Hirdetés
- Mobil flották
- Apple Watch
- iPhone topik
- Google Pixel 9 Pro XL - hét szűk esztendő
- Youtube Android alkalmazás alternatívák reklámszűréssel / videók letöltése
- Xiaomi 13 - felnőni nehéz
- Google Pixel topik
- Folyamatos vérnyomásmérést kínál a Huawei Watch D2
- Vodafone mobilszolgáltatások
- MuziX blog: Kipróbáltuk a GGMM multiroom rendszerét
Hirdetés
-
Kiderült, mekkora aksi van az iPhone 16-okban
ma Mindegyik telep nőtt, legtöbbet az iPhone 16 Pro hízott.
-
Őszi WTCR-es AC bajnokság az Elantra/Cupra duóval okt.3-án rajtol!
lo Az idei őszi Assetto Corsa bajnokságunkban, a jelenkori túrautós bajnokság krémjét, a WTCR-es autókat keltjük életre....
-
Minden információt felhasználnak rólunk a közösségi cégek
it Az amerikai hatóságok szerint a közösségi média felhasználói nem igazán rendelkeznek irányítással azon adatok fölött, amit az AI-rendszerekkel megetetnek a nagy cégek.
-
Mobilarena
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
Teasüti
nagyúr
válasz norbert1998 #134281 üzenetére
Meg a gyár lehúzása, meg a szervizóradíjak. Nekem jött vki hátulról, lökhárító megfogta. Új lökös (kb 140k), új parkoló szenzorok (40 /db), díszléc (12k /oldal), stb. Egy-két napi munkadíjjal, színre fújással 800 ezer.
Kötelezőt én csinálom meg az apróbb dolgokat, mint a fékek. Viszont egy full szerviz váltóolajjal és szűrővel kb 200k (ezt nem tudom megoldani a ház előtt), aminek a fele munkadíj. És elég bőkezűen szabják ki ajánlatban a munkaórákat. Egy tengelyen egy fékcserére kaptam 80k-s ajánlatot és adtak maguknak rá két órát. Én a ház előtt megcsináltam egy óra alatt alap eszközökkel. Egy felszerelt műhelyben egy gyakorlott szerelőnek illene ennél gyorsabban felszórni két tárcsát és két betétet.
Szóval van itt lehúzás bőven.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Topiccsendőr #134289 üzenetére
E10-zel benne azért vannak fenntartásaim a hosszú hónapokig tartó leállásnál. Állítólag be tud állni relatíve hamar.
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz bigdady #134315 üzenetére
Elfúrtátok a központot? Hááát... Lehet jól kib.sztál most magaddal, ha a felfúrás most nem központos. Ha még bele is törtétek a menetfúrót, akkor ennyi. Ebből így már csak bontott tengely lesz, a mostani meg kuka. Vagy hát még hegeszteni lehet.
De azt is vmi hivatásos hegesztőnek kéne, aki elsőre oda tudja tenni jól a varratot, mert ha elmelegszik a tengely (kilágyul, ami a végén nem gond hegesztett lánckerékkel, de feljebb már nem kéne neki - bár az elvileg olaj alatt van, nem?), meg utána a szimmering, akkor nem lesz motorozás.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz norbert1998 #134333 üzenetére
Én a nem szigetelő pinlock-okat ilyen rugalmas áttetsző ragasztóval oldom meg. Nem jut eszembe az anyag neve, nem sziloplast, de hasonló és kicsi fogkrémes tubusban kapható. Körbe kell kenni vékonyan, mint egy szelepfedelet ( ) és jó lesz.
Szerk: szilikon ragasztó.
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Topiccsendőr #134364 üzenetére
Ezek a tengelyek mindig a megmunkálógépből esnek ki edzés előtt, többek közt a központfurat megléte is erről árulkodik. Gyorsabb a CNC, mint bármi más. 15 éve is.
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Somatom #134367 üzenetére
Itt gyönyörűen megfigyelhető a rutin vs elmélet csatája. Vártam mikor merül fel, hogy meg kell forgatni a motorral a tengelyt csiszoláshoz.
Na igen, még rátenni azt a menetet úgy, hogy homlokban egyenletesen támassza a lánckereket...
Ezért javasoltam a gépi vágást (amíg ép volt a központ).[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz bacus #134387 üzenetére
Nekem sikerült elindítani a töltést egy 9V-os elemmel. Megemelte a mért feszültséget annyival, hogy érzékelje a töltő, hogy rádugtak vmit.
Más kérdés, hogy mélykisülésnél állítólag kuka az akku. Nem is volt hosszú életű utána sajnos. Így kell rajta felejteni a markolat fűtést. -
Teasüti
nagyúr
válasz bacus #134446 üzenetére
Attól függ. Motorozni pikk-pakk meg lehet tanulni, ha van hozzá érzék.
A forgalmat már nehezebb kiismerni.
Nekem 17 évesen lett B, majd 23 évesen A - kb. Így elég volt 10 órát motorozni úgy (vagy nemtom mennyi volt a minimum óraszám), hogy előtte még egy robogón sem ültem soha. Igaz nagy bringás voltam, szóval a két keréken természetesebb volt közlekedni, mint lábon.
A forgalmi vezetés az meg kisujj gyakorlat volt már ennyi év vezetés után, a vizsgát kifejezetten élveztem. -
Teasüti
nagyúr
válasz Somatom #134481 üzenetére
Itt általában az ember elsősorban a forgalomban való részvételre gondol és a biztonságos eljutásra A-ból B-be. Ami technikai tudás ide nem elég, azt már sportnak, esetleg extrém sportnak hívják, ami egy teljesen más világ. Mellékesen oda általában már amúgy is sporteszközöket használ az ember, nem közlekedési eszközöket: krossz motor vs Simson, rally autó vs Suzuki Swift, enduro hegyikerékpár vs városi kerékpár.
Ez épp olyan dolog, hogy mikor vki előadja mekkora király autóvezető, akkor én rögtön elásítom magam ezen a blődségen.
Nyilván az emberek 99%-a azért hiszi magát királynak, mert gyakran elrúgja a turbó dízel VW kombinak és "sportosan" vezet - ami számomra inkább felelőtlent jelent - és idáig még vmi csoda folytán elkerülte a baj. A hülyéknek áll a szerencse, tartja a mondás. De életében nem csinált még egy kézifékes fordulót aszfalton, életében nem vett még részt vezetéstechnikai tréningen, mint pl. egy Safety Car vagy vmelyik rendőr tréning, esetleg elmenni egy jeges utat szimuláló pályára ahol felrakják a kocsit görgőre és akkor lehet gyakorolni.
Szóval lehetne vitatni mit jelent az, hogy vki tud autózni vagy motorozni.
Autózás is szerintem ott kezdődik, ha vki rallyzik és még jó is benne. Na ő akkor mondhatja, hogy királyul vezet.
Vagy esetleg talán az is jelenthet vmit, hogy foglalkozásszerűen autózom napi 6-8 órákat az elmúlt években városban, illetve most toltam le egy London-Sopron utat egyhuzamban 30 óra alatt balesetmentesen, illetve 17 éves korom óta egyszer nem okoztam még balesetet (33 vagyok épp). Én akkor szarul vezetek, nem? Főleg Schumacherhez képest.Motorosoknál is mit jelent ez? Én úgy értelmezem ezt, hogy ha vki balesetmentesen "szórakozik", az talán tudja mit csinál. Ehhez meg nem is technikai tudásra van leginkább szükség, hanem kitűnő helyzetfelismerésre (situational awareness) és józan ítélőképességre (calculated risks). Az aki óvatlanul hozza magát olyan helyzetbe, hogy szüksége legyen városi forgalomban mondjuk egy off-road tréningre, az vmit rosszul csinál és az én értelmezésem szerint nem jó motoros, még ha meg is fogta a motort.
Én is kezdőként hiába adtam be egy perfekt kikerülési manővert fagyott országúton - 90-ről 60-ra lassítva majd az álló és a szembejövő között mentem el -, ha előtte a reggeli fáradtságtól egyszerűen nem tűnt fel, hogy megáll előttem a kocsisor egy akadály miatt.
Meg is hallhattam volna ott és akkor. Rengeteg videó van a neten, ahol a motorosok nem hogy vészfékezni nem tudnak rendesen, de még egyenesen bele is mennek a kocsi hátuljába.
Most már van annyi gógyi, hogy inkább fel se üljek a motorra, ha vmi nem szupi.Haverom 20 éve motorozik, krosszal kezdte dirt pályán, majd később sport motorozott; nálam nagyobb vaddisznó és technikailag jókora különbség van köztünk. Mégis ő törte el a gerincét a szemem láttára - lement az útról 90-nél, majd birkózott vele a füvön vagy jó 50 métert, majd high side dobta le a keresztbe álló paripa és még 50 métert bucskázott és csúszott a srác vissza az út közepére. Ő ott KO volt. A 650-es Daytona gtk lett - míg én meg biztonságosan jöttem mögötte és volt lélekjelenlétem kikerülni a csúszó roncsot és megállni, majd mentőt hívni. Szóval elég szubjektív témakör ez szerintem, hogy mitől jó motoros vki.
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Hali!
Supermoto-t mire találták ki eredetileg? Mire való egy hosszú rugóutas slick gumis könnyű gép? Kevés a fantáziám értelmezni ezt a kategóriát.
Illetve érdekelne mennyire kényelmes egy ilyen városi használatra egy sport-túra után?
Puhák azok a rugók? Simítják az utat rendesen? Falevelet is kimozogja? Olyan, mint egy hintaló? -
Teasüti
nagyúr
válasz fattyu #138142 üzenetére
Tehát ha lecserélném a 600-as sport túrát - amit puhának tartanak többen is - egy 125-el egyenértékű kis libakergető supermotora, akkor jól megszívatom magam ha azt hiszem a 200-as rugóút (vagy nemtom mennyi) az jó puha lesz és nem fogok érezni minden repedést az úton?
-
Teasüti
nagyúr
válasz csongi #138146 üzenetére
Ahogy látom még bent vagyok az összefoglalóban.
CBR F4i.
#138148 fattyu
Jó dumád van.
Szóval mi adja a szaron siklás élményt a legjobban?
Btw ezen filózok, ételkiszállításra lenne. Elég fapad alkatrészek, szóval ratyi felfüggesztés, stb. Viszont életemben nem ültem még nagy rugóutas masinán.
Meg szabadulnék a CBR-től, mert dög unalom forgalomban motorozni. Meg nem akkora nagy hobbi ez nekem, hogy megérje pályára vinni, ahova azért kellene némi befektetés.
Vmi kis libakergető kéne helyette, amit lehet nyúzni rendesen és nem büntet, ha eszetlenül megyek vele. Oké, a CBR-rel fun 200-zal menni, csak az megint az a kategória, hogy káros az egészségre és "jogosítvány várható élettartama nulla".
Az se baj, ha egy padkán tudok le-föl közlekedni, meg ha elmegy azért legalább a bicikliseknek.
Messze nem tervezek járni vele, csak város.
Ezért nézegetem ezeket a hintalovakat, abból is egy 125 bőven megtenné.
Az elektromoshoz nem ragaszkodom, de melóra viszont előnyös lenne, mert a benzinpénzt egy az egyben zsebre lehet tenni.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz bajnokpityu #138157 üzenetére
Jó, ha ez a sztenderd, akkor a CBR sem kényelmes. Egy hetes túrán a fenekem is felvette a nyereg formáját. Meg azért a bringáról is jólesik leszállni 3-4 óra után.
De ha ez a sztenderd, akkor a supermoto sem deszka azért.
Nyilván nem fotelre számítok, de a kolléga annyira felnagyította a problémát, hogy muszáj rákérdeznem.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Geresics #138161 üzenetére
Nem akarok robogót. Bazi nagy kerekeket szeretnék, 16/17/18 coll. Meg pár centis rugóutat amit egy robi tud, végképp nem. CBR-rel még nem estem, pedig állatkodtam vele. Viszont 50-es robogóval már csúsztam 10 métert egyszer. Azért mert felütöttem a telót és repültem vele egy kicsit. Azt úgy hajtottam, mint a Taxi elején Daniel.
De az a futárrobi (céges) kapott mindent, szerencsétlen. Még az alját is felvertem fagyökereken erdei ösvényen - mert arra le tudtam vágni az utat.
Úgy érzem ütni-vágni egy naked se lenne jó igazán.Gondoltam rád is amúgy. Emlékszem te próbálgattad ezeket a DRZ kategóriájú vasakat. Ez nem ugyanaz a történet? Nem sokat tudok a krosszról és supermotoról, de talán nem tévedek nagyot, ha azt gondolom a kettő szinte ugyanaz, csak kicserélték a kerekeket, meg tettek fel lámpákat és rendszámot. Jah meg nem szervizórás.
Viszont a több tetszik. Melyiken ültél eddig?[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Geresics #138170 üzenetére
Hülyeséget mondott?
Mióta rev match-elek a CBR-en rászoktam arra, hogy előhuzom/taposom a váltót.
De nekem még egyszer nem akart "becsússzani" csak úgy kuplung nélkül, azon a tizedmásodpercnyi gáz/motorfék tehermentesített ponton sem.
Megerőszakolni meg még nem állt szándékomban.Nemtom, én az elszakadt kuplunggal való hazajutással is úgy vagyok, hogy hallottam mások ezt a helyzetet megoldják. Én bevallom nekem az is magas. Hogy indul el a zöldnél szakadt kuplunggal? Betolja és felugrik rá? Vagy önindítóval indul el? Üresbe még valahogy kiteszi az ember terhelés nélkül, de fel/leváltani? Van a sebességeim között kb egy olyan 500 rpm különbség mikor forgatva van. Nemtom ez hány százalék, felteszem kis fordulaton ez még így is pár száz fordulatra jön ki. Hogy fogja felvenni a főtengely ezt a különbséget tengelykapcsoló nélkül? A gyorsváltót is csak elviekben értem, a fordulat egyeztetésig. De tengelykapcsolás nélkül hacsak nincs minden sebességfokozat között egy üres ahol ki tudja futni magát a főtengely, akkor hogy? Szóval akkor hogy is van ez? Mert lelki szemeim előtt én ha azt látom, hogy egyik fokozatból ki másikba be, akkor ott a mechanikának ugrania kell instant egyeztetéssel és ott vmi kapni fog egy pofont.
Köszi![ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Burt1793 #138174 üzenetére
De ha azt érzem, hogy nem veszi be, akkor mi az eljárás? Izomból rúgjak rá?
Azért szívesen megnéznék vmi szocialista oktatóvideót, ahol bemutatják a szekvenciális váltón a kuplung nélküli váltást. Vagy legalább egy animációt.
Mert én nem látom mitől ne lenne ez sokkszerű hatás a váltóra nézve. Meg akkor a főtengely is ugrani fog pár száz rpm-et? Vagy a kerék ugrik ilyenkor? Vagy megcsúszik a kuplung? Vagy hova nyelődik el az a pár száz rpm?[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Topiccsendőr #138177 üzenetére
Így néz ki egy motor váltója is? Mert így akkor világos. Minden sebesség között van egy kis hely, ahol szabadon tud forogni a főtengely. Ezt gépileg szabályozni oké. De manuálisan ezt így hogy? Mert a váltókar se arra van kitalálva, hogy félig toljam át a slider-t és rev match-eljek amíg nem kapcsolódik sehova. Meg gondolom a slider-en lévő körmök se véletlenül néznek ki olyan szarul ennél a példánál.
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Topiccsendőr #138182 üzenetére
Kettes alatti piros kerék miért bordázott? Azon nincs villa. Nem is kell sehova eltolni. Vagy csak szereléshez van?
-
Teasüti
nagyúr
válasz Topiccsendőr #138198 üzenetére
Én egyszer kipufogó nélkül közlekedtem egy Kawa gpz 500-on. Volt a leömlő, oszt még egy nyitott kályhacső se volt rajta.
Na azt tudhatott ennyit dBA-ban.
Sisakon, füldugón keresztül is zavaró volt.
Konkrétan utánam fordult az egész város.
Azt ott kétezernél elváltottam hazáig.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Hali!
Hosszú állás után kis 10 perces járatás után elkezdett nyikorogni vmi a blokkban. Gázfröccs utáni fordulatszám eséskor csúnyán hallani. Olyan rendes olajozatlan fém a fémen nyikordulás, mint mondjuk egy csille kocsi. Nem folyamatos így hirtelen, igaz le is állítottam nem sokra rá, de már a főtengely is épp nyikorduló pozícióban állt meg.
A motor nagyrészt használhaton kívül van. Talán ültem háromszor tavaly előtt, meg nincs egy ezres ami belekerült az elmúlt három évben. Tavaly április óta ki van vonva a forgalomból.
A full szinti olaj nem lett cserélve időközben, bár elvileg nem teljesen fáradtan lett eltéve.
Pár havonta be szoktam indítani kicsit, friss jelenség. Amúgy nem észleltem rajta különösebb hibát. Pöcc röff, stb.
Ez nagyon fog fájni anyagilag?[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Topiccsendőr #139625 üzenetére
Ugyanaz még mindig. CBR600 F4i.
Nem világít a lámpa. (Igen, jó a lámpa. )
Most megnéztem azért megint. Azonnal elalszik a nyomásjelző ahogy kell az LCD-n is. Szépen indul, szépen is jár. Most ez alatt a fél perc alatt nem volt hang. De csak alapjárat volt, nem adtam gázt. Felteszem ha nagy a baj akkor mindegy, hogy üzemmeleg vagy hideg?
Nem állt túl sokat - mármint azt leszámítva, hogy sztenderről nem jött le már egy éve. Utoljára a tél előtt volt beindítva. Akkor még nem volt gond.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Topiccsendőr #139627 üzenetére
Ha csapágynak volt ilyen hangja, akkor:
1. Miért nem volt kenése? Pláne 10 perc járás után? Elvileg elégséges olajnyomással.
2. Motorolaj degradálódik állásában? Felteszem max némi vizet tud felvenni; de nem gondolnám, hogy csak emiatt megszűnik végezni a dolgát.
Régen a suliban említették, hogy sok állás után illő kézzel átforgatni a főtengelyt. Na de úgy rémlik az ilyen fészer mélyén porosodó gépekre mondták, nem egy két-három hónapot állt motorra. -
Teasüti
nagyúr
válasz Topiccsendőr #139631 üzenetére
Indítani inkább a szupi E5 és E10 üzemanyag miatt szoktam, félő hogy bele ne ragadjon az injektorba. Vagy butaság? Van aki szerint ennyi idő után be tud állni.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen