Hirdetés
- Kiderült, mekkora aksi van az iPhone 16-okban
- Telekom mobilszolgáltatások
- Apple A16-ok készülnek a TSMC arizonai gyárában
- Mobil flották
- Milyen okostelefont vegyek?
- Google Pixel topik
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- VoLTE/VoWiFi
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
Hirdetés
-
Amazon Fire TV Stick 4K Max
lo A Müncheni Országos Bíróság helybenhagyta a Nokia keresetét. A panasz szerint jogsértést követett el az Amazon. mert...
-
Decadent - Az őrület határán
gp A jövőre érkező játékban egy veteránt irányíthatunk, aki a fiát szeretné megmenteni a rémségektől.
-
Minden információt felhasználnak rólunk a közösségi cégek
it Az amerikai hatóságok szerint a közösségi média felhasználói nem igazán rendelkeznek irányítással azon adatok fölött, amit az AI-rendszerekkel megetetnek a nagy cégek.
Új hozzászólás Aktív témák
-
picur220
veterán
válasz IreN!CuS #26006 üzenetére
Szerintem nem azzal van a baj, hogy mérnek. Mérjenek nyugodtan, az emberek meg tartsák be a szabályokat, ennyi. Nekem személy szerint azzal van tele a t...hócipőm, hogy kitesznek egy 40-es táblát a 3km hosszú egyenes közepére, ahol semmi nincs, vagy talán picit kátyús az út, de simán el lehet rajta menni 90-nel. Aztán fogják és mérnek. Vagy pl Szolnokról Cegléd felé a 4-esen vagy egy körforgalom a 110-es 4-sávos rész után, ott is pl kinn van egy 90-es, mögötte 200m-rel egy 60-as tábla (mögötte ~250m-re körforgalom), és a 60-as mögül 10 méterrel mérnek állandó jelleggel. A körforgalom előtt nem a tábla miatt fognak az emberek lassítani, szerintem. Itt csak szimplán pénzbeszedésről van szó.
Ezekkel a dolgokkal megint a kisembereket büntetik, mivel akinek van pénze (20millás Mercire, vagy sportautóra), az vesz egy traffiblokkolót, azt a rendőr meg így járt. Amikor sípol, lassít, amikor nem, megy, mint az állat. Mondjuk autópályán ha kihelyezett traffi méri meg hátulról, az ellen nem véd, vagy ha a rendőr sokáig nem tudja megmérni, utánaküldi a motorosokat, szóval van megoldás, de ez a probléma is ugyanúgy fennáll.
[ Szerkesztve ]
-
picur220
veterán
Nem az a baj, hogy csak 40-nel lehet menni, és később érek oda. Az a baj, hogy semmi okuk nincs rá, hogy kirakják a 40-es táblát, semmi értelme annak, hogy kinn van, nem lesz kevesebb baleset ezáltal, csupán annyi a cél, hogy mivel tudják, hogy mindenki 90-nel megy ott, beszedjenek egy csomó pénzt.
A blokkoló meg annak kell aki egyik helyről a másikra siet és fontos ember, vegye meg, használja ha neki jól esik, de ha baleset lesz belőle, kezét- lábát vágják le, de előtte 15 év kényszermunka a kőbányában... vs. Te mit mondanál egy gyorshajtóra, ha a családtagoddal történne ilyesmi? Megértenéd, hogy ő bármilyen jogcímen is, de sietett?
Na akkor most hogy is gondolod ezt?
Tőlem lehet egy gyorshajtás 300 ezer, egy ittas vezetés 3 milla.
Az ittas vezetésnél jelenleg úgy tudom, azonnal elveszik a jogsid. A pénz utána már sok mindent nem jelent. És akinek nincs 3 millája, soha nem is volt, és valószínűleg nem is lesz, az mit csinál a büntetéssel? Az én véleményem az, hogy nem pénzzel kéne büntetni, mert azzal a gazdagokat nem büntetjük, a szegényeket meg max éhezteted, újabb problémát szülsz vele. Komolyabb büntetést kéne kiszabni, pl autó elkobzása/forgalmon kívül helyezése egy időre, vagy jogsielvétel, ami most is van. Ezek érnek valamit, a pénzbírság nem sokat...
A kisember meg miért is akar száguldozni? Mert megteheti hogy belecsorgat a kocsiba 100-on + 2 liter benzint? Akkor már nem kisember. Mert fontos találkozóra siet? Akkor már nem kisember.
Van kocsija? Akkor már nem kisember...
Félretéve ezt, pl azért, mert összesen 2-3 napra tud elmenni nyaralni (kocsival, mert a kisembernek repülőjegyre nem telik), és hogy minél többet tölthessen az adott helyszínen.Egyébként szerintem a potyára kinn "felejtett" tábla által szült gyorshajtás nem okoz közvetlenül balesetet, az eszetlen száguldozás már okozhat, de egy ügyes sofőr meg tudhat oldani bizonyos szituációkat gyorsan hajtva is, a béna sofőr meg ugyanezt lassan sem. Ez pedig nem függ attól, hogy 2, 20 vagy 50 éve van jogosítványa, sőt, még attól sem feltétlenül, hogy mennyit vezetett. Ez attól függ, hogy mennyire jó sofőr.
[ Szerkesztve ]
-
picur220
veterán
A kint felejtett táblát nyilván akkor tudom meg, amikor végigmentem, de amikor már hetek, hónapok óta ott van, az úton meg semmi akadály...
Még mindig az a bajom ezekkel, hogy nem előzik meg a balesetet, hanem csak a pénzbeszedés a cél.Amúgy senki sem lassít le egy tábla miatt. Lehet, hogy utána megszívja, de nem fog lelassítani, ez a magyar mentalitás. Én is huppantam egyet a GL Outlethez vezető úton, amikor kinn volt a 30-as a tökéletesen sima úton, csak közben volt kb 30 centi mélyen "beszakadva" az út teljes szélességben. Nem vált el élesen, nem koccolta le se a felnit, sem a kocsi alját, de a fejünk súrolta a tetőt
[ Szerkesztve ]
-
picur220
veterán
válasz Khelben #26043 üzenetére
Már miért ne látnám, ha végigmegyek a korlátolt útszakaszon? Esetleg ha "állatos" tábla van kinn, akkor nem látom, mert nem állandó a veszély, de a legtöbbje úthibákra, útjavításra hivatkozva van kinn.
kételkedem: A büntetés pénz részét nem tudják elkerülni, viszont nem kapnak 3 pontot még mindig. Mondjuk a pont része kb megoldhatatlan pl céges autónál, mert ha nem adják ki az adatokat, akkor nincs kinek pontot adni.
[ Szerkesztve ]
-
picur220
veterán
Az a baj, hogy a magyar rendőrség az embereivel együtt nem ér semmit, pláne a közlekedésiek. Nem fog egy őrmester megállítani egy 30millás Mercedest, mert fél, hogy holnap kirugják. Ez folyik itt. A magyar rendőrségnek csak a csuklyás része ér valamit, mert azoknak van annyi hatalom (meg erő) a kezükben, hogy bárkit földhöz vághat egy szó nélkül, és nem fogják megkérdezni, hogy miért bántottad szegényt. Ilyeneket az a baj, hogy csak akkor látunk, amikor kábítószerkereskedőt, uzsorást, vagy bandavezért fognak el, és elrettentésképpen ezt mutatják a TV-ben, hogy féljenek a rendőröktől. Csak az a baj, hogy a múltkor sem mert bemenni a rendőr a Motor út környékére (Szolnok)(Google segít), pedig ott kellett volna elkapni a bűnözőt, aki lelopta a féltonnás trafót, és csöpögtette belőle az olajat. De ők bizony f0stak, mint állat, ahhoz viszont van bátorságuk, hogy az utcán átszaladó 12 éves gyereket megbüntessék, vagy a nappal lámpa nélkül közlekedő biciklist megfogják.
[ Szerkesztve ]
-
picur220
veterán
A rendőr amíg nem lőhet rá a bűnözőre, addig ne csodálkozzunk, hogy ilyen a helyzet. A prémiumosztás sem lenne rossz, de szerintem az állam ahelyett, hogy a BKV meg MÁV 200 igazgatójának fizet havi több milliót, oda is nyomhatna egy kis fizetésemelést, ahol szükség van rá, pl a jobb rendőröknek vagy pl az orvosoknak, akik alapból havi 80-at keresnek, pedig az ők munkájuk nélkül igencsak bajban lennénk.
Elég lenne az eddig befizetett adóból adni nekik a prémiumot vagy fizetésemelést, vagy a BKV igazgatók pénzéből, nem is kell befizetni semmit senkinek. Vagy egyelőre elég lenne hatalmat adni a rendőrök kezébe. Ki mert régen egy csendőrnek beszólni? Senki. Mondjuk azok össze voltak válogatva, 180cm alatt nem volt egy sem. Most meg nézd meg a 160 magas 50 kilós rendőrt. Kit akar megállítani? Pláne úgy, hogy még joga sincs hozzá.[ Szerkesztve ]
-
picur220
veterán
válasz kételkedem #26101 üzenetére
Ez szerintem nem működik, sehogy. Meg szerintem a rendőr nem állítja meg csak úgy közúti ellenőrzésnél a külföldi rendszámos autót, mert ha tényleg külföldi, a rendőr a sok nyelvtudásánál fogva nem fog tudni vele kommunikálni.
-
picur220
veterán
F1-es autót valaki? Olcsón eladó
Elvégre kinek van olyan verdája, amely 0-ról 100 km/órára 1,7 másodperc, 200-ra 3,8 másodperc, és még 300-ra is 8,6 másodperc alatt gyorsul fel?[ Szerkesztve ]
-
picur220
veterán
válasz AMD Power #26115 üzenetére
Nem tudom, hogy bizonyítja be, hogy nem álltam meg a vasútnál. Videóval talán, de egy fotón minden áll
Amúgy meg hogy bizonyítja be azt, hogy a sárágnál meg tudtam volna állni? Szerintem ez is kb a lehetetlen kategória, nincs telemetria a kocsiban, valamint ez ezer dologtól függ, út állapota, gumik, fékek állapota, pillanatra elbambulok stb.
-
picur220
veterán
Több egymás után készült fotó sem bizonyít semmit, időbélyeggel sem. Bármikor oda tudom szerkeszteni az időbélyeget is.
Ok, ha piroson mész át. De ahhoz is jó kép kell, mert ha már a kereszteződés mási végén van, és úgy van piros, mondhatod, hogy neked még sárga volt.
Itt, Szolnokon úgy fotóznak a piroslámpra-fotózó kamerák, hogy a pirosra váltás után 2s-el, így tuti, hogy piroson ment át. Az első nap, amikor bevezették, a sárgát is fotózta, és ~500 kép született[ Szerkesztve ]
-
picur220
veterán
-
picur220
veterán
válasz Khelben #26132 üzenetére
Attól, hogy valakinek Suzukira telik, még lehet jobb sofőr nálad, vagy bárkinél. Ez nem autófüggő, kinek mire telik.Most a ladások v a trabantosok jobbak? Az én álláspontom, vagy meglátásom kicsit más, de azt nem írhatom itt le, mert rövid úton bannolva lennék. Maradjunk annyiban, hogy a nős részével a dolognak egyetértek, eddig 1 nőt láttam, aki nem volt 0-s sofőr.
Bibby: A 400 ló szvsz nem túlzás, de a kedvedért legyen 350
[ Szerkesztve ]
-
picur220
veterán
Attól, hogy cégvezető vagy, még nem feltétlenül tudsz jól autót vezetni. Az elméleted itt elbukik. Attól, hogy van 8 diplomád, még nem leszel tehetségesebb, tapasztaltabb sofőr, nem fogod tudni könnyebben megoldani a szituációkat, (veszély)helyzeteket. Ehhez nem az a tudás kell.
Vagy egy másik példa: a legtöbb pénzszállító napi 300-500km-t vezet, magyarul 2 nap többet, mint te egész hónapban. A fizetésük meg elég kevés, szóval nem mind teheti meg a Suzukinál nagyobb/jobb kocsit. Viszont vezetni fényévekkel jobban tudnak
(egy suzukit), mint egy audis/mercis/bmws/ferraris cégvezető.Amit még látok az írásaidban, az a nagykocsi=nagyember elv. Általában akik BMW-t/Audit/Mercit vezetnek (pláne ha fiatalabbak), azt hiszik, hogy ők emiatt erősebbek, keményebbek mindenkitől (a kedvedért a suzukisoktól), és ha egy suzukis megelőzi őket, akkor nyom egy padlót, kézifékkel beáll a suzukis elé, és megmutatja, neki, hogy ki a faszagyerek. Ez különösen igaz, ha nővel van. Na most ha 50 kilósan kiszállsz "nagyemberként" az audidból, a suzukiból meg kiszáll egy >100 kilós "emberke", akkor elég gyorsan szeded vissza a lábad az audidba, és húzol el. Megszűnik a nagyemberség. (ne úgy értsd, hogy személyesen te szállsz ki, ezt most csak így írtam le általánosan)
-
picur220
veterán
Az az audis a másik véglet, aki nem tököl, csak szimplán megy amerre lát, azt majd lesz valami. (Pl ez egy kétsávos főúton előzésnél nem feltétlenül előny) Ez sem feltétlenül jobb. Azon az oldalon viszont az ilyenek vannak többen.
Én nem a suzukisokat tartom a legaljának, hanem a kétüteműsöket meg a ladásokat. Azok tudnak néha érdekes dolgokat csinálni, érdekesebbeket, mint a suzukisok. Pláne a 60+-os papa, aki szól a mamának hétvégén, hogy megyünk bevásárolni a zsigulival. Többek között ezért is van az, hogy hétvégén több a töketlen sofőr, mint hétköznap.
-
picur220
veterán
Szerintem még mindig nem attól függ, ki mennyire vezet jól, hogy mondjuk mennyire jó mérnök/matematikus/orvos. Egyszerűen a kettőhöz teljesen más képességek kellenek. Sőt, szerintem még azzal sem aránylik egyenesen a vezetési tudás, hogy hány km van mögötte. Aki 50 éve vezet, lehet bénább, mint aki 5 éve.
[ Szerkesztve ]
-
picur220
veterán
Szerintem ezt a véleményt már csak te tartod fenn. Semmi köze az élet más területén megszerzett szellemi képességeknek az autóban mutatott magatartáshoz.
#26177: Na ebben van vmi igazság
Khelben: Max papíron keres annyit. Magánrendelője biztos van, meg műtéteknél is be-becsúszik egy "kis" hálamoney.
[ Szerkesztve ]
-
picur220
veterán
válasz AMD Power #26184 üzenetére
Most azért emeltem ezt ki, mert most erről volt szó. De egyébként igaz.
amol: Azt nem hiszem el, hogy havi 150-ből él. Amúgy minden orvos hálapénzes. Ez tény. Vagy aki kevésbé, van, aki el sem akarja először fogadni, de aztán sikerül, van, aki jobban kívánja, mármár kéri. követeli, de minden orvos elfogad hálapénzt, vissza egyik sem utasítja.
[ Szerkesztve ]
-
picur220
veterán
Na őt kéne megfizetni nem a BKV vezetőit.
Mintha pár hsz-szel ezelőtt vmi ilyesmit feszegettem volna én is.Náluk hálapénznek hívják, máshol például borravalónak, a pincérre mégsem köpköd senki ezért.
Ez mondjuk igaz. Viszont ha bemész egy magánklinikára, akkor azért a pénzért, amit egy állami kórházban hálapénzként odaadnál, a seggedet kinyalják, kétszer.
-
picur220
veterán
Aki meg azt mondja, hogy a levezetett kilométerek száma (balesetmentes) nem számít, az gondolja végig még egyszer milyen marhaságot is beszél.
Ismerek olyan embert, akinek 45 éve van kb jogosítványa, és mégis nagyon bénán vezet. Éppen nem ment még neki senkinek, amikor mellette ültem, de attól még szar sofőr. Pedig elhihetitek, hogy nem 2m.t vezetett az évek alatt. Erre azt tudom mondani, hogy egy ideig nő a rutinnal a vezetési tudás, aztán olyan 50-55 év felett pedig már rozsdásodnak a reflexek, és nem biztos, hogy olyan jó marad, hiába vezetett 2millió km-t.
-
picur220
veterán
Lehet, hogy versenyző, és szereti az ideális ívet használni, ki tudja...
philoxenia: A kivétel valóban nem erősíti a szabályt, az a szabály, amire van kivétel, az nem szabály. Nem tudom, hogy a mondást ki találta ki, de szerintem is baromság. Azt még mindig fenntartom, hogy a vezetési készség nem függ a tanultságtól.
[ Szerkesztve ]
-
picur220
veterán
válasz lajafix #26221 üzenetére
Gyerekorvos? Szerintem az pont nem.
Szerintem az összes orvos, aki végez műtéteket, jól él a hálapénzéből, pláne, ha még magánrendelője is van, vagy magánklinikán is dolgozik. Aztán ott vannak a bőrgyógyászok, akik gyakorlatilag semmi érdemi munkát nem végeznek, "sötétben tapogatóznak", próbálgatják a gyógyszereket, aztán vagy bejön, vagy nem (ezt Magyarország egyik legnagyobb bőrgyógyász-kozmetológusa mondta). De ez már nagyon off. -
picur220
veterán
Nem erősíti. Ez baromság. Lásd matematika, ahol van kivétel, ott nincs szabály. (Egyébként belegondoltál már, hogy ki találta ki, hogy erősíti? )
Mentünk F1-re láttunk olyan autóst... Egy nagy KIA-val ment, villogott, előzött volna, mint állat, aztán ahol talált egy kis helyet elment, kb egy centi választotta el a szembejövő utánfutós Peugeot Boxertől. Nagyon durva volt, egy másodperccel azelőtt kajak azt hittem, látok egy frontális ütközést!
Egyébként mondtam már, 350LE felett külön jogsit (vagy vmi vezetéstechnikai oktatást) vezetnék be.
[ Szerkesztve ]
-
picur220
veterán
válasz _seth_ #26252 üzenetére
A 350-es is csak akkor tud menni, amikor már megszokta, kell hozzá párszáz km. Nem azért kell, mert az illető egy állat, hanem azért, mert másképp kell vezetni a 350+ lovat, mint az 50-et. Az meg, hogy az alap kocsik ütköznek, a béna és/vagy figyelmetlen vezetők hibája.
A hangos kipufogót meg rohadtul nem értem, mire jó. Tegnapelőtt este elment mellettem egy Ferrari, és egyből hallottam, hogy az nem egy swift. De láttam már hülyét diesel 206-os + sportkipufogó kombóval, kegyetlen csúnya hangja volt
-
picur220
veterán
válasz philoxenia #26259 üzenetére
Ez ilyen, csak mivel nem okoz problémát az az 50 Ferrari-tulaj meg a 100 Lambo-tulaj Magyarországon, így eszükbe sem jut ilyesmit bevezetni.
-
picur220
veterán
Én is ott álltam meg, mert nem volt kis órám, amit Pakson kérnek a nagyobb városi parkolókban.
Ezt csak én nem értem?
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen