Hirdetés
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Kiderült, mekkora aksi van az iPhone 16-okban
- Telekom mobilszolgáltatások
- Apple A16-ok készülnek a TSMC arizonai gyárában
- Mobil flották
- Milyen okostelefont vegyek?
- Google Pixel topik
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- VoLTE/VoWiFi
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
Hirdetés
-
Megújult a Glorious GMMK klaviatúracsaládja, és már van benne analóg modell is
ph A GMMK 3 többféle méretben, házanyaggal, hagyományos és mágneses switch-ekkel, vezetékkel, illetőleg anélkül egyaránt választható.
-
Amazon Fire TV Stick 4K Max
lo A Müncheni Országos Bíróság helybenhagyta a Nokia keresetét. A panasz szerint jogsértést követett el az Amazon. mert...
-
Decadent - Az őrület határán
gp A jövőre érkező játékban egy veteránt irányíthatunk, aki a fiát szeretné megmenteni a rémségektől.
-
Mobilarena
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
yodamastah
őstag
Előbb utóbb el fog jutni ide is a hír, úgyhogy inkább leírom. Tegnap halálos baleset volt kakucson pályanapon. Sajnos Barta Laci barátunk átmotorozott a túlvilágra. Rutinos pályázó volt, már a 90es évek közepe óta nyomta. Mellettem volt a parkolóban, talán én beszéltem vele utoljára. Nagyon jó kedve volt, jól ment neki tegnap a motorozás. A balest körülményeiről nem szeretnék írni nyilvános fórumon. Nyugodj békében Laci
-
yodamastah
őstag
válasz bajnokpityu #145323 üzenetére
Öhlinsnek van ajánlása a szerviz intervallumokra. Utána tudsz járni alkatrész típus alapján.
Ilyesmit fogsz találni: 10-20 óra (pálya), 20-30e km (közút). Vagy 2-3 évente.
-
yodamastah
őstag
válasz dellfanboy #145715 üzenetére
42 kozepe. Ismerem a sracot. Jol motorozik. Lattam menni ezzzel a motorral. Latszott hogy felti.
-
yodamastah
őstag
válasz Zsírkrétamen #146139 üzenetére
"Ti fűthető kesztyűt vennétek inkább, vagy markolat fűtést?"
Mindkettőt.
-
yodamastah
őstag
válasz Zsírkrétamen #146141 üzenetére
A fűtött kesztyűk általában nem melegítik a tenyér részt. Emiatt egyértelmű hogy mindkettő kell. A kesztyűt indulás előtt 5-7 perccel be szoktam kapcsolni max hőfokra, így jól átmelegszik az egész, de a hideg markolat így is rengeteg hőt elvon a kesztyűből az első percekben.
Macna fűtött kesztyűt használok gyári (yamaha) markolatfűtéssel. Drága de jó kombó.
Oxfordról olvastam jókat, de sosem használtam.[ Szerkesztve ]
-
yodamastah
őstag
-
yodamastah
őstag
válasz bajnokpityu #148378 üzenetére
"de minek 8-10e nél hosszabb élettartamú gumi? minden gumiváltást tökre élveztem..."
Supercorsa SP a te gumid. Könyökön lehet fordulni vele, és 2 havonta élvezheted a gumiváltást Mondjuk vizen nem az igazi, a road4 simán elveri
-
yodamastah
őstag
válasz Shadowbull #148411 üzenetére
Nesze neked .... Pilot Road 4
-
yodamastah
őstag
Jajj de jó olaj téma Ilyenkor 150-200 hozzászólást is át lehet tekerni
AKi tudni szeretné mit tud (vagy nem tud) az olaja, küldjön mintát rendszeresen wearcheck laborba. Minden más csak találgatás
(15 éve kiváncsiságból hosszabb intenzív pálya használat után beküldtem MOL laborba az olajat elemzésre. Ki is jött hogy az olaj még jó, nem kellett volna lecserélni. Meg hogy a K&N szűrőm túl sok port enged be )
-
yodamastah
őstag
válasz csongi #148551 üzenetére
Gumi az jó téma. Ott van mit tapasztalni, és ezt van is értelme egymással megosztani.
Topiccsendőr: Igen viszkozitást mértek 40 és 100 fokon. Ez a mérés alapján csökkent, de a jelentés szerint a gyári speckókon belül volt. Ezen felül egy csomó egyéb elemet néztek. Pl üzemanyag, hűtőfolyadék, korom, mindenféle fémek stb.
Én arra voltam kiváncsi hogy 6 nagy pályás pályanap + 2000km közút (ez kb 3e km volt) után az olaj még ellátja-e a feladatát. Sokan ugyanis 2-3 pályanaponta cseréltek olajat. A jelentés szerint még ennyi terhelés után sem volt gond.
Nem tudom most elérhető-e ez a szolgáltatás bárkinek, ez 2008ban volt, és nem volt különösebben drága. (10-20e között rémlik)
[ Szerkesztve ]
-
yodamastah
őstag
válasz bajnokpityu #148552 üzenetére
Amióta megvan a GSX-R (17 éve) új gumi nem volt rajta egyszer sem Pedig koptatom rendesen őket. Van hogy naponta 2x gumizok mert ugye forgatom a gumikat. Ja..az első gumit már nem is szerelem át, simán a felnit megfordítom és kész Szerencsére a suzuki felni szimmetrikus. A féktárcsa/betét nem tiltakozott eddig
Van itt spórolás gumival bőven
[ Szerkesztve ]
-
yodamastah
őstag
válasz Topiccsendőr #148557 üzenetére
Nem találom a doksit, pedig valahol meg kéne legyen. Valamelyik elemből több volt a kelleténél, és azt a bejutott porra vezette vissza. Nem emlékszem pontosan.
-
yodamastah
őstag
válasz csongi #148560 üzenetére
Szerintem gumi abból a szempontból más mint az olaj, hogy értékelhető információkat tudsz egy-egy gumiról gyűjteni. Pl X kilométert ment el, Y mód tapad vizen, hidegben, melegben. Hogy tapad versenypályán, túrán, különböző útburkolatokon... Hogyan kommunikál, milyen a tapadás érzete, hogyan csúszik meg (barátságaosan, hirtelen, elpattogva), mennyire lágy a karkassz. Mennyire hajlamos kockásra kopni, mennyire sportos a gumi profil, milyen gyorsan repedezik ki az évek alatt, hogy veszít a tapadásból ahogy öregszik, mennyire hajlamos kagylósan kopni, milyen hangos (Road 4 első meglepően hangos volt pl!). stb stb ...
Olajról mit tudsz elmondani? Hangosabb/halkabb a blokk. Csúszik/ragad a kuplung vagy nem. Eszi az olajat a motor vagy nem. És itt vége kb.
GP-t gumikat hagyjuk az halandó számára nem létező technológia. Michelin régóta nem tud konzisztensen egyforma gumikat gyártani GP-be, rendesen gumipóker megy. De ez itt off.
[ Szerkesztve ]
-
yodamastah
őstag
válasz Topiccsendőr #148573 üzenetére
Vizes tapadást bárki nyugodtan kipróbálhatja amióta van ABS és TCS a motorokon. Sőt aki modern motoron nem próbálgatja gázon féken mennyit tud a gumi, az egy jó nagy ziccert hagy ki. Legnagyobb királyság hogy esőben lehegy nyugodtan gyakorolgatni a vészfékezést. De erről már beszéltünk korábban.
-
yodamastah
őstag
válasz Topiccsendőr #148585 üzenetére
Ez húzta neki rendesen lapon is meg egyenesben is.
-
yodamastah
őstag
válasz tboy93 #148594 üzenetére
HOgy vezetéstechnikai hiba-e, az attól függ hogy használod.
Ha a hátsó féket a motor stabilizálására használod akkor az kiváló. Pl: Húzod a gázt és a hátsó féket lassú tempójú kanyarodáskor, hogy a hajtáslánc terhelésváltása nélkül módosítsd az ívet.
Vagy ha fékezéskor használod mindkét féket, az is oké.
De ha tudatosan rendszeresen a hátsót fékezésre használod az első fék nélkül na az már probléma.
Legrosszabb meg ha azt sem tudod mit csinálsz, csak így alakult
-
yodamastah
őstag
válasz bardi #148963 üzenetére
Aki szembe előz, az rosszul mérte fel a sebességedet és/vagy hogy milyen messze vagy.
A jól látható motoros felszerelés városban számít sokat. Sisak és a kabát váll része az ami fontos hogy jól látható legyen. Sokszor csak ennyi látszik a motorosból a forgalomban. Sisak talán a legfontosabb, ez általában az autók fölé emelkedik.
Kb 20 éve nyomom budapestet motorral, 1x ütöttek el (keresztbe fordult szemből). A hölgy azt mondta nem látott belőlem semmit. Az dugóban araszoló autók valóban takartak, a fejem látszott csak. Fekete sisak és kabát volt rajtam. Azóta csak fehér sisakot vettem. Kabátokból is próbálok világosat venni.
Sisakból nem nehéz jól láthatót venni (fehér már jó) A kabát vásárlás nehéz rész. Most cserélek le több kabátomat, és nagyon nehéz jól látható kabátot találni, ami nem úgy néz ki mint egy kukás mellény, és funkcionálisan megfelel.
[ Szerkesztve ]
-
yodamastah
őstag
válasz etnies #148974 üzenetére
Minden valamire való kesztyűn van "tenyércsúszó" protektor. Leggyakoribb esés, mikor elmegy az eleje, azon az oldalon kb biztos hogy a kesztyű oldalát, és tenyyered le fogod rakni az aszfaltra. Ha a tenyered letapad, akkorát ránt a csuklódon, hogy eltörhet. Ezt akadályozza meg a csúszóréteg.
Másik előnye, hogy nem szakad ki azonnal a keszytű, több esést kibír. Ez mondjuk nem rossz szempont, amikor kb 60e ft-ról indul jó sport kesztyű.
Még a five téli kesztyűmön is van ilyen protektor.
[ Szerkesztve ]
-
yodamastah
őstag
válasz smallmer #149076 üzenetére
1. Van nagyrobogós topic.
2. Casco+ponyva+lánc.
3. Nmaxból 155öst vegyél ha van rá jogsid.
4. Motoros ruhában robogózz. Én a Tmaxon is pont ugyanannyira öltözök fel, mint a GSXR-en. Szard le hogy a város tele van nulla motoros szerelésben robogózókkal. Ha meleged van, vannak szuper nyári motoros cuccok.
5. Imádni fogod budapestet robogóval
6. Azzal számolj, hogy a hosszútávú túlélési esélyeid jelentősen csökkenni fognak.
[ Szerkesztve ]
-
yodamastah
őstag
válasz A Zéé #149143 üzenetére
Serpentize, Mugen, Plus ezek szerintem kínai vackok nagy tételben rendelve egyedi feliratozással és design-al. Ha kattintgatsz eleget aliexperss/alibaba oldalakon, találsz olyan csizmákat amik ezekhez nagyon hasonlítanak, vagy ugyanilyen protektor elemeket használnak. Ilyet én biztos nem vennék. (Ruhát viszont igen, pl Mugen/Plus bőrruhák szerintem ár/teljesítményben jók)
Legjobb védelmet egy verseny csizma fog adni, és mivel általában a védelmet kívülre pakolják, hogy belül kényelmes legyen, az eredmény az általad krizitált csillagromboló kinézet.
Marad a belső cipős megoldás, ami amúgy kiváló, de olcsó az valszeg nem lesz.
Ha ennyire nem bírod a sportos megjelenést, és jó védelmet akarsz, akkor nyeld be a magas árat egy belső cipős csizmáért. (Daytona pl kiváló választás. Mondjuk engem kiráz a hideg ezektől, ahogy kinéznek )
-
yodamastah
őstag
Igen a Plus Predator egy jó kesztyű. Épp tegnap vettem meg a másodikat belőle Az első kibírt két zsúfolt szezont és 2 esést, ami már jó eredmény. Kenguru a tenyere, és jó a védelme. Két tenyér csúszó, dupla varrás, levarrt kisujj. Ár/teljesítményben szerintem oké (45e ft. jelenleg). Csúcs kesztyűkhöz képest a motor érzet az ami valamivel gyengébb, és tovább tart bejáratni, de cserébe sok nyüstölést kibír.
Van egy mugen egyrészes ruhám, amit csak kakucson használok. Azért vettem meg, mert teljesen perforált, olyan helyeken is ami pl A*-tól csak csúcsmodellen kapod meg. (racing absolute). Kis pályán meg nagyon kell a szellőzés. Látni a ruhán hol gagyibb mint a 2-3x drágább ruhák (pl a bélés sokkal gagyibb), de alapvetően egy jól megépített ruha szerintem. Egyet estem benne kb 70el, alig látszik a ruhán. Meglátjuk hogy bírja.
-
yodamastah
őstag
válasz Topiccsendőr #149193 üzenetére
Itthon nem találsz jobbat mint Cölöp. Egyeztesd le velük hogy neked gyári minőségű varrás kell. Csak meg tudják mondani hogy képesek-e rá. Ezt csinálják 40 éve.
[ Szerkesztve ]
-
yodamastah
őstag
válasz bmxbandita #149245 üzenetére
Valahogy oldd meg hogy ne lötyögjön. NIncs olyan famerba rakható térdvédő ami úgy véd mint ez. A térdet oldal irányból is jól védi, ami nagyon nagy extra. Én estem ilyenben robogóval kb 60-al, és tökéletesen védett.
Ha mégsem megy, akkor ilyesmit ajánlok. Ez nem véd oldalról, viszont nagyon jól melegen tartja a térdet. Az duplán hajtogatós tépőzáras megoldása jól stabilan tart. Létezik ebből hosszabb is, ami a sípcsontot védi.
[ Szerkesztve ]
-
yodamastah
őstag
válasz Topiccsendőr #149421 üzenetére
Jogos. Csak eszembe jutott Mandy Kainz (yart yamaha) interjúja, ahol "szidta" a Suzukit, hogy az a traktor csak megy és megy, nem szarik be. Kiemelve hogy már csak a Suzuki használ acél hajtórudat.
[ Szerkesztve ]
-
yodamastah
őstag
válasz Topiccsendőr #149430 üzenetére
Köszönöm a részletes tájékoztatást
-
yodamastah
őstag
válasz Topiccsendőr #149453 üzenetére
Az a porszívó cső nagyon tesztik. Annyira utálom azt a rohadás ram air csövet visszajátszogatni a helyére, hogy egy ideje a sarokban hever.
-
yodamastah
őstag
válasz Topiccsendőr #149459 üzenetére
"Kakucson ugy sincs nagy air ram "
Nyilván ez is közrejátszik hogy kihajítottam Így bénán néz ki, de már nem érdekel.
-
yodamastah
őstag
válasz Jakab66[hun] #149515 üzenetére
Bejáratta az m1000xr-t
Kikapcsolt elektronikával.
[ Szerkesztve ]
-
yodamastah
őstag
válasz bardi #149641 üzenetére
54 nem rossz elsőre. Tmax-al 50.9nél tartok
Csizma leér: spiccelni, kiülni, lábtartót feljebb rakni.
Zéé: Jön a gyorsabb, majd megoldja. Ha az adott csoportban vannak gyorsabbak, akkor érdemes hagyni kis helyet kívül/belül, akkor nem fogtok összemenni. Lényeg semmi hirtelen kiszámíthatatlan manőver, semmi szándékos elengedés.
[ Szerkesztve ]
-
yodamastah
őstag
válasz bardi #149647 üzenetére
A probléma az, hogy ha ív és tempó változtatással elengedsz valakit, lehet épp ott akart elmenni, és letolod a pályáról. De az is lehet nem egy hanem több gyors jön, és 2 oldalról előznének.
Egyszerűen ne foglalkozz azzal mi van mögötted. Majd a hátulról jövő megoldja. Ha sok a pályán a gyorsabb, akkor hagysz mindig kívül belül valamennyi helyet, és kész. Nem véletlen, hogy nagy pályákon a tükör használata tiltott.
Voltam egyszer ezen a szervezésen, a gyors csoport volt kb olyan mint egy normál napon a lassú Leszámítva persze 1-2 pályamotort. De végülis érthető. Aki most kezdett motorozni, az sima pályanapon fél bemenni a darálóba még a lassúba is.
[ Szerkesztve ]
-
yodamastah
őstag
válasz Khaosz55 #149654 üzenetére
Ez egy igen komplex téma, de azért leírom mit gondolok erről.
"Sokat hozott a gyárihoz képest." Ez mit jelent? Miben hozott sokat?
A progresszív rugó szerintem egy ökörség. Motorba lineáris rugó való. Az egyetlen eset amikor indokolt lehet a progresszív rugó, ha nagyon nagy súly tartomány kell lefedni. Pl 1 személy vs 2 személy + sok csomag + a rugóelőfeszítés nem állítható. Ez esetben a progresszív rugóval meg lehet előzni hogy felüssön a teló. De ha precízen dolgozó futóművet akarsz, akkor lineáris rugó a jobb.
A légrés rugóként működik. Ha csökkented a légrést, akkor olyan mintha erősebb rugó lenne a motorban. De ez a hatás csak az alsó tartományban jön elő igazán, egyfajta progresszív rugó a légrés. Ha kisebb légrést csinálsz, féktávon kevésbé fog összeülni az eleje, kanyarban magasabban fog futni az eleje.
A csillapítás nagyon a légréstől nem változik. Viszont ha 15W olajat raksz bele, a csillapítás fog sokat változni. Mindkét irányban A kérdés hogy a "feszesebb" az mit takar nálad? Puha a rugó, vagy alulcsilllapított az eleje. Mert ha alulcsillapított akkor sűrűbb olaj hozhat javulást, ha puha a rugó, akkor kisebb légrés segíthet.
A kérdés még hogy a hátuljával mindeközben mi van? A futómű finomhangolása csak úgy értelmezhető ha az eleje és a hátulja amennyire csak lehet összhangba van hozva.
Én ezt csinálnám: ha még sokáig meg lesz tartva ez a motor akkor: Előre Andreani Misano Evo cartridge, hátra egy belépő öhlins rugóstag. Megfelelően megválasztott lineáris rugókkal. Ez kb olyan 1300 euróból megvan rugókkal. Ezzel lesz egy jó személyre szabott, állítható futóműved.
Vagy venni kell jobb motort, jobb futóművel. Japán naked vonalon nem lesz könnyű.
-
yodamastah
őstag
válasz Khaosz55 #149661 üzenetére
Akkor hát olcsó megoldás kellene. Sajnos kisérletezned kell ehhez. Lehet a kisebb légrés segít. Ha nagyon hintázik az eleje, lehet többet segít a sűrűbb olaj. Vagy minnkettő kell De sztem senki nem tud itt fórumon pontos választ mondani melyikre van szükséged. Ehhez minimum élőben kéne látni a motort.
Új mt07 lehet jobb lesz, de jó nem lesz. Nem véletlen olcsó ez a modell. Ha megvan az új, menjen abba a tuning futómű és egy időre meg van oldva ez a probléma.
[ Szerkesztve ]
-
yodamastah
őstag
válasz neutron23 #149656 üzenetére
Tmaxal csak bohóckodni megyek fel, amikor tele van vakegérrel a pálya. Reméltem be tudok menni vele 50 alá, de nem merem jobban erőltetni fékkel kanyarba befele. Yamaha arany árban adja a műanyagot
Miért jövőre? Kulcscsont hogy áll? Gyorsan szokott az gyógyulni. A motorra vegyél rendes gumit ami alkalmas valamennyire pályamotorozásra.
[ Szerkesztve ]
-
yodamastah
őstag
válasz dellfanboy #149670 üzenetére
-
yodamastah
őstag
válasz Mentolka #149709 üzenetére
Kevés nagyon jól szellőző perforált bőrdzseki kapható. Én ezt használom: [link] Ez brutál jól szellőzik. 20 fokban egy ilyenben megfagysz autópályán. Jár hozzá vékony windsopper bélés, ezzel lehet már autópályázni kb 18-20 fokban is. 18 fok alatt már kevés a windstopper, kell a dzseki fölé venni valamit. Tucano Urbano Nano alsó/felsőt használok ilyen esetekre (Nano nagyon kicsi helyet foglal, és esőruha amúgy is mindig van nálam)
-
yodamastah
őstag
válasz fattyu #149813 üzenetére
"megfelelő tempónál szépen megtámaszt a szél se csukló se derék se váll "
Ezt sosem értettem. Sokat túráztam gsxr-el, de ha a tempó olyan volt hogy a szél megtartott volna, akkor hasaltam a plexi mögött. Ellenben rengeteget városoztam BP-en sportmotorral, és sosem fájt a csuklóm, sem egyéb. Tartottam magam törzs izmokkal/combbal.
Szerintem te is így tartod magad, csak jól hangzik ez a "tart a szél" duma
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen