Hirdetés
- Android szakmai topik
- Milyen okostelefont vegyek?
- LG V30 - vezércsel
- Samsung Galaxy Watch7 - kötelező kör
- Samsung Galaxy Watch6 Classic - tekerd!
- Samsung Galaxy Z Fold5 - toldozás-foldozás
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Motorola Edge 40 neo - színre és formára
- Samsung Galaxy Watch5 Pro - kerek, de nem tekerek
Új hozzászólás Aktív témák
-
titán
válasz maajsz #60694 üzenetére
Azt nem teljesen értem, hogy milyen behajtani tilosról van szó ebben az esetben. Ha behajtani tilost látsz, akkor onnét pont hogy érkezhetnek a járművek.
Amúgy azt te honnét tudod, hogy az a jármű szabálytalanul érkezik (hogy tudatában van ennek)? Ha mondjuk kidöntötte egy idióta a táblát éjszaka és az autós azt hiszi, hogy szabályosan közlekedik ott?
Egy kis olvasnivaló a témában: [link]
[ Szerkesztve ]
-
-
titán
válasz becenevem #60703 üzenetére
Nincs elsőbbsége a megkülönböztető jelzést használónak.
Annak nincs.
Az általad linkelt esetben a mentős a fény és hangjelzést egyszerre használta, emiatt elsőbbsége volt a gyalogossal szemben.
Kresz 21. § (7)
A kijelölt gyalogosátkelőhelyen áthaladó gyalogosnak a járművekkel szemben elsőbbsége van. Ugyancsak elsőbbsége van – kijelölt gyalogosátkelőhely hiányában is – az útkereszteződésnél áthaladó gyalogosnak azokkal a járművekkel szemben, amelyek arra az útra kanyarodnak be, amelyen a gyalogos áthalad. A megkülönböztető jelzéseket használó gépjárművekkel szemben azonban a gyalogosnak elsőbbsége ezeken a helyeken sincs.
Azonban a megkülönböztető jelzéseket használó gépjármű vezetőjének meg kell arról győződni, hogy a neki járó elsőbbséget megadják-e:
Kresz 49. §
(2) * A megkülönböztető fény- és hangjelzést együttesen használó gépjármű vezetője – a rendőr és a vasúti átjárót biztosító jelzőberendezések jelzéseit kivéve – a közúti jelzéseket, továbbá a 24–43. §-okban foglalt rendelkezéseket figyelmen kívül hagyhatja, ha magatartásával a közlekedés biztonságát, valamint a személy- és vagyonbiztonságot nem veszélyezteti, és meggyőződött arról, hogy a közlekedés többi résztvevője az akadálytalan továbbhaladást lehetővé tette.
Ez utóbbit mulasztotta el a mentőautó vezetője.
[ Szerkesztve ]
-
titán
Walesben a lakott területeken mostantól csak 32 km/h-val lehet közlekedni
Érdekes agymenések vannak, bár ha csak ezt az egy állítást nézzük, akkor igazuk van:
A legfontosabb pozitívum az, hogy a sebesség csökkentése kevesebb balesetet okoz és kevesebb emberéletet követel.
-
titán
Én arra lennék kíváncsi, hogy jött ki a spanyolországi statisztika:
20 százalékkal csökkent a városi halálesetek száma, és 34 százalékkal mérséklődött a kerékpáros halálesetek száma.
Ehhez kellett még tényező azon kívül, hogy valaki mondjuk 50km/h-val haladt, tehát önmagában a magasabb sebesség nem okozhat balesetet. -
titán
Jelenleg törvényjavaslat formájában:
(1) El kell kobozni azt a gépjárművet, amellyel a közúti veszélyeztetés (234. §) vagy a közúti veszélyeztetés ittas vagy bódult állapotban (234/A. §) bűncselekményt elkövették.
(1) Gépjármű forgalomból történő ideiglenes, vagy végleges kivonását kell elrendelni arra a gépkocsira, amellyel a közúti veszélyeztetés (234. §) vagy a közúti veszélyeztetés ittas vagy bódult állapotban (234/A. §) bűncselekményt elkövették.
Stb.
Hogy mi lesz belőle az kérdéses, mivel ellenzéki képviselő nyújtotta be. Tovább nem folytatom, az már politizálás lenne, szerintem a többség tudja mire gondolok.
[ Szerkesztve ]
-
titán
válasz MasterMark #60759 üzenetére
Azért szabálytalankodsz, mert más szabálytalankodik? Szerintem ez nem egy jó taktika.
-
titán
válasz MasterMark #60764 üzenetére
Ha akkora követési távolságot tartasz, hogy kettőtök közé nem fér be, már biztosan szabálytalan vagy.
Ahogy a kamerás autó vezetője közlekedik, az a szabályos és biztonságos. Onnantól fogva pedig tök mindegy mit csinál a többi.
[ Szerkesztve ]
-
titán
193-mal előzte meg a rendőröket egy férfi Tolnában, aztán kártyával rendezte a 260 ezres bírságot
Kezdésnek 1 milka bírság + 6 hónap jogsibevonás. A következőnél 3 millió + mehet a börtönbe.
[ Szerkesztve ]
-
titán
Hogy minél több emberhez eljusson:
A rendőrség nevével visszaélve küldenek adathalász SMS-t csalók – figyelmeztetett az Országos Rendőr-főkapitányság kommunikációs szolgálata kedden közleményben.
A police.hu oldalon azt írták, hogy adathalász csalók befizetés kezdeményezésével próbálnak meg jogtalanul megszerezni személyes és bankkártyaadatokat: megtévesztő SMS-ben be nem fizetett közigazgatási bírságra, többnyire tilosban parkolásra hivatkozva keresik meg az érintetteket, elküldve részükre egy adathalász linket is. A rendőrség azt kéri, hogy senki ne kapcsoljon rá, hanem törölje az üzenetet.
A gyanús honlapot – www.ugyintezespolice-hu.com – a Rendőrség Ügyintézési Portál befizetésfunkciójának imitálásával működtetik. Felhívták a figyelmet arra, hogy a rendőrség e-ügyintézési portálját kizárólag a https://ugyintezes.police.hu/ honlapcím beírásával lehet elérni. -
titán
A téma iránt érdeklődőknek:
Ittasan rollerezni? Na még mit nem! – így ugorhat a jogsid anélkül, hogy autóba ülnél
-
titán
Nem is csodálkozom, hogy az "átlagpolgárnak" fogalma sincs a jogairól és a teendőkről ilyen szintű újságírás következtében. Persze ez még az érdeklődőbb fajtára vonatkozik, a többség beleszarik és nyomja padlóig a gázt, vadkár esetén pedig hisztizik és követelőzik.
a vadásztársaság csak akkor köztelezhető kártérítésre, ha a pórul járt autós igazolni tudja: az elütött vadat vadászat során űzték, hajtották és így került az úttestre, vagy pedig azt, hogy nem volt kitéve a közelben a vadveszélyt jelző tábla [link]
Július elsejétől azonban a tábla hiányánál is az autósnak kell vállalnia a felelősséget. [link] -
titán
-
titán
Kíváncsi leszek a végkimenetelre.
Lehet-e ittas járművezetés vétségét elkövetni elektromos rollerrel?
Az Alkotmánybíróság kedden kezdte tárgyalni azt az alkotmányjogi panaszt, amelyben a panaszos azt sérelmezi, hogy a bíróság olyan bűncselekmény (ittas állapotban elkövetett járművezetés vétsége) miatt vonta felelősségre, amelynek elkövetési eszközéről, azaz az elektromos rollerről a jog az elkövetés idején nem is rendelkezett. Az alkotmánybíráknak tehát arra kell válaszolniuk: lehet-e a hatályos jogszabályok alapján ittas járművezetés vétségét elkövetni elektromos rollerrel?
-
titán
-
titán
Ezért jogos szerintem a kártérítés (már ha ez annak hívható), mert rossz és veszélyes a kialakítása.
Ebben egyetértünk, hogy ha valaki figyel, akkor nem megy bele az árokba. Ettől függetlenül nem szabadna kialakítani ilyen nehezen észrehető szituációkat, mert bele van kódolva a baleset lehetősége. Emiatt nem szabadna kialakítani olyan kerékpárutat sem, ahol benne van az útban egy villanyoszlop például. Pedig ha valaki figyel, ezt is észre kellene vennie.
[ Szerkesztve ]
-
titán
válasz t72killer #60877 üzenetére
Lehet csak elbeszélünk egymás mellett.
Azt írtad, hogy ha nem próbálsz vészfékezni, amikor 3 centire már belóg, akkor meg azért vágnak meg.
Nem tudjuk melyik oldalról érkezik az elsőbbséggel nem rendelkező kerékpáros, a haladási sebességét sem tudjuk, viszont 3cm belógásnál az égvilágon senkit sem fog zavarni.Ha már belóg és halad, baleset fog bekövetkezni.
Azért gondolom, hogy ez teljes mértékben feltételezés, mert nem tudjuk honnan érkezik a kerékpáros, milyen sebességgel halad, meg fog-e állni végül, gyakorlatilag egyetlen összetevőt sem tudunk biztosan, tehát azt sem fogjuk tudni, hogy baleset fog-e bekövetkezni. -
titán
Gyakorlásként egy kis kresz-teszt.
-
titán
válasz cappa72 #60899 üzenetére
Teljesen mindegy mit csinál a szemből érkező, a kerékpárosnak nincs ott elsőbbsége, tehát ő lesz a hibás, te pedig a vétlen (nyilván ha az elsőbbségi helyzettől függetlenül nem volt megelőzhető a baleset).
-------------------------------
Napi agyhalott: [link]
[ Szerkesztve ]
-
titán
válasz -=RelakS=- #60905 üzenetére
Az elsőbbség volt a téma.
a gyalogátkelőhely mellé felfestett bringasávon engedik át a bringást. Azon át lehet tekerni.
Át lehet tekerni, viszont elsőbbséged nem lesz. -
titán
válasz -=RelakS=- #60909 üzenetére
Igen, de eddig épp arra voltatok büszkék, hogy a zebrán áttekerő bringást elütitek, hiába ad neki elsőbbséget a szemből jövő, hisz a zebrán tolni kell.
Ilyen véleményt nem fogalmaztam meg, tehát két eset lehetséges: összekeversz valakivel, vagy félreértesz valamit.A bringaúton viszont nem kell tolni, tehát ott megálltok, ha a szemből jövő elsőbbséget ad a bringásnak?
Nálam ez helyzetfüggő. Egyébként nem tartom jó megoldásnak, ha például a szemből érkező megáll neki. Tipikus lecsalogatás esete, ami baleseti veszélyforrást generál. -
titán
Napi agyhalott: [link]
Ezeket a vezetőket elküldeném komoly pszichiátriai, figyelem és reflexvizsgálatra, addig nem kapná vissza a jogsit. Mikor kiment előle az autó a külső sávba, akkor is be volt már állva a sávja. Most vagy nem lát rendesen, vagy nem tudott a látottakra időben reagálni, vagy telefonozott stb, illetve ezek kombinációja.
-
titán
válasz -=RelakS=- #60933 üzenetére
Szerintem praktikus és logikus a kapaszkodósáv létezése és használata. Aki lassabban haladna/tud haladni, mint egyébként a többi autós, az kihúzódik és mindenki haladhat a saját tempójában. Itt arra gondolok, amikor nem kötelezi a tábla kihúzódásra a megjelölt sebességnél lassabban haladókat.
[ Szerkesztve ]
-
titán
válasz -=RelakS=- #60935 üzenetére
A kapaszkodósáv volt a téma. Nélküle előfordulhat például olyan helyzet, hogy a szélső sávban 60-al halad a forgalom és bedugul az egész, belül pedig 130-al süvítenek a személyautók. Amikor van kapaszkodósáv, a leglassabbak ki tudnak oda húzódni, a többi sávon pedig haladhatnak a tempósabb teherautók, buszok és személyautók.
Attól, hogy nem szereted őket, még abszolút indokolt a létezésük. Nyilván nem véletlenül alkalmazzák őket kb mindenhol.
[ Szerkesztve ]
-
titán
Új hozzászólás Aktív témák
- NBA és kosárlabda topic
- Bíró: Zuckerberg nem felelős azért, amit a közösségi média a gyerekekkel tesz
- Synology NAS
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- Asszociációs játék. :)
- Android szakmai topik
- Home server / házi szerver építése
- Építő/felújító topik
- Sorozatok
- TCL LCD és LED TV-k
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest