Hirdetés
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Mobil flották
- Apple Watch
- iPhone topik
- Google Pixel 9 Pro XL - hét szűk esztendő
- Youtube Android alkalmazás alternatívák reklámszűréssel / videók letöltése
- Xiaomi 13 - felnőni nehéz
- Google Pixel topik
- Folyamatos vérnyomásmérést kínál a Huawei Watch D2
- Vodafone mobilszolgáltatások
Hirdetés
-
Gondoskodik róla az EU, hogy az Apple felnyissa a rendszereit
it Az Apple-nek meg kell nyitnia a rendszereit a riválisok felé, ebből az EU nem enged.
-
Hosszabb előzetesen a Tomb Raider animációs sorozat
gp A Netflix-re szánt széria a tervek szerint jövő hónap elején debütál.
-
Megújult a Glorious GMMK klaviatúracsaládja, és már van benne analóg modell is
ph A GMMK 3 többféle méretben, házanyaggal, hagyományos és mágneses switch-ekkel, vezetékkel, illetőleg anélkül egyaránt választható.
-
Mobilarena
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
Teasüti
nagyúr
válasz Topiccsendőr #89626 üzenetére
Megfesti a kuplungot? Mármint szó szerint lefesti vmivel? Biztos imádja a motor, ha a megszilárdult festékdarabok úszkálnak az olajban.
Amúgy ez a csúszókuplung mitől olyan nagy szám? Mármint technikailag. Kiveszek egy-két rugót és nekem is lesz csúszókuplungom, nem?
#89634:
Hú de sufnituning. Piros festék nem jó bele? 😂[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Topiccsendőr #89634 üzenetére
Pedig elég egyszerű szerkezetnek tűnik, azt hinném a kuplungkosár fogazatának letörési szögével és felületi minőségével lehet játszani, ezt illene elég hamar kiismerni már a tervezőasztalon.
-
Teasüti
nagyúr
válasz runner 125 #89869 üzenetére
Mikor ment át a topic nyelvtan náciba?
-
Teasüti
nagyúr
válasz Topiccsendőr #89946 üzenetére
Nem olyan gáz az. Enyémen is van és tök jól jön néha.
Meg aztán vminek gyűjtenie kell az olajat. -
Teasüti
nagyúr
válasz -Mike- #89963 üzenetére
A legelső sisakom a Lidl-ből való. 15k volt újonnan, átvettem 8-ért vkitől. Egyetlen egyszer volt a fejemen, jogsizás után motor nézéskor egy 10 perces próbakör erejéig. Halálfélelmem volt benne. Olyan, h zajcsillapítás ismeretlen fogalom. Az állrészen nincs szélvédelem, huzatos a sisak.
60-nál már csak a szelet hallottam.
130-nál már csőlátásom volt benne.
Szerintem továbbra is a port fogja gyűjteni. -
Teasüti
nagyúr
válasz Micsurin #90000 üzenetére
Nem tudom mivel magyarázni. Talán semmi köze a sisakhoz, talán csak a gravitációs erők dolgoztak meg kicsit.
Vagy csak beképzeltem magamnak, annyira felgyorsultak az események körülöttem. Az volt az első élményem, amikor úgy teljesen nyitott fojtószeleppel mentem egy régi CB500-ason. Naked, így megrángatta rendesen a sisakot.
Utána legközelebb már jóval később a GPZ600-asnak tekertem meg a bajszát. Az egy full idomos sporttúra volt, és egy jobb fajta bukóval 200-nál se volt ilyen gondom többé. -
Teasüti
nagyúr
válasz Topiccsendőr #90015 üzenetére
Ideje beszerezned egy magyar billentyűzetet!
Vagy magyar bill alkalmazást?[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Geresics #90026 üzenetére
Gondold végig mik a szempontok! Jó a mostani szélessége? Magassága? Veszel egy riser bar-t, azt még hosszanti pozícióban is tudod állítani forgatással. Persze hátrahajlástól függően.
Nem ismerem a motoros kormányrudakat, de bringánál ezek a szempontok: terepen a szélesebb könnyebben kontrollálható, általában legalább olyan széleset választanak, hogy a két alkar párhuzamos legyen mikor kiállsz a gépen. Ehhez választanak egy hátrahajlási szöget, hogy kényelmes és stabil fogása legyen, egyenes csuklóval tudd fogni. A széles rudaknak van még egy felhajlási szöge is. Azután a magasságát egyéni preferencia alapján lehet választani, ha szeretnél jobban felegyenesedni, vagy inkább előre dőlni.
De ez mind mtb, így nagyon nagyon off.
Gondolom az alapelvek ugyanazok lehetnek.Motoron még annyi, hogy el kéne férnie a kormánynak és a kezelőszerveknek a plexi mögött és a tank felett. Jah és ha nagyon megemeled a kezelőszerveket, akkor számíts arra, hogy újra kell vezetékezni, bovdenezni, fékcsövezni mindent!
Ez a legnagyobb buktató. Ha megnézel egy kormány kit-et neten, általában ezért olyan qrva drága, mert mellékelik hozzá a módosított alkatrészeket is.
Bár nyilván motorfüggő, nálam a csutkakormány egyenesre való cseréjéhez kisebb vagyonba kerül az átalakító készlet.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
-
Teasüti
nagyúr
válasz horvathkrisz #90046 üzenetére
10 kmph és csonttörés, meg bordatörés? Az érdekes.
Igaz ha mondjuk nekifutok az oszlopnak úgy teljesen gyanútlanul, az biztos fájna. -
Teasüti
nagyúr
Laza vez. láncnak milyen tünetei vannak?
Milyen esetben szokás manuális előfeszítőre cserélni a gyárit?Van vmi zörgés, mikor nagyobb fordulatról elengedem a gázt, esetleg rev match + motorfékezésnél. Majd ez a zörgés alábbhagy ahogy esik a fordulat.
Ugyanakkor álló helyzetben üresben húzogatva a gázt nem zörög.
Talán a meghajtó lánc zörög nekem?MÁS:
azzal együtt kell élnem, ha megfelelően beállított slack-nél a motorfék-gáz átmenetnél ugrik/ránt egyet a motor?
Kanyarban kis sebességnél pont imádom, ahogy rángat.
Ilyenkor csapkod a lánc?
Ha meg ki akarom venni belőle ezt az idegesítő jelenséget, akkor meg túl van feszítve a lánc. -
Teasüti
nagyúr
válasz freelanced #90079 üzenetére
Persze, 2017 van.
Ne aggódj, az utángyártottat 1-2 évente cserélheted majd! -
Teasüti
nagyúr
válasz -Mosquito- #90119 üzenetére
Csak halkan kérdezem, miért nem veszed meg az újságot?
(#90118) vendingo
Hát te tudod. Az én tapasztalatom, hogy minél régebbi annál több a baj vele. Mondjuk ezt arra a kettő motoromra alapozom amim volt, így nem reprezentatív értékű.
De a 87-es vasam vmi 200k körül volt, így annak elnéztem a hibáit.
De 1,3 millióért azért már lehet kapni szép vasakat, nem ilyen muzeális darabot.
Akár egy ilyet.
Vagy ilyet.
Esetleg ilyet.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Topiccsendőr #90124 üzenetére
Hát majd kíváncsi leszek mekkora életérzés lesz, mikor lerohad vhol a semmi közepén.
Vmi idegesítő buta hiba miatt, mint mondjuk egy összerohadt kontaktus. Vagy ha hozzá kell nyúlni kicsit jobban és nincs rajta két egyforma csavar, azok is berohadva.
Én nem mernék elindulni a 2004-es CBR-emmel külföldre (főleg, hogy tudom ezt kéne azt kéne kivizsgálni rajta, de akkor van vmi lánc zörgésem is, meg eltűnik a nyomatékom 5-6k között), nem hogy egy olyan géppel ami velem egy idős.(#90125) vendingo
Autotrader-es hirdetések, vmiért mobilon nekem se megy az az oldal.
Hát, kívánok sok sikert a túrákhoz, remélem nem hagy ott sehol!
Csak nekem felfoghatatlan miért vesz vki ilyet, amikor ennyi pénzért ott vannak a fent linkelt gépek is.
Triumph Tiger 1050, 2007 24,715 miles £3,795.
Yamaha TDM900, 2010 20,000 miles £3,895,
BMW R GS R1150GS, 2003 34,115 miles £3,990.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Jut eszembe, hogy van ez a markolat méretezés? Rámértem a jelenlegire és ilyen tök szép számok jöttek ki:
jobb oldali átmérő 25,5 mm, bal oldali 22,3 mm, hossz 121,5 mm.
A markolatnál meg csak annyit írnak, hogy 22-es kormányrúdhoz.
Na most nekem rá kéne húzni a 22-es belső átmérőt a 25-ös gázmarkolatra?? -
Teasüti
nagyúr
válasz vendingo #90128 üzenetére
Jól felkészültél, azt meg kell hagyni.
Hogyne tudna lerohadni az újabb, természetesen.
Csak egy 20 évvel fiatalabb gépen nem számítanék üzemszerű használatból, elhasználódásból eredő meghibásodásra.
Max selejt alkatrész okán történő, esetleg szerelési hiba miatt. De ezek ugye a réginél is érvényesek.
Egyáltalán kapható ahhoz a motorhoz új főalkatrész? Én az enyémhez már csak használt bontott cuccokat találtam, ami meg vagy jó (még egy darabig) vagy nem. Persze az utángyártott kopó alkatrészeken kívül.
Persze nem is volt semmilyen rajongói tábora, nem elképzelhetetlen hogy az AT-hez még mindig be lehet szerezni mindent.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz runner 125 #90139 üzenetére
Viszont nagyon jó egy soros észrevételei vannak. Mindig röhögnöm kell a beszólásain.
-
-
Teasüti
nagyúr
válasz runner 125 #90160 üzenetére
Gépészként én nem foglalkozok mítoszokkal meg legendákkal. A múlttal is csak annyit, amíg áttekintem az előéletét az adott gépsárkánynak.
Amivel én foglalkozok, az a technika. És bár nem vagyok szerelő, nem tudom felmérni egy motor állapotát az első ránézésből, vagy az első beindítást követően. Mivel nincsenek ilyen tapasztalataim, nekem akkor válik nyilvánvalóvá, hogy jó vásárt csináltam vagy nem, amikor hozzá kell nyúlni és a szemem elé tárulnak az alkatrészek.
Addig csak remélni tudom, hogy nem lesz akkora bukó. Mert egy használt jármű mindig bukó. Néha megúszható a kötelező dolgok cseréjével, néha felül az ember a szopórollerre.
És az évek és a használat meglátszik minden motoron kivétel nélkül.
Az időt nem érdekli, hogy egy legendán jelennek meg a rozsdafoltok, vagy egy kommersz szaron.
És márpedig megjelennek (sok más egyéb tünettel együtt), hacsak nem a vitrinben állt konzerválva.
Persze fel lehet újítani minden gépet, ha van az embernek pénze bármi lehetséges. Ki lehet cserélni a komplett motort vadi zsírra, vagy a váltóművet. (Engem speciel idegesít a terhelésváltásoknál jelentkező holtjáték a hajtásláncban és a nyakamat rá, hogy egy 27 éves motoron ez halmozottan jelentkezik, hogy csak egy hasra ütött példát mondjak.)
De ekkor felvetődik a kérdésem, mint gépész, hogy gazdaságilag miért ne érné meg fiatalabb, kisebb futásteljesítményű, modernebb gépet venni? Akárhogy is nézzük jobb állapotban lesz, már ha mindkettőn minden gyári és feltételezünk egy hasonló gyártási minőséget. (A kirívó esetektől most tekintsünk el, nem az ellenpéldákra akarom kihegyezni az érvelésem.)
Mert ha nem eredeti, akkor máris rá lett locsolva egy valag pénz, ami tovább csökkenti a döntés racionalitását.Amúgy a jegyzőkönyv kedvéért: én úgy emlékszem sehol nem ítélkeztem egy szóval sem Vendingo motorjáról. Csak feltettem kicsit bő lére eresztve azt a kérdést, hogy MIÉRT? Amire kaptam is választ.
-
Teasüti
nagyúr
a terhelésváltásos holtjátékos egyenletből biztonsággal ki lehet húzni a usererrort?
Igen. Egy hirtelen váltás mindenképpen ütésszerű hatást gyakorol. Minél nagyobb a holtjáték, annál nagyobbat. Persze tudok finoman is gázt adni, de hogy ne érezzem a lökést, ahhoz olyan óvatosan kell húzni, hogy a fordulatszám éppen megegyezzen a tempóval így lesz egy pillanat, amikor teljesen terheletlen a lánc. Nincs rajta húzóerő se felül, se alul.
De ez egy nagyon kimért több másodperces adagolás motorféket követően.
Én ahhoz túl agresszíven vezetek, hogy ilyen lassan tötyögjek. Nem papper vagyok Simson-on.
Ha túlfeszítem a láncot, akkor a terhelésváltás szinte teljesen sima átmenetű. Így megkockáztatom, hogy az ütéscsillapító - vagy hogy hívják - még egyben van a kerékben. -
Teasüti
nagyúr
válasz V.Stryker #90278 üzenetére
Vmit nem értek. Koszos vagy nem, simán jár vagy nem; az erőt viszi át, nem a pozíciót. Azt hinném a fékerő lineárisan épül fel a pedálra gyakorolt nyomással. Vagy enyhén depresszíven, a vezeték rugalmasságától függően. Ebből nem az következik, hogy user error? Ha tudja blokkolni a kereket menet közben (első fék nélkül), akkor az nincs alulméretezve, hisz mire lehetne használni még nagyobb fékerőt? Még jobban blokkolja?!
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz V.Stryker #90282 üzenetére
Kétlem, hogy úgy le tudna ragadni, hogy jelentős ellenállást tanusítson. Elég nagy erők dolgoznak a dugattyúnál. Gondolod a kosz ellenáll 50-100 kilónak?
Előző motoromon felújítottuk a hátsó úszónyerget, azt hittük be van rohadva a dugattyú, pedig csak a kilógó része volt rozsdás. Sehogy nem tudtuk kikönyörögni a nyeregből, aztán a kompresszor úgy kilőtte alig néhány bar-on, hogy a falon csattant a dugattyú. Ha azt a levegő így kinyomta, akkor a hidraulikának semmi gondot nem jelent. Nem is volt fékerő gondom.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz V.Stryker #90284 üzenetére
Hasraütöttem. Az első fékek úgy 2000N-on osztoznak, kb ekkorra erővel lehet 1,1G negatív gyorsulást elérni a féktárcsák erőkarján egy átlag naked nagymotoron. Innen csak saccoltam a hátsó fékre. Mondjuk ha fele akkora a max fékerő hátul, az nagyságrendileg 50 kg lesz. Persze ez durva becslés, de a lényeg az volna, hogy egy kis kosz kétlem, h sok vizet zavarna.
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz zgospel #90285 üzenetére
Ablakmosó?? Uramisten!! Te jó ég! Ezt meg hogy képzeli mégis az a szerencsétlen hülye? Hihetetlen mit nem gondol némelyik. Nekiáll szélvédőt mosni menet közben FÉNYES NAPPAL!! Há mingyá' kinyílik a bicska a zsebemben!
De az esőt azt azért megúsztad, ugye? Vagy majd azért anyázunk, hogy hogy képzeli ezt a jó Isten?! Mingyá' melléállunk és lerángatjuk onnan fentről! Igazán észrevehetné, hogy mi éppen motorozunk![ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Topiccsendőr #90289 üzenetére
Természetesen, viszont innen csak az unalomig mormolt első-, hátsófék arányra gondoltam, amit az elméleti oktatáson tanítanak. E szerint kb 2:1 arányban oszlik el a fékerő elől és hátul.
-
Teasüti
nagyúr
válasz zgospel #90292 üzenetére
Te vagy az első, akit hallok erre panaszkodni. Nem tudtam, hogy Tahófalván kívül még a szélvédőmet se moshatom kedvemre. Álló helyzetben sosem mosom, mert visszafolyik. Meg mi az, hogy ez a szokás? Hol? Jó, hogy nem törvénybe iktatod mindjárt! Ami azt illeti úgy 40 kmph alatt végigfolyik a szélvédőn, így én szigorúan csak akkor eregetem, ha legalább ennyivel megyek. Deal with it!
Jah hogy hátracsap a kocsi felett? Az az idióta user problémája, aki nem állítja rá a szélvédőre rendesen. Van ilyen, ezt aláírom.
És mi az a büntetőfékezés?
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Topiccsendőr #90293 üzenetére
A féktárcsán fellépő erőről van szó, nem a kerekek blokkolásához szükséges erőről.
Vizes úton meg 1:1.
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz zgospel #90299 üzenetére
Csak hogy értsem, téged - vagyis a sisakod - telibe küldte a vízsugár? Hát ez vicces. Nagyon jót röhögtem volna, ha melletted gurulok. Sőt! Azóta is röhögnék és minden motoros havernak ezt mesélném.
Azt hittem csak egy kis permetet kaptál.#90300
Na itt a másik, ráadásul a tiszta kocsiját sajnálja!
Remélem van garázsod, jön az esős évszak!Én nem bírnám ki röhögés nélkül, ha mondjuk az én szélvédőmre lövi az előttem lévő a vizet. Kis genyó itt lövöldözik, vicces lenne. Kéne rakni a kocsira spriccnit, de körbe minden irányba kifelé! Jó móka lenne.
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Képzeld: nem! Így jártam. Letörlöm pont úgy, mint az esőcseppeket, vagy bogarakat és megyek tovább. A motorozás mocskos dolog, piszkos lesz a bukó (kész tömegsír), piszkos lesz a dzseki (esős időben minden szembejövő felcsapja rám a retket, mégse anyázok). Ez van, ez ilyen sport. Otthon mehet a Vanish a ruhára, hogy legalább távolról emlékeztessen az eredeti színére, aztán megy tovább az élet.
-
Teasüti
nagyúr
válasz zgospel #90313 üzenetére
Egyetértek veled, fontos az empátia egy civilizált életközösségben, magam is így teszek a felsorolt példákban.
Viszont ez a szélvédőmosás ez kicsit már inkább a hiszti kategória. Itt nem arról van szó, hogy előre megfontolt szándékkal kibaszok a körülöttem lévőkkel és leszarom. Azért agyonszabályozni sem lehet egy közösséget, nem lehet lépten nyomon azon parázni, hogy most éppen kit zavarok meg vmi banális dologgal, amire amúgy nem vonatkoznak előírások. Ezért esik nehezemre, mert soha nem volt szempont. Senki nem panaszkodott rá, és velem sem fordult elő soha. Így ez szerintem egy olyan ritka jelenség lehet, hogy az az érthetetlen nekem, hogy vki még ezen is fennakad...
...És felnagyítja és letahóz mindenkit, akinek ez nem probléma. A közösség életében elkerülhetetlen az egymás zavarása. Engem pl zavar a kutyaugatás, mégsem anyázok az egész utcában, h faszé való neki kutya. Vagy mé' túráztatja a motoros a gépet este nyolckor, amikor az óvodásoknak már lámpaoltás van; csak hogy egy közelebbi példát hozzak. Ez van, ezt kell szeretni.
Történt károkozás? Baleset? Veszélyeztetés? Nem. Akkor ez csak hiszti.
Persze kellemetlen dolog, de a mocsok a forgalomban való részvétel velejárója. Bosszantó, ha a frissen lemosott kocsit leszarják, de várható és elkerülhetetlen.Néha kell egy kis humorérzék. Ha vki mellém áll és lelő vízipisztollyal, akkor az első megdöbbenést követően visszaadnám a kölcsönt széles vigyorral az arcomon. Csak szóljon, hogy legyen nálam is vízipisztoly!
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Ukrajnai háború
- BMW topik
- Milyen egeret válasszak?
- Cyberpunk 2077
- Gondoskodik róla az EU, hogy az Apple felnyissa a rendszereit
- GC24 - Monster Hunter Wilds sem hiányozhatott a Gamescomról
- Orvosi kérdések
- Mobil flották
- Politika
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen