- Mobil flották
- Apple iPhone 15 Pro Max - Attack on Titan
- Samsung Galaxy A52s 5G - jó S-tehetség
- Google Pixel 8 Pro - mestersége(s) az intelligencia
- Samsung Galaxy Z Fold3 5G - foldi evolúció
- Fotók, videók mobillal
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Szinte csak formaság: bemutatkozott a Pixel 6 és Pixel 6 Pro
- iPhone topik
- Motorola Edge 40 - jó bőr
Hirdetés
-
Nehezebb lesz a dolga a Temunak Európában
it Immáron a Temu is köteles megfelelni a EU szigorúbb online tartalmi törvényeinek.
-
Rövid előzetesen a Star Wars Outlaws PC-s kiadása
gp Az NVIDIA-nak köszönhetően nyúlfarknyi videót kaptunk a játékból.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
Új hozzászólás Aktív témák
-
philoxenia
MODERÁTOR
A bejáratott útvonalakon ez megy is, de ismeretlen helyen, vagy a lámparend változásakor nem olyan könnyű.... Ráadásul nem is arról volt szó, hogy szakmányban megy a piroson, hanem néha belecsúszik....
Ezen kívül a buszsofőrök is emberek, így nem egyformák. Ilyen is van közöttük....Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
philoxenia
MODERÁTOR
A sárgák ideje nem egységes, nem mindenütt jó ugyanaz az időelvárás. Nem mindig tudsz számítani rá, hogy meddig lesz sárga... Azonkívül folyamatosan nem tudod a lámpát figyelni. A többi közlekedőre is kell figyelned..... Ha Te még soha nem csúsztál bele pirosba véletlenül, akkor vagy nagyon keveset vezetsz, vagy szupermen vagy.....
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
degu
senior tag
Szerintem ez nem szakmai kerdes,hogy tudok -e idoben fekezni,vagy minden tablat eszreveszek-e,vagy sem.
Amit probalok megmagyarazni napok,hetek?! ota,hogy az ember nem gep!
Es vegtelenul ridegnek,es tarthatatlannak velem azt a hozzaallast,hogy aki hibazik,az dogoljon meg,vagy nyirjuk ki,vagy buntessuk meg ugy,hogy ne tudja kifizetni...
Az embernek egyik alapveto tulajdonsaga az,hogy idonkent teved! Itt-ugy nez ki-csupa tevedhetetlen ember nyilatkozik.
Az pedig a dolog masik resze,de legalabb ilyen lenyeges,hogy a buntetesnek-szerintem-nem szabad olyan mertekunek lenni,hogy ellehetetlenitse azt,aki tevedett,mert akkor ertelmet veszti az egesz!
Ha igaza lenne azoknak,akik vitatjak a velemenyemet,akkor az eletben nem szabadna semmit csinalni,nehogy tevedjunk.Uljunk be a sarokba,es onnan ki se mozduljunk.
Akkor miert van annyi valas pl.? Ezeket az embereket is meg kene buntetni,mert tevedtek,rosszul valasztottak,rosszul dontottek?
Vagy a Ti metodikatok szerint egyszeru...nem kell megnosulni!.Es meg lehetne a valo eletbol millio pelda felhozni.
Lehetoseg szerint a torvenyeknek a tarsadalom,az emberek erdekeit kell szolgalni,de figyelembe kellene venni,hogy be tudjak -e maradektalanul tartani,vagy sem.
Ha egyertelmuen csak a *torvenytiszteloknek*lenne igaza,akkor az autovezetok 30-40%-anak be kene vonni a jogositvanyat! A gepjarmu vezetes veszelyes uzem! Fel lehet emelni a buntetest 10 millio forintra,de akkor is lennenek balesetek...
Tehat a buntetesek konyortelen emelese nem fogja meghozni a balesetmentes kozlekedest!
/Es lehetoleg ne tereljuk arra a sikra a kerdest,hogy a buntetesek kifizethetetlen szintre emelese miatt X-szer kevesebb baleset tortent./verprofi pesszimista,aki felett nem repult el nyomtalanul az ido vasfoga
-
nagyúr
21. § (5) A gyalogos az úttesten a kijelölt gyalogosátkelőhelyen, ha pedig a közelben kijelölt gyalogosátkelőhely nincs,
a) lakott területen levő főútvonalon az útkereszteződésnél (a járda meghosszabbított vonalában), valamint a menetrend szerint közlekedő jármű megállóhelyén levő járdasziget és az ahhoz közelebb eső járda között (a járdasziget teljes hosszában),
b) egyéb helyen bárhol,
a legrövidebb áthaladást biztosító irányban mehet át.
21. § (7) A kijelölt gyalogosátkelőhelyen áthaladó gyalogosnak a járművekkel szemben elsőbbsége van. Ugyancsak elsőbbsége van - kijelölt gyalogosátkelőhely hiányában is - az útkereszteződésnél áthaladó gyalogosnak azokkal a járművekkel szemben, amelyek arra az útra kanyarodnak be, amelyen a gyalogos áthalad. A megkülönböztető jelzéseket használó gépjárművekkel szemben azonban a gyalogosnak elsőbbsége ezeken a helyeken sincs.
21. § (8) A gyalogos olyan helyen, ahol a járművekkel szemben elsőbbsége nincs, mielőtt az úttestre lép, köteles meggyőződni arról, hogy áthaladásával a járműforgalmat nem zavarja. Nem léphet az úttestre, ha a jármű olyan közel van, hogy annak zavarása nélkül az úttesten átmenni nem tud.
Az elsőbbség és az előzés szabályainak megsértése [SzR. 44. § (1) bek.]; 5 büntipont
[ Szerkesztve ]
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
nagyúr
Mert elsőbbsége van a gyalogosnak a gyalogosátkelőhelyen, de máshol az úttestre akkor léphet, ha meggyőződött annak veszélytelenségéről.
A gyalogos olyan helyen, ahol a járművekkel szemben elsőbbsége nincs, mielőtt az úttestre lép, köteles meggyőződni arról, hogy áthaladásával a járműforgalmat nem zavarja. Nem léphet az úttestre, ha a jármű olyan közel van, hogy annak zavarása nélkül az úttesten átmenni nem tud.
Olvasd el. Lehet csak én értem másként, meg a Lajtán túliak.
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
Drenadar
veterán
és az, hogy az autósnak úgy kell megközelítenie az átkelőt, hogy a gyalogos elsőbbségét biztosítsa? GYK: lassítson, mutassa azt a puhatestű felé, hogy meg fogok állni, induljá már el te BAROM!
ez biztos nem számít
Vagyis akkor egy forgalmas zebra átkelőnél tényleg a büdös életbe nem fog átmenni a gyalogos, mert a kocsik csak jönnek. És amíg nem lép le addig megállni sem kötelesek, max lassítani, de lehet azt a lassítást csak sebességmérővel lehet kimutatni.
Nem kellene a végleteken lovagolni, nem azt mondom, hogy te mész 50-el és a gyalogos lépjen le eléd a féktáv. felénél...
és igen egy alap szabály a KRESZ-szel, hogy a balesetet mindenáron meg kell előzni. de itt nem arra gondoltak a megalkotók, hogy maradjon otthon a puhatestű. ezzel felesleges takarózni, hogy azért nem álltam meg, mert neki az úgyis balesetveszélyes ha lelép elém, tehát teljesen jogosan megyek tovább.
És az a szabály, hogy csak akkor ülhetsz volán mögé, ha ellenőrizted a gumik állapotát bordázását, keréknyomást, a fényjelző berendezéseket, a féket? Gondolom azt is betartod Meg azt, hogy a ködlámpát csak időjárás/látásviszonyok miatt indokolt helyzetbe kattintod fel.
[ Szerkesztve ]
-
Drenadar
veterán
jogász vagy vagy mi? Árnyalatokról se hallottál, igaz?
beszélhetnénk arról is, hogy melyik volt előbb a tyúk vagy a tojás?
mivel...
Mindkettő alapszabály miatt nem lehet egyszerre autós és gyalogos a zebrán. ENNYI. De ezért nem csak a gyalogos felel, hanem az autós is, mert neki is biztosítani kell a balesetmentességet. Vagy gondolod ez csak és kizárólag a puhatestű dolga? Mert nagyon nem.Illetve írd már le, hogy mit értesz az alatt, hogy : "Ha jon egy auto/motoros ott" Hol ott? azon az úton? útszakaszon? látótávolságon?
-
Drenadar
veterán
ez mind szubjektív. mindenki más és más ítélőképességgel rendelkezik. a hatóság meg nem azt fogja mondani a hírekbe, hogy nem várta meg a gyalogos hogy elmenj, hanem: megint zebrán gázoltak el gyalogost. megkérdeznek pár járókelőt: "Mondja csak Józsi bácsi, mit látott? -ÓÓÓ uram, az a szerencsétlen pasas csak át akart menni a zebrán az a semmirekellő meg nem állt meg sőt gyorsított! "
esetleg megkérdezik hogy nem-e ugrottak ki-e eléd?De milyen rosszallóan tudnak nézni, mikor későn fékezek de az ABS megfog.
Meg a nyanyáktól én is kivagyok, akik még akkor se mernek átmenni mikor állok, és villogok dudálok kezemmel kalimpálok, hogy menjééé má!!!
vagy akik beszélgetnek a zebra előtt.
nah már csak életet kellene lehelnem a kocsiba
-
Drenadar
veterán
jaj ez a kedvenc kifogásom rá. Gazdaságosabb, ha nem kell megállni az autónak
Annyiszor állsz meg idiótán beállított lámpák miatt a dugókról meg ne is beszéljünk, hogy az a plusz egy már nem számít és boldog tudattal mész tovább hogy azt a szerencsétlen hülye gyereket nem ott fogják elgázolni. Illetve gondolom személygépkocsit vezetsz és nem egy több tonnás áruszállítót, vagy buszt, ahol tényleg nagyon nagyon drága az elindulás.
Vagy a piroson is átszoktál menni? hogy ne kelljen megállni? Hiszen a keresztbejövő forgalomra is igaz az a szabály, hogy meg kell győződnie arról hogy megkapja az elsőbbséget és nem megy bele senkibe... bár ezt senki nem tudja és nem, nem fogok jogszabályokat keresgélni...
[ Szerkesztve ]
-
Drenadar
veterán
Csak a rendőr is a KRESZ alapján működik. tudod? A szabály az hogy az autós megáll, ha látja hogy valaki átkelésre várakozik, vagy legalábbis ez irányú szándékot mutat. Pont.
Vitatod e szabály meglétét?
Nem kifogásokat kell gyártani miért is jobb ha nem állunk meg, hanem törekedjünk a szabályok betartására, nálunk okosabbak alkották meg, és valamiért emellett döntöttek és nem az óvjuk az autósok pénztárcáját elv mellett.
De én befejeztem ezt a témát, úgyis mindenki azt tesz(és mond) amit akar.
-
Rick4
félisten
Eleve pont hülyeség egy puhatestűnek előnyt adni törvényileg, ha meg véletlenül azt hiszi mehet és nem figyelik (mert ez sajnos egyeseknél bevallottan benne van) meg van lepődve hogy kórházba kerül.
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
bozont
veterán
Hiába szajkózod, ha a kresz szerint akkor is meg kell állnod, ha csak egy fél gyalogos akar átkelni, a gazdaságosság itt nem szempont. Ez van, kész, pont. Ha nem tetszik, lehet aláírásokat gyűjteni a szabálymódosításért.
(#28598) Rick4
Mégis miből gondolod ezt, hogy egy gyalogos azért megy gyalog mert éppen nem siet?[ Szerkesztve ]
-
decibel
aktív tag
Az autózás soha nem a gazdaságosságról szólt. Ha ennyire szíveden viseled a környezetet, akkor biciklizz, vonatozz. A törvény szerint ha egy gyerek át akar kelni a zebrán, akkor akár 100 autónak is meg kell állnia. Az emberéletet drágábban mérik mint a benzint.
@Rick4: ez csak irónia akart lennie ugye?
[ Szerkesztve ]
"you are a monkey poo-poo"
-
Rick4
félisten
Van itt az utcában egy ladás hülyegyerek, a kockaladában komoly raliülés, kormány, tuningmotor, spéci futómű, és egytől egyig minden be van írva a forgalmiba, műbizonylattal, stb. Teljesen legális a dolog.
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
Drenadar
veterán
nem kell bizonygatni, csak nem gondoltam volna, ha felhívom a rendőrbácsikat, akkor érdemben tesznek is valamit. Elég sok mindent látni, ami tilos mégis mindenki megússza. Sokan istennek hiszik az elakadásjelzőt, hogy az mindent megold.
erről az egészről az jut eszembe, mikor emberek a villamos sínen állnak meg és ugranak be a boltba...
-
Rick4
félisten
És az ilyenek köztünk élnek. És amelyik áthajtott a földön fekvő öregasszonyon? Bakker, rosszul lesz, 3 perc alatt rendbe jönne, erre áthajtanak rajta.
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
lujó55
őstag
Németországban simán lecsuknak, ha ilyened van.
Én sokáig nem tudtam, hogy létezik lézerblokkoló és egy ismerősöm világosított fel, hogy miért tudnak a többtízmillás terepjárók 90-el húzni lakott területen belül. Hát én totál egyetértek a készülő szabályozással.
Ha én nem randalírozhatok, másnak se lehessen. -
mezis
nagyúr
Kiérdemelte a büntetést. Nem vette figyelembe azt a szabályt, hogy csak akkor mehet el a az azonos sávban közlekedő biciklis mellett, ha ez a manőver nem veszélyezteti a biciklis testi épségét. Miért nem a Mercis tükrét centizgette ?
Fokozottabb védelmet kellene adni a kétkerekűeknek.
Egyébként nem szoktam biciklivel közlekedni. Ha egy mód van rá megvárom a kedvező alkalmat és inkább kikerülöm nagy ívben a biciklist. Ahogy ezt évtizedekkel ezelőtt a tapasztalt autósoktól tanultam.
mezis
-
degu
senior tag
Persze!
En nem is erre a konkret esetre reagaltam,hanem a torveny *ertelmezesere*
Nyilvan maskent kerulom a reszketo kezu biciglis re"manyo"t,vagy a tudatmodositott Janos-bacsit /par froccs utan/,vagy a versenyzo gyerekeket...
En egyebkent semmit sem bizok a veletlenre.Csak akkor elozok biciglist /ketsavos uton/ ha nem jon szembe senki.Es nem sajnalom,kikerulom 1,5-2 meterre.verprofi pesszimista,aki felett nem repult el nyomtalanul az ido vasfoga
-
degu
senior tag
Erdekes felteves. Itt Rackeven,mivel osregi varos,igen szukek az utak,es b*szott kanyargosak
De szinte senki sem *centizik*Kepesek szuper-terepjaroval is hosszu 100m-eket menni a biciglista mogott,amig jon szembe valaki,vagy nem belathato a kanyar.
Ezt azert jolesik nezni.Ritka is a kerekparos *elsodrasa*.
A konkluzio: Nem mindenki hulyul meg a draga kocsiban,es van,hogy nem vitatkozni kell,hanem egy szabaly,amit be lehet,es kell tartani! Es nem azert,hogy ne buntessenek meg,hanem,hogy kulturaltan kozlekedj.A biciglis is ember-barmennyire utalom oket!
En csak kamikazenak hivom Oket,mert MASRA bizzak az eletuket! /Kanyar-iranyjelzes nelkul,egymas mellet biciglizes,vilagitas,prizma nelkul,stb.
Szoval ott sok a *gyogyfej*[ Szerkesztve ]
verprofi pesszimista,aki felett nem repult el nyomtalanul az ido vasfoga
-
MaciG
addikt
Azért ez érdekes.
A fejkamera a hatóság által hitelesített volt? Mert ennyi erővel ha ki akarok baxni valakivel kitartom a kezemben a kamerát és akkor úgy tűnik mintha rám húzná, de közben meg mégsem...
A másik meg, hogy van sok hely ahol szinte lehetetlen tartani a pontos kresz szabályokat. Amerre én járok van egy közel fél km-es szakasz ahol egy sáv van, szembe pedig kettő, de záróvonallal vannak elválasztva. Ha a sáv majdnem 3 m széles a jármű meg 2,55m, és ott előtted teker egy biciklis mama gyök2-vel haza a piacról nagy kosárral a campingjével, akkor hogy előzöd meg? Szabályosan sehogy. Ha meg mész mögötte olyan irdatlan dugó alakul ki azon az amúgy is forgalmas szakaszon, hagy az már fogalom, mert bicikliút az nincs...
Az ilyen átlógásokra a másik sávban, meg csak annyit, hogy a legtöbb helyen kritikán aluli az aszfalt minősége, így én is rendszeresen közlekedem úgy ,hogy a bal kerék a másik sávban megy ,mert nem tudok mást csinálni, (Persze valamiért a csatornafedelek is mindig a nyomvályúba esnek...) mivel a futómű elég drága mulatság. És ez azért is felháborító, mert fizetem a rengeteg adót (és mindenki más akinek van gépjárműve és használja is. súlyadó, jövedéki a dó a benya után stb.) az utak meg egyre xarabbak, mert az ezekből befolyó pénzeket nem erre fordítsák, hanem arra, hogy a nemzetiségieknek kifizessék a segíjt, mert hát mi jáááj de szegínyek meg csórók vagyunk de dógózni sé ákarunk...
[ Szerkesztve ]
BANZAII
-
philoxenia
MODERÁTOR
Azért ez így nagyon erős kijelentés... Ha engem bevisznek vérvételre, nehogy már meg tudják mondani, hogy mikor és mennyit ittam előtte... Sok dr. Csontot és helyszínelőket nézel.... Olyan ez, mint a filmekben a korlátlanul nagyítható képek, 100x100 pixelből ott bármikor csinálnak 1000x1000-et és voalá, máris olvasható a rendszám a műholdfotón....
Ha iszol 3 sört vérvétel előtt egy órával, az pont akkora véralkoholszintet eredményez, mintha előző este ittál volna hatot....
Márpedig a Trabit előző nap hagyta ott.... Hogyan bizonyítják, hogy akkor ivott és nem azóta?Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
Új hozzászólás Aktív témák
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Mobil flották
- Sony PSP
- Háztartási gépek
- TCL LCD és LED TV-k
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Xbox Series X|S
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs