- Xiaomi 11 Lite 5G NE (lisa)
- Megjelentek az első HMD okostelefonok, ezek a magyar áraik
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Itt az első kép a 2024-es Nokia 3210-ről
- Készülőben a Xiaomi 2021-es csúcsmodelljeinek HyperOS frissítése
- Redmi Note 13 Pro+ - a fejlődés íve
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Yettel topik
- Oppo Find X5 Pro - megtalálták
- iPhone topik
Hirdetés
-
Konzolokra is megjelenik a Fera: The Sundered Tribe
gp A kooperatív szörnyvadászós játékhoz a minap egy friss trailert kaptunk.
-
Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
ph A cég megoldása centralizált vezérelhetőséggel, masszív radiátorral és robusztus ventilátorokkal igyekszik vásárlásra csábítani.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
Új hozzászólás Aktív témák
-
#31733248
törölt tag
(#582) MrChris
Pontosan így van, a fotózás technikai része az itt elterjedt tévhittel ellentétben egyáltalán nem tartozik a drágább hobbik közé.
(#588) PuMbA
Sőt, egészen használnak professzinonális célra is olcsó obikat, például az 50/1.8-at. Nemrég fotóztak műteremben (3 órán keresztül tartott, nagyon untam a végén), ott egy 5D Mark II volt a gép, rajta egy lerekeszelt 85/f1.8-cal. Úgy, hogy a világítás 5 millió, a számítógépes háttér közel a fele.
(#593) Stauffenberg
"Az itteni adatok mutatják mennyi az USA-ban a fotósok éves jövedelme. Nem gondolom, hogy egy "mid-level" fotós évi 30 ezer dollárjából majd beleinvesztál 20 ezret egy GFX 100 + pár objektív kezdőcsomagba."
Az a baj, hogy a hasonló szintű fotózás a világon sehol nem tartozik az igazán jövedelmező bizniszek közé. Meg lehet belőle élni, de nem egyhamar épít belőle az ember családi házat.
-
#31733248
törölt tag
válasz Stauffenberg #631 üzenetére
A munkám miatt sok médiamunkás vesz körül, még az országos médiumoknál foglalkoztatottakra (riporterek, operatőrök, újságírók) sem lehet azt mondani, hogy túl lennének fizetve. A szabadúszóknál is erősen behatárolt, hogy például rendezvényfotósként mennyit kereshetsz, lenyomja az árakat a munkát alacsony áron is bevállaló, esetleg mellékállású fotósként maszekoló konkurencia. Naná, hogy nem fog A9 mellé komplett GM-sort venni a profik többsége sem. Pénz meg csak akkor van, ha nyomod, a távollétedben, a pihenésed alatt nem termelődik. Ilyen szempontból a profi fotós lét nem tartozik az anyagilag ígéretes jövőt tartogató vállalkozások közé.
-
#31733248
törölt tag
válasz Stauffenberg #661 üzenetére
Nemrég volt egy Sony MILC felmérés, 107 válaszolóból több, mint a felének volt full-frame gépe. A Sony melletti legerősebb érv a képminőség volt (73,8%) és csak utána jött a méret (63,6%) és a súly (46,7%). A társaság fele CaNikonról érkezett. A válaszolók durván felének (46,7%) négynél több objektívje van és alig van olyan, aki csak egy obit birtokol, 61,7% adapterezik is. - ezt még korábban, egy másik topicban összegeztem.
-
#31733248
törölt tag
válasz Stauffenberg #835 üzenetére
Egy jól hangolt funkció menüvel, profi felhasználásra is nagyszerű lehet egy A6000 + Sigma 56 páros. Egyébként is mindhárom f1.4-es Sigma nagyon jól sikerült, APS-C-n jó gyútávot is adnak, ráadásul jó áron.
-
#31733248
törölt tag
válasz csacsi77 #910 üzenetére
(#910) csacsi77
Ha kell a zoom, a kitobiknál jobb fényerő és a kis méret egyszerre, akkor a Fuji, de az sajnos 18-ról indul. Ha elég a 18, de nagyobb átfogás kell, akkor a Sony a 18-135 miatt. Pici (a Fuji 18-135 tömege másfélszer akkora) és jó a képminősége is. Én a Sigma 17-70-et használom, ami egyszerre jó és olcsó, de adapterrel együtt sajnos már veri a fél kilót. Képalkotás szempontjából a Sony 24-105 lenne a legjobb, csak ott meg a tömeg ugye...
(#926) vond
"Látod, berántott a világ, mint óvodást a körhinta. "
Sejtettem, hogy így lesz, amint valami komolyabb cucc kerül a kezedbe.
-
#31733248
törölt tag
válasz Mercutio_ #1067 üzenetére
(#1067) Mercutio_
Nem ismerem, csak tippelni tudom a közízlést, de a GM5 szerintem pont az a gép volt, amellyel a Pana minden másnál jobban megfogta az MFT lényegét. Kíváncsi lennék arra, hogy a mai kor követelményei szerint aktualizálva mennyire menne? Mondjuk 2.4 MP EVF, PDAF, 4K/30p (a kis méret miatt akár 5 perces időkorláttal), e-shutter, tisztességes marketing mellett... A 12-32-vel ütős kis kombó lenne!
(#1069) Stauffenberg
"Azért nincs ezeknek a vázaknak folytatása, mert összehasonlíthatatlanul kisebb rájuk a kereslet, mint a markosabb vázakra."
Igen, ezt is simán el tudom képzelni.
"A Sony legalább beletalált abba a sweet spot-ba, amit az A6xxx sorozat képvisel: Kicsi, de markos"
Nekem is ez tetszett meg. Arra leszek kíváncsi, hogy ha a piac elmegy az A6000-es sorozatnál is markosabb vázak felé, akkor mi lesz az MFT sorsa? Még az APS-C is szorulhat idővel, mert ha már EKKORA, akkor miért ne full-frame? Valaki egyszer csak tabut tör és szinte felár nélkül adja a full-frame szenzort...
-
#31733248
törölt tag
válasz robi1979 #1160 üzenetére
Szerintem add el a Sonydat és vegyél mást, hiszen már most tele vagy panasszal. Még ki sem csomagoltad az A6300-at, amikor már javában hirdetted.
Vannak remek darabok a Sony régebbi obijai között is (pl. a Zeiss portréobik brutál jók), de mivel a Sony tükrös kínálatának értékesítési volumene messze elmaradt a Canonétól, ezekről csak a rendszerben tájékozottabbak tudnak. Illetve még most is drágák, nem vehetőek meg olcsón és használtan. A jövő legendái pedig ott vannak az orrunk előtt, a mostani FE objektívek között.
Az f4-nél fényerősebb zoom hiánya tényleg fájó pont, de van megoldás is rá (igaz, csak MC-11-gyel): a Sigma 18-35-höz fogható zoom egyetlen MILC-rendszerben nincs, a Sigma 17-70, vagy a 17-50 pedig szintén olcsón elérhető. Ha ez így nem felel meg, akkor váltani kell Fujira, ilyen egyszerű. De ott az általad hiányolt fényerős UWA zoom, a 8-16mm f2.8 600 ezer forintba kerül és gyanítom, az sem fog tetszeni. Samyang 12mm f2 manuális fix viszont mindkettőre van egy százasért.
Az pedig, hogy mi van DSLR-en és mennyiért, az teljesen más téma, a fényerős zoomok áraival a MILC-rendszerek nem tudnak versenyezni, minden sokkal drágább. A Sony tud ebből a kínálatból nagyon jól meríteni az MC-11-gyel például.
-
#31733248
törölt tag
válasz Mr.Csizmás #1164 üzenetére
Az a bosszantó, hogy ott van a kitűnő 16-50mm f2.8, de a Sony nem adja ki E-bajonettre. Pedig sokan nagyon tudnának neki örülni, főleg ha 161.500 Ft-ért megvehető lenne, ahogy éppen akciózzák. Az obik két kivétellel tisztességesek, de e téren az igazi vonzerőt a Sigma adja. Olcsó és nagyon jó, a gyútávjai pedig telitalálatok.
-
#31733248
törölt tag
válasz Mr.Csizmás #1184 üzenetére
Most nézem, nem megy rosszul az üzlet.
-
#31733248
törölt tag
válasz Mr.Csizmás #1231 üzenetére
Ennél a hírnél konkrétan egy korábbira gondoltam, azóta az amerikai piacon már a Canont is megelőzte ezek szerint. Sajnos egészében véve nem csak az általad linkelt digitális kamerapiac megy össze, hanem a cseréhető objektíves is.
-
#31733248
törölt tag
Ha választhatnák, hogy legyen két centivel magasabb a váz, hogy a kisujjam is ráférjen, hidd el, szívesen lemondanék róla. Ugyanez igaz arra, mennyire fontos, hogy az ujjam beférjen a markolat és az objektív közé. Köszi, de nem kell ezért méretet növelni.
Amúgy tényleg érdemes alaposabban megnézni ezeket a gépeket, nem csak felületesen. Az A6300 hátsó tárcsája tulajdonképpen nem is egy tárcsa, hanem egyszerre négy. Ugyanis négy irányú, tekerhető gombként működik. Például az általad hiányolt expokorrekció is pofonegyszerű: megnyomod a tárcsa alját és azzal a mozdulattal tekered jobbra-balra. Ennyi.
-
#31733248
törölt tag
válasz Mr.Csizmás #1318 üzenetére
Meg még sokan ezen kívül, nagyon praktikus. Nekem például éppen az ilyenek miatt nem hiányzik külön tárcsa az expokorrekciónak.
-
#31733248
törölt tag
"Ez aranyos, de miért kéne méretet növelni ezért? El kell tolni balra a bajonettet másfél centivel és kész.'
Az A6300-nál a bajonett szélétől a gép széléig kb. 7 mm van összesen, szóval nemhogy az általad hiányolt másfél centit, de még egy kicsit sem tudják odébb tolni. Gondolom nem akarunk megint olyasmit látni, hogy az obi szélesebb, mint a váz, mint mondjuk a NEX-5N-nél. De ha megnézed, az A7 III sem valami nagy, főleg, ha vastagabb obi kerül fel rá.
-
#31733248
törölt tag
válasz Mr.Csizmás #1330 üzenetére
Kérdezi ezt az, akinek tényszerűen cáfolható tévhiteinek adott hangot a Sony kezelhetőségével kapcsolatban?
(#1332) tvamos
Attól, hogy a Nikonnál rossz, nem kell másnál is ezt feltételezni. Nekem például a váz tetejére pakolt tárcsaerdő nem jön be, a kicsi, rangefinder stílusú váz és a szanaszét tuningolható kezelőszervek viszont igen. Ízlések és pofonok...
-
#31733248
törölt tag
"A lényeg az adapterezés nem érv egy rendszer mellett.
Megértem ezt a megközelítést is, de én úgy vagyok vele, hogy az az igazi érv, amit a vevők annak tartanak. Számomra az adapterezés olyan obikat is jó minőségben és áron tett elérhetővé, amelyek APS-C-n, vagy MFT-n gyakorlatilag nincsenek.
-
#31733248
törölt tag
válasz Stauffenberg #1597 üzenetére
Őszintén szólva senkit nem látok itt, aki azt mondta volna, hogy a fotók nem elsősorban a fotóson, hanem az általa használt technikán múlnak... Ettől függetlenül egyezik a véleményünk.
-
#31733248
törölt tag
válasz t72killer #1634 üzenetére
"a táblázat sony-s oszlopából egy seregnyi natív obi hiányzik"
El kell olvasni figyelmesen a cikket, nem csak a táblázatot nézni:
"But where did Sony stand three years in? Because that's what we should compare with now that Nikon has announced their lens road map through 2021."
-
#31733248
törölt tag
Inkább az a kérdés, miért akarnál FF obikat feltenni, ha van helyettük kisebb és nagyon jó képminőségű APS-C alternatíva? " Sony APS-C-re van nagyon jó képminőségű f1.4-es sor, miért akarnál helyettük drágább és nagyobb FF obikat? Ha meg picit hosszabban gondolkodom, a FE 85mm f1.8 pengeéles APS-C-n is, pedig FF obiról van szó. A 16-55 f2.8-at gyútávban ki sem tudod FF obival váltani, talán a fényerősebb teléknél merülhet fel a FF obik felpattintásának lehetősége, egyébként eléggé értelmetlen.
-
#31733248
törölt tag
válasz MrChris #2222 üzenetére
"Nekem gyanús, hogy nem jönne ki a 80, sacc bő fele."
Indulj ki abból, hogy a 12-32-nél élesebb 14-42mm / F3.5-5.6 II ASPH. / MEGA O.I.S. a számára legkedvezőbb gyútáv és rekesz mellett is csak 9 megapixelt rajzol ki a 20-ból a DXO (szabványos) mérései szerint. Ennek alapján a 12-32--nél a 80-ból kb. 20-30-at tudhat az obi legélesebb állásában.
Sok jelentősége mondjuk nincs a számháborúnak. A fent említett 14-42 már elég ahhoz bármilyen gyútávnál, hogy az ember joggal nevezezze élesnek.
-
#31733248
törölt tag
Ezekben a kérdésekben nem a gazdasági témákban teljesen képzetlen átlagpolgár logikájával érdemes gondolkodni. 2008 után is az ilyen logikával működtetett mikrovállalkozások haltak ki először a piacról, amikor a kereslet csökkenésére az árak csökkenésével reagáltak, aztán szépen csődbe is mentek.
-
#31733248
törölt tag
-
#31733248
törölt tag
"Akkor az ingatlanárak sem a keresletcsökkenés miatt mennek lefelé?"
Teljesen más a két szitu, de nem biztos, hogy mindenki élvezni fogja, ha mélyebben belemegyünk. Ajánlott irodalomként érdemes megnézni az egyensúlyi ár és az árragadósság fogalmát, érthető lesz könnyen.
Az ingatlanoknál a bérleti díjak esését elsősorban annak köszönhetjük, hogy a korábban Airbnb-zésre használt lakások ezreiből hirtelen eltűntek a turisták és az egyébként kiváló lokációjú ingatlanok ezrei egy külső sokk hatására szinte egyik napról a másikra rázúdultak a piacra. Ezzel párhuzamosan a bérlők ezreinek szűnt meg a jövedelme és hagyták el az általuk bérelt lakásaikat. A bérlakáspiacon kialakult piaci egyensúly felborult, a kínálat jelentősen nőtt, a kereslet pedig jelentősen csökkent. Az árak ragadóssága miatt törvényszerű volt az áresés. Ahogyan a népi bölcsesség mondja: sok az eszkimó, kevés a fóka.
Az olajpiac megint más, ott a (geo)politikai és az egymással kötött alkuk döntenek mindenben.
[ Szerkesztve ]
-
#31733248
törölt tag
válasz Stauffenberg #4102 üzenetére
Ehhez az összehasonlító tesztnek a valóságtartalmával kapcsolatban azt érdemes megnézni, hogy még az előző fókuszrendszerű A6300 milyen sebességet hoz 4K-ban, egy fényerős üveggel. Valószínűleg az lehetett a hiba (akár kattintásvadászat, akár nagykövetség okán), hogy a Sony fókuszváltása nem volt gyorsra állítva (több fokozatban állítható).
-
#31733248
törölt tag
válasz Stauffenberg #4105 üzenetére
"mindkét gépet alapbeállításokkal használta"
Ettől fogva teljesen értelmetlenné válik a fókuszsebességek összehasonlítása.
-
#31733248
törölt tag
Alapvetően az tett be az MFT-nek, hogy színre lépett a nagyobb szenzorokkal rendelkező, vonzóbb konkurencia. Ezért is próbáltam megértetni az MFT topicban azt, hogy hiába van egy belső mércéje a platform iránt erősen elkötelezett topictagoknak, ha a piac egyre nyilvánvalóbban máshogy értékel. Folyamatosan születtek magyarázatok arról, hogy miért nem érdemes egyenértéket számolni, mennyire nem számít a zajosodás, vagy éppen miért is nem probléma konkurenciához képest sok éves elmaradásban levő fókuszrendszer.
A PRO-obiknál szerintem senki nem a fényerős alapobjektíveket kifogásolta, hanem az utána következő drága obik egész sorát. Lehet, hogy nem arra kellett volna fordítani a fejlesztési erőforrásokat, hogy éppen azokon a területeken próbáljanak bizonyítani, ahol a nagyobb szenzoros rendszerek minden erőlködés ellenére is nyilvánvalóan előnyben lesznek. Ez olyan, mintha egy kis cég tömegtermelésben próbálná a multikat legyőzni. Meg lehet próbálni, de nem sok rá az esély. Más, a probléma megoldására irányuló törekvés MFT-ügyben egyik gyártó részéről sem volt.
-
#31733248
törölt tag
válasz Hi!King #5524 üzenetére
"Na de úgy, hogy az APS-C-hez képest nem csak kisebb a szenzor, de még sok összevetést nézve drágább is (az EOS-M-hez képest határozottan drágább), miközben a PRO obikkal olyan kategóriában akarnak versenyezni, ahol nem sok esélyük van (FF MILC), és erre fordítják az erőforrásokat."
Pontosan. Talán még emlékszel, milyen visítós tiltakozás volt, amikor konkrét árakat hasonlítottam össze és kijött ugyanez az eredmény. Folyamatosan meg lett magyarázva, hogy ezt nem így kellene nézni, meg az nem is számít annyira és hogy a drága PRO obik mennyire versenyképesek, aztán persze szembejött a kijózanító valóság: a piac bizony hasonlóan értékel.
Én például a saját rendszeremnél (Sony APS-C) látom, hogy milyen óriási a FF házon belüli elszívó hatása. Bár a Sonynál tényleg mostohagyerek volt az APS-C, mára brutál jó lett a kínálat ár-érték arányban is. A Sony is hozott hiánypótló darabokat és mások is olyan obik egész sorát gyártották, amikkel tényleg profi teljesítmény érhető el. De ezzel együtt is óriási a házon belüli konkurencia vonzereje.
Az egész piac szempontjából megoldatlan probléma viszont, hogy a fiatalabb (tehát elviekben a legnagyobb vevőértékű) vásárlóréteg nem foglalkozik már a fényképezőgépekkel, beéri a mobilfotókkal, sokszor akkor is, amikor a jobb minőség konkrétan pénzt hozhatna. Nekünk például ingatlanjaink vannak, amiket én szoktam fotózni, ezeket eszem ágában nem lenne mobillal meglőni, már az ingatlan.com, vagy az Airbnb egyébként gyenge minőségű fotóinál is ordít a különbség. Már egy-egy lakásnál is bejön a teljes felszerelésem ára: több érdeklődő, magasabb ár. A többség meg olyan mobilfotókat tesz fel, hogy besírsz. Miközben a lakásuk mögött szó szerint egy egész élet munkája van.
[ Szerkesztve ]
-
#31733248
törölt tag
Mindkettő ritka, a mobilosok jellemzően csak kattogtatnak (borzalmas minőségben), a fényképezőgépeseknél pedig csak egy UWA obi szokott lenni, tilt-shift obikkal szinte csak a profik dolgoznak. Az Airbnb véleményét érdemes elfogadni, óriási mintával dolgoznak és kifejezetten profi fotósokat ajánlanak, utalva arra, hogy akinek ilyen fotói vannak, annak 40 százalékkal(!) magasabbak a bevételei. És amúgy tényleg (sokezer vendégéjszakás tapasztalattal mondom).
Beltérben tényleg nagyra kell nyitni a látószöget, ha nincs ilyen obija az embernek, akkor egy hasonló telefon is nagyon hasznos lehet.
[ Szerkesztve ]
-
#31733248
törölt tag
Két különböző dologról beszélünk. Eredetileg azt írtad, hogy "a computational photography-val megtámasztott telefonos kép eladhatóbb ennek a fiatal rétegnek", erre írtam, hogy a sok milliós mintával dolgozó Airbnb a profi fotósokat ajánlja a meggyőzőbb eredmény miatt.
Azt nem is kétlem, hogy egy telefonnak alkalomadtán gyorsabb a mintavételezése, a feldolgozási kapacitása, vagy jobbak az algoritmusai. Nálunk (Sonyn) ez a panorámaképek lövésekor ütközik ki igazán. Míg a telefonnal kézből pásztázol és gyönyörűen illeszt, a fényképezőgépnél viszont rendszeresen újra kell indítani a sorozatot, mert valami nem jött össze. Legalábbis az A6300-on, lehet, hogy az újabb gépek már jobbak e téren.
HDR módban nálunk nem készül raw, csak jpg. Egészen jól dolgozik, de maximum csak 6 EV különbséget lehet beállítani, ami napsütéses ablakkal szemben már nem nyújt tökéletes eredményt, pedig szélesebb dinamikatartományt fog át a telefon auto HDR-jénél. E téren sokkal jobb a bracketing sorozat, ott maximum 3 EV-s lépésekben 5 fotó készülhet, viszont a HDR-rel ellentétben ezeket a váz nem fűzi össze, utólag kell. Ilyenkor már van raw is. Ha kisebb a dinamikatartomány, akkor hasznos lehet a DRO-t a legmagasabbra állítani, ez elég jelentősen felhúzza az árnyékokat egy lövésnél is, így legalább nem kell semmit illeszteni.
-
#31733248
törölt tag
Vannak, de nyilván kevesebben, mint tőlünk nyugatabbra. Nem kis részben nekik adnak el több ezer Fiat 500-ast és Vespát. Ez utóbbi például robogónak az ismertebb márkák közül a legszarabb, de legalább stílusos és színazonos MOMO Design sisakokat is lehet venni hozzá. Amik egyébként szintén szarok, de ez a felhasználókat nem érdekli, mert fő a stílus. A telefon szinte kötelező jelleggel iPhone, mivel szent meggyőződésük, hogy az androidos telefonok lefagyós szarok egytől egyig.
A munkatársaim közül többen tartoznak ehhez a réteghez, látom, mi megy. Rendesek, jól dolgoznak, de ezekben a dolgokban teljesen másképp gondolkodna, mint az átlag.
[ Szerkesztve ]
-
#31733248
törölt tag
Nem valami újkeletű dolog, hogy a stílus sokaknál előrébb jár a funkcionalitásnál (lásd Vespa a sisakokkal és a hozzájuk tartozó metroszexuális feelinggel). Az öltözködés például a legtöbb embernél (nálam is) ilyen. Ha nem megyek sokat, gyakran a szabadidőmben is szívesebben hordok igényesebb bőrcipőt, holott egy sneaker még kényelmesebb lenne. Más meg elviseli a Vespa kényelmetlenségét a retróstílusért cserébe.
[ Szerkesztve ]
-
#31733248
törölt tag
Van itt három, különböző helyzetekben (árnyékban, napsütésben, ellenfényben, felhős időben) készült sima kirándulós mobilfotóm az asszonyról:
Az átlagembernek a hasonló fotók jobban fognak tetszeni, mint ami a fényképezőgépekből kiesik. Az iPhone az első két képnél valószínűleg nem lenne ennyire jó, mert esélyes, hogy tónustalanul beégne az ég. Fényképezőgéppel akkor készítek ennél lényegesen jobb fotókat, ha fixeket használok, de azokat nem tesszük fel sehova, mert lenyúlják.
-
#31733248
törölt tag
válasz vihartigris #6708 üzenetére
Van olyan is, csak szándékosan nem azt tettem be, mert hasznosult már akaratán kívül reklámban is több fotója.
-
#31733248
törölt tag
válasz Stauffenberg #6761 üzenetére
Vadászboltban érdemes levadászni egy neoprén kesztyűt, abból is olyan típust, amely mutatóujjának utolsó ujjperce lehajtható.