Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Varoz

    őstag

    válasz Tothgera30 #23028 üzenetére

    EZ 120-nál nyit, tudom. Haver 1300-as kockája 100-nál nyit, nem tudom miért, de zabál is. :DDD
    Ez egy 2101. Ami megint csak más autó. Van benne összesen 65 ezer km, jól karbantartott, jól beállított autó.
    Azért konkrét tényeket ne akarjunk már megmásítani vazzeg. :DDD
    Egyetlen egy beállításon is rengeteg múlhat.

    Persze, ha úgy vezetném, mint a Mazdát akkor nem keveset fogyasztana, az is biztos. :DD
    Nem is lehetne vele, elvégre 140 a plafon. :D
    Nem is ajánlom, hogy vegyen Ladát valaki, mert csak annak alternatíva aki szereti valami oknál fogva. Csak azért jó lenne a tévhiteket eloszlatni.

    [ Szerkesztve ]

    hTC Quietly Brilliant // „Nem értek egyet azzal, hogy a szerénység fontos erény. A logikus elme mindent olyannak kell hogy lásson, amilyen. És ha lebecsüli magát, éppúgy eltér az igazságtól, mintha eltúlozta volna.” (OO=[][]=OO)

  • Varoz

    őstag

    válasz Tothgera30 #23028 üzenetére

    Valaki leírta már helyettem a dolgokat, csak nem tudom már, hogy hol, de a szöveg az megvan. :D

    "A Ladák karburátora egy '60-as években tervezett 32-es esőáramú, soros működtetésű Weber-karburátor licence alapján készült. A '80-as évek végéig, a Solex-karburátorok megjelenéséig ezt csiszolgatták, nem csoda hát, ha nem tudtak annyira jó fogyasztást produkálni, mint a kortárs karburátoros autók. A motor belső súrlódásait, kiegyensúlyozatlanságát sem csökkentették annyira, mint kellett volna, ez is energiát emésztett fel és növelte a fogyasztást.
    A gond azonban nem ez. A Ladák nem fogyasztanak olyan nagyon sokat. Eredeti állapotukban elég erősen kellett őket taposni a 10 liter/100 km-hez is. A probléma abból adódik, hogy itthon minden sarkon Ladát javítanak, csak éppen nem olyan eszközökkel, ahogy kellene. Ezek a Weber-rendszerű karburátorok a régebbi típusokhoz képest rendkívül összetettek, így az eredetileg Ladán tanult szerelők sem mind értenek hozzá, az újabb generáció meg nem mindig veszi a fáradságot, hogy megtanulja. Ráadásul mivel már jó pár éve nem gyártanak karburátoros Ladákat, nehéz is megfelelő alkatrészeket beszerezni a karburátorhoz - a régi, mechanikus szekunder torkú karbikhoz például kincset ér egy jó felújítókészlet. Ez az alkatrészhiány és az általános igénytelenség aztán azt okozza, hogy éktelen módon elcsavargatott, lehetetlenül átfúvókázott karbikkal és hasonlóan igényesen, fülre állított gyújtással (az előgyújtás-szabályzót ellenőrizni luxus) közlekedik az itthoni Lada-állomány túlnyomó többsége. Így aztán hiába az egyébként egész jó gyári konstrukció, az autók zabálnak, mint az őrült, menni meg nem hajlandóak. Vagyis nem kell megijedni a Lada fogyasztásától, csak előtte megfelelő szakembert kell találni, aki nem csak annyira hajlandó, hogy a fojtószelep végállásának ütközőcsavarját tekergesse alapjárat-állítás címszó alatt."

    hTC Quietly Brilliant // „Nem értek egyet azzal, hogy a szerénység fontos erény. A logikus elme mindent olyannak kell hogy lásson, amilyen. És ha lebecsüli magát, éppúgy eltér az igazságtól, mintha eltúlozta volna.” (OO=[][]=OO)

Új hozzászólás Aktív témák