- MIUI / HyperOS topik
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Xiaomi Mi 11 Ultra - Circus Maximus
- KuKirin G4 - a sebesség ára
- Az Apple is mesterséges intelligenciával turbózza fel a teljes kínálatot
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Mobil flották
- iPhone topik
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
Hirdetés
-
UbiForward24 - Jön az Anno 117: Pax Romana
gp Folytatódik a híres sorozat, jövőre egy teljesen új epizóddal jelentkeznek a készítők.
-
Új Philips Evnia monitorok érkeznek a játékosok asztalaira
ph A 180 Hz-es IPS panellel szerelt modellekkel azokat célozzák meg, akik nem akarnak sokat költeni.
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Mobilarena
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
Bogyó bá'
nagyúr
Ki merre csavargott ebben a gyönyörű időben?
Nekem egy 280km-es Mecsek-túra jött össze, keresztben-hosszában: Kakasd, Máza, Szászvár, Komló, Sikonda, Orfű, Abaliget, Misina-tető, Pécs, majd hazafelé... Jó volt, qrva jó! Nagyon sok motorossal találkoztam.[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz -Mosquito- #27363 üzenetére
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
OFF! Zseniális, szerintem motorra is meg lehet csinálni!
(#27392) Dexar007: nem tudom, csak sejtem, hogy aszfalton, tempósan döntögetve ritka nagyot lehet vele taknyolni....
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Kolondrum #27470 üzenetére
Szerintem én jobbat és egyszerűbbet használok: gyújtás ráadásakor csak a helyzetjelzők égnek, beindítás (még mindig helyzetjelzők), és a sebváltó fokozatba kapcsolása indítja a tompítottat. Ha kiveszed üresbe,akkor 7-8 mp múlva szép fokozatosan veszi le a tompítottat. (Ha lámpánál álldogálsz, akkor így csak a helyzetjelzők égnek. Tehát a sebváltó üres-jelzője adja az alapjelet. Az alapötlet nem az enyém, Indexes fórumon olvastam, csak ők sokkal bonyolultabban oldották meg az elektronikát, mint én. 3000 km óta használom, hibamentesen.
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
Nem, de hasonló: mikroprocesszor által vezérelt automata töltő.
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz maszekember #27532 üzenetére
Állítólag a 20 LE utassal édes kevés. Más semmi: nagyon keveset fogyaszt (3L), nincs vele semmi baj. Mivel én utast nem szállítok, így valószínűleg jövőre ilyet fogok venni a mostani 125-ös öreg csótány utódjául...
szerk: bár, ha most vennék motort, akkor ezt venném: [link] A szöveg szerint most 320k-ért odaadják! Egy megnézést megérdemelne, csak nagyon messze van.
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Bogyó bá' #27536 üzenetére
Koreai, és van magyar márkakereskedő-hálózatuk. Népítélet szerint megbízhatóak.
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Kolondrum #27610 üzenetére
Én 3000 ezrenként cserélem szűrőstől, egyéb adat hiányában (tehát eddig már kétszer a nyáron). Mondjuk nem vág földhöz a dolog, mert 1 liter kell bele. A két csere között meg nem fogyott észlelhető mennyiség...
Először Repsol 15W50 ásványi került bele (tévedésből ezt mondták a Honda márkaszervizben), másodjára már MOL 10W40 - MA2 félszintetikus. Az előírás amúgy 10W30 - API SG lenne (MA-ra nincs ajánlás), tavasszal valószínűleg megpróbálkozom vele (ilyen viszkozitással csak API SM-MA2 minősítésű versenyolajak vannak, de a magas fordulatszám indokolhatja a használatát). Egy lityi abból sem nagy összeg.Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Topiccsendőr #27618 üzenetére
Tudom, hogy hülyének tartasz az automata világításkapcsolóm miatt, de te városban motorozva mit csinálnál egy ilyen karakterisztikájú generátorral? 2-3 óra után már alig akar indítani, mert sokkal több a fogyasztás, mint a megtermelt villamos energia. Városban 4. fokozatban 50 km/h = 5.000 RPM.
Az akksi szinte új, fél éves, hibátlan, és lakott területen kívül (90 km/h 5.-ben 8.000 RPM) nincsenek töltési gondjaim, még GPS-szel sem. Ja igen: szerencsére a gyújtás nem akksiról megy (saját külön tekercsei vannak), viszont berúgókar az nincs, tehát lehet tologatni. Nem komálom.
Lámpa 35/35W elöl, 5W a hátsó és 3x2W a műszerfalizzó. Féklámpa, index stb. A tompított gyárilag már a gyújtás ráadásakor is világít, álló motornál. Kapcsolója nincs.Az eredeti ötletet a Jawa 350-eshez dolgozták ki a srácok, mert annak is alulméretezett a dinamója, mert még akkor tervezték, amikor lakott területen nem kellett világítani, most meg folyton töltés gondokkal küzdenek, hibátlan gép esetén is! De ott legalább van világításkapcsoló. Meg berúgókar.
Erre mit lépsz? Városban 2-ben 10.000-rel pörgetve járjak, hogy legyen elég töltés?
Mióta megépítettem, soha nem kellett az akksit tölteni, mégis hidegen/melegen pöccre indul.
(#27620) huszi.gyb: ez a gyári adatlapról másolt részlet, gyári új korában ennyit tud.
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
Ez biztos?! Tehát a 35W-os izzón felül ennyi? Mert akkor valami nagyon nem faßa!
Magyarul, ha minden rendben lenne, akkor a 35W-os izzó helyett használhatnék 65/60W-os H4-et is????(#27623) csongi: kizárólag ráadott gyújtásnál, járó motorral, de üresben lévő váltónál veszi el a villanyt, akkor is csak kb. 7-8 másodperc múlva. (helyzetjelzők természetesen ekkor is égnek). Tehát ha lámpánál hosszabban állok... ...eddig megoldotta a töltési gondjaimat
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz csongi #27625 üzenetére
Pont az a kevéske villany hiányzik. Bár már gondoltam rá, hogy egy kapcsolóval egyszerűen napközben leoltanám a műszerfal világítást, és akkor az egész bohóckodás feleslegessé válna... Ki fogom próbálni.
(#27627) fattyu: igazad van, bár műszaki hiba esetén ki tudom magam világítani: ha a gyújtás rajta van és áll a motor, akkor egyszerűen egyesbe lököm a váltót.
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Topiccsendőr #27631 üzenetére
Pedig ezen szinte minden gyári, annyi a különbség, hogy az eredeti pici szögletes első fényszóróban lévő 35/35W-os Honda Dio robogóizzó helyére egy 638-as Jawa kerek fényszóróját szereltem, szintén 35/35W-os de HS1-es halogén izzóval. Plusz fogyasztó csak az első 5W-os helyzetjelző izzó, mert a gyári (nem E-jelzésű) fényszóróban még helye sem volt kiképezve ez utóbbinak. Az eredeti szögletes lámpával semmit sem lehetett látni már 40-50-nel haladva sem, ez meg tökéletesen használható éjjel, 80-90-nel haladva is. A "töltésgond" az eredeti lámpával is fennállt, a fényszóró cseréjekor annak házába építettem be az automata lámpakapcsolót.
A "generátor" az 50 köbcis robogókban használt egyfázisú tekercs, egy tirisztoros söntszabályzóval megtámogatva. Minden világítás az akksiról megy (ugye az önindító is), a gyújtás viszont teljesen független feszültségtekercsről + a jeladó tekercse. Soha nem volt szétszedve. Világításkapcsoló nincs, gyújtásra azonnal (tehát indítózáskor is) megy a tompított.
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Topiccsendőr #27639 üzenetére
Jó, akkor lehet rosszul fogalmaztam ("robogó"). Azt a műszaki megoldás "komolyságára" és "teljesítményére" értettem. Szóval ráadott gyújtásnál (álló motor) az akksiról megy a világítás (tompított). A gyújtást leszámítva minden az akksiról megy, ezt tölti egyetlen (egyfázisú) tekercs.
(#27641) persuader: ha odahúzom a gázt, akkor simán felmegy - akkusarun mérve - 14,4-re. Alapjáraton meg csak kb. 12,5-12,6. Ez világító tompított esetén. Tompított nélkül alapjáraton is eléri a 13 V-ot.
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Topiccsendőr #27643 üzenetére
Előző hozzászólásba beszerkesztettem a pár hónappal ezelőtt mért feszültségértékeket!
Szerintem egyszerűen alul van méretezve a generátorom: 60W-os névleges teljesítményűnek írják, míg egy egy mai Honda 125-ös (CBF) 215W-os névleges teljesítményűvel van szerelve. Izzók mindkét motoron azonos wattszámúak. Szerintem - mivel csak japán belpiacra készült - akkoriban náluk egyszerűen nem volt kötelező a nappali "díszkivilágítás". Erre utal a gyári fényszóróban a helyzetjelző izzó hiánya is. Azóta meg eltelt 20 év....
Nincs itt semmi probléma, a dolog működik az én gányolásommal.
(#27642) DigitXT: csak arra céloztam, hogy a legkisebb (125-ös) mai motorkerékpáron is 3 fázisú a "töltőtekercs", csak az 50-es robikon van egyfázisú. Igaz, ott a világítás nem erről, hanem saját tekercsről megy...
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Daywalker #27645 üzenetére
Enyém is ég (ett), akkor meg pláne nem értem.
A Yamaha YBR tanulómotoromon például az normálisan volt megcsinálva, hogy gyújtásra csak a helyzetjelzők világítottak, és csak járó motornál kapcsolt automatikusan a tompított. Tehát legalább önindítózáskor nem világított. Az enyém helyből tompítottal kezd, gyárilag nem lévén helyzetjelző. Na erről szoktattam le...[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Topiccsendőr #27647 üzenetére
Erre már én is gondoltam (állandómágnes gyengülése), de a feljebb linkelt gyári adatok szerint 2500-as fordulaton sem "kell" annyi áramot termelnie a generátornak új korában sem, mint amennyit a tompított izzó (nem beszélve a műszerfal világításról, hátsó helyzetjelzőről, stb) önmagában fogyaszt (kb. 3Amp)
Szóval szerintem ez ilyen. Hogy miért ilyen, arra meg nem tudom a választ...
(#27648) DigitXT: "menet közben" szerinted mikor van 8 mp-en túl üresben a váltóm? Valóban, ha a lámpánál hosszas ácsorgás is "menet közben"-nek számít, így szabálytalan. Meg fogom próbálni a műszerfalizzókat lekapcsolhatóvá tenni, esetleg LED-es első/hátsó helyzetjelzőt használni, hátha éppen elég lenne a megtakarítás, és akkor ki lehet kötni az áramkörömet belőle...
Nem sok villany hiányzik, de csak városban használva (nálam ez is nagyon ritka) érezhetően merül az akku. Országúton meg nem.
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Topiccsendőr #27687 üzenetére
Állat lehet salakmotorozni arra teljesen alkalmatlan gépekkel!
De nem rossz!(#27685) Daywalker: nem lehetne Kalocsáról indulni?
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Topiccsendőr #27694 üzenetére
Na meg a sportkipufi helyett vissza kellene tenni a gyárit. Úgy nem zsibbadna el 5 perc nagy fordulatú motorozás után...
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz fattyu #27697 üzenetére
Hát izé, én kiherélt kipufogókkal vettem az öreg 125-ös csótányt május elején, és hát annyira zavart a hangja, hogy 15 perc motorozás után szabályosan lezsibbadtam tőle. Igaz, a legjobb fogyasztásaim akkor születtek: lakott területen 5.-ben 50-nel, országúton 70-nel döcögve 2,4-2,5 lityi/100km. Súlyosbításként akkor még a nyitott robogósisakot használtam.
Miután "bedugóztam" a csöveket, mindjárt meg is nőtt a fogyasztásom rendesen: 2,9-3,0 l/100km. Lakott területen most 4.-ben 60-nal, országúton konstans nyélgázzal járok (90-95... )
Ja, és közben zárt bukóm is lett, ezzel nyélgázon nem hallom a motort, csak a menetszelet. Azt sem nagyon... (vagy a Kappa sisak jó, vagy időközben én süketültem meg félig: 50-50%-ot adnék erre)(#27698) SymbianOS: akkor járjál 3000 fordulattal, és csodálkozzál, hogy 2 személlyel miért nem akar rendesen menni...
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz polimorf #27728 üzenetére
Na, ma papírkutya voltam, csak 172 km jött össze, viszont egy kis offroad is befigyelt! Szemét GPS "állította" hogy van járható út Bátaapáti és Ófalu között (földutakra nem tervez elvileg). Eleinte valami sóderos sz*r, aztán 2 km múlva földút, majd gyakorlatilag mocsár. Pár tócsán még átdöcögtem (egyesben), majd amikor egy 30 centi mély dagonyába beragadtam, akkor sűrű káromkodás közben a kis csoppert "kiástam", és visszafordultam. Ja, és mostanában nem is volt arra eső. Milyen lehet ez az út akkor?!
Amúgy nagyon sok motorossal találkoztam, nem csak a főutakon, hanem mindenféle alsóbbrendű erdei utakon is. Az utolsó igazi jó időt mindenki igyekezett kihasználni.
szerk: ja, és az Aldis akkutöltőt is megsétáltattam, reggel ott kezdtem (maradt még 2 db a polcon), de már lusta voltam hazavinni, jött velem túrázni...
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz polimorf #27770 üzenetére
Akkutöltő a jobboldali oldaltáskában. A baloldaliban az ebédem. A 172 km-ből pedig kb. 6-7 volt az offroad...
Amúgy valóban látványos lehetett, ahogy a tengelyig érő latyakban indiántáncot lejtek a motor körül, közben pedig csúnya szavakkal illetem a GPS feltalálóját...Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz runner 125 #27831 üzenetére
Nem kell valakinek egy megkímélt Aprilia kis pénzért? Na, mexűnök, mert le fogtok lőni!
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Kolondrum #27839 üzenetére
Igen, de nem ennyiért... ...hanem feléért/harmadáért. A maradékot meg rákölteni, hogy még egyszer motor legyen belőle...
(#27836) vlevi: egy kétütemű olaszt? Ennyire kegyetlen még te sem lehetsz![ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
Nekem meg kifejezettem azt mondta az oktató, hogy motorkerékpáron az igazi fék az első (azt nem tudta, hogy csopperem lesz...), "komoly fékhatást csak azzal lehet elérni". De használjam mindkettőt ha "szabad kérnie"...
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Daywalker #28015 üzenetére
Dehogynem: gázfröccsel vissza kell durrantani egy fokozatot, mert úgy szól szépen!
Ha már nem megy a kis csótány rendesen, legalább a külsőségekre adjunk. Az meg se balra, se jobbra kalimpálással nem jön össze, mert jellemzően mindkét praclimra szükség van a művelethez!(#28013) canniball: az meg nem ér át a másik oldalra rendesen...
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
Hol lehet egyáltalán motorkerékpárhoz első fékcsövet venni?
(Márkaszerviz a 3x-os árak miatt kizárva...)Szerk: Közben már találtam valamit, csak az nekem nagyon messze esik: [link]
Úr Isten! Házilag tákolható fém fékcső: [link]
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Daywalker #28027 üzenetére
20 éves a gumi fékcsövem. "Semmi baja", de valahogy autón sem szeretem az ilyesmit... A jövő évi (egyébként a TotalBike motoros fórumán nagyon aktívan szerveződő) erdélyi motoros túrára nem szeretnék ezzel elindulni (Transzfogaras, stb.). Télen meg lesz időm az ilyeneket megcsinálgatni.
Új hátsó gumi, esetleg kerékcsapágyak, fékcső cseréje, szelephézag újbóli ellenőrzése/beállítása, stb.
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz csongi #28093 üzenetére
35/35W-os HS1-ből létezhet emelt fényű? Nagyobbat nem bír el a generátorom, így a H4 sajnos szóba sem jöhet... Most egy Tungsram van benne ami nem rosz, de ha picit több lenne a fénye, nem haragudnék meg érte...
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz csongi #28100 üzenetére
Ezt most hogy érted: mire kellene cserélnem?
A cserén egyébként már túl vagyok, az eredeti kis szögletes, műanyag foncsoros, robogóizzós vackot cseréltem erre a szép nagy 350-es Jawa-lámpára, ebbe tettem HS1-et, átalakító gyűrűvel. Nem rossz, de ha ennyi wattal lehet jobb is, akkor kísérleteznék vele. A generátorom viszont 35W-osnál nagyobb izzót nem bír, sufnituning xenont meg nem vagyok hajlandó beletenni.Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Autómatrica és prémium minőségű matricák PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Traktor és kamion matricák széles választékban! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Motormatrica szinte minden motorra! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Xiaomi Smart Cooking Robot. Teljesen új bontatlan 2 év garanciával!
- Prémium autómatricák kedvező áron! PH tagoknak 30% kedvezmény!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen