopott (értsd: gyári 5 mm helyett már csak 4,4 van és 4,2 a határ). Akkor milyen lehet a 40 ezres? Mind kínai szar, pedig látszólag ez is és az is csak egy vasdarab, mint a gyári. Ha gurulgatni kell elmegy, de amint pályára mentem vele, durván elkezdett fogyni (pedig nem vagyok Rossi, aki szerintem még egy jobb robogóval is körbemotorozna a ringen).

    De autó és autó között is van különbség. A drágább, gyorsabb, felső kategóriás autókhoz minden drágább, ott is minden gyorsabban fogy, és így van ez a motoroknál is.

    Az utángyártott, nem gyári beszállítótól származó szarokkal meg sokszor nem érdemes foglalkozni sajnos, amit nem csak az iménti példa bizonyít, hanem tapasztalat, legyen az autó-motor. Olcsó húsnak...gondolom ismered, és ez sajnos nagyon igaz...(régebben én is úgy voltam, hogy jó lesz az, és vannak helyzetek, amikor tényleg jó, de ahhoz szerencse is kell).

    Mégvalami: sajnos nincs az, mint autóknál pl a bárdi meg a többi, ahol közvetlenül beszállítóktól rendelnek alkatrészeket, vagy maximum 1 kapcsolat van köztük, így mindent lehet "olcsóé" adni...motornál keresztül jön 8 emberen, aztán nesze vedd meg drágán...ahogy persu is mondta.

    [ Szerkesztve ]

    "A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."

Új hozzászólás Aktív témák