- Sony Xperia 5 V - kell-e nekünk zoom?
- Yettel topik
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- Fotók, videók mobillal
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- iPhone topik
- Ulefone Armor 26 Ultra - sokat akar a szarka
- One UI 6.1.1 hamarosan, One UI 7 még idén
Hirdetés
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Ellopták a Tesla akkumulátor-titkait
it Beperelte egy korábbi beszállítóját a Tesla, és azzal vádolja, hogy üzleti titkokat lopott a Tesla akkumulátorgyártási technológiájával kapcsolatban.
-
Stray - Az év végén Switch-re is elérhető lesz a macskás kaland
gp Pontos megjelenési dátumot egyelőre nem kaptunk, valamikor az ünnepi időszakban érkezik az új kiadás.
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
!Overdose!
őstag
válasz zoo8800 #52182 üzenetére
"A hatályos EU előírás szerint ilyen világítóeszközt minimum 25, maximum 150 cm magasan lehet elhelyezni, és a két lámpa között legalább 60 centiméteres távolságot kötelező tartani − ellenkező esetben a műszaki vizsgán kifogásolhatják a megoldást. Ugyancsak előírás, hogy a ködlámpa, a tompított vagy a távolsági fényszóró bekapcsolásakor a nappali menetfénynek vagy ki kell kapcsolnia, vagy halványabban kell világítania."
Úgy emlékeztem, hogy egyértelműen ki kell kapcsolnia, de ezek szerint elég, ha halványabban világít.
Villanyszerelés - Klímaszerelés - UPS javítás, karbantartás
-
!Overdose!
őstag
Téves rendelésből van nálam 2db 450 mm-es és 1 db 500 mm-es SCT keret nélküli ablaktörlő, ami gyárilag keret nélküli ablakaktörlővel szerelt modellekhez jó.
Fiat Bravo (07-)
Opel Astra H
Renault Megane II
VW Polo IV
VW Golf IV
stb.Ha valaki tudja használni, akkor ingyen elviheti.
[ Szerkesztve ]
Villanyszerelés - Klímaszerelés - UPS javítás, karbantartás
-
!Overdose!
őstag
[ Szerkesztve ]
Villanyszerelés - Klímaszerelés - UPS javítás, karbantartás
-
!Overdose!
őstag
válasz kalmanchris #52314 üzenetére
Milyen Civic-ről van szó?
Villanyszerelés - Klímaszerelés - UPS javítás, karbantartás
-
!Overdose!
őstag
válasz probizz #52737 üzenetére
Én idén vettem BluResponse-okat többek között a merevebb oldalfal miatt. Eddig maximálisan elégedett vagyok vele száraz és vizes aszfalton is. A legtöbb gumitesztet megnyerte vagy a dobogón végzett. Potenza RE40 kollégám autóján van. Szárazon nagyon jól tapad, de ez egy sokkal puhább UHP gumi, ami lényegesen gyorsabban el is kopik, illetve vízen szerinte gyengébb. FastResponse talán neduddkinak van.
Khelben: Nem defekttűrő. Egyszerűen merevebb az oldalfala, mint az átlag, így annak ellenére, hogy ballonosabb méret sportosabb vezethetőséget biztosít.
[ Szerkesztve ]
Villanyszerelés - Klímaszerelés - UPS javítás, karbantartás
-
!Overdose!
őstag
válasz Blaise #52816 üzenetére
Mit fogsz te ezért kapni...
Egyébként ez is egy álláspont. Szerintem pedig a piac általában jól árazza be az autókat. Persze vannak kivételek, illetve ilyen esetek, amikor két gyakorlatilag azonos autót más értékűre tart a piac.
Villanyszerelés - Klímaszerelés - UPS javítás, karbantartás
-
!Overdose!
őstag
200.000 km-es vezérléscserés nagy szerviz előtt állok és két tételen hezitálok:
- szervofolyadék csere: elvileg nem kell cserélni, de nemrég Csikós írt egy kormányműves cikket és a mester szerint érdemes.
- vezérműtengely szimmeringÉrdemes vagy ne bolygassam ami jól működik?
Villanyszerelés - Klímaszerelés - UPS javítás, karbantartás
-
!Overdose!
őstag
válasz neduddki #53493 üzenetére
Természetesen nincs semmi baja. Gondoltam, hogy ha már úgy is le van véve a szelepfedél szelephézag állítás miatt, akkor egy úttal lehetne cserélni, de igazából még az árára sem kérdeztem rá. A szervofolyadék 5500 Ft körül van. Úgy számolom 200k alatt megállok munkadíjjal együtt. Amit a szokásos dolgokon kívül cserélni kell:
- két első lengéscsillapító (Kayaba)
- két első féktárcsa és fékbetét (EBC)Villanyszerelés - Klímaszerelés - UPS javítás, karbantartás
-
!Overdose!
őstag
válasz tomcsi23 #53524 üzenetére
Erről nem tudok nyilatkozni, mert azon az autón meg normál betétet nem használtam. A kopott tárcsák és betétek, illetve a fékfolyadék cseréje után pedig nyilván jobbnak éreztem a féket.
neduddki: Még csak 20k km körül van benne.
Melack: Használd egészséggel!
DeFranco: Óvatosan a csak egyik oldali rugócserével, mert könnyen előfordulhat, hogy féloldalas lesz az autód. Még ha párban cseréled, akkor is nagyon jól válaszd meg, hogy melyik gyártótól veszed. Kollégám Golfjában is a napokban tört el az egyik első rugó. Olcsót vett, olyan gyártótól, aki nem tesz különbséget egy 1.4-es benzines és egy akár 1.9-es dízel verzió között. Szemmel láthatóan nagyon magas lett az eleje, de olyannyira, ami már szerintem balesetveszélyes kategória.
[ Szerkesztve ]
Villanyszerelés - Klímaszerelés - UPS javítás, karbantartás
-
!Overdose!
őstag
Aktívszenes pollenszűrővel van valakinek tapasztalata?
Villanyszerelés - Klímaszerelés - UPS javítás, karbantartás
-
!Overdose!
őstag
Engem is foglalkoztat az i-CTDi. Első körben a kettős tömegű lendkerék több, mint 400k-s (kedvezmény nélküli) ára elborzasztott, de aztán találtam olcsó beszerzési forrást gyárihoz. Kuplungszettel együtt 150k. Injektorok és a nagynyomású szivattyú gyári technológiával felújítható Bosch. Turbo ugye szintén felújítható
"Mielőtt hozzákezdenék az eset leírásához, hadd mondjak véleményt erről a motorról. A megítélés szubjektív, fenntartással kezelendő, hisz sem a gépésztechnikus képzettségem, sem a szaktudásom nem hatalmaz fel arra, hogy ítélkezzek, de magánvéleményem van. A Honda saját tervezésű dízelmotorjára viszonylag sokat kellett várni, hogy megjelenjen, de megérte. A tervezés során láthatóan fontos szempont volt a tartósság, mellesleg semmilyen fölösleges elemet nem találni a motortérben. A szerelhetősége a kategóriatársaihoz képest megfelelő, a befecskendező-rendszere pedig a Bosch cégcsoport legjobbja: hozam oldali szabályzású nagynyomású szivattyúval, és mágnestekercses befecskendezőkkel ellátott közös nyomócsöves (common-rail) rendszer. Ha befecskendező és motorirányító rendszerről van szó, szerintem az összes beszállító cég a Bosch-rendszerek után kullog."
Novoth Tibor
Villanyszerelés - Klímaszerelés - UPS javítás, karbantartás
-
!Overdose!
őstag
Golf III vagy F Astra (D)
Fiat Brava vagy Renault Megane (I/F)
Honda Civic vagy Toyota Corolla (J)
Mindegyik jó választás lehet. Remélem elég PC voltam.
Ha elégedett voltál a Polo-val, akkor egy GIII ideális ugrás lehet.
[ Szerkesztve ]
Villanyszerelés - Klímaszerelés - UPS javítás, karbantartás
-
!Overdose!
őstag
válasz neduddki #54295 üzenetére
Tudom, tudom.
Egyébként most már tényleg nagyon ki akarom próbálni, hogy az én autóm is tud-e 5 litert fogyasztani, de valahogy most hétvégén sem sikerült rávennem magam a 90-es tempóra.
Kecskemét-Békéscsaba-város-Budapest, 3 személy+csomagok+klíma, 110-120 km/h, a nagy forgalom miatt sok előzés 3. sebességben leforgatva, sok visszalassítás és újragyorsítás a traktorok és kombájnok miatt:
6,1 l/100 km. Elégedett vagyok.Villanyszerelés - Klímaszerelés - UPS javítás, karbantartás
-
!Overdose!
őstag
Akkor próbálj ki egy japánt! Klímás Corolla nem igazán van 400k környékén, de Civic akad egy pár, akár D15Z* motoros VTEC-E is, de ezek sem ennyiért szoktak menni, úgyhogy nem lesznek költségmentesek.
Ezt talán-talán megnézném. Bár, ha nagyon rohad, akkor inkább nem.
[ Szerkesztve ]
Villanyszerelés - Klímaszerelés - UPS javítás, karbantartás
-
!Overdose!
őstag
Almera, Primera is jó lehet, persze. Nagyobb a választék belőlük, könnyebb jót találni.
neduddki: Valamiben kompromisszumot kell kötni, mert 400k alatt biztos, hogy nem lesz hibátlan klímás japán autó. Azt a Primera-t megnézném élőben is.
[ Szerkesztve ]
Villanyszerelés - Klímaszerelés - UPS javítás, karbantartás
-
!Overdose!
őstag
Egyetértek. Bár szerintem ennek nem a Golf lesz a vetélytársa, mert aki japánt szeretne az japánt is fog venni. De a Civic 1.6 i-DTEC 6,2-ről indul listaáron és hamarosan jön a kombi. Ha nem lesz nagy felára az 5 ajtóshoz képest és igazak a Papp Tibi által megszellőztetett fogyasztási adatok, akkor nem tudom ki fog Auris HSD-t venni.
Villanyszerelés - Klímaszerelés - UPS javítás, karbantartás
-
!Overdose!
őstag
válasz Rambovits #54333 üzenetére
Hajlamosabb a rohadásra, mint az angol kasznisok. A hátulja elég csálén áll, jól nézzétek meg mennyire volt törve. Kérdezzetek rá milyen olajjal használta, mikor szokta cserélni, milyen alkatrészekkel szervizelték. Futóművet jól át kell nézni.
Személyes véleményem, hogy ennyiért inkább angol kasznis ABS-es, légzsákos, klímás modellt vennék.
Villanyszerelés - Klímaszerelés - UPS javítás, karbantartás
-
!Overdose!
őstag
Az enyém már nem olyan pillekönnyű. 1100 kg és értékelhető eredményt kapott EuroNCAP-n is. Persze biztonságosnak nem mondanám, de kor és kategóriatársaihoz képest elfogadhatóan szerepelt.
Mellékesen jegyzem meg, hogy a Honda utálatod már odáig fajult, hogy a valótlan állításaiddal félrevezeted az érdeklődőket. Van ennek értelme? Szerintem semmi. Peace.
Villanyszerelés - Klímaszerelés - UPS javítás, karbantartás
-
!Overdose!
őstag
Komolyan úgy viselkedsz, mint egy kamasz kölyök! Ha nem tudnám, hogy felnőtt ember vagy véleményem szerint általában jó meglátásokkal, akkor el is hinném.
Vegyük sorra:
- Az angol Civic (mert erről volt szó, illetve EuroNCAP törésteszt) miért lenne kevésbé biztonságos, mint az általad kedvelt német kor és kategóriatársai? (Golf III, Astra F, Escort) Ezek közül csak az Escort-ról és a Civic-ről készült törésteszt, mely szerint a Civic sokkal biztonságosabb frontális ütközés esetén, oldalról kb. egál.
- Nyomaték? Az nincs sok. Ahhoz, hogy menjen keményen vissza kell váltogatni és forgatni, viszont nem fogy el felül sem. Valaki ezt szereti, valaki azt. Egyik sem rosszabb a másiknál. Kevés olyan kis köbcentis benzines van, amelyik alul is és felül is húz, persze ez lenne az igazi...
- Alkatrész? Valóban drágább a fent felsorolt modelleknél, de szerintem még bőven a józan ész határán belül van. Civic-hez is van olcsó utángyártott alkatrész, de köszönöm én nem kérek belőle.
- Rozsdásodás? Az enyém közelít a 15. évéhez és a hátsó sárvédőíveken még nyoma sincs a rozsdának. Az első sárvédők alján viszont kezd megjelenni a felületi rozsda. Az alja egyébként hibátlan. Ez a rozsdásodási hajlam sehol sincs egy F Astra-hoz, pláne egy Escort-hoz képest. A Golf-ot ilyen szempontból nem ismerem.
Persze, hogy nem tökéletesen. Egyik autó sem az. Jobb-e a fenti németektől? Az én szempontjaim szerint igen, neked vagy másnak nyilván nem feltétlenül. Nem is kell, hogy az legyen. Mindenesetre valótlan dolgokat állítani továbbra sem látom értelmét sem erről a típusról, sem másikról. Könnyen megtévesztheted vele a kérdezőt és a végén még el is hiszi, hogy egy igazi német autó, egy Ford Escort biztonságosabb, mint a pillekönnyű (1100 kg) Honda...
Sztereotípiák, ugye-ugye?
[ Szerkesztve ]
Villanyszerelés - Klímaszerelés - UPS javítás, karbantartás
-
!Overdose!
őstag
Elbeszélünk egymás mellett. Szó sem volt 5gen-ről. Lehet, hogy te arra gondoltál, de én végig angol Civic-ről beszéltem és aero is azt hozta fel. Az 5gen az siralmas, igazad van.
Ezeket a törésteszt videókat én is megtaláltam, de nem szeretek kép, illetve videó alapján ítélkezni. Jobban érdekelne, hogy milyen erőhatásokat mértek a tesztbábúkon. Törjön, hajoljon a bódé, csak védje meg az utasokat.
Villanyszerelés - Klímaszerelés - UPS javítás, karbantartás
-
!Overdose!
őstag
válasz hobizoli #54407 üzenetére
Persze, hogy megeszed. Nem megy túl jól a VTEC-E, nem is arra lett tervezve, hanem az alacsony fogyasztásra. A PGT viszont gyárilag is szépen szedi a lábát. Mondjuk minden más szempontból is durván különböznek.
Én még nem próbáltam, de nagyon úgy tűnik, hogy az 5 literes városon kívüli fogyihoz nem kell kamion mögé beállni, elég lehet a 90-es tempó, ahogy aero kolléga is tapasztalta. Nagyon hosszú a váltó és 90-nel még bőven szegény keverékkel üzemel a motor. Persze más hasonló tömegű és motorizáltságú autó is elmegy 90-el 6 liter alatt. Itt már csak decik lehetnek a különbségek, nem érdemes evvel számolni.
Viszont egy AFR mérőt nagyon megnéznék már, hogy mennyire szegény is az a keverék...
[ Szerkesztve ]
Villanyszerelés - Klímaszerelés - UPS javítás, karbantartás
-
!Overdose!
őstag
válasz hobizoli #54409 üzenetére
Mindkét állításoddal egyet értek és szerepel is az előző hozzászólásomban.
Egyébként azért vannak még hosszú váltós kis köbcentis autók, talán DeFranco írta, hogy az 1.6-os Focus-a is úgy forog, mint a Civic-em. A 6speed Punto-val mi a helyzet? Az vajon élhető?
[ Szerkesztve ]
Villanyszerelés - Klímaszerelés - UPS javítás, karbantartás
-
!Overdose!
őstag
válasz kalmanchris #54579 üzenetére
A teljesítmény inkább származtatott, mint a nyomaték. (nyomaték x fordulat)
Villanyszerelés - Klímaszerelés - UPS javítás, karbantartás
-
!Overdose!
őstag
A reptér környékén lehet valahol ingyen vagy olcsón parkolni? Este 10 körül kéne.
Villanyszerelés - Klímaszerelés - UPS javítás, karbantartás
-
!Overdose!
őstag
válasz Bati0501 #54920 üzenetére
Nem a fokozatoknak van hamar vége, hanem olyan erős, hogy egyfolytában elpörög a kerék, ezért inkább elváltja a következő fokozatot. Tipikus értelmetlenül erős FWD autó, ami semmire sem jó. Még az LSD-t is kispórolták.
Mod: Pályára sem jó, mert a lassú kanyarokból nem fog tudni kigyorsítani tapadás hiányában.
[ Szerkesztve ]
Villanyszerelés - Klímaszerelés - UPS javítás, karbantartás
-
!Overdose!
őstag
válasz Norbi14 #54947 üzenetére
Szigorúan a kettő közül a Hankook-ot választanám, de esőben nem remekelt a teszteken.
Startgumin 13k a Fulda EcoControl HP az is jó választás lehet vagy 15k a Bridgestone Potenza Adrenalin RE002. Ez utóbbi gyorsabban kopik, cserébe keményen tapad. Dunlop Sport BluResponse most nincs náluk, de ha találsz jó áron, akkor most az a favorit a legtöbb teszt szerint.
Villanyszerelés - Klímaszerelés - UPS javítás, karbantartás
-
!Overdose!
őstag
válasz zolikaDB #54956 üzenetére
Igen, akkor is kell. Általában autószerelőknek van hozzá műszerük, de te is meg tudod csinálni magadnak. Két csavarral tudod állítani a fényszórót. Az egyik vízszintesen, a másik függőleges állítja. Kell lennie egy matricának a fényszóró körül, amelyiken fel van tüntetve, hogy hány %-os az autó dőlése. Ez alapján ki tudod számolni és egy nagy fal felületén beállítani, de mivel 5 perc az egész szerintem 2 sörért bármelyik szerelő beállítja neked műszerrel. Ha nagyon el volt állítva, akkor sokkal jobban fogsz látni vele.
Villanyszerelés - Klímaszerelés - UPS javítás, karbantartás
-
!Overdose!
őstag
válasz bitpork #55129 üzenetére
Sajnos már elmúltak azok az idők. Egy 400k-s 23-asra nagyon sok pénzt el lehet és el is kell majd locsolni. Az elfogadható darabok közelítik az 1 milliót, amiért mondanom sem kell, hogy modern, gazdaságos, biztonságos autót lehet venni. A fekvős már csak hobbiautónak való. Mondom ezt úgy, hogy a kedvenc autóm, gyakorlatilag ilyenekben nőttem fel.
Villanyszerelés - Klímaszerelés - UPS javítás, karbantartás
-
!Overdose!
őstag
válasz papa01 #55143 üzenetére
Mit jelent a keveset fogyasztó? Mert az 4 és a 6 hengeresek között jelentös különbség van fogyasztásban. Persze menetteljesítményekben is. Megbízhatóságban nincs érdemi különbség közöttük, válaszd amelyik jobban tetszik, illetve amelyinek leinformálható, szervizelt múltja van!
Villanyszerelés - Klímaszerelés - UPS javítás, karbantartás
-
!Overdose!
őstag
Tapasztalataim szerint (3 Angliában gyártott autó egymás után) pont ugyanolyan megbízhatóak, mint a japánban gyártottak, hiszen az alkatrészek többsége megegyezik, esetleg az összeszerelési minőségbe lehet időnként belekötni. Egy városi legenda szerint a BMW többek között azért vette meg a Rover-t, hogy hozzáférjenek a Honda által kiépített japán minőségbiztosítási rendszerhez.
Más: Tegnapi kellemes csalódás: Octavia kombi 1.6 CRTDi. Kellően erős előzni és 5 literes fogyival megjártuk az utunkat.
[ Szerkesztve ]
Villanyszerelés - Klímaszerelés - UPS javítás, karbantartás
-
!Overdose!
őstag
válasz lama_lamm #55177 üzenetére
Nem feltétlenül rossz irány a Rover, de csak néhány típus felel meg az igényeidnek. A benzines Honda motoros Roverekkel nem szokott sok gond lenni és a saját fejlesztésű dízel is megbízható. Ezekhez az alkatrész sem olyan megfizethetetlen, mint a 75-öshöz, de nem is olyan olcsó, mint a gyakoribb európai autókhoz (F Astra, Golf III).
DZs: Osztókör módosítóval igen.
[ Szerkesztve ]
Villanyszerelés - Klímaszerelés - UPS javítás, karbantartás
-
!Overdose!
őstag
A linkelt Civic-ek közül, csak a másodikkal (facelift-es) érdemes foglalkoznod, a többit felejtsd el. De ez a konkrét példány nekem nem szimpatikus és ezek nem is ennyiért szoktak menni. Amit Qru írt, hogy rohadnak az az angol (MA, MB, MC) kasznisokra pont nem jellemző. Ha konkrét kérdésed van a típussal kapcsolatban, akkor szívesen segítek. Az Almera és Primera szerintem egy kicsit olcsóbb összhatású autó. Utóbbival én is szemeztem, de nálam a Civic nyert. Japán vonalon esetleg körbenézhetsz a Corollák között is.
W1: A TDi közvetlen befecskendezéses, a PDTDi adagolófúvókás. Mindkettőnek vannak előnyei és hátrányai is. Ha bővebben érdekel inkább keress rá, mert nem két mondatos téma.
[ Szerkesztve ]
Villanyszerelés - Klímaszerelés - UPS javítás, karbantartás
Új hozzászólás Aktív témák
- The Division 2 (PC, XO, PS4)
- Kompakt vízhűtés
- Székesfehérvár és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Politika
- Milyen légkondit a lakásba?
- Sony Xperia 5 V - kell-e nekünk zoom?
- Yettel topik
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Belsős dokumentum az Intel CPU-k stabilitási gondjairól
- További aktív témák...
- Traktor és kamion matricák széles választékban! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Robot porszívó Mi Robot Vacuum Mop 2 Pro eladó
- Autómatrica és prémium minőségű matricák PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Mitsubishi Pajero mk2 gyári felnigarnitúra
- Motormatrica szinte minden motorra! PH tagoknak 30% kedvezmény!