- Yettel topik
- iPhone topik
- Komolyabb készülékekkel is készül a HMD
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Redmi Note 11 és 11S - biztos alapra jobb építeni
- Telekom mobilszolgáltatások
- MIUI / HyperOS topik
- Google Pixel 6/7/8 topik
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Remekül néz ki a szögletes Z Fold6
Hirdetés
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Mobvoi TicWatch Pro 5 Enduro - kitartás kartárs?
ma WearOS 3.5, két kijelző, hosszú üzemidő, és zavaró apróságok a legújabb TicWatch modellben.
-
Napokon belül indul a testkamerás Bodycam című FPS korai kiadása PC-n
gp Hamarosan végre bárki belevetheti magát a két fős csapat alkotásába.
-
Mobilarena
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
etnies
senior tag
válasz ToRR3nt3 #3425 üzenetére
Nem tudom, a mocimon is hasonló esetem volt.
Első nyomása 1,75, hátsóé 2,0 vagy 2,25 (utassal).
Első dekára stimmelt, hátsó viszont 1,5 volt, két hónapnyi tárolás után. Felfújtam, majd megnézem pár hét múlva ismét és beírom az eredményt.
[Szerkesztve]"önmagam hite vagyok magamban"
-
etnies
senior tag
válasz golyani #3440 üzenetére
Szerintem egy robogó futómű nem alkalmas semmilyen tunningra. Max a gyorsulást érdemes javítani, de azt is minek?
70-el mentem a 2006-os NRG Poweremen és éreztem, hogy kicsit rossz minőségű úton már szitál. Ugyanezt éreztem a tíz éves F12-mel.
A Honda CG 125-m, ami viszont motor kilencvennél is atomstabil.
Ebből következtetve hülyeség robogót széttúrni, mert csak viszi a pénzt és életveszélyes!"önmagam hite vagyok magamban"
-
etnies
senior tag
válasz stargazer #3473 üzenetére
Az lehet, hogy annyiért árulják, mindenesetre balek aki megveszi
Úgy nézd, hogy egy magyarországi, szervízkönyves, két év garis, egy év assistance-os robogó 600.000. Ahogy kihoztad már ötszász. Első év végén 400.000. Második után 300-350.000.
Tiéd kinti, régi dizájnos, papírok nélkül, szezonon kívűl...
Nagyon túl van értékelve a runner, pedig csak a nagyblokkosak a jók, de abból itthon rendszámosat kapni....
Nem is értem ezt a runner mizériát igazán, igencsak túl van árazva a többihez képest, pedig semmivel nem jobb..."önmagam hite vagyok magamban"
-
etnies
senior tag
válasz Topiccsendőr #3476 üzenetére
Nem tudom, azt írta priviben, hogy az övé nagyblokkos. Rendszám nélküli, mivel én Budapesten melózom, nem venném meg. Két éve folyamatosan szívatják ezeket, főleg a runnereseket, mert nagyon sok belőlük az illegális és már az összes közlekedési rendőr vágja és büntetni őket zsebbe 10.000-re. És még jófejek, mert ha feljelentenék őket, az rosszabb lenne.
Sok ismerősömnek van runnerja, mindenféle (régi-új, 50-es, 125-s, 180-as, 200-as). Mentem mindegyikkel, nekem azon az áron tuti nem kéne, inkább egy CBF 250. Én tényleg nem értem a runner kultuszt, kicsit jobb a súlyelosztásuk, mint a többinek, de amúgy ugyanaz, mint bármelyik másik olasz, megbízhatóságból is. És ha már nagyblokkos robogót vennék városba, akkor inkább egy 200-250-es Libertyt vennék, nézz meg egyet élőben. Kényelmesebb és stabilabb, mint a 12''-es runner.
De mondom, ez egyéni ízlésem, ezzel neked nem kell foglalkoznod, mert ahogy elnézem a robogós piacot, egyedül gondolom így"önmagam hite vagyok magamban"
-
etnies
senior tag
válasz stargazer #3480 üzenetére
Papírok:
3 db papírral kell rendelkezned:
- az eredeti külföldi számlával
- pecséttel hitelesített külföldi forgalmi másolattal
- az adásvételi szerződéssel
Mindenból eredeti kell, pecséttel, tokkal-vonóval. Itt minden szépen le van írva: [link]
És kb 150.000-200.000 meg több napi ügyintézés. Én biztos nem állnék neki, inkább vennék egy magyarországi rendszámosat.
[Szerkesztve]"önmagam hite vagyok magamban"
-
etnies
senior tag
-
etnies
senior tag
válasz tekeyagd #3576 üzenetére
Grr!
Nem csak azért kell kesztyű, mert hideg van és ropogni fog a kezed...
Ha elesel, a kezed rakod le elsőnek. Az aszfalt meg úgy szétszedi a kezed kesztyű nélkül, hogy fél évig nem fogsz tudni kanalat se fogni....
Kesztyű nyáron is kell, csak akkor nyári kesztyű."önmagam hite vagyok magamban"
-
etnies
senior tag
válasz ngabor2 #3649 üzenetére
Alapvetően az első féket használod motoron, arra terhelődik a 90%-nyi fékhatás.
Próbáld ki, hogy egyszer csak első, utána csak hátsó, végül mind a kettőt használod ugyanazon a féktávon.
A leghatékonyabb, ha mind a kettőt...
Fékezésnél fontos, hogy egy picit az elsőt kell meghúzni, hogy előre kerüljön a súlypont és összenyomodjon a teleszkóp, utána lehet fokozatosan behúzni teljesen.
Próbáld ki ezt is, csak az elsőt használva. Persze ez a tudás inkább vészhelyzetben fontos, de érdemes gyakorolni a mindennapi közlekedésben, hogy amikor kell, a véredben legyen.
A hátsó fék kiegészítő szerepet tölt csak be, én főleg vizes úton használom, mert ha a hátsó csúszik meg, akkor ellenkormányzással még korrigálhatsz, ha az első csúszik meg (amire lent a kolléga utalt), akkor elesel mindenképpen."önmagam hite vagyok magamban"
-
etnies
senior tag
válasz ngabor2 #3697 üzenetére
ngabor2 !
Felejtsd el az adalékokat. Semmi hasznuk nincs, venni főleg nem érdemes, mert amit elköltesz rájuk, abból veszel két új robogót...
Amid van, próbáld meg elsózni, feleslegesen égetnéd csak el.
20-30e km után úgy is motorgenerálod lesz, akármit is teszel a blokkba."önmagam hite vagyok magamban"
-
etnies
senior tag
Egy átlagos robogó városban 3-3,5 litert eszik normál hazsnálat mellett. Ez a pörgösség átka.
3 liter alá csak akkor mehet a fogyasztás, ha fojtott vagy sokat megy városon kívül (vagy nem kell megállnia ).
A Ditech SR tényleg kevesebbet fogyaszt valamivel, de én úgy tudom, inkább az olajfogyasztás csökken, a benzin csak fél literrel.
Szóval nem túl gazdaságos az ötvenes megoldás, ezért kellene engedélyezn a 125 cm3-t B kategóriás jogosítványra. Az én Honda CG-m 2,5 litert eszik városban és valós százat megy. És olaj se kell bele, ami jelentősen megemeli az üzemeltetési költségeket.
De a törvényhozók szokás szerint barmok....
[Szerkesztve]"önmagam hite vagyok magamban"
-
etnies
senior tag
Ha nem értesz a motorokhoz, honnan tudod, hogy jó árban van?
Az a másik, hogy ez nem motor, hanem robogó. Abból is rendszámtalan. Ezzel nincs gond, amíg a rendőrök nem basztatnak vagy nem lesz baleseted. Akkor viszont nagy szívás. Én tuti nem venném meg.
Márkákat felesleges felsorolni, mert az adott darabtól függ minden, mindegyiket meg lehet kímélni és gyilkolni is.
Arra viszont figyelni kell, hogy csak olaszt vagy japánt vegyél, kerül kell az ismeretlen ázsiai csodákat.
Pár márka, akik már bizonyítottak:
Aprilia
Piaggio
Malaguti
Benelli
Gilera
Vespa
Yamaha
Suzuki
Honda
Derbi
Kymco
MBK
Ezeket jobb kerülni:
keeway
amerigo
cpi
daelim
e-ton
generic (határeset)
novara
sukida (határeset)"önmagam hite vagyok magamban"
-
-
etnies
senior tag
Ha megvan az összes olasz papírja (amire nagyon kicsi az esély, mert hivatalos dokumentumok kellenek), akkor olyan 150-200.000 a rendszám rá + rengeteg hivatal. Nem éri meg. Rendszámosat meg csak A kategóriával lehet vezetni (A, A1 vagy AK).
Ha rendszámmal vezeted, akkor ''csak'' jogosulatlan gépjárműhasználatot követsz el, ha rendszám nélkül akkor hozzájön még az okirathamisítás, ami már nem szabálysértés, hanem bűncselekmény.
Nagyköbcentisből csak rendszámosat vegyél!"önmagam hite vagyok magamban"
-
etnies
senior tag
válasz golyani #3935 üzenetére
Semmit sem segít. Ha nincs beállítva a karburátor, még rosszabb is lesz tőle. Ha viszont beállítod, akkor meg a fogyasztás ugrik meg, minimális teljesítménytöbbletért.
Ráadásul gyakrabban kell tisztítani és a blokk élettartamának se tesz jót.
Sportlégszűrőt csak úgy érdemes belerakni, ha tunningolod a gépet, önmagában csak ront a helyzeten."önmagam hite vagyok magamban"
-
etnies
senior tag
-
etnies
senior tag
Robogóra csak bukósisak és kötelező biztosítás kell (Jelenleg. Azt mondják, hogy 2008-tól tényleg lesz rendszámoztatás).
A kötelező évi ~5.000.
Egy átlagos ötvenes fogyija városban 3,5l (+-0,5l) és durván 1200-1500 km-enként megeszik 1 liter szintetikus olajat (~2500 Ft).
Szóval ha pontosan akarod számolni az üzemeltetési költséget, 1 liter benzin árához durván 50 Ft-ot kell hozzádnod.
Tehát 280 Ft-os benzinnel számolva a robogó 100 km-en =
3,5(280+50) tehát = 1000
A motoros jogsi durván 100.000, jól számoltad!
[Szerkesztve]"önmagam hite vagyok magamban"
-
etnies
senior tag
válasz Gergello #3985 üzenetére
A négyütemű lassabb mint a kétütemű, viszont tartósabb, nyomatékosabb és takarékosabb.
A kétüteműben van külön olajtartály, és ő keveri a benzinnel, általában 50:1 arányban.
Itt kell benzin, 2 ütemű motorolaj + hajtóműolaj.
Neked egyszerűbb a dolgot, mert csak benzin kell az égéshez + hajtóműolaj.
Ezt a hajtóműolajat kell leengedned 5.000 km-enként. Meg kell találnod a kézikönyvben, hogy merre van az olajleeresztő csavar. Járasd a motort egy ideig, míg meleg nem lesz az olaj =menj vele pár km-ert), majd állítsd le. Várj egy percet és teker ki a csavart, de előtte tegyél alá valamit, amivel felfogod a kifolyó olajat (pl. egy ásványvizes palack oldalára lukat vágsz).
Hagyd kifolyni, majd tekerd vissza és a beöntőben önts be annyit, amennyit előír a kézikönyv. Ezt pár km megtétele után ellenőrizd a nívópálcával, ha kevés, önts rá."önmagam hite vagyok magamban"
-
etnies
senior tag
válasz Topiccsendőr #4041 üzenetére
Hehe!
Az enyém folyamatos hetvennél 2 litert eszik. Csak annyi a különbség, hogy 125 cm3, váltos és négyütemű"önmagam hite vagyok magamban"
-
etnies
senior tag
Egy jónatács!
Ha valaki azt mondja egy ötéves robogóra, hogy nincs benne legalább húszezer, az vagy hazudik vagy nyugdíjas. El ne hidd, hogy 2001-es robogókba hétezer van...
Legegyszerűbb megnézni a tárcsákat, ha vállas, akkor legalább 15e van benne."önmagam hite vagyok magamban"
-
etnies
senior tag
Eljött az, amiről évek óta suttogunk:
10. §
A Kkt. a következő 25/A. §-sal egészül ki:
„25/A. § A közúti forgalomban
a) a gépkocsi,
b) a motorkerékpár,
c) a mezőgazdasági vontató,
d) a segédmotoros kerékpár,
e) a pótkocsi,
f) a lassú jármű
– a 25. §-ban meghatározott kivételek alkalmazása mellett – a közúti forgalomban
érvényes hatósági engedéllyel és jelzéssel vehet részt.— A segédmotoros kerékpárok hatósági jelzéssel és engedéllyel történő ellátási
kötelezettségének bevezetése alapvetően a közlekedésbiztonság javítása miatt
szükséges. A hatósági jelzés és az engedély kiadása előtt a segédmotoros
kerékpárok közlekedésbiztonsági ellenőrzését a közlekedési hatóság végzi el, és
ennek során a műszakilag alkalmatlan járművek forgalomba helyezését
megakadályozhatja. A közúti ellenőrzés során lehetőség nyílik a segédmotoros
kerékpárokkal elkövetett közlekedési szabálysértések megfelelő szankcionálására,
továbbá a vezetési jogosultság megfelelő ellenőrzésére, a segédmotoros kerékpárok
által okozott közúti közlekedési balesetek számának csökkentésére.— Az elmúlt években hazánkban is, mint ahogy a közép-európai országokban ez
általánosan jellemző, jelentős mértékben megnőtt a segédmotoros kerékpárok száma
és az ezekkel létrehozott kedvtelési és – tömegközlekedési eszközök használatát
kiváltó – egyéb közlekedési (hivatásforgalmi) teljesítmények nagysága is.
A segédmotoros kerékpárok forgalmának megnövekedése, a közúti közlekedésben
képviselt személyszállítási teljesítményeik részarányának emelkedése felveti e közúti
járművek nemzeti nyilvántartásba vételével (hatósági engedély és hatósági jelzés
kiadása) kapcsolatos jelenlegi szabályozás felülvizsgálatának szükségességét. E
járműkör esetében a hatályos törvényi szabályozás nemzeti bejegyzést,
nyilvántartásba vételt, forgalmi engedéllyel és rendszámtáblával történő ellátást nem ír
elő.
A hatósági nyilvántartásba vétel és jelzésekkel történő ellátás hiánya jelentősen
megnehezíti e járművek és vezetőik közúton történő ellenőrzését, gátolja e járműkör
nemzetközi forgalmát, megnehezíti a járműlopásokkal kapcsolatosan szükségesrendőrségi nyomozási eljárások lefolytatását, nehezen kezelhetővé teszi a járművekre
vonatkozó biztosításokkal kapcsolatos szerződéskötések és kártérítések
lebonyolítását is.
A tervezett intézkedés bevezetéséhez szükségessé válik a Kkt. 25. §-ában a
nyilvántartásba vételi kötelezettség, a hatósági engedéllyel és jelzéssel történő ellátás,
továbbá az időszakos vizsgálatok tekintetében a segédmotoros kerékpárokat
mentesítő rendelkezések hatályon kívül helyezése, illetőleg módosítása. A
segédmotoros kerékpárok rendszámmal és hatósági engedéllyel történő ellátása
minimálisan egy év felkészülési időt igényel, így ezen intézkedéseket 2009. január 1-
jétől lesz lehetőség alkalmazni, és 2010. év végéig az eljárások a teljes állományra
vonatkozóan elvégezhetőek.A 9. és 10. §-hoz:
A hazánkban jelenleg hatósági engedély és jelzés és nemzeti bejegyzés nélkül
használható segédmotoros kerékpárok esetében, elsősorban ellenőrzési és
közlekedésbiztonsági, továbbá vagyonvédelmi és nemzetközi forgalomban való
részvétel miatt szükségessé válik e járműkör hatósági engedéllyel és jelzéssel történő
ellátásának megszervezése. Az ehhez szükséges törvényi rendelkezések
meghatározása mellett szükségessé válik még számos egyéb nemzeti jogszabály
ennek megfelelő módon történő átalakítása is. Az érintett segédmotoros kerékpárok
állományáról jelenleg pontos információkkal – nyilvántartási rendszer hiányában –
nem rendelkezünk, de ezek száma 300-600 ezerre tehető. A hatósági engedélyek és
jelzések kiadásához szükséges egyéb szabályozások kialakítása, a műszaki
vizsgálatok lefolytatása és az okmányok kiadása minimálisan 1 éves felkészülési
időtartamot vesz igénybe.
A hatósági nyilvántartásba vétel és jelzésekkel történő ellátás hiánya jelentősen
megnehezíti e járművek és vezetőik közúton történő közlekedésbiztonsági
ellenőrzését, gátolja e járműkör nemzetközi forgalmát, megnehezíti a járműlopásokkal
kapcsolatosan szükséges rendőrségi nyomozási eljárások lefolytatását, nehezen
kezelhetővé teszi a járművekre vonatkozó biztosításokkal kapcsolatos
szerződéskötések és kártérítések lebonyolítását is.
A tervezett intézkedés bevezetéséhez szükségessé válik a Kkt. 25. §-ában a
nyilvántartásba vételi kötelezettség, a hatósági engedéllyel és jelzéssel történő ellátás,
továbbá az időszakos vizsgálatok tekintetében a segédmotoros kerékpárokat
mentesítő rendelkezések hatályon kívül helyezése, illetőleg módosítása.A segédmotoros kerékpárok hatósági engedéllyel és jelzéssel történő ellátásának
megszervezése a Kkt. módosításán kívül egyéb jogszabályok módosítását is
szükségessé teszi, ezek a következők:
- a közúti közlekedési nyilvántartásról szóló 1999. évi LXXXIV. törvény,
- a közúti járművek műszaki megvizsgálásáról szóló 5/1990. (IV. 12.) KÖHÉM
rendelet,
- a közúti közlekedési igazgatási feladatokról, a közúti közlekedési okmányok
kiadásáról és visszavonásáról szóló 35/2000. (XI. 30.) BM rendelet.
Felmerülhet még a gépjárművek felelősségbiztosításával és a regisztrációs adó
megfizetésével kapcsolatos hatályos rendelkezések felülvizsgálatának szükségessége
is.
A szükséges jogszabály módosítások elvégzésére és hatályba léptetésükre
minimálisan egy éves előkészítő időszak szükséges. Ezzel párhuzamosan történhet
meg a hatósági engedéllyel és jelzéssel történő ellátásban közreműködő hatósági
szervezetek felkészítése is a mintegy 300-600 ezer segédmotoros kerékpár esetében
lefolytatandó eljárásra. Ennek megfelelően 2009. év elejétől kezdődően nyílik
lehetőség a segédmotoros kerékpárok közlekedési hatóság által történő, forgalomba
helyezést megelőző vizsgálatának elvégzésére és ennek eredménye alapján a
hatósági engedély és jelzés kiadására. Az említett eljárások lefolytatásához az eljáró
hatóságok részéről hatósági díjak megállapítása is szükséges. Előzetesen felmérve
ennek összege járművenként mintegy 15-20 ezer Ft hatósági eljárási díjat és okmány
kiadási díjat jelent. Az így elképzelt felkészülési ütemezés alapján 2011. év elejétől
teljes körűen megvalósítható a forgalomban tartott segédmotoros kerékpárok
esetében a hatósági engedéllyel és jelzéssel történő ellátás.
A hatósági engedéllyel és jelzéssel ellátott segédmotoros kerékpárok lényegében
nemzeti nyilvántartásba kerülnek, mely alapján:
- jelentős mértékben javul a lopások felderítésére a rendőrhatóság által
végzett nyomozati munka eredményessége,
- rendeződik e járművek nemzetközi forgalomban történő közlekedésének
lehetősége,
- a jelenlegi helyzethez képest egyértelműbben ellenőrizhető e járművek műszaki biztonsága, továbbá az e járműveket vezető személyek megfelelő
vezetői engedéllyel történő rendelkezése,
- e járművek esetében a különböző típusú biztosítási szerződések megkötése
is könnyebben elvégezhető.
A tervezett intézkedés-csomag a lakosság igen széles körét érinti, így az
előkészítéssel és lebonyolítással kapcsolatos egyes lépésekről, az érintett
állampolgárokat terhelő intézkedési kötelezettségekről időben és részletesen ad
tájékoztatást a Kormány.A segédmotoros kerékpárok hatósági engedéllyel és jelzéssel történő ellátásának
megszervezése a Kkt. módosításán kívül egyéb jogszabályok módosítását is
szükségessé teszi, ezek a következők:
- a közúti közlekedési nyilvántartásról szóló 1999. évi LXXXIV. törvény,
- a közúti járművek műszaki megvizsgálásáról szóló 5/1990. (IV. 12.) KÖHÉM
rendelet,
- a közúti közlekedési igazgatási feladatokról, a közúti közlekedési okmányok
kiadásáról és visszavonásáról szóló 35/2000. (XI. 30.) BM rendelet.
Felmerülhet még a gépjárművek felelősségbiztosításával és a regisztrációs adó
megfizetésével kapcsolatos hatályos rendelkezések felülvizsgálatának szükségessége
is.
A szükséges jogszabály módosítások elvégzésére és hatályba léptetésükre
minimálisan egy éves előkészítő időszak szükséges. Ezzel párhuzamosan történhet
meg a hatósági engedéllyel és jelzéssel történő ellátásban közreműködő hatósági
szervezetek felkészítése is a mintegy 300-600 ezer segédmotoros kerékpár esetében
lefolytatandó eljárásra. Ennek megfelelően 2009. év elejétől kezdődően nyílik
lehetőség a segédmotoros kerékpárok közlekedési hatóság által történő, forgalomba
helyezést megelőző vizsgálatának elvégzésére és ennek eredménye alapján a
hatósági engedély és jelzés kiadására. Az említett eljárások lefolytatásához az eljáró
hatóságok részéről hatósági díjak megállapítása is szükséges. Előzetesen felmérve
ennek összege járművenként mintegy 15-20 ezer Ft hatósági eljárási díjat és okmány
kiadási díjat jelent. Az így elképzelt felkészülési ütemezés alapján 2011. év elejétől
teljes körűen megvalósítható a forgalomban tartott segédmotoros kerékpárok
esetében a hatósági engedéllyel és jelzéssel történő ellátás.
A hatósági engedéllyel és jelzéssel ellátott segédmotoros kerékpárok lényegében
nemzeti nyilvántartásba kerülnek, mely alapján:
- jelentős mértékben javul a lopások felderítésére a rendőrhatóság által
végzett nyomozati munka eredményessége,
- rendeződik e járművek nemzetközi forgalomban történő közlekedésének
lehetősége,
- a jelenlegi helyzethez képest egyértelműbben ellenőrizhető e járművek
műszaki biztonsága, továbbá az e járműveket vezető személyek megfelelő
vezetői engedéllyel történő rendelkezése,
- e járművek esetében a különböző típusú biztosítási szerződések megkötése
is könnyebben elvégezhető.
A tervezett intézkedés-csomag a lakosság igen széles körét érinti, így az
előkészítéssel és lebonyolítással kapcsolatos egyes lépésekről, az érintett
állampolgárokat terhelő intézkedési kötelezettségekről időben és részletesen ad
tájékoztatást a Kormány.http://www.parlament.hu/irom38/04191/04191.pdf
"önmagam hite vagyok magamban"
Új hozzászólás Aktív témák
- Erős asztalláb (Steelcase)
- Xiaomi Smart Cooking Robot. Teljesen új bontatlan 2 év garanciával!
- Eladó-Kiadó ingatlan táblák , hogy sikeres legyen az eladás! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- AKCIÓ! KONYHA - HÁZTARTÁSI TERMÉKEK - BOTI ÁR FELÉÉRT!
- Prémium autómatricák kedvező áron! PH tagoknak 30% kedvezmény!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs