- iPhone topik
- Hetedik generációs Gorilla Glass készült a középkategóriának
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Samsung Galaxy S21 és S21+ - húszra akartak lapot húzni
- Szupervékony külsővel jöhet a Mix Fold 4
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Sony Xperia 1 V - kizárólag igényeseknek
- Apple Watch
- Okosóra és okoskiegészítő topik
Hirdetés
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Computex 2024: Léggel, vízzel – egy MSI VGA mindenek felett
ph Élőben is brutális a Fuzion hűtése, ami két verzióban, egy RTX 4090 és egy RTX 4080 Super kártyán is feltűnik.
-
Egyedi megoldást kínál majd a CMF első készüléke
ma Az első előzetesben látott, csavarszerű képződmény a Nothing Lock, amivel különféle kiegészítőket lehet majd a készülékre applikálni.
-
Mobilarena
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
vlevi
nagyúr
válasz -Mosquito- #39120 üzenetére
Egyelőre kicsi az esélye, hogy 1000-es DL-re váltsak, úgyhogy az a veszély sem fenyeget, hogy esetleg megbánnám.
-
vlevi
nagyúr
válasz -Mosquito- #39301 üzenetére
Ezt a képet pedig hajnal kettőkor lőtték
-
vlevi
nagyúr
"Egy fontos dolgot kihagytak belőle. Goldwingnél is nagyobb teljesítményű hangrendszer,"
Meg, ahogy olvastam, ez egy felidomozott NC750. Úgy meg kevés. Szerintem.
Én viszont ezt nézném meg szívesen : Már biztos: jön a Yamaha MT-09 túraenduró
Mondjuk az, hogy nincs rajta topcase tartó gyárilag, az nem teccik. Tudom, lehet rá utólag rakni, még egy gixxerre is, de akkor már nagyon túlnyúlik a motoron, nagyon megváltoztatja a motor egyensúlyát +20-25 kiló hátul, a tengelyen túl.
A többi túraendurón (Vara, Capo, GS, V-Strom) gyárilag ott a helye a doboznak.De mindegy, mert úgyiscsak a képeket nézegetném, nem hiszem, hogy rövid távon lecserélném a mostanit. Legfeljebb a Szerencsejáték RT szponzorálásával
[ Szerkesztve ]
-
vlevi
nagyúr
válasz oliwire #39835 üzenetére
A2-t csinálnám meg a helyedben. Habár, a legjobb lenne az A korlátlan, mert árban nemnagyon van különbség a kategóriák között, de a korlátlan az életkorhoz van kötve, azzal nem tudom hogy állsz.
Városok közötti ingázásra határeset a 125-ös, majd Bogyó megmondja a pontos adatot, de a normális utazója ezeknek 80 körül van, és akkor a kamionok is letolnak az útról. -
vlevi
nagyúr
válasz Bogyó bá' #39513 üzenetére
NNNaaa, megnéztem Erdélyt és környékét (már amit láttam belőle, felületesen), eső nélkül majdnem megúsztuk, egyszer délután futottuk bele egy nagyobb zuhéba. Az utak minősége csapnivaló, de vannak újonnan aszfaltozott, tökéletes szakaszok is. De mindíg számítani kell a kóborkutya, tehén, lovasszekér felbukkanására.
De nagyon érdemes volt elmenni.
-
vlevi
nagyúr
válasz SirKero #40390 üzenetére
Én is azt ajánlom, a túraendúrók között nézelődj. Ha bármelyikre rá tudsz ülni, akkor már nagyjából fogalmad lesz arról, hogy ez a kategória (DL, Varadero, BMW GS, TDM és a többi) nagyjából mit kínál üléshelyzet szempontból. Nyíregyházán tudok segíteni DL-650 üléspróba ügyben.
"Esetleg TDM 850 Az van már 5-600E magasságában. Bár lehet hogy már az is sok kezdésnek "
Nemhiszem, hogy sok lenne. Főleg azért, mert, ha már ültél burgin, akkor nem vagy teljesen nulláról kezdő.
Viszont a 850-esről tudni kell, hogy az még karburátoros, kicsit iszákos fajta. A 900-as már injektoros, szinte egy teljesen új motor. Persze az ára is.
Nézegesd a V-Stromokat, abból van rengeteg, biztos ki lehet fogni belőle egy normálisabb példányt. Abból szinte mindegy, melyik évjáratot nézed, 2004-2012 között kevés lényegi változás volt rajta, talán csak az ABS bevezetése, és saccperkábé 2008-tól a duplagyertyás gyújtás. De a "lényeg", azaz a blokk, váz, futómű csak a 2012-es "cicaszemű" V-Strommal változott meg jelentősebben.[ Szerkesztve ]
-
vlevi
nagyúr
válasz pityaa23 #40547 üzenetére
Nézd meg ezt a videót, és ha neki megy, akkor neked is fog
Viccet félretéve, 25-30 éve még nem foglalkoztak annyit az ergonómiával, és a kezelhetőséggel.
sianis: De azért ez a Z750 kábé az ükunokája annak, amit pityaa említett. Ez egy mai motor, olyan elpuhult nyúlbéláknak való, mint én
[ Szerkesztve ]
-
vlevi
nagyúr
válasz Sianis #40561 üzenetére
Természetesen, első alkalommal azért készül ki az ember, akinek még nem volt dolga nagy motorral, mert szétgörcsöli magát, de pár óra után már nem lesznek váratlanok a motor mozdulásai, és elmúlik az erőlködés is.
ui.: Még mielőtt valaki félreérteni, a Z750 sem egy puhány motor (sőt), csak egy 30 éves szétütött GPZ-hez képest tűnhet úgy.
-
vlevi
nagyúr
válasz Sianis #40573 üzenetére
"egy hete postázásra került állítólag hozzájuk"
Tegnap jártam (más ügyben) ocsmányirodában, és a szomszéd ablaknál beszélgettek, hogy miért nem érdemesebb lakcímre postázva kérni pl. az útlevelet. Azért, mert ők hetente egyszer kapnak csomagot a központból, vagyis, amilyen okmány kedden elkészül, az csak a következő hétfői csomagban jut el hozzájuk. Postán viszont már aznap postára adják, és átalában 1-2 nap alatt megérkezik. -
vlevi
nagyúr
válasz pityaa23 #40626 üzenetére
Lassu nyolcasra egy tipp. Megkezdes eloott a gazt tartsd kb 2000 fordulaton, vagy kicsit folotte. A nyolcasoozashoz ne a gazelvetellel lassits, hanem tartsdt a gazt, es taposdt a hatso feket. Nyugi, nehez igy lefullasztani a motort, viszon marha precizen lehet a fordulatszamot, es ezzel egyutt a sebessget kontrollalni. A lenyeg, hogy kozben ne vedd vissza a gazt, mert kulonben ott helyben megallsz, es borulsz :-) Probald ki egyenesben, hogy milyen erzes, amikor hatsofekkel erzodik, hogyan reagal ra a motor.
Minden vezetestechnikai kepzesen igy tanitjak, mert az alapjarat kozeli fordulaton gazelvetellel majdhogynem csak on-off tudod szabaloyzini, finomanbban nem. -
vlevi
nagyúr
válasz pityaa23 #40628 üzenetére
Akkor jo helyre nezel. Mert oda megy a motor, ahova nezel. Hulyen hangzik, de tenyleg. Ha magad elott par meterre kukkolod a felezovonalat, akkor egy metert se tudsz egyenesen menni.
Hátsófék : pl. Nézd meg ezt. Egyszer sem nyúlnak a kuplunghoz, de szinte folyamatosan ég a féklámpa.
[link][ Szerkesztve ]
-
vlevi
nagyúr
válasz SAMYka #40638 üzenetére
Suzuki dl650-em van, és szoktam a városban is tekeregni vele, kevesebbet fogyaszt, mint az autó, és nem kell fizetni a parkolásért :-) Túrázni, vagyis inkább csak gurulgatni itt a környéken, vagyis 1 nap távolságban szoktam, de idén augusztusban nagy szerencsével sikerült egy egyhetes túrára kimenni egy nagyobb társasággal erdélybe.
-
vlevi
nagyúr
válasz Sianis #41050 üzenetére
Transalpinával az az egy baj van, hogy egyelőre törekednek arra, hogy végig normálisan le legyen aszfaltozva. Szép az út, és nekem a túraendúróval semmi bajom az úttal, mert legalább van mire fogni, miért megyek lassan De volt velünk pár olyan motor, amivel igencsak meg kellett gondolni 1-2 helyen, hogy merre is forduljon, hogy ne érjen le a blokkja. De nem végig ilyen. Csak úgy csinálják, hogy 1-2km rendes út, aztán van benne 4-5 méter semmit. Aztán egy idő után tökéletesen, hosszú szakaszon át. Majd megint.
Amúgy nem csak ez a két út ilyen jó. Nagyon sok gyönyörű szakasz van Romániában, Erdélyben is. Gyergyó környékén pl. elég sok utat most újítottak fel, olyan aszfalt van rajta, hogy Hungaroringen nem találsz jobbat. Ezeken a szakaszokon csak a lovasszekerek kerülgetése a gond
-
vlevi
nagyúr
Bömösön még a telelever futomuvet szoktak dicserni, de nagyon. En meg nem mentem annyit gs-el, hogy errol tudnek erdemben nyilatkozni (10 km odavissza kb nyilegyenes autopalya szakaszon nem mérvadó) , de biztos van benne valami, ha annyira mondjak. Vagy csak mondani kell valamit, nemtudom. De a rajzokon jol nez ki az, hogy az elso telo nem ul ossze annyira, es eros fekezeskor sem valtozik meg a motor villaszöge, utanfutasa, tengelytavja, es mindez a kulonkeges telelever elso miatt. Asszem, valami ilyesmit rajzolgattak valahol.
-
vlevi
nagyúr
válasz canniball #41122 üzenetére
"mintha beesne a gép a kanyarba"
Nekem a régi hátsó gumimmal volt ilyen. Már egy kicsit autópályásra volt kopva, a sok hosszú technikás egyenestől. Akkor volt olyan, hogy kanyarba döntéskor előjött a mégnemjó-mégnemjó-márnemjó érzés.
Aztán, amikor lecserélte, akkor érzésre egy vadonatúj motort kaptam. -
vlevi
nagyúr
válasz Laraxior #41202 üzenetére
Akkor kell kenni, ha már nincs rajta az előző adagból, vagyis, amikor már fényes a lánc. Egy normális láncspraynál ez lehet 1000km is, de 5-600 minimum.
És a legjobb akkor fújni, amikor hazaérsz, és még meleg. Mert ilyenkor rendesen rátapad a láncra, és van ideje egész este rágyógyulni.
Ha csak megállsz a benzinkúton és ráfröcskölsz egy keveset, akkor az néhány km alatt lejön róla.
Esőben természetesen nagyon hamar lejön a spray a láncról. Esőben pont ezért felesleges fújni, mert egyrészt úgyis lejön, másrészt az eső ad a láncnak annyi kenést, hogy baja nem lesz tőle. -
vlevi
nagyúr
válasz Szakbarbár #41285 üzenetére
"A térdek melegen tartására milyen protektort vagy melegítőt érdemes venni? "
Az előző példában szereplő Guzzit. Esetleg valamelyik boxer BMW-t.
Hátránya, hogy nyáron sem kapcsolható ki a térdfűtés"de érdemes összevetni mondjuk a CBR250 adataival a 90-es évek elejéről..."
Tudnának bikább gépet is csinálni, de nem akarnak, mert akkor nem fér bele az A2-be. Ugyanaz a helyzet, amiért minden 125-ös gép teljesítménye 11kW[ Szerkesztve ]
-
vlevi
nagyúr
válasz Ferdzsoo #41347 üzenetére
Nem számolgatom én sem, tényleg hülyeség méregetni. Meg mégnagyobb bolondság azért nem kiélvezni egy szerpentint, mert jajakkormilesz ha fél lityivel többet eszik. Vagy másféllel
Ha valaki annyira a fogyasztásra gyúr, akkor az járjon biciklivel
"mióta megvan a vfr"
A 2015-ös VF800X-et én is megnézném közelről.[ Szerkesztve ]
-
vlevi
nagyúr
Én az injektoros autómból, motoromból tudok tapasztalatot meríteni.
Beindítás után csak néhány másodpercig tart az emelt fordulat, ami az alapjáratnak mondjuk saccperkábe a duplája. Vagy annyi se. De ezt az emelt fordulatot is nagyon hamar leveszi, a normál meleg alapjáratnál alig egy kicsit magasabbra. Mondjuk az autóban a 750 helyett 1000 környékére.
Én ebből arra merek következtetkni, hogy ténlyeg nem érdemes percekig 4000 fölött járatni.[ Szerkesztve ]
-
vlevi
nagyúr
válasz Laraxior #41710 üzenetére
Nekem van síkesztyűm. Nem síelésre, hanem hideg esetére. De motoron majdnem használhatatlan. Annyira vastag (persze, hogy az, hiszen hidegra találták ki ), hogy nem érzem benne a kormányt, a gázt, kuplungot, satöbbi. Arra jó, hogy, ha már szétfagyna a kezed, akkor inkább ez legyen rajtad, de akkor nagyon óvatosan.
Nekem szerencsére a DL-re van kézvédő, és emiatt még 1-2-5 fok környékén is használható a nyári túrakesztyű. Nem mondom, hogy nem érzem a hideg bőrt, de múltkori 200km-es kört kibírtam benne.
Persze a legjobb a markolatfűtés lenne. Meg az ülésfűtés. Meg egy K1600GT, de csak télre, és csakis azért, mert abban vannak ezek a dolgok -
vlevi
nagyúr
válasz jaktib #41718 üzenetére
"hogy sokkal nagyobb a költsége egy 500cm3-nek egy 250cm3-hoz képest? I"
Szerintem nem. Valamivel lehet, hogy többet fogyaszt, de a többi költség az majdnem ugyanannyi. A fogyasztás meg nagyon változó, múltkor volt róla szó, hogy aki nagyon erre "gyúr", az ne motort vegyen, mert az autóhoz képest mérhető kisebb fogyasztás mellett minden más sokkal több kerül rajta. De az, hogy 250, vagy 500-as, az már elenyésző különbség a költségekben. Annyi talán, hogy a 250-esek olcsóbbak, és abból könnyebb találni egy fiatalabbat, jobban karbantartottat, mint egy 500cm3 körüliből.Esetleg a Suzuki GS500 is szóba jöhet, az tulajdonképpen az ER-5 "testvére", de mégis más.
-
vlevi
nagyúr
válasz Bogyó bá' #41763 üzenetére
Ducatiból is megcsinálták annakidején az "utcai" Desmo RR-t
[link]
Sok értelme tényleg nincs."általában azok fújnak a drágább cuccokra akinek nincs tapasztalata." Ez valóban így van. De nem csak motorosfelszerelésben, hanem úgy nagyjából mindenben. Csak, hogy mást ne mondjak, egy 20, vagy 50 ezer forintos "okosteló" között égésföld a különbség, a 100 ezrest is meg lehet magyarázni, hogy miért kétszer annyira drága, de egy 200 ezerbe kerülő iPhona, vagy Samu, na az már erősen megkérdőjelezhető
Vagy a másik örök kérdés, hogy mennyit költsek bukósisakra? Annyit, amennyit szerinted neked megér a fejed Lehet kapni 10-ért is hulladékot, 15 körül Lidl-ben olyat, ami már elvileg valamiféle szabványoknak megfelel, aztán onnan a felső határ a csillagos ég, kényelem, zaj, szellőzés, és dizájn, és legvégül a sárga 46-os szám ráírva[ Szerkesztve ]
-
vlevi
nagyúr
Mégegy sokszáz lovas vas:
Róma környékén érdemes lesz odafigyelni a gyorshajtásra, mert a rendőrség egy F4 RR-rel erősít.
-
vlevi
nagyúr
válasz pakriksz #41860 üzenetére
Olyan kis tanktáska szerintem nincs. Mert egy tanktáskának azért gondolom van egy minimális mérete, hogy a tankra fel lehessen fogatni.
Ellenben vannak kormányra rögzíthető telefon tartók, én is ilyet használok. Van belőle egyszerű bepattintós, és van zárt, vízálló is. Van átlagos, majdnem minden mobilhoz állítható méretű és persze telefonspecifikus is. -
vlevi
nagyúr
válasz DigitXT #42120 üzenetére
"Egyébként mélységesen elítélendőnek tartom a román gyakorlatot. (Ultragáz.)"
Egyetértünk, hogy baromság, de nem tudjuk mi a háttér mögötte. Gondolom anélkül kábé nullába néznék a záróvonalat.
Valahogy hasonlónak érzem, mint itthon a 30-300 ezres közig bírság csekket. Nem tudják rábizonyítani a gyorshajtóra, ezért jobbhíján meg****k a tulajt. Ez sem teljesen igazságos, de jobb nincs.
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs