Hirdetés
- 6 Android főverziót ígér a Samsung
- iPhone topik
- Samsung Galaxy Z Fold4 - egyre megy, honnan nézed
- Huawei Watch GT 5 Pro - egészség + stílus
- Huawei P50 Pro - emlékkép
- Xiaomi 13 - felnőni nehéz
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Milyen okostelefont vegyek?
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Apple Watch
Hirdetés
-
Őszi WTCR-es AC bajnokság az Elantra/Cupra duóval okt.3-án rajtol!
lo Az idei őszi Assetto Corsa bajnokságunkban, a jelenkori túrautós bajnokság krémjét, a WTCR-es autókat keltjük életre....
-
Érkezik a Redmi Watch 5 Lite
ma Szeptember 25-én Indiában lesz az aktivitáskövető premierje, és lehet, hogy marad is azon a piacon.
-
Minden információt felhasználnak rólunk a közösségi cégek
it Az amerikai hatóságok szerint a közösségi média felhasználói nem igazán rendelkeznek irányítással azon adatok fölött, amit az AI-rendszerekkel megetetnek a nagy cégek.
-
Mobilarena
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
.mf
veterán
válasz polimorf #42098 üzenetére
Uh
Ez az egész sztori elég szívó volt, aztán a végén is még egyet rúgnak beléd. F@szkalapok.Amúgy kíváncsi vagyok, hogy Magyarországon mekkora lett volna a bírság. Van egy erős érzésem, hogy sokszorosa.
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz Laraxior #42267 üzenetére
Ahogy Bogyó is írta, az alu hajlítgatásával nagyobb a veszélye, hogy csak eltörik. Vagy hagyd úgy, vagy csere; utángyártott már 1.5-3k-ból megvan.
Xaels: nagyon téves alkatrészár-oldalról megközelíteni. Én menekülnék egy aftermarket turbótól. Teljesen más egy szívómotor és egy feltöltős kompressziója. Egy magas kompressziójú szívómotorra még pluszba rakni egy feltöltőt... főleg másfélszeresére növelve a teljesítményt... gyorsan le lesz nullázva.
Archer: nem értem, miért csodálkozol. A Kawa ZX10R a jelenleg kaphatóak közül a legfrissebb ezres sportgép: 2011-ben jött ki teljesen áttervezett, 200 LE-s blokkal, alaposan megpakolva csúcstechnológiával, olyan traction controllal, amit még BSB-ben is használtak (míg az összes többi gyárit nagy ívben hajigálják kifelé). A Bléd blokkján, meg úgy összességében, mikor is fejlesztettek jelentőset (értsd: nem csak új festés) utoljára?... Az már ez az évezred volt?... Viccen kívül, 2008-as, míg az összes többi ezres 2009-es vagy újabb, a Bléd tehát a mezőny legrégebbi és legalacsonyabb teljesítményű gépe, még szép, hogy olcsóbb. Az utóbbi években a Honda igazán nem volt a régi önmaga, ideje lenne már összekapniuk magukat.
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz 30z.Samu #42283 üzenetére
"Skacok! A KTM gépeket eszik vagy isszák? Mert sok mindent eddig nem hallottam felőlük eddig. "
*pislog*
*tasli*Nem értem, hogy egyesek ráguglizás / wikiben utánanézés (fél perc belefektetett munka) helyett képesek ezt az időt egy olyan hsz írására fordítani, amivel totál beégetik magukat, tanulatlan, tudatlan hülyéknek néznek ki, és a választ a fél perc helyett annak többszöröse után kapják meg, jó adag oltással és trollkodással körítve, ha egyáltalán megkapják.
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz Archer #42296 üzenetére
"Bár az is érdekes, hogy a Kawa meg a Honda is teljesen új modellt akart a csúcs kategóriába kinevezni, nem a már bejáratott nevű ezresüket, mint a Yamaha az R1-gyel."
A Kawánál teljesen egyszerű és prózai: különleges daraboknak ott a H2R és H2, de a fő modell továbbra is a ZX10R marad, mivel az a H2-esek borsos árával szemben sokkal elérhetőbb, valamint a versenyszabályok azt engedik meg. Amikor 2002-ben 636-os lett a ZX6R, utána párhuzamosan lett egy 599-es ZX6RR is a versenyszabályok miatt. Hacsak nem változnak a verseny-szabályok, a H2-eseket különleges, egyedi jubileumi modellekként kell felfogni.
"Amúgy nem vagyok Honda b.zi,"
csak véletlenül mindig úgy jön ki
Gixxerekkel sincs semmi gond, technikailag mindegyik modern ezres kiváló. Olyan kényelmes helyzetben vagyunk, hogy már csak az esztétikai elemekben válogatunk, ami egyéni ízlés; bár azért az utóbbi évek gépeinek kinézetével nehezen tudok megbarátkozni (2008-tól orrbanyomott Bléd, miközben a régiek olyan szépek voltak; 2009-től gülüszemű R1, pedig ott is szépek voltak az elődök; aszimmetrikus S1000RR; túlsoklámpás RSV4...)Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz Archer #42334 üzenetére
Rendszeresen láttam egy hasonlóval (ennél is rövidebbel és hangosabbal -- de ezzel szemben sokkal csúnyább hangúval) szerelt Gixert a fröccsön. Nem tudom, ki volt, sosem köszönt, sosem jött oda, pedig gyakran álltunk meg arrafelé, és sokakat ismerek, általában mindenki köszön mindenkinek, kivéve ez és a Ducatis haverja. De nem volt elég a hangos dob, ez a gyökér még tetézte is. Egyszer nem hallottam egyesből felváltani. Még a fröccsről hallottuk, hogy na most ért a Roosevelt térre, és most megy át a Lánchídon -- még mindig egyesben
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
Bevallom, nekem sem tetszik, és én sem tudom megmondani, hogy mi volt ez eredetileg. A blokkon kikandikál egy Yamaha felirat, de félkarú a hátsó. Az idomzat nem gyári. Az első fék ezredforduló előtti felfogatás; a nagyon merőleges és magas fejidom is inkább nyolcvanas-kora kilencvenes évek.
De ez a tuning... giccshalmaz, aminél a látványos durvaságra mentek rá, de láthatóan használhatatlanul: a nitro és talán Roots kompresszoros feltöltő a tank tetején, a sebesség látványos-brutál illúziójáért, viszont a valós-brutál sebességhez behasalni kéne, amihez ezek útban vannak; az ágas-bogas kipuff aszimmetrikusan elosztva 4 a 2 a 2+3=5 végdobba; a fűrész-szerű első fék, aminek alig van felülete, megint inkább látványelem, mintsem valósan használható; a túlságosan leültetett első villák minimális rugóúttal, az égbe húzott hátsó; nem akarok rasszistának tűnni, de ez tipikus a "niggeres bling" hátsó felni, s ebből a szögből ugyan nehéz megmondani, de a hátsó is az ilyenekre jellemző nagyon széles (240?) és lapos profilúnak néz ki; meg a sok csillogósra polírozás, a sok króm... egyedül a festés tetszik rajta.Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
Benéztem vhova ahol a blogok is látszódnak az oldal-panelen, most láttam meg
Ne má. És hogy autóbalesetben, főleg...
Nyár végéig két motoros ismerőst vesztetettem, amíg az idei évig 4 év alatt egyet sem (vagy legalábbis nem tudtam róla); reméltem, hogy a szezon végével nem romlik tovább a statisztika. Erre Andris is, basszus.Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
Ma volt Inti emlék-gurulása. Az idő is gyászos volt, ellenben Mosquito most is nyeregben képviselte a csoportunkat. Gyertyagyújtás végül nem volt, de a helyszínt láttuk, továbbra sem teljesen értem a helyzetet. Szüleinek maximális respect, hogy eljöttek velünk a gurulásra. Bár ne ilyen tragikus okból találkoztunk volna...
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz fattyu #42963 üzenetére
Nos...
Egy Mobiushoz hasonlót vettem, a Topcamet, mivel annak van közvetlen és lag-mentes videó-kimenete (fpv-s quadkopter reptetéshez nem árt a lagmentesség, a Mobius pedig sajnos 100-150 ms-t hozzáad). A tesztek, összehasonlítások Mobiushoz hasonlóra hozták ki, és bár nem annyira közismert, mint a Mobius, fpv-s körökben eléggé ismert.
Megjött ősz elején, felraktam motorra, aztán kiderült, hogy
1. k..va gyorsan lemerül: első éles bevetésén nettó 25 percet vettem fel vele, és még vagy 20 percet volt stand-by. Otthon utána csurig töltöttem majd elindítottam: össz. 41 perc és leállt... Tanulság: csak cserélhető akkust.
2. a kép fullszar volt, de nem a szenzor, nem a tömörítés, hanem a fókusz miatt. Totál életlen. Láttam már szétszedett képét, szabvány M12x0.5-ös obi van benne, nosza hajrá, szétszedem és beállítom. Erre ezek a gyökerek nem a rögzítőcsavarral rögzítették, hanem ragasztóval, vastagon, hogy még véletlenül se lehessen javítani... Megy vissza, de nagyon félek, hogy a cserepéldány is ilyen fos lesz. Lehet, hogy olcsó, de szar.+1: motorra felrakva alapjáratnál nagyon rezgett, de fordulaton, menet közben már jobb volt. A hang viszont... van valami beállíthatatlan auto hangerő-beállító. Eredménye: álló helyzetben a leghangosabb a motor járása, menet közben az erős menetésztől szinte elnémítja a felvételt.
[ Szerkesztve ]
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz dellfanboy #43007 üzenetére
Azt nagyon erősen kétlem, hogy a saját gyárral rendelkező Shoei és Arai mástól venne sisakokat...
Btw kabuto == sisak japánul, tehát "OGK Sisakok" ahogy HJC Helmets, KBC Helmets, stb.
A honlap szerint meg belpiacos, tehát Japánon kívül ne is nagyon keresd.Szerk: fizetős M0 és bevezetők? -- a jó k..va anyjukat.
[ Szerkesztve ]
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz dellfanboy #43024 üzenetére
Ezek nagyon nem párhuzamok, amiket felhozol. Vagy szerinted egy Mercedes valójában csak egy Suzuki, más emblémával, és esetleg kicserélt ülésekkel és rádióval? Mert itt kb annyi van: pár nagyon alap generikus darab kivételével (pánt, csat, plexi, stb) a gyártósor végére kész főtermék (sisak héjszerkezetek az ütéselnyelő habbal) jön ki, itt nincs többezernyi speciális alkatrész, mint egy autónál, amit arra szakosodott helyről kell beszerezni. A lényeg pedig pont a sisak héj habbal, amit saját maguk készítenek. Ha meg a csat két fémdarabja pont az OGK-tól vagy Kisbéla Bt.-től származik, azt szerintem túlzás ide sorolni.
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz Laraxior #43072 üzenetére
És? Zöld-fekete a motorom, fehér-fekete a ruhám, fekete-fehér a kesztyűm, fekete-ezüst-fehér volt a bukóm és fehér-fekete lesz. De csizmából csak fekete. A ruha is koszolódik eléggé (bogarak), a csizma még jobban koszolódna (+eső, +sár, +por).
Canniball: ha találsz valami jót Bp-en, majd írd meg a tapasztalataidat. Nekem is kéne már lassan legalább a kabátot tisztítanom, már kicsit elüt a nadrág színétől
A mikro-repedések: korral és használattal is jár, meg majd kend be babaolajjal, hagyd rajta egy ideig (én 1-2 napot is rajta hagyom), majd amit nem szívott be, puha textillel (babatörlő) dörzsöld át, hogy lejöjjön.
(Csupa baba-termékkel babusgatjuk a motort )Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz harcikoca #43141 üzenetére
Crossnál / gyenge tapadási viszonyok között, komolyabb fékezésnél, nem inkább a hátsót használjuk jelentősebben?
Nem értek a lovakhoz, csak enduron gondolom nem véletlenül vannak nagyobb hátsó tárcsák kisebb elsővel szemben; és még szélesebb első gumijú sportgéppel is ez volt a tapasztalatom, murva / sóderen elsővel fékezve állt bele és fordította el a kormányt, utána hátsóra tapostam rá és elsőt csak kicsit húztam.Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz FIREBLADE78 #43176 üzenetére
Remélem vágod, hogy mindkét motor üzemórás versenykivitel? Az "elnyűhetetlen blokk" legfeljebb a visszafogottabb teljesítményű utcai változatra vonatkozik.
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz polimorf #43209 üzenetére
Már rengetegszer találkoztam őzzel az úton, volt, hogy egy éjszaka 6, sőt, párszáz m-en belül 4 (vagy több) is volt. Eddig csak madarat csaptam el, kettőt, de ott is (én legalábbis) megúsztam baleset nélkül, csak egy enyhe nyakfájással.
Ha olyan szakaszon mész, ahol gyakran előfordulnak: csökkentett tempó, sáv közepe vagy belső oldala felé behúzódni, jól kivilágítva, alacsonyabb sebesség / magasabb fordulat (hang, motorfék), fékkészenlét.Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz alvaro #43214 üzenetére
Nekem is kb. ez a tapasztalatom, egyenes úton 70-80 is még általában okés, enyhe kanyarban 40-50 még kezelhető -- ekkor csak néztek arra, ahonnan a hang és fény jött, de ahogy megláttak, már sétáltak lefelé az útról.
Ez a fontos: ilyenkor nem jó az út szélén menni; meg ha meglátsz egyet, egyből lassíts.
A videóban is az a legnagyobb hiba, hogy az út szélén ment. Az őz fél-takarásból átugrotta a korlátot, és pont oda érkezett. Nekem is volt olyan, hogy út menti bokorból róka ugrott ki az út szélére, megijedt, és egyenesen rohant tovább az út szélén a következő bokorig, ahova beugorhatott. A másik meg, hogy az őzet már pár másodperccel előtte látni lehetett. Ha akkor elkezd lassítani, és a sáv közepén / belsejében van (+1-2-3 m), akkor lehet, hogy marad annyi reakcióideje, hogy elkerülje.
Persze a sáv közepe meg más miatt veszélyes: szembeforgalom, szemből körbenézés nélkül balra kanyarodók. Mérlegelni kell, hogy milyen a forgalom és a közlekedési helyzet.Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz polimorf #43217 üzenetére
"Az a helyzet, hogy"
Az a helyzet, hogy nem érted. Nem csak utólag mondom, hanem aktívan csinálom. Volt már hasonló helyzetem, tapasztalatból mondom, hogy hogyan lehet a veszélyességét csökkenteni.
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz Kolondrum #43357 üzenetére
Vazze károgó vészmadár, lecserélnek pár képet újabbakra, beraknak még pár képet mankónak a csak szöveges leírás mellé a műszaki részhez, de ugyanúgy maradnak a pontok, a ponthatárok, minden más. Illetve de, kikerülnek nem életszerű közlekedési helyzetek, elavult autós műszaki tételek, helyette végre felzárkóztatják a korhoz, és aktuálisabb technikai dolgokat taníttatnak meg.
Itt viszont egyből megy a fúú lehúzás jajjnekünk világvége. Már a cikk is nagyította a bolhát (illetve csak a cím és alcím, amit valami gyökér írhatott, mert a többi az teljesen máshogy szól), itt meg már elefánt van.Aki meg ennyire kuporgat, ne autózzon, mert nem fog rendesen karbantartásra, kopó-fogyó alkatrészre költeni, hamar ön- és közveszélyes műszaki állapotot ér el. Vagy ha mégis nagyon autózhatnékja van, akkor meg tegyen félre rá rendesen. Jobb, ha már a jogsinál felfogja és elfogadja, hogy az autózásra költeni kell, sokat.
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
-
.mf
veterán
Igen, ha befér, lehet; nálam hátul 180/55 helyett 180/65 és 190/65 is volt már. 190-nél persze megváltozik a gumi profilja is, kerekebb lesz, könnyebben dől be kanyarba, kisebb részen érintkezik (ez persze függ a nyomástól is).
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
-
.mf
veterán
válasz Czimby #43491 üzenetére
"Az teljesen jó, van amelyik új korában megeszik annyit."
Akkor annál gondok vannak
Hallom néha, hogy ez-az csipeget, néhány egészen vedeli az olajat, fura, mert az enyém meg nem, pedig 2001 ZX6R, 76k km, időnként pályán is van. 4,5 szezon és 38k km alatt idén evett először, 0.5~1 dl-t 5-6000 km alatt. 12k-s csereperiódus, 6-8k között cserélem használat függvényében.Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
Már bocs, de hócipőm is teli a "bezzeg a netadóért?" emberekkel.
Egyrészt, nem sírni kell, hanem cselekedni. A sírást leszarják. Az utcákat ellepő tömegeket már nem merik. Ezek azért mernek ilyen pofátlanok lenni, mert a többség lusta bármit is tenni. Ha a részvételi demokráciában nincs meg a részvétel, akkor a demokrácia sem lesz meg.
Másrészt, a netadó is csak egy utolsó csepp volt, emlegetve volt ott elég sok más is (NAV, alkotmány, oktatás), és az azóta összes tüntetésen ezek csak tovább bővültek. Holnap is tuti ott lesz ez is a témák között.Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
Basszus srácok ~500 hsz bő 2 hét alatt?
Valaki összefoglalná?
Na, újra itthon. Gondoltátok volna, hogy még a sarkkörön is látok motorosokat? Igaz, csak 2 db 50-es 2T SM jellegű volt, de akkoris. Volt -6~-18°C, hó és jég, hegyes-völgyes vidék, sok lejtős (csúszós-jeges úttal), motorosszánra inkább számítottam voltam.Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz Ferdzsoo #44334 üzenetére
"24k-nál kellENE a szelephézagot is csekkoltatni, de totálisan felesleges emiatt megbontani a blokkot."
Szelephézag / kompressziómérés nem jár a blokk megbontásával...
Zöldségeket kérem ne írjunk tanácsként másoknak, ha magunk sem értünk hozzá... Elmászhat kicsit egy szelep már annyi alatt is, ha valami nem volt százas a szelepnél vagy a beállításánál, kifújhat mellette, s emiatt lehet egyenetlen a kompresszió a hengerek között. Lehet, hogy 24-knál még csak kicsi a különbség, de jobb a bajt hamarabb elcsípni. A vákuumos kompressziómérés gyorsan és egyszerűen meg is van.Olaj + olajszűrő cserekor a légszűrőre is érdemes ránézni, főleg amennyi repkedő rovar van Mo-n (nem értem miért, de Ausztriában és Horvátországban is kevesebbel találkoztam). Nekem volt már, hogy a 6-7k-nként elvégzett olajcserére annyi rovar volt rajta, hogy már érezhetően gyengébben ment.
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz Archer #44417 üzenetére
Jajmá', hogy oda ne rohanjak. A '83-as hachiroku, AE86 (Toyota Sprinter) 130 paci egy 1.6-osból. Aztán ezt a motort még a 90-es évek elején kalapálták még tovább, 1.6 l S4 20-szelep, 160-165 LE (még feltöltő nélkül - később azt is kapott), na az hegyezett...
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz V.Stryker #44478 üzenetére
(meg a többiek)
Már megint kezditek b+. Újra meg újra valaki elkezdi ezt a gyökérséget, hiába beszéltük át ezerszer.
1.) A Sharp nem Szentírás, mér pár dolgot, de sok mást nem, aztán amit mér, az is sokszor meg van kérdőjelezve.
2.) Nem a drága cucc a jó, de a jó cucc gyakran drága. És igenis van rengeteg olyan fontos védelmi vagy kényelmi fícsör, amit egy olcsó nem tud, egy drágább meg igen, és amikor tényleg azon múlik, hogy a csizmád mennyire véd csavarodás ellen, hogy csak bokaficamod van, vagy amputálják a lábad (megtörtént esetek), akkor átértékeled a dolgokat.Nem értem miért olyan nehéz ezt elfogadni, és miért kell kéthavonta ezt a sok fasságot leírni, amit kedves legújabb trollunk újra leírt.
S még csodálkoztok, hogy miért kopnak ki innen azok, akiknek nem csak a szájuk jár, hanem tapasztalatból és értelmesen tudnak hozzászólni a témához.Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
Huhbasszus már megint gyártjátok a hsz-ek oldalait, 300+ db... vki összefoglalná a lényegesebb dolgokat?
Addig egy kis hátha hasznos cucc:
Gumi kopás rövid útmutató (pályázósoknak)Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
Uh, már megint 600+ hsz egy-két hét alatt... ne a mennyiségre gyúrjatok, hanem a minőségre
Volt valami lényeges, vagy csak a szokásos önismétlés, mikorjönmáratavasz, offhegyekTegnap voltam a Safety terepes képzésen.
Kötelezővé tenném minden motorosnak: egyből jogsi után a Safety 2-napos 1-es szint, majd a terep. De legalább a terep; és az ár se lehet kifogás, tavasszal az OBB támogatja így csak 18k, amiért kapsz üzemórás motort, benzint és védőcuccot, nem neked kell szervizelned, nem kell amiatt aggódnod, hogy eséskor milyen kár lesz a motorodban, instruktor figyeli mit csinálsz és mondja mit változtass, van pálya, és kapsz egy elég jó ebédet is.
A terepezés nagyon tanulságos.
Pár éve halogattam, nem úgy jött ki a lépés, már rég el kellett volna mennem. Most már erősen meg kellett küzdenem pár év és pár tízezer km rutinja ellen. Hiába értettem, láttam, hogyan kéne, zsigerből nem úgy akarták a beidegződések engedni. Ez a csúszkálás, kitörés is... aszfalton már megvan a rutinom lekezelni egy-egy helyzetet olyanra, hogy esés nélkül megússzam. Itt viszont sokkal gyakrabban van, és nem csak "ne essek" szinten, hanem "na de haladjak is közben" szinten kell már kezelni. Elején rémisztő volt, végére kezdtek alapjaiban összeállni.
Jó lenne még egy nap, hogy akkor most már pár beidegződést sikerült tompítani és az alapok kezdenek összeállni, azokat tovább javítgatni, meg most már a tempó is meglegyen, de pár helyen olyan izomlázam van, hogy csak naFotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz Bogyó bá' #45618 üzenetére
Kormányváltás ilyen rövid idő alatt? Taníts mester, lehet továbbképzésre jelentkezni?
Canniball: ez nekem úgy tűnik, hogy két külön dolog: szokott lenni egy 10k-s kedvezmény a visszatérőknek, most pedig (márc 31-ig) ez a 10k az OBB támogatásával van, és bárkire vonatkozik.
Másik: az egynapos Bevezető Terepmotorozás / Dirt trackhez nem feltétel az 1. szint, erre lehet egyből menni. Csak a többihez kell, mivel azok az 1-eshez kapcsolódnak (1. szint egynapos ismétlő, félnapos gyakorló, 2. szint, kanyartechnika, stb).Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz canniball #45644 üzenetére
Oda is írtam, hogy márc 31-ig, tessékmánelolvasni
Fattyú: egy hónap múlva elutazok egy hónapra... ha addig lesz annyira jó idő, hogy én is előszedjem a motort és olajcsere, légszűrő, gumicsere, stbk meglesznek, akkor lehet; de a jóslatok eddig felemásak.
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
Jó, de egy kicsit drágán mérik. A 4 liter 10k + egy ugy. szűrő 1.8-3k szokott lenni itthon (legolcsóbb ajánlható a Hiflo, kicsit jobbnak mondják a Champion és K&N-t).
A lényeg, hogy a szervizkönyv is ezt a viszkozitást írja-e elő.Kovee: mert miért is? Esetleg tapasztaltak, mértek valami különbséget? Vagy csak újabb urban legendet terjesztünk?
Bőven nagyon jó az 5100 egy (hegyezetlen) ER6N-be is. 7100-at eddig csak alkalmi (de rendszeres, havonta-kéthavonta) pályázós ismerősöket hallottam párszor kipróbálni, a gyakrabban pályázók / pályagépbe meg 300V.Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
Újabb 500 hsz alig másfél hét alatt...
Ha már Inti szóba került -- valamikor (majd ha visszajöttem, tehát legkorábban május) lehet beköszönnék szüleihez. Páran azért innen ismertük személyesen is -- ha páraknak lenne kedve csatlakozni, csinálhatnánk egy kis közös gurulást arrafelé; Szentendre úgyis útbaesik D'kő, Lepence, D'kanyar felé...
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz canniball #46240 üzenetére
Én mit mondjak? Mire megjön a jó idő, egy hónapra elutazok, csak májusban kerül majd elő a motor, kezdhetek neki a szerviznek, június lesz, mire gurulhatok
Feree: gurulni már voltunk egyet a tiszteletére, egyet pedig a temetésére. Édesapja is motorozik, jófejek a szülei. Mondjuk nem felvonulásra gondoltam, inkább csak röviden beköszönünk páran akik ismertük őt / ismerjük őket, de ettől még jöhet más is, aki csak virtuálisan ismerte. Majd még kitaláljuk.
Bogyó: csak míg ott írnak napi 10 hsz-t, itt 100-at
Mosquito: nem tudom. A baleset helyszínén bármi emlékmű, fejfa, akármi elhelyezésének ötletét is megköszönték, hogy gondoltunk rá, de kérték inkább ne.
HGabor, Canniball: 192 vagyok, a Flite Harnesst használom amiben L-es a gerinc. Jó az, a nadrág (akár a kétrészes bőr nadrág része, akár sima) már így is tolja fel. Az előző gerincprotit néha a nadrág úgy felnyomta, hogy a bukót már annyira sem bírtam feljebb fordítani, hogy a lámpát lássam az első sorban.
Fattyú: nem kell folyton le- és felvenni a páncélt, nyáron csak akkor vetkőzök neki, ha legalább fél órára megállok. Különben csak kizipzárazom a bőrruhát és árnyékot keresek. S mindig hordom. Térdvédőt is (vagy a kétrészes nadrágját).
HGabor: menjél csak előtte, minél többet, fokozatosan egyre nagyobb karikákat. Bp körül is van pár kellemes útvonal.
Amikor már tudod, hogy kell ülni, és rendszeresen (100-150-200 km-enként) megállsz nyújtózni, egész jól ki lehet bírni a napi 4-6 óra, 600 km motorozást is. Mentem már 840 km-t egy nap (felét már naplemente után), másnap még bírtam volna. Szerintem jól elosztva még a napi 1k-t is bírnám. Pedig nem a kezdeti lelkesedés visz, már motorozok pár éve.Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz Something_ #46356 üzenetére
Nem tudom értelmezni a kérdésedet. Motorozni megyek, az szerinted unalmas lesz attól, mert nem társasággal megy az ember?
Egyáltalán nem, inkább nyugisabb és sokkal szabadabb: nem kell másokra figyelni, másokhoz igazodni, ha gyorsabban akarok menni, ha lassabban, ha meg akarok állni, ha másmerre támad kedvem menni, vagy ha megtetszik egy szakasz és újra végig mennék rajta.Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz Something_ #46358 üzenetére
Csak tankolni és fotózni szoktam megállni. Olyankor meg nem biztos, hogy jobb hallgatni a "még mindig fotózol vazze? elmentünk, csá" és társait Ha bandázni akarok, akkor elmegyek valami szokásos motoros gyülekezőhelyre dumálni. Új emberekkel lehet megismerkedni. Vagy az ország legkülönbözőbb pontjain ismerősökkel találkozni. Sőt, Mosquitoval fórumon kívül élőben először Szlovákiában találkoztam össze
Off.
Párszor hallottam már ismerőseimtől, hogy archetipikus magányos farkas vagyok. Szerintem már a megnevezés is kicsit hibádzik. Aki magányosnak érzi magát, nehezen viseli a magányt, az nem magányos farkas, mert inkább lenne társaságban. Az magányos farkas, akit kevésbé zavar a magány. Én egyes helyzetekben nem igénylem annyira (akár egyáltalán) a társaságot, mint mások; sok dolgot jobban szeretek és/vagy könnyebben tudok egyedül csinálni. Szabad vagyok, nem kell alkalmazkodni, nincs külső elvárás, kényszer, beleszólás; béke és nyugalom. Zen.Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
-
.mf
veterán
válasz tboldi #46574 üzenetére
Belenéztem az elsőbe. Aha, már értem, miért ilyen alacsony a fogyi. Villanymotor hajtja. A csapágyakat azért olajozd meg, volt valami halk sercegés.
40...50...40...50... külváros lámpamentes részein... beletekerek, hogy mikor mész ki a városból. 40...50...40...50... az előtted tötymörgőket meg se előzöd...
Oké, így nem nagy kunszt az ilyen alacsony fogyi. Volt már nekem is 1x 4.5-4.6 körül, amikor a Fertő-tavat kerültem egy régen látott helyet keresve, végig falvak de lámpa és forgalom nélkül, folyamatos 50-60-nal lehetett csak haladni. Pedig tizenötéves, nem fogyasztásra optimalizált, 112 lovas sportgép.Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
Már megint... Egy hétig nem nézek be, 354 új hsz. "Csak nem történt valami?", gondoltam. Elkezdem olvasni: off, off, gyenge poén, off, szájjáratás; valaki kérdez, jön egy oldalnyi hsz rá, anélkül, hogy valós válasz lenne.
Komolyanmá'. Ne a mennyiségre gyúrjatok, a minőségre.Fattyú: minek 4 váltás ruha? Ha augusztus, akkor gondolom tenger vagy Balcsi, 1 váltás alsónemű és fürdőruha elég.
Komolyabbra fordítva, ha hosszú hétvége, 1-ben mész, 3 váltás. Elég necces lesz 4. nélkül is már elférni, mert kelleni fog: nadrág, pulcsi, normál cipő ha gyalogolsz, papucs, fürdőruha, törölköző, napkrém, fényképező-töltő-obi, gyógyszerek, pipere, stb stb.
Utassal nem tudsz felrakni nyeregtáskát, marad a tanktáska, oldaltáskák, és hátizsák az utason. Kicsit szűkösen, de talán megoldható. Kivéve ha a hölgy hajszárítóhoz, hajvasalóhoz, kiskoffernyi smink-készlethez is ragaszkodik.Feree: le lehet az oldaltáskát is könnyen szedni, magaddal viszed a szállásra, megoldva.
Persu, rég láttalak itt
Kuplung nekem már volt, hogy a nov-márc idő alatt eléggé összeállt. Azóta behúzott kuplunggal van eltéve a motor, és időnként megmozgatva.
Kösz a tippeket, szerintem még nem annyira sokat álló motoroknál is érdemes ezekből párat átnézni.Papriksz: déli oldalon azért enyhék a kanyarok és több az egyenes, ott simán megvan több helyen.
Pgabor: 192/63 és standard 54 vagy 52 (épp tisztítóban van, nem tudom fejből) Mugen, mellbőségben a forcefield páncéllal jó, hosszban jó, karban, combban egy kicsit bő... Cölöp ill. még van 1-2 műhely, ahol méretre tudnak igazítani (25-40k közötti árakat hallottam).
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz Bogyó bá' #47183 üzenetére
A 3 megállított motorosból 2-t ismerek
Nem értem, mi alapján válogatták az embereket. A kettő, akit ismerek, egyikük mindig teljes bőrben jár, a másikon is legalább bőrkabát és talán alatta gerincvédő is van. A harmadik megállított motoroson is volt protektoros kabát, és úgy tűnik motoros csizma is.
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz Something_ #47207 üzenetére
Nagyon függ az adott motortól is. Én tompítottal is egész jól látok, ha nem vakítanak el szembejövők. De láttam már olyan motort, aminek a refije gyengébb volt, mint a tompítottam. Pl. az újabb Yamaha R1-esekre is sok panaszt hallottam, hogy a lámpa szinte csak dísz rajta, gyenge és keveset világít be.
De este nem százzal kell menni, mert éjszaka sok állat kóborol az utakon. Tavaly tavasszal volt egy estém, hogy éjféltájt Kesztölc-Esztergom között egy kutya sétált szembe az óton (de okos kutya volt, szorosan az út szélén, menetiránnyal szemben, mintha ismerné a kreszt, szemben sokakkal ), majd Egomról Dobogókő, majd onnan Bp alatt 1x3 + 3x1 róka, 1 őz, 1 vaddisznó, 1 menyét és pár cickány ment át előttem az úton plusz láttam egy baglyot a szalagkorláton. Mindez egyetlen út volt. De volt már olyan is, hogy egyetlen karika alatt Dobogókőre, majd onnan Pilisszentkereszttől Pilisszántó felé úton 6 szarvas volt, ennek fele kanyarban...
Ha lassan mész és le tudsz lassítani, akkor szép nyugisan lekocognak az útról. De ha gyorsan, akkor ijedtükben lehet, hogy neked futnak (sok ilyen sztorit, videót láttam már).Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
Már megint annyit írtok
Megérkeztem Tokióba. Megyek hotel felé egy főbbnek tűnő út mellett. Motorok jönnek-mennek. De valami furát hallok. Soros, de más. De jó. Nézem, ahogy közeledik: sor6-os Húsz kiló cuccal futni a következő pirosig, hogy lekaphassam
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Posta, csomagküldés
- 6 Android főverziót ígér a Samsung
- Milyen videókártyát?
- Path of Exile (ARPG)
- Világ napszakokban (képek)
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- A gépház modding sötét oldala.
- Nintendo Switch
- Székesfehérvár és környéke adok-veszek-beszélgetek
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen