- Samsung Galaxy A72 - kicsit király
- Huawei Mate 40 Pro - a csúcson kell abbahagyni?
- Fotók, videók mobillal
- Xiaomi 14 - párátlanul jó lehetne
- Véroxigénszintet is mér a Honor Band 5
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Milyen okostelefont vegyek?
- Samsung Galaxy Watch6 Classic - tekerd!
- Vodafone-ra áttért Digi Mobilosok
- Samsung Galaxy A53 5G - kevesebbet többért
Hirdetés
-
Letartóztatták a bitcoin-Jézust
it Amerikai adókerülés vádjával, Spanyolországban tartóztatták le a bitcoin-Jézusként ismert Roger Vert.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Az Apple megszerezné a klubvilágbajnokság közvetítési jogait
ph A vállalat ezért irgalmatlan pénzt fizetne a FIFA-nak, és ezzel rajzolná át az online streaming platformok háborújában a frontvonalakat.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Batman2
őstag
válasz t.zsolti #2816 üzenetére
Szevasz
Azt nem tudom megállapítani, hogy cseréltek e a szelepvezetők, nem tudom, hogy mi a látszatja, amúgy teljesen tiszta, fényes a külső felszínűk, ahogy ki voltak véve.
Tudsz valami megállapítást rá ?
A szelepszár szimmering is állítólag új volt, mégis folyt mindnél az olaj, most tán gyári újat tettek rá, de fiatal szerelő koma azon problémázott, hogy azért foyhatott át az olaj, mert hogy kevés az olajlefolyó nyílás a hengerfejen és megáll a tetején az olaj és a szimmeringek olajban állnak !!??
Momdtam neki egyből, hogy akkor gyárilag hogy nem fogyasztott ez a motor olajat és egyáltalán miért nem fogyaszt minden 123-as ennyi olajat, mert akkor mindegyiknél így kellene legyen.
Jó, hogy nem már azt mondta, hogy túl sok olajat nyom az olajpumpa, vegyük már ki.
Üdv.:
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Akkor végülis ez az olajleválasztó egyszerűen annyit tenne, hogy hírtelen meghajlítja a levegő útját a tartályában és az olajcseppek nem tudják követni és tehetetlenségüknél fogva a tartály aljába csapódnak és ott felgyülik az olaj ?
Namost egy új, vagy jó állapotú motor esetében elvileg nincs kartergáz, vagyis ebben az esetben lehet nem igazán érdemes egy ilyet beszerelni, mert nincs mit megfogjon ?
Amúgy azzal teljesen egyet értek, hogy a négyüteműmotorolaj nagyobb mennyiségben a hengerbe való jutása nem előnyös, mivel az direkt úgy van adalékolva, hogy ne égjen el, oxidáció gátló anyagokat tartalmaz többek között, tehát ha mégis elkezd égni, akkorsem tud tökéletsen és való igaz, hogy sok kormot és vastag koksz lerakódást termel, ami egyrésztkitámaszthatja a szelepeket és akkor már nem zárnak rendesen, mésrészt, mivel szén, csiszol és koptatja a szelepek és a gyűrűk felszínét, szóval fokozza a motor tönkremenetelét !
És az is igaz, hogy a jó, új motornak nincs kartergáza, vagyis nemigazán kerül vissza olaj, tehát ott ez a fajta "kenés" nem iagzán jön szóba, csak ha már kopott a motor, az meg már nem jó.
Fótókat tegyetek fel légyszi, aki vett, beszerelt ilyet !!!
És hogy pontosan hol vette, mi a neve ennek a készüléknek ??Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
* TALÁLKOZÓ *
Mivel nem mozgolódott igazán senki és semmi korkrét helysziín időpont nem alakult ki, így döntöttem, MISKOLC - AUGUSZTUS 9, SZOMBAT, 14-18 óráig lesz a talákozó helyszíne és időpontja, ha igény van rá, akkor még a vasárnapot 10.-ét is hozzá lehet tenni és lehet 2 napos is !
Én úgyis ott leszek mindkét nap.Program:
Aki tud, és szeretne, az jöjjön el !!!
Csanyikban képzeltem el az összejövetelt, az már eléggé kinnt van a városból és ott van egy jó nagy, viszonylag forgalmatlan parkoló, ahol sokan el tudunk majd férni egyszerre és onnan jó kis túrát lehet szervezni Lillafüredre, Ómassára, de akár Egerbe is (persze a sokkal érdekesebb és izgalmasabb hegyi úton ).
Mindenképpen gondoltam egy jó kis együtt autózást !Aki már most tudja, hogy tud jönni, az jelezzen vissza !
Szállást, stb. mindenki magának intéz.
Asszonykákat lehet hozni, ahogy mondom, akár egybe lehet kötni a találkozót kis 2 (több)napos kirándulással, amit ők is élvezhetnek és ha többen is vannak, akkor legalább egymással el tudnak beszélgetni. . .,
mi meg közben nyugodtan tudunk foglalkozni a járgányokkal !
További program lehetőségek:
A közelben van a Miskolci Vadaspark is, azt is meg lehet nézni, érdemes, lehet csónakázni, vizibiciklizni a Lillafüreden, a Hámori tavon, a Palota szálló, és a mögötte levő vízesés (már amikor van benne víz ) is meg ér egy kis nézelődést, továbbá meg lehet még tekinteni ómassán az őskohó maradványait és akár szalonna, kolbász (ki mit szeret) sütést is lehet rendezni (a közeloben van tüzelőhely) szabadidős programként !Ízelítőnek ennyit, gyertek minnél többen !
Üdv.:
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz t.zsolti #2851 üzenetére
Szevasz
Köszi az infókat !
Én is várom már, hogy Templomegere színrelépjen és mondjon infókat, hogy is kell a dolgoknak lennie !A szelepvetőket saját kezüleg nem próbáltam, hogy lötyögnek e benne a szelepek szárai, szimmeringet elvileg megint cseréltek.
Milyen rugót említesz ??
A szelepszár szimmeringet tartaná a helyén valami rugó ??
Én csak annyit láttam, hogy a vezető tetején van egy horony, amibe feltételezem, hogy a szimmering pereme belepattan és az tartja a helyén.Én csak a szelep rugóval találkoztam, mást nem láttam benne, legalábbis nem emlékszem.
A gyűrű hézagot nem tudom, hogy pontosan mennyi, csak azt tudom, hogy kb. 1 - 1,5m-ről szemlélve simán láttam a hézagot a találkozási pontnál, ami akkor nem igen lehet szerintem 0.1mm (de lehet, hogy csak nekem van túl jó szemem ) !
Azzal tisztában vagyok, hogy minél nagyobb a hézag, annál több levegő szökik el az égéstérből, bár, ha túl nagy, akkor viszont kartergáz is kellene legyen, az meg nincsen !
Szóval nem értem.
Vajon van e kopott gyűrű és emiatt nagy gyűrű hézag esetében jól látható kartergáz, vagy az csak akkor jelentős, ha a szelepvezetők kopottak ??
Üdv.:
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz t.zsolti #2854 üzenetére
Szevasz
Hétfőn reggel beszéltem a komával, le akartam állíttatni a motor összerakását, és elhalasztani a következő hétre, de közölte (hétfő reggel nyolc fele), hogy már majdnem össze van rakva, pedig pénteken, munka befejezéskor még csak a kivett dugattyú volt visszarakva, úgy hagytam ott.
Szóval már megint úgy történnek dolgok, hogy nem tudom ellenőrizni, nagyon nem örülök neki.Kérdeztem a komától a dolgokat, amiket mondtál nekem, ő közölte, hogy rossz infót kaptam, az már régen nem úgy van, ezeknek a gyűrüknek nem 0.1mm a hézaguk, hanem 0.3-0.4mm, különben beszorulnának, mikor felmelegednek és kitágulnak.
Nem tudom, hogy hogy változnak a dolgok, ha régen 0.1mm volt és úgy is jó volt, akkor most miért kell nagyobbank lennie, ha csak nem azért, mert nagyon bóvli, szart rakott bele, ami nagyon sokat tágul, nem tudom.A többire már nemis emlékszem, hogy mit is mondott, de azt tudom, hogy mindent cáfolt, amit mondtam neki, semmi sem úgy van, ahogy én, vagy mi tudjuk.
A forgalmit nem hagytam ott, nem is kérte ezen vacakolt egy sort, hogy így próbálni, meg méretni sem tudják elvinni, meg stb.. . . mintha eddig sűrűn akarták volna méretni.
Na meg hogyhogy nincsen neki megfelelő mérőeszköze, hogy el kell vinni, hát az szerintem alap lenne, hogy hivatásos szerelőnek legyen műszere, hogy meg is tudja nézni, mit alkotott !!!Röviden ennyi, nem tudom, hogy mire számítsak, majd mikor holnap, vagy holnap után elmegyek a járgányért !
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Templomegere #2858 üzenetére
Szevasz
Köszi az infókat !
Azt esetleg még meg tudod e mondani nekem, hogy a dugattyú gyűrüknek mekkora hézagjuk kell legyen és mekkora lehet a hőtágulásuk, tized-mm-ben ?
Egyálatlán hány féle gyűrű van és lehet e különböző a gyürű hézag különböző gyártmányoknál ??
A méretésnél meg arra gondoltam, hogy visszamegyek a Mercedes szervízbe és kérek tőlük valami tanusítványt, hogy az általuk mért értékek helyesek, a műszerük hiteles, hogy elhidje ez a fazon, hogy annyi az annyi, ami bizony kevés !
Szerinted ?Arra lennék még kiváncsi, hogy a koma szerint két fajta kompresszió mérőműszer van az egyik 50bar-ig a másik pedig 60bar-ig mér és ha egyikbe a másikba való pepírt teszik, akkor az nem megfelelő eredményt fog adni, ilyen lehetséges ??
Bár kötve hiszem, hogy egy mercedes márkaszevízbe ilyen hibát kövessenek el !!!Jah, és a fazon szerint az esetleges nagyobb gyűrű hézagtól sem lehet alacsonyabb a kompressziója jelentősen !
Hát akkor mitől lehetne alacsonyabb, ha nem attól, hogy valahol a kelleténél jobban szökik a levegő ??Előre is köszi !
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Szevasz
Hát az sem volt akkor egy szerencsés felújítás, de legalább a második szerelő már rendbe tette akkor.
Ebben meg könnyen lehet, hogy nem hogy szorulna, hanem sokkal inkább lötyög a dugattyú, túl nagyra sikerült a fúrás, illetve a hornyolás !
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Batman2 #2886 üzenetére
jah, amit még tudok, vagy láttam, az a hajtókar csapágy, 0.25mm-es, első túlméret, tán Kolbenschmidt, volt is benne egy jelzés és 0.25 .
Azon nem volt látható kopás, de a dugattyú két oldalán, ahol be van festve, vagy edzett a felülete és azért sötét, ott bizony már volt némi kopásnak nyoma, ami nem tudom hogy normális e, mivel az azt feltételezi, hogy a dugattyú lötyög a hengerben oldalra !!!
Szerinted ??
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Szevasz Fecosan !
Múlt hétvégén nagybátyjámmal szétszedtünk a tőled kapott adagolót nagyjából, kipucoltuk, beolajoztuk az alkatrészeket és az egész adagolóból kimostam a koszos motorolaj maradékot és olajiszapot és kapott friss olajat bele !
Pár kérdés felmerült bennünk a munkák során.
Mivel jó fekete, kormos olajmaradvány volt benne így feltételeztem, hogy ez a motorral közös kenésű lehetett. Aztán be is bizonyodott, mikor megtaláltam a meghajtásnál az olajnyilást és az oladlsó csavarnál rájöttem, hogy ott csatlakozhatott a kenőolaj vezeték, mivel üreges, lyukkal ellátott csavarja van, csak a csőcsatlakozó csonk hiányzik.Az lenne a probléma, hogy az én adagolóm meg valszeg független kenésű, mivel nincsen külső kenőolaj vezeték csatlakozás !
A kérdés a következő, hogy meg lehet e oldani, hogy lezárom a kenőolaj csatlakozást és eldugaszolom a meghajtásnál levő visszafolyó járatot, akkor vajon alkalmazható e az én motoromhoz ??
Templomegere, ez a kérdés neked is szólna, biztos tudsz rá választ !
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Mintcar #2900 üzenetére
Szevasz
Az adagoló projektről nem készítettem fotókat, hót trutyi volt a kezem, nehezen is tudtam volna.
De valóban nem lett volna rossz, ha készítek.De kb. tényleg úgy néztek ki benne a cuccok, ahogy a szervízkönyvben le van rajzolva, fotózva.
Az kérdés, hogy mi mennyire kopott benne, de az biztos, hogy meg lett pucolva alaposan, afelöl működhetne, csak még ezt is be kellesz majd állítani, amire már vannak infóim, hogyan kell "házilag" véghezvinni.
egyelőre nem tudok típust mondani, nincs itt az adagoló, de majd megnézem, előre is kösz a segítséget !
Üdv.:
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz fecosan #2902 üzenetére
Szevasz
Semmi probléma, mindeképpen hálás vagyok, hogy küldted, legalább tanultam egyet, és megismertem egy adagolónak is nagyjából a belsejét !!!
Nyilván trutyis volt belül, ezt nem felróvóan írtam, csak leírtam, hogy kipucoltam.
A most a motoron levő adagolóüm is nyilván már kicsit trutyis belüle, ha nem is ennyire, mivel az elvileg nem kap kormot az olajba, de az biztos, hogy már kuka az olaj benne.Ha fogom tudni használni is, az meg még jobb lesz.
T.egér bizonyára azt nézte, hogy az újabb fajta, az egysezrűbb, vákuumleállítós legyen és nem a parittyás, bonyolult változat, mivel nekem az előbbi van.
Ez már csak egy plusz adalék, hogy a kenése hogy van megoldva, de szerintem, ha ezen bezárom a két kenőolaj csatlakozót, akkor simán független kenésű lesz belőle és kész.
Akkor már használható az én motoromhoz is.Amúgy nagyon kiváncsi lennék már felszerelni, hogy mit csinál vele a motor !!!
Mégegyszer köszi !
Ha esetleg T.egértől meg tudod kérdezni ezt a kenős témát, vagy tudsz neki szólni, hogy látogasson el ide a forumra, azt is megköszönöm !Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz t.zsolti #2909 üzenetére
Szevasz
Kösz az érdeklődésed, tegnap visszakaptam a szerelőtől, kicsit más, de még nem lehet tudni igazán, hogy milyen lesz, és még mindígh nincs minden kérdés letisztázva, többek között ez a bizonyos kopmpresszió sem, de benn mostmár nagyon nem látok tisztán !!!
Az is biztos, sajnos, hogy az adagolóm a jelen állapotában kuka, szóval le kéne szerelni, legalábbis, megpucolni, nagyon szükséges dolgokat cserlni, és főképpen egy kitakarítást és olajat mindenképpen,
de leginkább már fel kelle újítani, ha még egyáltalán fel lehet és nem kopott olyan helyen, annyira szét.Több jel is arra utal, hogy az már igen rossz.
No, majd bővebben beszámolok délután, most dolgozni kell.
Talán maj képeket is lesz végre időm felrakni.Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Hi
Íme, a múltkori (mostani szétszedés előtti) kompresszió mérérs eredménye: [link]
Továbbra sem egyértelmű számomra, hogy akkor hogy is van ez a kompresszió mérés és hogy is kell értelmezni a kapott eredményt !!!
A szervízkönyvem szerint a sűrítési viszony: 21.5:1
ez azt kellene jelentse, hogy akkor 21.5 szörös nyoomás van a hengerben besűrített állapotban.
Az szerintem megfelele 21.5 atmoszférának, az atmopszféra pedig szerintem egyenlő a bar-ral !E szerint max lenne a nyomás, csak akkor nem tudom mi az a 25-30bar az eredeti leírásban ??
Amúgy a szervízkönyvemben a dugattyúgyűrű hézagra 0.2-0.4mm van írva, 1.5mm-es kopáshatárral az első kompresszió gyűrűnél, a többinél csak 1mm a kopáshatár !
E szerint viszont nem mondott hülyeséget a szerelőm, ő azt mondta, hogy 0.3-0.4mm a gyűrűhézag.
Templomegere, vagy aki még pontosabban érti ezt a papírt, az mondja már meg, hogy akkor mi is a helyzet, ha egyáltalán lehet tudni ???
Üdv.:
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Szevasz
Igen, szándékomban állt azt is csináltatni, csak a Mercedes szervízben aranyárban számolják a munkadíjat, ez is 8500Ft-omba került, ha a másikat is megcsináltatom, az meg mégtöbbe !
Amúggy ott a szerelő fazontól kérdeztem meg, hogy mit érdemes csinálni, melyik mérést, ő a kompresszióra szavazott, szerinte az mutat többet !
Az tény, hogy a kompresszió a forgatási sebessgétől és a beszívott levegő mennyiségétől is függ, de ennek a méréskor és most is nagyon jól teker, és tulajdonképpen az a leglényegesebb, hogy az indításnál, indítómotorral tekerve mekkora sűrítést tud produkálni, hiszen ettől függ, hogy beindul e, vagy sem !!!
És olyan kell legyen a motor, hogy az indítómotor tempójával megforgatva is meglegyen a megfelelő kompresszió, mert csak akkor van meg a robbanási hőmérséklet, ehez ráadásul még hozzásegít az ízzítógyertya is !
A beszívott levegő mennyisége az esetemben mindíg 100%, mivel nincs pillangó szelep.Az igaz, ha jobban meggondolom a veszteség mérést az biztosabb eredményt ad elvileg, mivel ott feltételezem stabil a nyoműs amivel megfújják, tehát az ezután mért nyomás veszteség gyorsasága elvileg hitelesen kellene mutassa, hogy milyen tömítettségű a motor !
Az a baj, hogy megkérdeztem, és a fazonnak nincsen kompresszió mérő készüléke, azt meg még az egyik segédjétől kérdeztem, hogy tudnak e veszteséget mérni, és azt mondta, hogy ő nem tud róla, nekik amúgyis csak mx. 6bar-os kompresszoruk van, az meg nem elég !
Szóval semmit sem tudnak mérni, a havert, akinek van kompresszió mérője, arra meg azt mondta ez a koma, hogy ő annak a mérésében nem bízik.
Ezek után nem tudom, hol tudom megméretni, úgy, hogy az ne kerüljön nekem megint ki tudja mennyibe ???Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Templomegere #2920 üzenetére
Szevasz
Köszi szépen a választ !
Azt nem tudfom, hogy átlag nyomást, vagy végnyomást mért a készülék, de feltételezném, hogy végnyomást, illetve a legmagasabb nyomást, amit egyáltalán elért a sűrítéskor.Mennyi lenne az az adagoló + a beállítások ??
Érdekelne !Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Templomegere #2920 üzenetére
A Fecosan féle adagolóra mit tudsz mondani, mármint arra, hogy lehet e üzemeltetni egyszerűen önálló kenésűként és az nem okoz e problémát, hogy csak benne lötyög az olaj és nem nyomással megy bele ??
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Szevasz
Köszi szépen, hogy segíteni probálsz !
Én Debrecenben lakom, az elég messze lenne.
Van itt a közelünkben Józsán egy tippem, amit kaptam a Mercedes szervizes fazontól, és a motorfelújító koma is ismeri, mondta is, hogy nyugodtan hivatkozhatok rá, hogy ő újította fel, szóval valszeg nincsenek haragban egymással.
Meg a koma javasolta, hogy van egy adagoló szervíz valahol Hajdúszoboszlón és az is megjátszható, kb. 20km-re van tőlünk.Csak találok már remélem erre felé is egy normális szerelőt !
Mégegyszer köszi !
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Templomegere #2927 üzenetére
Igen, 200D és újabb fajta adagolóval, önálló kenésű (nincs a motor kenőkörével összeköttetésben (legalábbis kívülről), a befecskendezés beállítása ezen nem kül. vastag lapocskákkal van, hanem gondolom, hogy ki-be csavarható a nyomóhenger).
Azért megpróbálom még a Fecosan féle adagolót is, hátha fel tudom tenni rá és jól is menne vele.
Az összeget meg majd várom, hogy mennyi lenne !
Köszi !
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Templomegere #2928 üzenetére
Ok, köszi !
Olyan lehet e egyébként, hogy az adagoló gázolajos része és a motorolaj által kent része között, a befecskendező hengerek aljánál levő szimmering gumi esetleg átereszt és keveredik a gázolaj a motorolajjal és fordítva ??
Mert múltkorában, mikor mentünk vele hosszabb utat, akkor előszőr baromira büddös, aszfaltszerű, szurkos jellegű füstszaga volt, aztán az út egy része után ez megváltozott (úgy kb. 150km után) és sokkal inkább már keronzin, vagy petróleum jellegűá szaga kezdett lenni, mintha a motorolaj keveredett volna gázolajjal !?
De az is lehet, hogy csak kiégett a vorsi menetek közben a kipufogóban lerakódott sok olaj.
Üdv.:
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Templomegere #2933 üzenetére
Tényleg, azt ki is felejtettem a számításból !
Ahoz lehet dugattyút kapni, vagy csak tömítéskészletet ?
A dugattyút nyomkodó tüske, az szimmering gumival el kell legyen szigetelve az olajban mozgó gérgős végétől ??
Mert ha isgen, akkor ez nem jó, mert ennél átfolyt a mosóanyag.
Köszi !
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Templomegere #2935 üzenetére
Szevasz
Köszi szépen, szétszedem, meg fogom nézni !
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz fecosan #2936 üzenetére
Szevasz
Mindegy, hogy nézki a járgány, vagy egyéb hasonló problémák, lényeg hogy Te is gyere, és minél többen összejöjjunk, dumáljunk egy jót, terméstesen megszemléljük egymás járgányait , és kiránduljunk, akár csináljunk egy tábortüzet, sütögessünk valami (no nem gázolajjal )
Hozdd az asszonyt is és kiránduljatok egyúttal egy jót hétvégén !Üdv.:
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Jövőhéten kirándulok egyet ismerősökkel, fotókat a motor javításról már csak utána teszek fel.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz fecosan #2936 üzenetére
Szevasz
Így van, egyúttal kirándulsz egy jót !
Gyere mindenképpen, ha egy mód van rá, mindegy, hogy esztétikailag hogy áll épp a járgány, lényeg, hogy minél többen összejöjjünk végre !!!
Örülnék neki, ha Te is el tudnál jönni és személyesen is tudnánk találkozni !!!Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
javaslom, kezdd azzal, hogy ellenőrizd a fékfolyadék tartály, szemben nézve jobb oldalán kijövő csövet, hogy nem e törött, repedt !
És nézdd meg a fékfolyadék szintet is a tartályban, hogy van e benne annyi, ami fölötte van a cső kiágazásának !Ha a munkahenger és a fékfolyadék szint is csökkent, akkor nézz szét az autóban a kuplung pedál környékén, hogy nem látsz a folyadék nyomot, illetve megtapogatva a kuplung adóhengert nem e nedves !
Ha nincs folyadék veszteség és nem nedves a henger sem, akkor valahol a rudazatban, vagy a vevő hengernél lehet inkább a hiba.
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Danny_L.hu #2962 üzenetére
Ok, remek !!!
Akkor már legalább ketten leszünk !
Megpróbálok keresni egy használható térképet és belinkelem, vagy ha más nem akkor beteszem egy papír térképnek a fotóját !
Üdv.:
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Akkor WillyX kollega a Te embered, mert neki van emlékeim szerint W124-ese !
Amúgy azt mondják, hogy a 123-as volt az utolsó igazi, jó anygaokból elkészített járgány, de még a 124-es is elmegy, mindenképpen jobb, mint a 190-es.
Ha tudsz egy jó állapotú 124-eset szerezni, az még jó darabig kiszolgálhat Téged, azok azért csak fiatalabbak a 123-asnál, de az állapoton van a hangsúly, nem a koron !!!
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Szevasz
Nem tűnik rossznak, de azért egy pár dolgot jó alaposan megnézni !
Mindenképpen azzal kezdd, hogy nézdd meg a papírjait, hogy stimmelnek e benne az adatok !
A motorszám pl. a típushoz, bár így hirtelen nem tudom, hogy a W124-esnél a 200D-hez melyik szám tartozik.Pl. érdemes amennyire lehet elá is nézni és legalább a küszöböt végigkopogtatni, hogy nem e rohadt, aztán belül a padlókárpitot is érdemes felemelni, hogy alatta hogy nézki a padlólemez !
A motorteret is alaposan szemügyre kell venni, minden esetleges össze-vissza kábelvégződés és egyéb nem gyári kinézetű átalakítás nyoma gyanús, akkor már nem szabad megvenni, csak ha teljesen gyárinak nézki minden.
Figyelni, hogy mennyire jár egyenletesen a motor, mély dörmögő hangon vagy csörgősen !
Ha nagyon csörög, akkor már elnyúzott.
Aztán nyilván próba, mennyire húz, fék működése, kuplung, stb. kezelőszervek végigpróbálása.A csomagtérben is érdemes benézni a pótkerék alá, ki kell belőle venni, mert ott gyakran kiderül, ha már van beázás, akkor szépen rohadt szokott lenni.
Így röviden ennyi okosság jutott az eszembe.
Sok szerencsét a vásárláshoz és kívánom, hogy jót sikerüljön szerezned !
Üdv.:
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Danny_L.hu #3018 üzenetére
Szevasz
Igértem, hogy nézek térképet és be is jelölöm az útvonalat és a helyszínt, csak egy kis türelmet kérek még !
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
. . . Akkor hogy magamat ismételjem és ne kelljen visszakeresgélni:
* TALÁLKOZÓ *
Mivel nem mozgolódott igazán senki és semmi korkrét helysziín időpont nem alakult ki, így döntöttem, MISKOLC - AUGUSZTUS 9, SZOMBAT, 14-18 óráig lesz a talákozó helyszíne és időpontja, ha igény van rá, akkor még a vasárnapot 10.-ét is hozzá lehet tenni és lehet 2 napos is !
Én úgyis ott leszek mindkét nap.Program:
Aki tud, és szeretne, az jöjjön el !!!
Csanyikban képzeltem el az összejövetelt, az már eléggé kinnt van a városból és ott van egy jó nagy, viszonylag forgalmatlan parkoló, ahol sokan el tudunk majd férni egyszerre és onnan jó kis túrát lehet szervezni Lillafüredre, Ómassára, de akár Egerbe is (persze a sokkal érdekesebb és izgalmasabb hegyi úton ).
Mindenképpen gondoltam egy jó kis együtt autózást !
Aki már most tudja, hogy tud jönni, az jelezzen vissza !
Szállást, stb. mindenki magának intéz.
Asszonykákat lehet hozni, ahogy mondom, akár egybe lehet kötni a találkozót kis 2 (több)napos kirándulással, amit ők is élvezhetnek és ha többen is vannak, akkor legalább egymással el tudnak beszélgetni. . .,
mi meg közben nyugodtan tudunk foglalkozni a járgányokkal !További program lehetőségek:
A közelben van a Miskolci Vadaspark is, azt is meg lehet nézni, érdemes, lehet csónakázni, vizibiciklizni a Lillafüreden, a Hámori tavon, a Palota szálló, és a mögötte levő vízesés (már amikor van benne víz ) is meg ér egy kis nézelődést, továbbá meg lehet még tekinteni Ómassán az Őskohó maradványait, kicsit viszamenve Miskolcon, pedig el lehet menni Miskol-Tapolcára is, nagyon szép környék és ott van a Barlangfürdő is, ami a maga nemében egyedülálló, ezen kivül akár szalonna, kolbász (ki mit szeret) sütést is lehet rendezni (a közelben van tüzelőhely) szabadidős programként !
Ízelítőnek ennyit, gyertek minnél többen !Üdv.:
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Akkor a megközelíthetőségről !
Itt van előbb egy jól hazsnálható online térkép, ami az egészen friss út átalakításokat is tartalmazza és én is rá tudtam ismerni, hogy merre is van az arra: [link]
A 3-as főúttól kezdve végig lehet követni az utat a Csanyikig.
Két útvonalat javasolnék, egyiket a városon keresztül, ha valaki szerente valamennyit látni belőle, a másikat pedig a város megkerülésével, ha ki szeretné kerülni:
Városon át: 3-as főúton a Csaba vezér útig - a Tapolcai elágazásnál balra a felső útra - Csabai kapu - Görgey Artúr u. - Mindszenti téren balra (egyenest behajtani tilos) - (első kis utca jobbra) Csizmadia köz - balra Arany János u. - Rákóczi Ferenc u. - Hunyadi u. (villamos sín mellett végig. . .) - villamos vég után tovább Árpád út - Hegyalja út - Mohács utca - balra be a busz végállomás/parkolóba (Csanyik)
Belvárost elkerülve: 3-as főúton a Pesti útig - a kereszteződésben balra Fűtő utca - Csemőkei út - Batthiány sor - tovább egyenest Gózon lajos u. - jobbra Muhi u. - Szervezet u. - jobbra Tokaji ferenc u. - jobbra Ferenczi Sándor u. - balra Köztársaság u. - jobbra Kistábornok utcára ráfordulni - majd balra Árpád u. a villamos végig - (tovább azonos az előzővel)
Üdv.:
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Nem igaz, hogy nem bírok egy normális térképet találni a neten, amit le is tudok menteni, hogy be tudjam jelölni az útvonalat !
Ha talál valaki, linkelje, vagy küldje el.Ráadásul a kül. térképeken az utcanevek sem egyeznek, de nem tudom, hogy melyik a mostani. Amit linkeltem az biztos hogy jó.
Még próbálok majd holnap keresni, addig is, itt van két kép, amin bejelöltem nagyjából a két útvonalat (városi út: piros, belvárost elkerülő: zöld).
És az útvonal jelölve: [link]
[link]Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Danny_L.hu #3029 üzenetére
Igen, asszem, a Mohács utca alatt van egy hurok, az lenne az, ha jól veszem ki !
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Danny_L.hu #3031 üzenetére
Igen, így lenne, úgylátom, Te sokkal ügyesebb vagy online térkép tekintetében !
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Danny_L.hu #3031 üzenetére
Még annyit vettem észre kinagyítva, hogy a Kistábornok útnál valamiért csinált egy hurkot jobbra, ott simán tovább lehet menni egyenesen a villamos mellett, legalábbis, ha nincs útfelbontás, vagy valamiért netán lezárva jelen pillanatban !
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Danny_L.hu #3031 üzenetére
És az Uitz Bélánál is csinált szerintem egy fölös hurkot, ott minden további nélkül rögtön balra lehetett fordulni, nem kellett tovább menni egyenesen és onnan vissza !
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz stpotty #3037 üzenetére
A forráspontokban van különbség, azon túl másról nem tudok !!!
Tehát minél nagyobb a száma, annál magasabb a fékfolyadék forráspontja !
A nagyobb súlyú, erősebb fékű járgányoknak magasabb forráspontú folyadék kell, hogy a fékezéskor fellépő súrlódás által keletkezett hőtől fel ne forrjon.
Ha felforr, akkor gázbuborék keletkezik, a gáz pedig összenyomható a folyadékokkal szemben és akkor lesz az, mikor rugalmasnak érezzük a féket.
Tehát nem határozottan kemény és van ütközési pntja, ha megnyomjuk, hanem egyre nagyobb erővel, de lehet tovább nyomni.Nekem ugyan múltkor Dot3-ast adtak és az is van benne, mondván, hogy annak idején biztos nem volt ennél jobb minőségű az ereteije sem !
Eddig nem volt vele baj, de azért lehet érdemes Dot-4-et bele tenni.Üdv.:
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
Új hozzászólás Aktív témák
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Tippmix
- BestBuy topik
- Villanyszerelés
- S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl
- Senua's Saga: Hellblade II - Íme a végleges gépigény
- GoodSpeed: Windows 11 PRO FPP (Full Packaged Product) - Retail, Box, dobozos
- Politika
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Autóhifi
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen