- Samsung Galaxy A72 - kicsit király
- Azonnali mobilos kérdések órája
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Milyen okostelefont vegyek?
- Sok mindenben fejlődött a friss Nord CE4 Lite
- Google Pixel topik
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- Xiaomi Mi 11 Lite - 4G-vel vagy 5G-vel kéred?
- Samsung Galaxy S22 Ultra - na, kinél van toll?
- Android szakmai topik
Hirdetés
-
Három hónap hajlíthatóval (de most macskák helyett Mazdák)
ma Negyedév eltelt, mióta letettem az iPhone-t. Jól bírom, csak egyszer viszketett a bőröm alatt.
-
Az USA tisztifőorvosa figyelmeztető címkét ragasztana a közösségi médiára
it Figyelmeztető címkéket szeretne látni az USA tisztifőorvosa a közösségi médiában, ami főleg a serdülők számára lenne emlékeztető a platformok súlyosan káros hatásairól.
-
Olcsó USB WiFi AC adapter
lo Egy olcsó WiFi AC USB adapter jó szolgálatot jelenthet, ha az új router csak elvileg támogatja a 2,4 GHz-es átvitelt.
Aktív témák
-
-
Dr. Ernő
tag
...akit zavar, ha a lámpától gyorsulva lehagyja a kabrióját egy Ferrari 599-es
Ez valóban roppant kínos, hasonló félelmeim vannak nekem is -
Dr. Ernő
tag
Hihetetlen technikai forradalmon ment keresztül a BMW és csak most vettem észre.
Megnéztem ezt az adatlapot
[link]
elképesztő dolgokat látni. (pl 325i)
1990-ben az E30 325i ami tényleg 2.5-volt 170 lóval és 1180kg-al, 9,7-es átlagfogyival 8,3s alatt volt százon. 10 évvel később E46 325i ami szintén 2.5 volt, + 22 lóval, +305 Kg-al 9,1-es áltaggal is szép fejlődési eredmény.
De ma 2007-ben 325i ami háromezres, 1500 kg, 7,1-es átlagfogyival van megáldva és amellett hogy 7.0 alatt van százon, 170g/km Co2-t produkál.
Ez önmagában elképesztő érték mivel semmilyen háromezres motor nem tud még csak hasonlót sem. Ezenkívül, majd megfutja a 250-et. Csodálatos, nem fogyaszt, környezetbarát,
és megy mint állat. Olyan mint egy Porsche csak sokkal jobb. Mert egy 2.7 –es Boxter ami 245 ló, 125kg-al könnyebb, alig gyorsabb, miközben 2,5 literrel többet fogyaszt százon és CO2-je 222g. Úgy látszik a BMW-nél kicsit más mérési eljárásokat alkalmaznak, hogy a környezetvédelmi adatok „megfelelőek legyenek”. -
Dr. Ernő
tag
Ez vicc...
[link] -
Dr. Ernő
tag
Ez a kályha nagyon környezetbarát padlónál ahogy látni.
-
Dr. Ernő
tag
válasz
rebel56 #5619 üzenetére
Nyilván egy régi autóba ami már futott többszázezer kilométert már nem számít annyira az olaj minősége pláne ha kopott a motor (lehúzógyűrük, hüvelyfal). Egy Wartburgba elég a vénusz napraforgó mert ott nem számít. Ezek a motoröblítők olyan adalékokat tartalmazhatnak, amik nem feltétlenül túl hasznosak a motor alkatrészeinek, de van olyan autó, aminek már tök mindegy, annál lehet használni, lehet hogy hígított tesco gazdaságost nyomott bele az előző tulaj mert csak az autót tudta kifizetni.
De kulcsszó a minőségi motorolaj és gyakori olajcsere. A sportosan nagy teljesítményű és gyakran nagy fordulaton használt motoroknál kötelező a legjobb olaj és szigorú 5-10 ezres olajcsere. -
Dr. Ernő
tag
Őszinte leszek engem is zavar (tisztában vagyok vele hogy nem érdekel
)
Viszont mivel már ketten vagyunk, kiírhatjuk a népszavazást a témában, azaz„Zavarja e Önt az lsc-féle hali-zás a prohardver-en?” és lehetséges válaszok, hogy minden demokratikus legyen
a) igen zavar;
b) nagyon zavar;
-
Dr. Ernő
tag
válasz
Integra #5681 üzenetére
Nyilván az eladási darabszám volt ebben az esetben a domináló, ehhez kell a különleges forma kívül-belül, de e mellett legyen viszonylag nagy belső tér nagy csomagtér. Teljesen más, mint korábban. Ezt mind összerakni egy többlengőkaros első és hátsó futóművel nem lehet, nyilván költségekre is figyelni kell. De ahogy korábban írtad ez valójában nem sok embert zavar. Akit zavar az megveszi a 4 ajtósat a jobb futóművel. A 147-nek már most is kettős keresztlengőkaros az első és többlengőkaros a hátsó futóműve a legjobb minta szerint.
-
Dr. Ernő
tag
válasz
Calogero #6181 üzenetére
Minden LED-nek megvan a munkapontja ahol dolgozik. Tudni kellene a használt LEDek
nyitófeszültségét és üzemi áramát. Ezek nélkül buhera az egész.
lásd:"A Géza mégis azt javasolta, a helyzetjelzők elé kössünk sorba egy 200 ohmos,
2 W-os ellenállást (vagy egy 33 ohm 5 W-osat), ami megoldás lehet a hosszú"A LEDek azért égnek ki mert jóval több feszkó esik rájuk mint ami kellene nekik, amúgy 100 évig világít ha a munkapont megfelelő. A nagyfeszültségű impulzusokat egyszerűbb feszültségstabilizátorral ki lehet védeni.
Ha adott egy LED aminek tudott a nyitófeszültsége és az üzemi árama akkor az optimális előtétellenállása pontosan meghatározható és nem az van hogy Géza szerint 100 ohmos jó... -
Dr. Ernő
tag
Erre a problémára való a stabilizátor, mindegy hogy milyen autóról van szó mert most az elektronikai rendszerről beszélünk. Ahhoz hasonló mint ami a számítógéped tápegységében is található mivel a hálózati feszültség is ingadozik előfordulhatnak feszcsúcsok viszont a géped alkatrészeinek fix egyenfeszkó kell, nem viselnék el a hirtelen terhelést, ezért a tápegység stabilizátora biztosítja, hogy változó bemenő feszültség mellett közel állandó legyen a kimenő (egyenirányított) feszkó.
Azaz a stabilizátor biztosítja hogy egy esetleges feszimpulzus esetén az adott fogyasztóra (pl LED) még véletlenül se kerülhessen károsan nagy feszültség.
-
Dr. Ernő
tag
A teljesítmény mellett az erőátvitel is ugyan olyan fontos, bár sokan elfelejtik (és sokan nem tudnak gyártani normálisat) és csak azt látják hogy hú x lóerő. Egy jó motort egy nem megfelelő sebességváltóval simán „agyon lehet csapni”. Ráadásul ott van még a járáskultúra is, nyomaték-karakterisztika stb
-
Dr. Ernő
tag
válasz
hobizoli #6634 üzenetére
Na éppen erről van szó, biztos hogy nem olcsóbb előállítani, de mivel tudjuk hogy az ilyen motor pörgős és csak magas fordulaton jön elő a teljesítmény ezért muszáj jó minőségű anyagokból összerakni a cuccot mert vélhetően rommá lesz taposva és a jó minőségű anyagokból tartós dolgot lehet csinálni. Ezenkívül, mivel sokat kell váltani egy jó erőátvitel is szükséges, azt sem lehet elspórolni. A Vtec 16 év múlva is működik a turbó nem.
A turboval egy csomó pénzt spórolnak a gyártók aztán a turbos motor a nem megfelelően alkalmazott anyagok miatt beadja a kulcsot, ha teljesítményt intenzíven ki szeretnénk használni. -
Dr. Ernő
tag
Következő felszereltségek voltak 1.0-nál
"S" >> "GP" >> "GA" >> "GL"
A tietek lehetett a "GA", majdnem csúcsmodell(ebben sem volt hátsó ablakfűtés-törlő és kalaptartó, de volt benne antenna
A hivatalos Suzuki prospektus is 1.0 GA-val kezdődött.
Vagyok annyira perverz, hogy megnéztem 1995-ben 1.0S ára 937.000 Ft volt, 1.0 GA 999.000Ft-ért vesztegették.
ui: a hasznaltauto.hu mióta számít hiteles forrásnak?
Aktív témák
- Call of Duty: Warzone
- Fűnyíró topik
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Olasz autó topik (Fiat, Lancia, Alfa)
- Mit tehetsz jogilag, ha átvertek, megkárosítottak a Hardveraprón?
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Autós topik
- Vezetékes FEJhallgatók
- Kupon kunyeráló
- További aktív témák...
- Eladó bontatlan AMD Ryzen 7 7800X3D processzor
- Új bontatlan Sandisk Ultra 3d SSD 4TB és Samsung 2.5 870 Evo 500GB SATA3 (MZ-77E500B)
- AkciÓ ÚJ Bontatlan MacBook Pro 16 M3 Pro 12CPU/18GPU 18GB/512GB SSD Magyar bill Azonnal átvehető.
- ÉRKEZETT Bontatlan Új M2 M4 IPAD PRO 2022 11 128GB - 256GB Wi-Fi Azonnal Deák Térnél Átvehető.
- DeLL Precision 7740 workstation, üzletből, I7-9850H/32RAM/512GBSSD/NVIDIA QuadroRTX3000/17,3"FULLHD