Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • .mf

    veterán

    válasz konyi79 #241 üzenetére

    Ezzel nem csak te vagy így. Értem én, hogy miért csinálják (a fotózás egyik meghatározó divathulláma, trendje az utóbbi években a háttérmosás ajnározása, ami utóbb csak felerősödött, mint rendes fényképezőgépet az ezt csak mímelő mobiloktól megkülönböztető tényező - és ők sem akarnak kimaradni, kell valami flagship, amivel demonstrálhatják, hogy ők is tudnak háttérmosós képeket), de nem értem, hogy miért állnak be a sorba és szállnak harcba pont az egyik gyengéjük terén, ahelyett, hogy egy másik erősségüket domborítanák ki. A m4/3 lényege számomra az, hogy kis méret és tömeg érdekében egy elfogadható kompromisszum képminőségben, néhány dolog árán, mint a háttérmosás, felbontás, magas ISO-s zaj. Most, hogy mindenki egyre nagyobb és nehezebb FF MILC vázakkal jön ki (Pana majd' kilós), és kályhacső méretű fixekkel (Canon 50 f1.2, Nikon Noct, Pana 50 f1.4), amik ráadásul iszonyat drágák is, a helyükben arra gyúrnék rá, hogy mobilokkal szemben már ennek is megvannak a rendes fényképezőgép előnyei (cserélhető obi rugalmassága, UWA és tele, valódi zoom, manuális módok, vaku: dönthető, off-camera; raw és magas ISO, ami klasszisokkal jobb a mobilosnál), miközben a (Fujin kívül) mindenki más által tolt FF MILC-eknél mennyivel kisebb, könnyebb, olcsóbb. Elkezdték az AI-t is, még csak az AF-ra, de a telefonokból lehetne még sokat tanulni, pl. a "HDR mód", gépen belül összefűzött expo-bracketing, vagy expo-stackinges éjszakai képek, a kamu-háttérmosást én mondjuk nem kívánom, de biztos lenne rá érdeklődés, jobb minőségű is lenne, mint a mobilos, és ezzel gyorsan befoghatnák a FF-et is, ahol már hova tovább mosni a hátteret.

    PuMbA: "Szakmai témában általánosságban jó dolgok folynak ott"

    Kivéve, amikor elszólja magát, és kiderül, hogy nagyon alapvető dolgok nincsenek a helyükön. És most nem a közelmúlt hírhedt ISO-s videójára gondolok, mert az inkább kattintásvadász csúsztatás volt, nekem pár éve egy másik videó csapta ki a biztosítékot, már nem emlékszem pontosan, de fényerő vagy rekesz számítással kapcsolatos elég alap dologra mondott konzisztensen hibás dolgokat. De ilyen 2+2=5 szinten. Azóta is többször csinálta azt, hogy tett valami elég sarkos kattintásvadász megállapítást, a videóban persze kiderült, hogy azért nem teljesen úgy van az, pedig még ott is csúsztatott meg elhallgatott kicsit, de ezeket már tudatosan - én az ilyet nem komálom.

    "nem csak ajnároznak mindent az egekbe, hogy ez aztán egy hibátlan gép és hasonlók."

    Ezt megteszik mások is, akiknél a technikai tudás is rendben van, még ha nincs is akkora követő-táboruk. Vote with your wallet mintájára, mivel a kattintások, feliratkozások is pénzt érnek, vote with your click, nem támogatok kóklereket.

    Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/

  • Speeedfire

    nagyúr

    válasz konyi79 #241 üzenetére

    Engem a 40-150 pro érdekel jobban, de mivel 2 obit is el lehet hozni, akkor már kipróbálom, hogy milyen a 45 1.2. Az is lehet, hogy elrettent a FF rendszertől, mert olyan nagy. Bár csak 400g ez is. Igazából ez is csak tapasztalat szerzés.
    Bár egész alakosban szerintem nem lehet gond az 1.2. Főleg, hogy F2.4 FF alatt. De majd kiderül. Utána majd döntök, hogy merre tovább. De ez a sony vonal tetszik, főleg így hogy a sima 1.8-as obikat is ajánjátok, amik nem is olyan vészesen drágák.

    Fotóim https://fb.com/toth.szabolcs.art || IG: http://instagram.com/_tothszabolcs_ || Weblapom http://szabolcs-toth.com

  • jaanoo89

    aktív tag

    válasz konyi79 #241 üzenetére

    "Az 1,2-es sort viszont sose fogom megérteni, mi indokolja létezését a márkahűségen kívül."

    Teljesen egyetértek azzal, hogy ha valaki fix /1.2-es sorral rakja össze a szettjét, akkor már APS-C méretben van Fuji áron és kisebb szenzorral, ergo nem valami jó setup, max a márkahűknek.

    Viszont velem mostanában pont az van, hogy 1 adott látószögből szeretnék kicsit jobbat az ottani átlagtól ("átlag" alatt az olcsóbb 1.8-as fixeket értem) és ha ezek nem lennének akkor két gépet tartanék vagy rendszert kéne váltani? A rendszerváltással az a gond, hogy egyébként meg az adott látószögön kívül (ekv. 24mm) minden másra tökéletesek nekem a meglévő üvegeim és ez így még mindig olcsóbb és kisebb szettet ad, mintha egy APS-C-es szettel raknám össze ugyanezt.

    Szóval ha nem lenne a Leica 12/1.4 (lesz majd abból is PRO Zuiko az tuti :DDD ), akkor most vehetnék egy Fuji-t csak a 16/1.4-es üvegük miatt, vagy igazából tökmindegy mit, a lényeg ,hogy két gépem lenne, ami nekem nem túl szerencsés, mert sokat utazok. Így viszont megkapom a jobb képminőséget rendszeren belül és igen, sajnos borsosabb áron mint máshol, de attól még nem lesz az a Leica 12/1.4 semmivel sem rosszabb üveg.

Új hozzászólás Aktív témák