- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Megérkezett az új Nokia 3210 4G Magyarországra, ennyit kérnek érte
- iPhone topik
- MG5 menetpróba
- Samsung Galaxy Watch4 és Watch4 Classic - próbawearzió
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Milyen GPS-t vegyek?
- Samsung Galaxy S20 FE - tényleg nem lite
- Yettel topik
Hirdetés
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Android és iOS rendszerekre érkezik a Sonic Rumble
gp A május végére tervezett zárt bétára már lehet jelentkezni a hivatalos oldalon.
-
MI applikációkra kihegyezett, érintőkijelzős mini PC jön a Minisforum járatával
ph Az egyszerre négy darab 4K-s monitort kezelő, jól felszerelt típus a vállalat új brandjének a hírhozója.
-
Mobilarena
Téma összefoglalónk újra és újra megújul, reméljük, elnyeri mindenki tetszését és segít a könnyebb tájékozódásban ! Az alábbiakban DSLR (digitális tükörreflexes) és MILC (tükör nélküli cserélhető objektíves) fényképezőgépek vásárlásában szeretnénk tanácsot adni, figyelembe véve az aktuális piaci trendeket, felhasználói szokásokat és technológiai újításokat.
Új hozzászólás Aktív témák
-
rumos14
nagyúr
sztem egy Sigma 17-70 vagy Tamron 17-50 is előrelépés egy kitobihoz képest, és azért nem 200k-ba kerülnek. értem én, hogy Canikon-on ugrik a képstabi, engem szerencsére ez nem érint.
a 35/1.8 egy nagyon jó obi, ez tény. ugyanakkor portrézásra a 35 nekem kevés. de ha Nikon-om lenne, biztos beszereznék egy ilyet.
profi fotós pedig többnyire fixet vesz, nem zoom-ot, vagy max tele zoom-ot, én legalábbis ezt látom. -
rumos14
nagyúr
válasz BiriBum #4890 üzenetére
ez egy elég jó megállapítás volt
bevallom, nekem a MF nem megy nagyon, Szten-nel voltunk sony gépeket próbálgatni, A850 (FF váz) + 135-ös fix-szel nem nagyon tudtam belőni a keresőben az élességet.
az A550-en van élőképbe belenagyítás, úgy már persze sokkal könnyebb a MF, de követő AF-fel a gyereket eddig elég jó hatásfokkal le tudtam kapni. -
rumos14
nagyúr
válasz Szten Márs #4893 üzenetére
persze, egy teszt nem teszt. amúgy én szeretem a photozone teszteket, még a grafikonokat is, mert azért nem mindegy, hogy egy obit mennyire kell lerekeszelni, hogy jobb legyen az élesség, képszélek hogyan viszonyulnak a képközéphez, erről hasznos infót tudok szerezni. de természetesen van szórás, az ottani különböző bajonettes Sigma 10-20 tesztek pl. totál eltérő adatokat mutatnak, ezt én is meg tudom erősíteni a nálam megfordult két példányból, az egyik sokkal jobb volt mint a másik.
a pixelpeeper képekkel óvatosan kell bánni, nekem az a tapasztalatom, hogy pl. Tamron 17-50-nel sokkal jobb képeket csináltam, mint amiket ott láttam. elcseszett raw konverziók, túl alacsony iso miatt bemozdult képek szép számmal előfordulnak.
megnéztem pl. a linken a pelikános képeket, hát, egyik szarabb mint a másik, vszleg a fotós hibájából.[ Szerkesztve ]
-
rumos14
nagyúr
vigyázz, a vízállóra Szten le fog csapni természetesen szó sincs vízállóságról, csak weather resistant, ami kb. annyit jelent, hogy csepergő esőt kibír, ill. jobb a "tömítése" por ellen.
(szemerkélő esőben simán használtam az abszolút nem időjárásálló cumómat, semmi baja nem lett. persze rendszeresen ezt azért nem játszanám el. egyszer a Római parton egy tahó motorcsónakos lefröcskölte a stégen lévőket, beleértve engem és a cuccomat, azt is túlélte.)"Simplified weather-resistant construction
The new zoom lenses feature a simplified weather-resistant construction designed to minimize the intrusion of water and moisture into the lens barrel. With these lenses mounted on PENTAX weather resistant digital SLR camera bodies, the user is assured of improved durability and reliability during shooting in rain, fog or mist and at locations subject to a spray or splash of water." -
rumos14
nagyúr
A Sony fórumban már beszéltünk, én Sony-t használok, de az általad nézett A330-cal kapcsolatban elmondtam, hogy mit tartok gáznak, a helyette javasolt A300-at is akkor ajánlanám elsősorban, ha az élőkép fontos szempont.
Sony esetén a megnevezett tartományra a keretbe beférő javaslatom a Sigma 17-70. kicsit drágább és rövidebb tele véggel bír, de amúgy nagyon jó a Tamron 17-50/2.8.
ha Nikon mellett döntesz, az árához képest elég jó obi a 18-105 VR.
Canon obikkal kicsit hadilábon vagyok, nem tudok olyat mondani, ami igazán megérné az árát (kitobit kiváltó obi). -
rumos14
nagyúr
hú skacok, de sokat írtatok tegnap este.
először is: Szten, kezdeményezem, hogy a semmitmondó PH! nagyúr titulus helyett szorgos íródeák, vagy jámbor helyreigazító rangot kapjál. esetleg mindkettőt
tudod, írtam nemrég, hogy én szeretem a photozone és a lenstip "grafikonos" tesztjeit, hasznos infó, hogy egy obi képszélen mennyire marad el a kép köüzepén mutatott tulajdonságaitól, lerekeszelésre hogyan reagál, stb. persze egy teszt nem teszt, és az élesség mellett a fókusz pontossága, gyorsasága ugyanolyan fontos kritérium, amit tesztben már lényegesen nehezebb számszerűsíteni.
Throme, a lelkesedésed dícséretes, de néha elég nagy magabiztossággal írsz le finoman szólva is megkérdőjelezhető dolgokat. talán tényleg az lenne most az üdvözítő, ha hagynád, hogy a sok információ leülepedjen. nem tdom, hol laksz, tapasztalataim szerint Bp két legjobb DSLR kézbevevős helye a Pólus MM és a Duna Pláza Fukar. ha egymás után a kezedbe fogsz egy 40D-t és egy 1000D-t, akkor utána biztos tisztában leszel a különbségekkel. a váz kiválasztásánál legalább olyan fontos tényező legyen a fogás, használhatóság, mint a tesztképeken látottak. a (szó szerint) saját kézből szerzett tapasztalatok fontosabbak, mint x és y tesztoldal által publikált képek. a mai kínálatban igazán rossz DSLR már nincs, a kapott képet az obi sokkal inkább befolyásolja, mint a váz.
ha egy tippet adhatok, a Sony A330 legnagyobb előnye a szinte kompakt géphez hasonló élőkép. ha ez számodra nem alapvető, kötelező feltétel, akkor ez a gép szvsz nem jó választás.
ezek a 18-1xx átfogású obiktól én kicsit fázom, de ez magánvélemény. a Nikon 18-105 VR az üdítő kivétel. mivel úgy tűnik, ez a tartomány neked igen fontos, illetve fontos, hogy egy obi tudja, a Nikon D3000 18-105 VR kitben sztme jó választás lehet, kezdő szettnek. bár kapásból jópár dolgot tudnék felsorolni ellene. -
rumos14
nagyúr
válasz Szten Márs #5017 üzenetére
jól titkolod!
-
rumos14
nagyúr
kellemetlen dolog a fókuszhiba, de nem a világ vége. érdemes vásárláskor rögtön kipróbálni, tesztelni a fókusz pontosságát. ha ezt elmulasztotta az ember, az sem tragédia, Canon esetében a Camera Kft. gariban ingyé megcsinálja, a bökkenő csak az, hogy két hétig pápá obi és pápá váz.
-
rumos14
nagyúr
említődött itt a közelmúltban a Sony-k zajossága, nos, azért érdekes lehet ezen [link] az oldalon alul a RAW noise szekció képeit megnézni.
-
rumos14
nagyúr
válasz Degeczi #5034 üzenetére
oks, de a végeredményt tekintve, ha a fejecskét nézed, a Soyn képe sztem szebb mint a Nikon-é, több a részlet. nyilván nem ég és föld a különbség, de én eléggé meglepődtem ezeken a képeken, mert a Sony-t sokkal zajosabbnak gondoltam volna.
amúgy amit leírsz, az kicsit általánosítás. a Sony bizonyos gépeknál alkalmazza csak ezt az eljárást, és nincs arra semmi bizonyíték, hogy a többi gyártó nem csinálja ezt. -
rumos14
nagyúr
"Bővíthetőséget tekintve pedig a Nikon és a Canon van legnagyobb előnyben."
biztos, hogy ez minden tekintetben megállja a helyét? ha egy kezdő júzer vesz egy belép Nikon vázat, majd fél év múlva rájön, hogy hoppá, fókuszmotor hiányában nem tudok olcsó 50-es fixet venni, nem tudok olcsó fényerős zoom-ot venni, akkor azt fogja gondolni, hogy de jól bővíthető ez a Nikon rendszer? vagy a Canon-os, aki olcsón akarja megúszni az obipark fejlesztését, de rájön, hogy minden obinál súlyos plusz összegeket kell még leperkálni a képstabiért, ő mit fog gondolni? tudom, kicsit provokatív a felvetés, de sztem nem a valóságtólelrugaszkodott példákat hoztam fel.
-
rumos14
nagyúr
okés, ezen lehet vitatkozni, de egy 50/1.8 azért érezhetően olcsóbb egy 35/1.8-nál, és portéra az előbbi sztem lényegesen jobb gyútáv (cropos vázról beszélünk ugyibár). egy kezdő DSLR-es könnyen elcsábul egy fényerős fixre, és akkor már a lehető legolcsóbbat keresi.
(ettől függetlenül az a 35/1.8-as egy piszok jó obi.)[ Szerkesztve ]
-
rumos14
nagyúr
válasz Szten Márs #5130 üzenetére
na miattam ne vesszenek össze az urak
én spec nem vetnék meg egy ~30 körüli fixet, de Sony-ra sajnos nem vagyunk jól ellátva ilyenekkel. egy használt Minolta 28/2 100k felett van, és amúgy sem akarja senki sem eladni, marad a Sigma 30/1.4, ami finoman szólva sem tökéletes a képszéleken. ugyanígy sajnos 85/1.8-as obink sincs. -
rumos14
nagyúr
látod, akinek van, az szereti, használja (a kihajtható lcd-ről beszélek )
akinek nincs, annak nem hiányzik igazán, mert a) még sosem használt ilyet, nem tudja, hogy milyen jó b) tényleg nem kell neki.
az egésznek persze csak live view megléte esetén van értelme. én sokat használom, mert kényelmes. A300-on és A550-en is masszív, tartós benyomást kelt. -
rumos14
nagyúr
ez egy "magas labda", amire azért hadd ragáljak: a Sony gépeknél élőkép használata esetén u.olyan gyorsa az AF mint ha a keresőt használnád. Oly E-620 és Nikon D5000-nél a kihajtható kijelző a lassú LV AF miatt valóban csak korlátozottan használható.
a D50 az a D70-D80 vonulathoz tartozik, vagy D60 előd? vagy itt még nem vált ketté a két vonulat? -
rumos14
nagyúr
te Oly-t használsz, annak jó a jpeg motorja, ahhoz képest a raw-ból nem tudsz már túl sok pluszt kihozni. más gépeknél sztem igenis megéri a raw-val bíbelődni, mert nem csak részletgazdagabb végeredményt tudsz kihozni, de a feldolgozás során is több lehetőséged van. igen, még nem végeztem a 24-i esti képekkel, de nekem megéri a befektetett idő, és legalább szelektálok, a képek fele legalább megy a levesbe. ami megmarad, ott sem mindegyikkel pöcsölök. de a jó kép megérdemli a törődést
-
rumos14
nagyúr
válasz Degeczi #5234 üzenetére
persze, ami elromolhat, az el is romlik, de én még nem hallottam behaló Sony kijelzőről, szóval emiatt nem aggódnék.
amit a raw-ról leírtál, azzal tök. egyetértek.eastsider: persze, lehet. importálod a képeket, amin molyolni akarsz, azt megteszed, ami kuka azt törlöd a Lightroom alsó csíkjából, majd a végén Ctrl+A kijelöli az összes képet, Export, kész.
-
rumos14
nagyúr
mivel írod a live view-t, hadd kérdezzek rá, hogy kompakt gépen megszokott módon akarod használni a gépet, állandó LV használattal? mert ebben az esetben az egyetlen márka ami szóba jöhet, az a Sony. 130k-ból tudsz venni egy A330-at ó minőségű kit objektívvel, 3 év garival. nézd meg ezt a gépet, ha felkeltette az érdeklődéset, írok róla többet, ha érdekel.
-
rumos14
nagyúr
válasz Mákosmetélt #5291 üzenetére
az Oly nem hosszabb záridőnél, hanem magasabb iso értéknél zajosabb. már ha egyáltalán tényleg az. az általad felsorolt gépeknél biztosan nem lóg ki a mezőnyből.
ugyanakkor ma már a Canon, Nikon képstabilizált kit objektívek is igen jók, sőt, a Sony is felzárkózott az új 18-55-össel.
szerintem menj el egy boltba, fogd kézbe a szóba jöhető gépeket, utána érdemes tovább boncolni a témát, mert lehet h kézbevétel, menük áttúrása alapján ki is zárod x vagy x opciót. -
rumos14
nagyúr
helyesbítenem kell magam, természetesen a Pana G1 is szóba jöhet, kis túlzással egy cserélhető obis komapkt, az LCD kijelző ugyanúgy tudsz komponálni mint egy kompakt esetében.
tömören és velősen az A330 hátránya a nagyon rossz fogás, a túlságosan leegyszerűsített gombleosztás. + magas iso-n némileg zajosabb mint a többi hasonló gép. -
rumos14
nagyúr
a fogása sztem jobb, azért, mert van rendes markoolata. sztme még egy ultrazoom-nak (pl. Pana FZ28) is jobb a fogása, mert normálisan meg lehet fogni. de próbáld ki te is, és ne csak lézbe vedd, hanem "szimuláld" a fotózást, tartsd kézben pár percig.
a Pana G1-gyel nekem az a bajom, hogy nagyon kevés obi van hozzá, és nem is olcsóak. -
rumos14
nagyúr
bocs, de én nem szeretem az ilyen abszolút kijelentéseket. neked jobban bejön a kereső, meg a DSLR júzereknek nagy részének, de sokan szeretik az élőképet, mert pl. azt szokták meg, vagy kényelmesebb számukra. a kihajtható kijelző előnyeiről meg már beszéltünk itt is.
az auto meg P módot én is elfelejteném egy tükrös gépnél, sosem bíznám a gépre a rekesz megválasztását. egy kompaktnál kb. mindegy hogy f2.8 vagy F8 (mélységélesség és képminőség szempontjából), egy tükrösnél nagyon nem. -
rumos14
nagyúr
válasz Degeczi #5321 üzenetére
amit te a P módra írsz, hogy okosan megválasztja a rekeszt a kézremegés miatti bemozdulás elkerülése végett, én az iso-val "helyettesítem". auto iso esetén olyan értéket választ a gép, hogy a reicprok szabály pont betartsa. amúgy nekem a kézremegés miatti bemozdulás ritkán "téma", sokkal inkább a fotó tárgyának bemozdulása.
-
rumos14
nagyúr
válasz Degeczi #5333 üzenetére
csak a Sony gépekről tudok beszámolni, az A550 pl. úgy dolgozik, hogy az auto iso 200-1600 között mozog. sajnos felső limitet nem lehet beállítani, de az 1600 még elfogadható, szóval jó így nagyjából. "A" módban a záridőt úgy állítja be, hogy legalább a reciprok szabálynak megfelelő legyen, tehát pl. az 50-es fixnél (ami uegyebár ekv. 75mm) nem engedi 1/80s-nél hosszabbra. (ebben mondjuk sok logika nincs, mivel van vázba épített képstabi, de az 50-esnél nagyjából jó is így, 1/80s-nél jó eséllyel lehet a gyerkőcről bemozdulás mentes képet csinálni.) a példát továbbvive 300-os gyútávon 1/500s-nél hosszabbra nem engedi a záridőt, 100-nál 1/160s, stb.
-
rumos14
nagyúr
Mikey, szerintem egy kicsit most "vegyél vissza", az elmúlt napokban túlpörgetted magad, ha szabad ilyet mondani, fostad a hsz-eket, és ez a minőségük rovására ment. mielőtt leírsz vmit, gondold át, hogy van-e értelme. vonatkozik ez erre a topikra, az obisra és az EOS-re is. nem akarlak megbántani, talán inkább fotózz a hsz tömeggyártás helyett.
-
rumos14
nagyúr
-
rumos14
nagyúr
-
rumos14
nagyúr
válasz Szten Márs #5490 üzenetére
Szten, elfárad az ujjam a görgetésben!
no de komolyan, megint egy kikezdhetetlen, segítőkész hsz részemről egyedül annyi, hogy szvsz mára az Oly kitobija már nem kiemelkedő, azon egyszerű okból kifolyólag, hogy a Canon és a Nikon képstabis kitobija is "felemelkedett" a szintjére, sőt, nagy örömömre a Sony 18-55 is egy nagyon jó kitobi, optikailag. szubjektív meglátásom szerint most a Pentax van kicsit lemaradva a téren, tlaán azért, mert az ő kitobija a legrégebbi konstrukció. persze egy dolog az optikai tulajdonség, azt is meg kell jegyezni, hogy a Canon és Sony kitobik anyagminősége, "fílingje" nagyon olcsó. a Nikon egy fokkal jobb, a Pentax és Oly - szerintem - a leginkább elgogadható, és nem utolsósorban van fókuszgyűrűjük is, mint olyan. -
rumos14
nagyúr
válasz Szten Márs #5494 üzenetére
próbáltál már ilyet? milyen a fókusza (sebesség, hang)? kiváncsi lennék rá.
egy olcsó alternatíva még a kitobi + 1 szintre a Sigma 17-70, az eleje f2.8, a képminősége rendben van, és a kategóriában verhetetlen makróképességgel bír. -
rumos14
nagyúr
válasz kugyu21 #5498 üzenetére
majdnem elkezdtem hsz-t írni, hogy nehogymá ne Sony-t vegyél ha vannak Minolta obijaid, de látom, még MF-esek, és gondolom MD (MC?) bajonettesek.
alap okosság, hogy egy obi átfogása fordított arányban van a képminőséggel. vannak kivételek persze, és az ár sem mindegy. a Nikon 18-105 amúgy egy jó darab, nekem mondjuk többet ér a 2mm az alján mint a 20 a másik végén. a 16-85 továbbá jobb anyagminőséggel, hatékonyabb képstabival bír és a fókusza is halkabb. mindkettő jó vétel, ha használtan jó áron találsz 16-85-öt, az főleg.
Canon 15-85 most jelent meg, 200k, azt biztos nem találsz használtat. -
rumos14
nagyúr
válasz rumos14 #5508 üzenetére
ami még eszembe jutott az Oly kapcsán: szerintem azért kicsit szűkebb a választék, mint a többi 4 márka esetén, főleg alap zoom obik esetén jelent hátrányt, hogy a 2x szorzó miatt a 3rd party obik átfogása nem az igazi. a Zuiko 12-60 fantasztikus obi, tűéles, ez biztos, persze nem is olcsó. ami még nekem számítana, hogy a az említett 12-60-t leszámítva nem létezik ekv. 28-nál nagylátóbb gyútávról induló (megfizethető) alapobik.
-
rumos14
nagyúr
válasz Mákosmetélt #5547 üzenetére
sztem semmi baj a képeddel. Szten tapintott rá a llényegre, nincs rendesen kiexponálva, de ez természetese egy ilyen képnél.
a raw zajosabb mint a jpeg, és az sem mindegy, hogy milyen progiban kovertálod, mindegyik máshogy kezeli a zajt. Lightroom 2.6 inkább elmossa, a LR 3 beta viszotn meghagyja, szemcsés formában. jó fényviszonyok között is lehet olyan képed ahol az égbolton "szemcsék" vannak, iso200-on is. -
rumos14
nagyúr
hát a menüt azért csak használja az ember többször is. főleg belépő gépen nincs mindenre dedikált gomb, pl. fénymérés, fókuszpont kiválasztására. sztem itt amúgy nem az angol jelent problémát, hanem az, hogy a kezdő júzer magyarul sem érti meg, hogy melyik opció a gyakorlatban mit jelent.
Rosta kollégának kicsit ellentmondva: én Sony-t használok, de inkább angolul, mert úgy tanultam meg a kifejezéseket, és a magyar fordítások, rövidítések kvázi értelmezhetetlenek gyakran. -
rumos14
nagyúr
én A550-t használok, de ettől még próbálok objektív maradni. na nem olyan obejektív
szóval az A550-t nagyon jó gépnek tartom és szeretem, de mindig azt mondom, hogy sztem akkor érdemes ilyet venni, ha az élőkép fontos tényező, gyakran használod. ebben ugyanis verhetetlen a Sony, élőkép használata esetén is u.olyan gyors az AF mint keresővel.
ha az élőkép nem top prioritás, akkor egy másik géppel vszleg jobban jársz, anyagilag mindenképp.
a másik két gépet csak boltban fogdostam, ezt neked is javaslom, hogy alaposan rágd magad végig a menükön, és tatsd kézben a gépet hosszabb ideig, mennyire kényelmes neked a fogása. ezek alapján is a Sony a legszimpibb számomra ebből aszempontból, de az is tény, hogy ezt szoktam meg. az E-620 fogása viszotn úgy gondolom, egyértelműen gyengébb a másik kettőnél.
én kitben venném a gépeket, az Oly és a Sony kitobija igen jó, tényleges használatra is alkalmas amennyivel többe kerül a kit, a különbözetet meghaladó összegért el tudod adni a kitobit. Sony esetében tapastzalatból mondom.
és végül, ha Sony mellett döntesz, érdemes esetleg az A500-at is megfontolni, az egyetlen érdemi hátránya a kisebb felbontású, de még mindig nagyon szép kijelző.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest