Hirdetés
- Nem indulnak meggyőzően az iPhone 16 eladásai
- VoLTE/VoWiFi
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Google Pixel 9 Pro XL - hét szűk esztendő
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Kiderült, mekkora aksi van az iPhone 16-okban
- Huawei Band 6 - vérbűl az oxigént
- Redmi Note 13 Pro+ - a fejlődés íve
- iPhone topik
- Mobil flották
Hirdetés
-
Füstös rózsaszínben is elérhetők a Sony csúcsmodelljei
ma Az 1000X szériás fül- és fejhallgató kapott egy nőiesebb opciót.
-
2024-ben M1? Nóóórmális?
lo Elérkezett az idő a lassan hat éves Mac Mini leváltására. És mivel már egy ideje foglalkoztat a gondolat, miszerint...
-
Minden információt felhasználnak rólunk a közösségi cégek
it Az amerikai hatóságok szerint a közösségi média felhasználói nem igazán rendelkeznek irányítással azon adatok fölött, amit az AI-rendszerekkel megetetnek a nagy cégek.
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
biga
őstag
?
Azt ugye érted, hogy a sofőr okozta a balesetet? Nem akarom menteni a motorost, mert nagyon gyorsan ment, de a balesetet az autós okozta.
De ez a kérdés nem ebbe a topicba tartozik. Ide a kocsi tartozik, az meg igen jól teljesítette a védelem kérdést
[ Szerkesztve ]
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
biga
őstag
válasz DeFranco #92577 üzenetére
Ha féktávon belül szabálytalanul eléd hajtanak, akkor nem tudsz mit tenni. A féktáv persze nő a sebességgel, de ebben az esetben az autós hajtott szabálytalanul (nem adta meg az elsőbbséget az egyenesen haladónak ugyebár - ez is benne van a KRESZ-ben). A motoros a balesetben annyiban hibás, hogy nem megfelelően választotta meg a sebességét, ami miatt az ütközés ereje akkora volt, hogy abba belehalt. A balesetet az autós okozta! (ha elolvasod, a rendőrség szerint is, bár végül 50/50-re hozták ki)
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
biga
őstag
Ha megnézi valaki a videót, 2:53-nál a motoros már szinte a kereszteződésben van (kb 30-40m-en belül van így tippre). Innen a féktáv száraz úton 60km/h-nál is vagy 30-40m, és ekkor az autó még a kanyarodó sávon belül van! Az autós még ekkor is észlelhette volna a motorost és egyszerűen állóra fékez.
Egyébként ekkor a korábban általa előzött autó sem lehetett sztem 100-150m-nél távolabb, tehát - kis túlzással - már valószínűleg őt is lassításra kényszerízezze volna a bekanyarodás közben.
Szerintem az autós örüljön, hogy nem hozták ki teljesen őt felelősnek, csak félig.
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
biga
őstag
válasz DeFranco #92581 üzenetére
Ha féktávon BELÜL hajtanak eléd, akkor NEM lehet elkerülni az ütközést (ez a lényege). Ez az autós durván féktávon belül hajtott a motoros elé, akkor is, ha kb 60-80-al ment volna (viszont akkor az ütközés ereje jóval kisebb lett volna, talán csak egy koccanás az egész). Tehát a baleset okozója egyértelműen az autós! A baleset súlyosságáért (és végső soron a saját haláláért) már a motoros szabálytalansága a felelős. Gondolom ezért let egy - sztem az autósnak méltányos - 50-50 a végeredmény.
bitpork. a cikk szerint nem. Csak összevágták a képekkel és az édesanyjával.
[ Szerkesztve ]
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
biga
őstag
Nem értd, mi? Ha te mész ott autóval gyorshajtás nélkül, ez a baleset a renaultos hibájából akkor is bekövetkezik. Ez nem motoros-autós kérdés. Nem védem, a halálát magának is köszönheti, mert ha nem megy így, akkor egy kis erejű ütközés lett volna csak, némi anyagi kárral.
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
biga
őstag
válasz parandroid #92592 üzenetére
Sőt, ha kicsit még gyorsabban megy, akkor még az előtt elhagyja a kereszteződést, hogy a Clio odaért volna
Ugye milyen hülyeség így nézni a dolgot?
Nézd meg a videot alaposan. 2.53-nál az autós még nem kanyarodik. Nincs mérőszalag a szememben, de akárhogy nézem, ez szabályos sebességgel is elkerülhetetlen lett volna.
TaaT. ezt a posztot neked is küldöm. Annak a rendőrnek meg gartulálok. Egyébként téved.
[ Szerkesztve ]
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
biga
őstag
válasz hobizoli #92635 üzenetére
Szerintem kevered a fékutat a féktávval. A féktáv a veszély felismerése és a megállás közötti idő (reakcióidő (én 0,4-0,6 mp-et találtam a legtöbb forrásban minimum - tehát 100-nál minimum 15-20m-t teszel meg csak a reakcióidő alatt (minimum). + fékút (ami 100-nál száraz úton optimális esetben valóban 40m körül van minimum). Ezért egyértelmű, hogy féktávon belül kanyarodott elé.
Ez nem menti a motoros gyorshajtását, már csak azért sem, amit te is írsz. De ettpl még a balesetért elsősorbansztem az autós felel (az ottani szakemberek szerint meg fele arányban, ez szerintem korrekt).De sztem nem ide való, hanem inkább a másik topicba
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen