Hirdetés
- VoLTE/VoWiFi
- Samsung Galaxy S24 FE - később
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Samsung Galaxy Watch5 Pro - kerek, de nem tekerek
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Xiaomi Mi 10T - erre vártunk idén
- Milyen okostelefont vegyek?
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy S22 Ultra - na, kinél van toll?
- iPhone topik
-
Mobilarena
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
alvaro
senior tag
válasz Topiccsendőr #19604 üzenetére
Igen ám, de a fajlagos fogyasztás függvénye nem egydimenziós: a leghatékonyabb pont egyik koordinátája valóban a nyomtékcsúcs szokott lenni. Azt azonban - úgy tűnik - kevesen tudják, hogy a másik koordinátán a motor terhelése található. A legjobb részek pedig a nyomatékcsúcs környékén magas terhelésnél találhatók. Az alacsony terhelésű állapotok (benzinmotornál) fordulatszámtól függően rossz, esetleg nagyon rossz hatékonyságúak.
Szerk. még annyival kiegészíteném, hogy magas terhelés alatt ilyen 80% körüli dolgot értek, a nyelezett motor hatékonysága ismét romlani szokott. Így alakul, hogy a feladatra "túl nagy" gép is többet eszik a kelleténél, meg a túl kicsi is, amit már nagyon kínozni kell.
[ Szerkesztve ]
-
csongi
veterán
válasz Topiccsendőr #19604 üzenetére
Hasznos . Köszi!
Egyről beszélünk, csak másképp. A lényeg annyi a részemről hogy, az utazó sebességnél, kisebb fordulaton használható a motor. Az áttétel apró módosításával, és a görgő súlyának a változtatásával, alsó fordulaton megindul a motor, és nem kell a csúcs közelében járatni. Persze mindennek ára van. ez a gyorsulás rovására megy. Hosszútávon nem városi motorozásnál megéri. Persze ez is típus függő melyik rendszer mennyire engedi forgatni a motort. Az enyémnek 7200rpm-en lenne a nyomaték csúcsa. Nah most ha 130-nál ott forogna elég rövid életű lenne a vas. 5500 felett nem érzek nagyobb erőt, csak nagyobb fordulatot. Eddig 4800-5000rpm-el forgott a motor 100-as tempónál. Most 4200 körül van. nem érzem hogy nekem szükségem lenne még a "hiányzó" fordulatra. A lényeg ha lehet kíméletesebben is használni akkor mért ne tegye meg az ember?
A tuning lényege a nagyobb teljesítmény, ennél pedig az élet tartam növelés, és a takarékosság.
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Eladó Skoda Octavia III tetőtartó, Garanciás 25-05.hóig (adapter, talp és keresztród)
- Eladó használt, 1,5 évig Garanciális Fisher FPR-123DE4-R hűtő fűtő mobil klíma 3,5kW + tartozékok
- Eladó egy Roidmi F8S S1 SPECIAL EDITION vezeték nélküli porszívó
- BOSCH CONTROL CT 100 WIFI-S SZABÁLYZÓ
- TROTTEN munkaasztal áron alul eladó
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest