- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Apple iPhone 16 Pro - rutinvizsga
- iPhone topik
- Jókora telepet kapott a OnePlus 13 is
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Apple iPhone 15 Pro Max - Attack on Titan
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Xiaomi Mi 10T - erre vártunk idén
- Android szakmai topik
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
-
Mobilarena
Kezdő vagyok, szeretnék projektort vásárolni, tudnátok segíteni?
Természetesen! Mindenképp olvasd végig ezt az összefoglalót és ha úgy érzed, hogy nem kapod meg a válaszod, akkor tedd fel a kérdésed nyugodtan!
Ami mindenképp fontos lesz tudnunk ahhoz, hogy segítsünk:
- mire szeretnéd használni a projektort (pl.: házimozi, iskolai célok, prezentációk, csak videó, főleg állóképek (bemutatók)),
- mire szeretnél vetíteni,
- mekkora méretű képet szeretnél vetíteni, illetve milyen távolságból néznéd azt,
- mekkora a szoba,
- van-e korlátozás arra, hogy hol helyeznéd el a projektort (plafonról, vagy asztalról esetleg a szoba másik végéből szeretnél egy polcról vetíteni),
- mennyit szeretnél rá költeni (cég esetén ha kell számla, akkor nettó vagy bruttó árról beszélünk-e?),
- mennyire világos/sötét a szoba/terem/iroda.
A topik általánosságban foglalkozik mindenféle vetítővel és ahhoz kapcsolódó kiegészítőkkel és megoldásokkal (üzleti, low budget projektorok, falra vetítés stb.).
Új hozzászólás Aktív témák
-
lajthabalazs
senior tag
Ha HiFi-ben elfogadott, hogy egy tápkábltől fátyolosabb vagy frisebb lesz a hangzás, miért ne okozhatna homályosodást egy HDMI kábel?
(#19580) szalaizsol
Üdv a klubban, lassan annyi LG LED-es projektor lesz itt, mint Benq 1070.
(#19582) sith7
Még időben rájött, hogy soha a büdös életben nem fogja tudni működésre bírni a WiDi-t, akkor minek rá kiadni a 10.000Ft plusszt.
[ Szerkesztve ]
-
Dexar007
veterán
Azt is el tudom kepzelni,ha lenne w1070 olyan lens shifttel mint pl a w6000 akkor az fel millio kornyeken mozogna,es akkor mar tenyleg nincs olyan nagy ardifi a Sony oldalan.
Egyebkent igen,nekem sokkal inkabb a dlp jon be,ez valahogy moziszerubb, "plazmasabb" mint az lcos.Persze akik latjak a szivarvanyt azok igy jartak,de szerencsere nekem lassu az agyam.Give me your cum,bull!
-
szepi0808
senior tag
Vannak már jó gépek, amiket nem kell kalibrálni, sőt 1500 órakörnyékén is alig van eltérés a 0 órás jól gyárilag beállított értékekhez képest [link]. Ezt kellene minden gyártónak erőltetni. Pl a TW9200 és a HW40, 50, 55-öt sem kell kalibrálni, persze kis igazítás az adott szobához, vászonhoz biztos nem ártana, de nem kell aggódni azon, hogy gyárilag nem nyújtja a legjobbat. A JVC projiknál volt az, hogy ott a színhőmérséklet, szürkeskálát és legfőbb képen a gamma nem volt a helyén, ezeket helyre rakva sokkal jobb képet nyújtott, mint gyári állapotban.
Nem értem a DPL gyártókat sem, egyszerűen nem erőltetik a közép kategóriát, pedig egy jó d.írisszel, lens shift-el, halk működéssel, na meg lehetne a natívon is javítani, miért nem adnak ki gépeket, ami 1millió alatt konkurencia lenne, a mai sxrd projiknak. Pedig régebben optoma, benq, stb is adott ki jó képeket, amik mellett a sxrd nem volt ellenfél. Sajnos már évek óta nem jön egy sláger modell dlp-ben, ami megtudná az lcd-n alapuló vetítőket szorongatni. Pedig sokévnyi dlp-zés után én is szívesen visszatérnék rá, ha lenne mire. Annak idején a Dila tarolt, most az sxrd, de a dlp a középkategóriában jelenleg nem jeleskedik.Sony VPL-XW5000ES, Sony VPL-XW7000ES SepiSreens Jolly Frame 136" 0.8 ALR 4K Zidoo Z3000 Pro Anthem AVM70 15.2ch. EMOTIVA XPA Gen3 7ch + 2x BasX500. MILLER & KREISEL S150/MP950/IC95/M5 SVS SB4000 2db.
-
Dexar007
veterán
Most mondhatnam azt,hogy pc-re,konzolra,3d-re,animacios filmekre,sportkozvetitesekre az eletben nem vennek tobb Sony HW akarmit,de meg JVC-t es Epson-t sem. ( A ket lepes elore,ketto hatra esete)
Egyebkent lehet kozben talaltam hc4000-et,mondjuk hc3800-cal is kibekulnek..ha lenne.Mert nincs.Vagy csak nagyon ritkan.
Give me your cum,bull!
-
Dexar007
veterán
Kezdeti lelkesedes + nappali feher falakkal es parkettaval. Mindossze ennyi volt a problema. Olyan falakkal ahol nem jon vissza semmi feny,nyugodtan mondhatom,hogy eg es fold a vilagos jelenetek a benq javara. Mint ahogy a sotetek is a Sony javara. Tegnap pl az Annabelle-t neztem a benq-n,es film kozben azert elgondolkoztam azon,hogy ezt lehet inkabb a Sony-n kellett volna elinditani,mert a benq a sotet jeleneteknel "vilagos pacak haboruja".
Give me your cum,bull!
-
AVhelper
senior tag
Én úgy tudom a legolcsóbb Runco LS-1 is 1,4 millió listaáron standard lencsével, és nem egy nagy kunszt.
A legolcsóbb Sim2 a Cube 20th (korábban Crystal Cube), ami kb. 4.000 € (most éppen kb. 1,228.000 Ft) és plusz kb. 300.000 Ft-ért külön kell megvenni az RF 3D jeladót és a négy SIM2 3D Visus aktív szemüveget. DC4 chip van benn, de nincs lencse shift,
Akkor már inkább 890 eFt-ért a BenQ W7500 vagy a még kiforratlan Optoma HD91 1,15 MFt-ért
Sorold a további 1 millás DLP-ket!
-
AVhelper
senior tag
A lényeg, hogy nincs 1 millióért se Runco se Sim2, és tényleg nincs a Sony VPL-HW40ES/VPL-HW55ES-el vagy az Epson EH-TW7200/EH-TW9200-al versengő DLP vetítő, az egy BenQ W7500-at leszámítva.
.
Sőt az Acer is kivonta kínálatából a H9505BD-t, mert 500 eFt-ért eladhatatlan volt, pedig nem is túl hangos (27 dB Eco módban), és egy kis lencseeltolása is van (+/- 15% függőleges és +/- 12,5% vízszintes).[ Szerkesztve ]
-
AVhelper
senior tag
Nem olyan kicsi az a piac! Még idehaza is meglepően sok Sonyt adtak el a forgalmazók most karácsonykor. A hazai Sony márkaképviselet ki is fogyott az akciós Sony VPL-HW55ES+PS4 készletéből.
Aki nem a belépő max. 250 eFt-os kategóriát keresi, hanem hajlandó 500 eFt felett költeni, az viszonylag könnyen rááll, hogy plusz 100-400 eFt-ért (azaz 600-900 eFt-ért) megvegyen egy jobb vetítőt, mert az értéket és használhatóságot keresi. (Talán még egy kis nimbusza maradt a Sony márkanévnek is, bár nem sok.)
Szóval lenne értelme 1 milliós DLP vetítőt gyártani, csak ki kéne találni valami újat. Kíváncsi vagyok, hogy eszébe jut-e valakinek RGB LED-es, 3 chipes DLP-t gyártani az új 1080p DLP Pico chipekkel, az árkategóriához és a felbontáshoz illő lencsével, stb.
Az Epson EH-TW5200 már így is sokkal költségesebben gyártható (a 3LCD több alkatrészből áll), mint a versenytárs DLP vetítők, úgyhogy nagy csodára nem számítok. A feketék mélységének hajszolása pedig felesleges, figyelembe véve az alkalmazások (fényviszonyok, környezeti feltételek) többségét.
[ Szerkesztve ]
-
szepi0808
senior tag
Csak mi 11 db-ot a többieket nem tudom, de más középkategóriás proji nem nagyon fogyott. Azért kicsi ez az ország, hogy akár százas számról beszéljünk.
Az biztos, hogy az eladások is azt mutatják, hogy az utóbbi 3 év sláger középkategóriában a HW modellek voltak. Ha rosszul esik, ha nem így van, de a konkurenciának is bele kellene húzni, mert úgy lenne a jó a verseny.Sony VPL-XW5000ES, Sony VPL-XW7000ES SepiSreens Jolly Frame 136" 0.8 ALR 4K Zidoo Z3000 Pro Anthem AVM70 15.2ch. EMOTIVA XPA Gen3 7ch + 2x BasX500. MILLER & KREISEL S150/MP950/IC95/M5 SVS SB4000 2db.
-
Dexar007
veterán
Melyikre gondolsz? Mind a ~20-ra?
Ha az XV-Z30000-re,akkor .: mar nezegettem korabban de.: ,,While this Sharp XV-Z30000 may seem very similar to a few other projectors, personally, I’d choose it over two of it’s closest competitors – the Optoma HD8300 and the Mitsubishi HC7800D, for my own use. - See more at: http://www.projectorreviews.com/sharp/sharp-xv-z30000-review-summary-3/#sharp-xv-z30000-projector-pros"
Szoval ez se er meg annyit amennyibe kerül.
AVhelper: Az nevetsegesen sok. Szerintem meg ennyit sem er meg.
[ Szerkesztve ]
Give me your cum,bull!
-
AVhelper
senior tag
Sosem állítottam, hogy csak az Epson éri meg!
Sharp XV-Z30000-et azért nem találsz használtan, mert újat is alig adtak el belőle. 2012-ben, mikor megjelent 5.000 $ volt az ára, ami túl sok volt már akkor is. Mára a Sharp kiszállt a projektor bizniszből.
Mi az a 37.500 € (11,5 mFt) a Sony VPL-GTZ1-ért? Na jó, egy kicsit drága, de erre is akad vevő.
-
szepi0808
senior tag
Neked most mi a bajod?
Senki nem mondta, hogy ne vegyenek belépő kategóriás projektort, csak középkategóriásat. Én is elsősorban, aki nem szivárvány érzékeny és el tudja helyezni annak a belépő Benq-kat ajánlom ilyen árkategóriában. Mint láthatod, nem csak Sony-nk van.
Nem tudom, most miért kell ezt csinálni.
Dex-nek azért ajánlottam a sony-t, mert azzal nem kell annyi kompromisszumot kötni.[ Szerkesztve ]
Sony VPL-XW5000ES, Sony VPL-XW7000ES SepiSreens Jolly Frame 136" 0.8 ALR 4K Zidoo Z3000 Pro Anthem AVM70 15.2ch. EMOTIVA XPA Gen3 7ch + 2x BasX500. MILLER & KREISEL S150/MP950/IC95/M5 SVS SB4000 2db.
-
_Smooth
senior tag
Hát én az oldalon ezt találtam:
Offset:
Vertical 110%~130%Hogy érted, hogy mindig állítgatni kell?
Egyszer belőttem a pozícióját, ahhoz képest eltolom Xcm-rel, majd beállítom a csavarral és kész. Miért kéne állítgatni? Ennyi erővel akkor eltolás nélkül is kéne, nem? Vagy akkor így teljesen funkcionalitását veszíti ez a dolog. (számomra legalábbis)Jó, most látom, hogy ez nem 110-130, hanem 110~130...
Akkor ezt most úgy kéne értelmezzem, hogy 110-ig állítható, vagy 130 egy bizonyos esetben? (mondjuk 21:9, talán?) that makes sense[ Szerkesztve ]
# I got bored one day and put everything on a bagel...
-
_Smooth
senior tag
Ne-ne-nem, az egy másik topic
21:9-es képet a 16:9-es vászon aljára szeretném lehúzni... de ezt lehetőleg szoftveresen... 16:9-nél visszalőném.
Nekem az is jó, ha lejatszónál lehet ilyet állítani (bár még nem találkoztam ilyesmivel).Lens shift esetén a 130%-ot úgy értettem, hogy a 21:9-es kép teteje eleve alacsonyabban van, mint a 16:9-é, de ez egy natív 16:9 vetítő, tehát a lens shift arra is hatással van, csak akkor nagyobb mértékben.
Ha 21:9-es vásznat csinálnék (tudom, h akkor lelógna a 16:9 kép), akkor is 16:9-et akarna vetíteni a gép, és ahhoz képest 10% lenne az eltolódás. De a 21:9-eshez képest már akár 30% is lehet, nem? Így lenne értelme ennek a kiírásnak.Akkor marad a 10%, amivel kalkulálok.
# I got bored one day and put everything on a bagel...
-
DjKoxi
senior tag
Egyetértek Veled, nem vitatkozni akartam.
Mikor a csőről írtam, először a tokozat is benne volt, csak kivettem, mert félreérthetőnek találtam. Azt átfesteni,házilag, szépen, kevésbé egyszerű. Lehetne opció legalább 3 szín a gyártók kínálatában, de az alsó csövet minden esetben feketére kéne színezniük.
Devil-k : Köszönöm szépen, írtam privit.
[ Szerkesztve ]
-
_Smooth
senior tag
De az a 10% az fix 10%, amivel a kalkulátor eleve számol is. Kapásból annyival kevesebbet ajánl (plafontól való távolságra).
Viszont ott a lens shift, ami az abszolút 0-tól enged 30%-ot.Mármint erre várnék még megerősítést
De én ezek alapján (használati + ez a kalkulátor) így tudtam értelmezni.# I got bored one day and put everything on a bagel...
-
_Smooth
senior tag
hát azt eddig is láttam
De az nekem nem csúszka - nem tudom változtatni, csak egy maximális lehetőséget látok.Viszont ez nem mutat konkrét értékeket (cm-ben, kézzel fogható adatot, csak vizuálisan jelzi, hogy kb annyira tudom elmozdítani).
Így nem tudom biztosan állítani sem, és még mások sem erősítettek meg, de ez nem 10%.Ha 2m magasan van egy 90" átlójú vászon teteje, akkor egy 0% offset projektor lencséjének a közepét 200cm-ig kell leengedni (2,7m belmagasság esetén 70cm - mínusz a konzol meg a gép-lencseközép közti táv).
Ehhez képest pl egy w1080ST, aminek 105% offsetje van, kb 2,8cm-t tud ezen a fenti ~70cm-en rövidíteni (vagyis 202,8cm-re lehet növelni a padlótól mért távolságát).
Ennek a gépnek nincs lens shift funkciója.Ha egy W1070-ről beszélünk, akkor az offset itt már 110%, tehát 5,6cm, vagyis 205,6cm-re lehet feljebb tolni.
Viszont itt már van lens shift, ami 30% (de azt nem a gép alaphelyzetéhez mérten, hanem a 0% offsethez képest számolja) vagyis kb 16,8cm, aminek köszönhetően már egy egészen elfogadható 216,8cm-re lehet feljebb tolni.
Az én 195cm magasságommal, illetve figyelembe véve a kinectesek kalimpálásait, ez már azért igen csak nagy segítség.
Ha pedig, valaki nem ilyen magas és lejjebb akarja engedni a vásznat, de a vetítő alatt is el akar férni, ott is jó szolgálatot tehet.Feltéve, hogy jól értelmeztem a dolgokat
# I got bored one day and put everything on a bagel...
-
_Smooth
senior tag
Nem érted.
Nem a lens shift a 10%.
Nem akarok 1080-ast és értem, hogy mi az az ST. Azt csak azért kevertem bele a dologba, mert annak köszönhetően sikerült "megvilágosodnom".A w1070-es esetén 10% lens shiftet számoltatsz velem, de ahogy néztem (kérlek erősítsetek meg, vagy cáfoljátok - de jelenleg úgy érzem, nem hülyeség) 10% az offsetje (vagyis gyárilag ennyivel "lövi alá" a képet - ami a 1080 esetén 5%) és ezen felül van még kb 20% környéki (a 0-hoz viszonyítva kb 30%) lens shift.
Tehát, ha valaki maximalizálni akarja a vetítő padlótól mért távolságát, akkor a vászonmagasság felének a 30%-ával tud számolni pluszban.
120cm magas vászon esetén (ha annak a teteje 2méteren van), kb 18cm+, ami 218cm.De most tényleg... nem jól értelmezem?
# I got bored one day and put everything on a bagel...
-
_Smooth
senior tag
Szuper (bár a 16. oldal nem a lens shiftről beszél, hanem, hogy a vászontól milyen távolságra és hogyan helyezd el a gépet)! És most nézd meg a 20. oldalt is!
Ha továbbra sem érted, mit próbálok ecsetelgetni, akkor feladtamAz általad feldobott képeken 100% offset gépet mutat.
A w1080ST 105%, míg a W1070 110% offset gépek. (továbbá, ezen felül a w1070 még lens shiftet is tartalmaz, ami a 100% offsethez képest +30%-ot ad - önmagához képest, mivel alapból 110%-os - kb +20%-ot jelenthet)
Tehát alapból mindenképp 10%-kal el kell tolnia az illetőnek, aki felszereli (nem pedig pont a vászon éléhez igazítani) - és ezek után marad még némi játéktere a korrigálásra.És a kalkulátor ennek a lens shiftnek köszönhető többletnek a pontos értékét nem mutatja.
[ Szerkesztve ]
# I got bored one day and put everything on a bagel...
-
kabar
senior tag
Az komoly. 30 rugó?! Megkérik az árát. Lehet, hogy a Grandview-es marketingmanagert vették fel a távirányítósok. Ennyiért 2,4GHz-es 7 csatornás távirányítót kapok 1,5-2 km-es hatótávval. Mit lehet vele állítani? Színhőmérsékletet, fényvisszaverőképességet, fülesedési fokot? Innentől fogva a nem tukmáálják rád, ami nem szükséges, kicsit vicces kezd lenni. Előbb azt akartam írni, hogy egy 100-200 ropis vászonba már bele kellene hogy férjen egy távirányító, ha már 2-3000HUF ért távirányítású autókat kapunk, de magamban tartottam. Egy kicsit lenyúlósnak tűnik.
[ Szerkesztve ]
"Der erste Trunk aus dem Becher der Naturwissenschaft macht atheistisch; aber auf dem Grund des Bechers wartet Gott.“
-
#95590400
törölt tag
fogalmam sincs.
az ösztöneim azt súgják, attól függ, milyen kalapáccsal, és ezüst szögeket használsz-e meg mormoltál-e közben védőmantrákat és milyeneket...
esetleg falra rögzítés után felolvastál-e részleteket a fehér ötven nyalata c. szadomazo epilepsziás könyvből, hogy megfelelő módon szórja majd utána a beérkező pánintergalaktikus fénysugarakat az interdimenzióba
de ezt csak a hangok mondatják velem...
nekem egyébként tökéletesen jó most épp 190 cm széles képhez a 0.8 gaines szürke, amit ezzel a lejárt időtartamú acer piláccsal lövök meg. próbálva a jó oldalát nézni, ezzel a fényerővel legalább nem hotspotol.
amúgy kb. 3x vetítettem keret nélkül sima falra. nem tetszett. szerintem mert túl világos volt tőle a szoba, meg vacak volt a kontraszt a szürkéhez képest. de ez csak érzésre volt így.[ Szerkesztve ]
-
majnz
tag
Igen ez érdekes téma, szerintem ez örök vita marad, egy félmilliós-milliós lámpa mellé illik egy felület amin megnyilvánulhat a gép tudása, sőt vétek lenne elpazarolni egy tókmerált falra. Az én esetemben már más a helyzet, egy 170 ezres gép mellé, mit vegyen az ember? Nyilván nem veszek annyiért vásznat mint gépet, ha olcsóbbat veszek, akkor az mennyivel rosszabb? ha kicsivel rosszabb csak akkor az menyivel jobb mint ha falra vagy egyéb felületre vetitek, ha csak kicsit jobb mint az olcsó vászon akkor meg e éri a kiadás? Mert az olcsó sem mindig olcsó csak kevesebbe kerül mint a jobb. tehát Igazából mindenkinek szíve joga eldönteni mire vetít, mit engedhet meg magának, és mit lát szépnek vagy jónak. Én jelen pillanatban is szépnek látom a vetített képem végeredményét a műanyag reklámtáblán. Ha lenne rá lehetőségem biztos kipróbálnám hogy mire képes egy igazi vászon. Van valami egyszerű teszt arra hogy mennyivel rosszabb így a képem? vagy menyivel tudnék többet kicsikarni a kis benq-ból? Mikor megvettem azonnal ki akartam próbálni, de sehol egy darab fal, azonnal elszaladtam lepedőt venni, azt felkapcsoztam két lécre azt gyerünk, símán átvilágította a fenébe, szebb volt a kép a másik oldalán mint amire vetítettem. Egyébként a mai napig nem tudom eldönteni melyik tábornak higgyek, saját szememmel kellene lássam mi a különbség, dé még akkor is ott a sok közhely, tényleg szarok az olcsó vásznak? behullámosodik? elromlik a mechanika? nem olyan jó amint a drágább? hotspot?
Ne búsulj Pöcök! Megtettük amit kőőő!
-
szepi0808
senior tag
Te amúgy érted miről is hadoválsz vagy ez csak szimpla kötekedés?
Honnét a túróból veszed, hogy a fehér fal 1.0 gain? Már írtam, hogy nem ver vissza annyit szemmel láthatóan sem, mint egy 1.0-ás vászon és írtam is, hogy már próbáltam, de már sokan mások is.
A lekezelő, pedig te vagy velem és mindenkivel, akinek vászna van és áldozott pénzt arra, hogy a legjobbat kihozza projektorából.
Kereskedői hozzáállás hánynom kell az ilyen dumától. Te, aki már az AV fórumon is ott volt, tudod, hogy évek óta építgetem, szépítgetem a szobám, folyamatosan fejlesztek, minden évben új proji, vászoncserék és a fő szempont az, hogy minél jobb végeredményt elérjek, nem az, hogy téged győzködjelek, hogy vegyél vásznat. Már unalmas ez a vászon, LCD, SXRD, DIla fikázás, még jó, hogy Yoda is leírta, mit tart a legjobb vételnek 1m alatt, mert addig az sem volt hihető az én számból.
És ezennel befejeztem itt is, mint az Avhome-on is veled az értelmetlen vitatkozást.Sony VPL-XW5000ES, Sony VPL-XW7000ES SepiSreens Jolly Frame 136" 0.8 ALR 4K Zidoo Z3000 Pro Anthem AVM70 15.2ch. EMOTIVA XPA Gen3 7ch + 2x BasX500. MILLER & KREISEL S150/MP950/IC95/M5 SVS SB4000 2db.
-
devil-k
nagyúr
Nana!
Nem az volt a kérdés, hogy melyik a referencia szín (mert gyanítom, hogy egyik sem, mert nincs kalibrálva a vetítő- de ha tévedek, akkor javítson ki a képfeltöltő), hanem az, hogy látunk-e különbséget! Azt viszont látunk, de nem jelenthetjük kis hasraütés szerűen, hogy "A" jobb, mint a "B".(#20318) GmS
Nincs ezzel semmi baj! Van aki 4 méterről néz egy 40"-s LCD-t. Szóval ettől függetlenül lehet igen jókat mozizni.[ Szerkesztve ]
- mozi bolondéria -
-
devil-k
nagyúr
Kalibráltatni kell a vetítőt és akkor színhelyes lesz, ennyi.
Ismétlem magam: itt, ennél a példánál nem beszélhetünk színhelyességről, csak különbségekről, hogy a két kép nem egyezik. Nincs viszonyítási alapunk, csak annyi, hogy a két kép között különbséget látunk. Ezt nem tudom jobban leírni.Rick4
Ez is igaz.[ Szerkesztve ]
- mozi bolondéria -
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest