Hirdetés
-
Rövid előzetesen a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
gp Továbbra is szeptemberi premierrel számolnak a fejlesztők, reméljük több halasztásra már nem kell számítanunk.
-
Miniképernyős, VIA-s Epomaker billentyűzet jött a kábelmentes szegmensbe
ph A megfizethető, szivacsokkal jól megpakolt modell ötfajta kapcsolóval és kétféle színösszeállítással/kupakprofillal szerezhető be.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
Új hozzászólás Aktív témák
-
_q
addikt
Sziasztok!
Portré fotónál ad annyi előnyt a panasonic 14-140mm f3.5-5.6 (nagyobb zoom, nagyobb bokeh), hogy érdemes lenne a 12-60mm f3.5-5.6-ot lecserélni? Vagy általános használatra érdemesebb meghagyni a 12-60mm f3.5-5.6-ot és inkább egy 42.5mm f1.7-et kellene beszerezni?
Videónál inkább a 42.5mm f1.7 előnyösebb vagy más?
-
_q
addikt
válasz Stauffenberg #90667 üzenetére
Köszi. Megnéztem és tényleg elég nagy a különbség. A legjobb lenne 14-140 +42.5 . Ahogy látom minden csak pénztárca kérdése
Használtan mennyiért lehet eladni egy 12-60mm f3.5-5.6 objektívet?
[ Szerkesztve ]
-
_q
addikt
válasz Stauffenberg #90671 üzenetére
Igazad van, ezt még kitapasztalom mi a fontosabb. 42.5mm ahogy nézem képre tök jó, de videónál az AF nem az igazi.[link] Ez a vázból jön vagy az objektívből? Sokan manuál fókuszú objektíveket választanak. Gondolom ha a videóhoz hasonlóan gyenge az AF akkor nem semmivel se lennék rosszabb helyzetben egy manuál fókuszú objektívvel, ami talán még olcsóbb is.
[ Szerkesztve ]
-
_q
addikt
válasz Stauffenberg #90678 üzenetére
Mi az oka annak, hogy az MFT objektíveket nem annyira keresik? Többség fotózik és oda meg min. APS-C vagy inkább full frame gépeket használnak? Érdemesebb olyan objektívben gondolkozni ami az említett nagyobb szenzorméretű gépekhez van és átalakítóval feltenni MFT-re? Így később is használhatóbb lesz egy esetleges gépcserénél, továbbá eladhatóbb is?
-
_q
addikt
válasz Stauffenberg #90685 üzenetére
És az eladhatóság, használt piac hogy alkalmazkodik ehhez? Ott is jellemző ez a kevés kínálat? Mert akkor érdemesebb átalakítókon keresztül használni ahogy írtam ASP-C vagy Full Frame objektíveket. Tévedek?
-
_q
addikt
válasz Stauffenberg #90685 üzenetére
Rákerestem milyen áron mennek a canon objektívek. Igaz nincs stabilizátor az objektívben, de egy 50mm f1.8 30 ezer Ft körül van. Ha egy Viltrox EF M2-vel rakom a panasonic vázra, akkor talán hasonló eredményt ad? (ez ekv. 100mm igaz?) Panasonic 42.5mm f1.7 újonnan 3-4x drágább.(ekv.80mm)
Van valakinek tapasztalata, melyik megoldás az optimális?
[ Szerkesztve ]
-
_q
addikt
válasz jaanoo89 #90698 üzenetére
Köszi. Videós topikban láttam, hogy sokan videóra fix, de nem natív objektíveket használnak. Majd kikérdezem őket is.
Ha egyszer cserélek MFT-ről nagyobbra, akkor mehet az összes objektív park eladásra (most még csak egy kit van, ezért is gondolkoznék most előre, hosszabb távú felhasználás mellett olyanban, amit lehetne később is használni egy esetleges APS-C-re váltásnál).
Viszont akkor ahogy többen is írták ez a minőség rovására megy. Így ha szenzor méret váltás van, akkor muszáj cserélni az objektíveket is?
-
_q
addikt
Köszi akkor ki is használom a lehetőséget
Szobában 12-60mm-essel elég sötét képek készültek. ISO800 mellett és teljesen nyitott rekesszel. Mivel kicsit elmosott hátteret szerettem volna, illetve portrésabb jelleget, ezért kellett a zoom, így a sötét objektív rosszabb eredményt adott. Na meg a háttérmosás se volt az igazi. Ezért olvasgatva rájöttem a portré objektív pótolná ezt a hiányt, továbbá szabadtéren is meglenne jobban a bokeh.
A videós topikban olvastam sokan adapter+régebbi objektíveket vesznek mert olcsóbban kijönnek és sokszor ugyan olyan jó minőséget kapnak. Van aki M4/3, van aki ASP-C vázhoz. Én videóra + fényképre is használom a gépet. Ez kicsit megütköztetett, hogy akkor most adapter vagy natív. Most a natív felé hajlok talán jobban, habár később váltásnál egy nem natív objektív praktikusabb lenne.Te ezt hogy gondolod? Nem gondolkoztál adapteres megoldáson? Vagy te M4/3-al hosszabb távon (5+ év) tervezel, így megéri a natív?
A másik kérdés, 42.5mm f1.7 videóra is alkalmas? Láttam a képeket amit csináltál és azok szépek nagyon, de jó lenne ha videóra is alkalmas lenne.
(#90702) jaanoo89
Eddig egy kit objektíves sony a5000 volt, most váltottam G80-ra. Mivel még eléggé az elején vagyok, most kezdek csak rájönni sok technikai dologra, így szerintem ez még elég sokáig kiszolgálná az igényeimet, tehát nem mostanában váltanék. De, most hogy nézegetem az objektíveket kicsit megijedtem, hogy kiadok mondjuk 100-200 ezer Ft-ot a közeljövőben objektívre, közben meg ha majd néhány év múlva váltani szeretnék akkor lehet mindent az elejéről felépíteni. Persze ez gondolom igaz ASP-C-ről M4/3-ra váltókra is (lehet ez a ritkább esett inkább fordítva szokás nem tudom). Ha jól sejtem olyat nem fogok találni ami minden szempontból jó: ár, videó, fotó."vannak területek, amiket ha magas szinten szeretnél űzni, az MFT nem a legjobb választás vagy csak drágán"
Milyen területre gondolsz?ASP-C vonalon mi a Panasonic G80 alternatíva?
-
_q
addikt
válasz csacsi77 #90706 üzenetére
A kérdés főleg arra irányult, hogy az a ekv 4mm ennyit számítana?
(#90707) jaanoo89
Nem jártam annyira utána, de úgy sejtem akkor a M4/3 elég régi, utána jött az ASP-C. Míg az utóbbi valószínűleg elég sokáig, addig az előbbi kiszámíthatatlan, hogy meddig lesz forgalomban. Ha jól értettem amit írsz. -
_q
addikt
Köszi a részletes leírást. Főleg, hogy gyakorlati megközelítés is megosztottál, kicsit szokásos módon túlparáztam a dolgot. Keresek 42.5 f1.7-eset, szerintem jelenleg az lenne amit igazán kihasználnék.
(#90711) Stauffenberg
Abból gondoltam, mert azt írta, hogy ki tudja pár év múlva lesznek-e még. De akkor téves volt a következtetésem. Köszönöm, hogy kijavítottál -
_q
addikt
Sony fényképezőt tudtam tölteni a vázon keresztül. G80-at hiába kötöm tápra, azon keresztül úgy vettem észre nem tölti, csak a töltővel. Ez ilyen (akár többi panasonic is) vagy valamit nem jól csinálok?
[ Szerkesztve ]
-
_q
addikt
válasz hibavissza #90792 üzenetére
Van bármi féle LED visszajelző GX80-ra, hogy látni lehessen a töltést?
-
_q
addikt
Canon 70-200 F4 objektívnek milyen hasonló ajánlott objektív felel meg MFT vonalon? Vagy egyáltalán átalakítóval tud bármi érdemlegeset kezdeni egy MFT gép vele?
-
_q
addikt
válasz Mercutio_ #90819 üzenetére
Videó miatt Panasonic G80-nál maradnék, persze emiatt meg kompromisszumos a fotózás. Legjobb lenne 2 gép
(#90824) Mercutio_
Igen, a használtan ~130 ezer Ft-os verzióra gondoltam, most látom van belőle 300 ezer Ft feletti árban is.
70-200 tartományon gondolom jó ha van stabilizálás, ha nem akarok állvánnyal próbálkozni.(#90820) Studi
Köszi. Ez kicsit több, mint amilyen kategóriában keresgélek(#90821) MrChris
Köszi. Ez is az ára miatt tart vissza.(#90822) Lassú Víz
42.5mm f1.7-ben gondolkozok a portré miatt. 12-60-al nem nagyon tudok sajnos szép elmosott bokeh képeket csinálni Láttam, hogy messzebbről sokszor a Canon 70-200-as objektívet használják és kicsit ezért elgondolkoztam, hogy talán kiválthatnám egy hasonló objektívvel az 1 db fix-et. Mondjuk az f1.7 szemben az ajánlott minimum f2.8-tól, olcsóbbnál f3.5-től kezdődő fókuszhoz, lehet nem lenne az igazi.
Nem használtam még fix objektívet, de kicsit félek, hogy a zoom tartományt fixekel fedjem le. Azt tudnám elképzelni, hogy az ajánlott 130 ezres kategóriából egy nagyobb távolságot lefedni, mellé egy fix portré.Igazság szerint portré lenne a lényeges, de volt olyan eset, amikor vízpart, móló miatt nem tudtam elég közel menni vagy ha tudtam volna, akkor meg kellett a távolság és nem volt elég a 45mm ekv 80mm. Hiába lenne jó kiváltani egy nagyobb átfogású objektívvel a 45mm-es (ekv. 80mm) portrét, nem fogom tudni?
[ Szerkesztve ]
-
_q
addikt
A kompromisszumot az objektív árra értettem. Canon objektívek egész jó áron vannak panasonic-hoz képest. Lehet csak az stabilizálás hiánya miatt ha az említett 70-200-ról beszélünk.
Egész alakos képre gondoltam (egész alakos portré ha van ilyen), aminek a háttere szépen elmosott. Most a linkelt 2 gyújtótávolságot összehasonlítva egész alakosnál 5.6m vs 18m lenne a távolság ami kellene
Ha meg nem kell a 140mm, mert mondjuk egy mólós esetet fotóznék, akkor tegyük fel kell 74 mm , 10 méter. Itt viszont nem lesz meg a kellő bokeh, de a 42.5 mm meg távolságban kevés. Nehezebb, mint gondoltam vagy csak nem látom még teljesen át a helyzetet.
-
_q
addikt
válasz Tin_Shield #90839 üzenetére
Ezek az APS-C-re való sigma objektívek milyen átalakítóval mennek fel M4/3-ra? Nem okoz gondot a crop, illetve nem kevés az f2.8??
APS-C objektív és M4/3 gép között hogy lehet az ekvivalenciát számolni? Mennyire jön ki a 60 mm?
[ Szerkesztve ]
-
_q
addikt
válasz Mercutio_ #90841 üzenetére
Igaz csak árukeresőn néztem, de ott APS-C szenzort ír és Sony E bajonett foglalatot. Vagy 2 verzió van belőle, egy Sony E és egy m4/3-ra?
(#90842) MrChris
Köszi.(#90843) Lassú Víz
Láttam Speedfire kollega képeit. Ő is m4/3-al fotóz (Sigma 56 1.4, ehhez lehet a panasonic 42.5mm 1.7 közelebb áll mint a sigma 60 2.8) és elég szép háttérmosást ér el. Az a szintű elmosás nekem elég lenne, ezért szerintem megtalálom én a megfelelő objektívet m4/3-ra is, csak annyi lehetőség van, hogy kicsit elveszek az objektívek tengerében. Továbbá minden objektívet se szeretnék megvenni (nem is tudnék), anélkül meg ugye maradnak a többiek tapasztalata és esetleg cikkek amiből el kell dönteni mi legyen. -
_q
addikt
válasz Speeedfire #90847 üzenetére
Videóra is használod a gépet? Mert én arra is használom és a sigma esetén a stabilizálás hiányától tartok. Habár videóra meg lehet nem az ekv. 80 mm a legjobb, csak a háttérmosás miatt tetszene.
-
_q
addikt
Panasonic 20mm 1.7 ugyan olyan jó mint a 25mm 1.7. Azon kívül, hogy kicsit nagyobb a látószög 20mm-nél, minden másban hasonló? 25 mm-es van több eladó, nem tudom az ára miatt csak vagy esetleg más miatt használják többen.
-
_q
addikt
Hétvégén pont eszembe jutott a korábbi beszélgetésünk a 12-35-el és 35-100 f2.8-al kapcsolatban. Ez a fix objektívezés elég macerás, sűrűn objektíveket cserélgetni nem jön annyira be A 25mm-essel tök jó közeli videókat tudtam csinálni, de sokszor kellett volna a szélesebb látószög, akkor felraktam a 12-60-at, de volt amikor nem volt elég fényerős, na meg cserélgettem vagy 10-szer 2 óra alatt. Lehet ez nem sok, de nekem a végére már nyűg volt.
Szóval lényeg a lényeg érdekelne mire jutsz a végén.
[ Szerkesztve ]
-
_q
addikt
Az mennyire normális, hogy a G80-nál live preview-ban darabos a kijelzőn megjelenő kép fotózásnál, kb mint a régebbi gyengébb kamerás mobilok képe? Sony-nál szép egyenletes volt a kijelzőn megjelenő kép ahogy mozgattam a kamerát.
-
_q
addikt
válasz lugosi #91160 üzenetére
Ez csak a viewfinder-ben érvényes ha jól emlékszek. Igaz azt nem is figyeltem, hogy a kijelző és a viewfinder frissítése eltér-e vagy ugyan úgy darabos.
(#91161) MrChris
Akkor lehet ez normális és Panasonic valamiért így oldotta meg. Én is pont f3.5-5.6 mm-es objektívnél próbálgattam, de mivel szaggatott, így csak az Fn2-vel szoktam egy preview-t nézni, de folyamatos előnézetet nem nagyon van értelme nézzek rajta.
F1.7-nél már nem is nagyon próbálkoztam, nem gondoltam, hogy ennyit számít.Az említett sony-nál, ami már kb 5 éves gép, szintén kit f3.5-5.6-os objektívnél a rekesztől függetlenül folyamatos volt az előnézeti kép frissítése minden állásban.
-
_q
addikt
-
_q
addikt
válasz aginor #92518 üzenetére
Az a durva, hogy sokan még is mit ki tudnak hozni ezekből az MFT rendszerekből videó és képek (Speedfire) terén is. Tényleg az egyéni preferencia és az esetleges igény egy jobbra lehet most amit lehet olvasni már sok hozzászólás óta. Ahogy valaki már írta, az igény és a kisördög már ott van és nem lesz nyugi addig, míg meg nem veszi az FF vázat.
Engem is zavar a zaj és lehetne sokszor jobb a videó/kép minősége, de máskor meg ledöbbenek, hogy egyesek milyen eredményeket érnek el MFT vonalon.
Stauffenberg
Köszi a tesztet. Ahogy vond is írta, A módba is bekapcsolható a Constant preview, a végeredményt még nem figyeltem eddig én se, de remélem erre fog hozni tesztet. -
_q
addikt
válasz t72killer #92529 üzenetére
Á, a linket nem figyeltem csak a linkelt képet. Miért van szükség az említett szoftverre (ami még most is létezik amúgy)? Illetve miért kell 20 db képet, miért nem elég 1 db 1 perces?
(#92530) peppe79
G80-on Fn4-es gombbal elő lehet hozni A módban is a constant preview-t. Igaz ha megnyomom félig az expo gombot akkor már vissza is áll. Asszem menüben be lehet kapcsolni, hogy a kijelzőn is mindig a constant preview látszódjon folyamatosan, így nem csak az Fn4 gombbal hozható elő.[ Szerkesztve ]
-
_q
addikt
Panasonic G80-al kellene magasba emelt monopoddal fotóznom. Drón hiányában ezt a fapados módszert gondoltam használni. Kérdésem az lenne, hogy a panasonic android appja teljes értékűen tudja a beállításokat kezelni? Rekeszelést, fókuszálást és exponálást kellene telefonról megoldani. Vagy menjek létrával inkább?
[ Szerkesztve ]
-
_q
addikt
válasz scarabaeus #92678 üzenetére
-
_q
addikt
Sigma 12-35-el akinek van tapasztalta megosztaná milyen használni? A fókusz gyűrű és annak mozgása mennyivel másabb/jobb mint egy panasonic objektív esetén? Más tapasztalatot is szívesen fogadok videós és fotós oldalról is.
[ Szerkesztve ]
-
_q
addikt
válasz vakablak93 #93222 üzenetére
"Ugyanitt polcon tartott pana GX80 eladó megkímélt állapotban"
[ Szerkesztve ]
-
_q
addikt
válasz vakablak93 #93224 üzenetére
-
_q
addikt
Milyen bátran szórom itt a 2-300 ezres obi ajánlatokat. De el kell adni, ami van, aztán akkor lesz zsé. Na ez az, ami nekem nem megy. Pedig már többször megpróbáltam.
Meg kell tenni a lépést és nem szabad hátra nézni Úgy is vétel lesz ebből te is tudod, már csak kérdés mikor és melyik objektívet kell beáldozni (had menjen mind )
Tényleg G80, GX80-al mi van? Ha nem objektív, akkor menjenek a gépek
[ Szerkesztve ]
-
_q
addikt
Ja tényleg erről írtál, hogy itt mindegyiket kihasználtad. Én lehet 1 fixet hagynék meg, attól függően az előző 1 éves tapasztalat alapján melyik volt a legfontosabb és mellé még talán a 14-140 a vége miatt. A 12-60 és valamelyik fix-et meg eladnám. Így jut is marad is. Gépeket illetően megint csak max 1-et hagynék.