Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • MC Pite

    veterán

    válasz ngaba #203404 üzenetére

    Persze... és itthon mennyiszer működik az, hogy nagyobb távolságot tartok, és nem jön be valaki közénk? Én a télies 4 évszakosok 3-4 autónyi féktáv többletét pályatempónál soknak tartom, inkább 110 fölé nem megyek ilyennel. Igen, pályán is volt már vészfékezésem (igaz, balkánon főként, de itthon is).

    Átlagos út, átlagos autó, átlagos sofőrrel... Érdemes átfutni akit érdekel: Braking distance, friction and driver behaviour
    Például a 2019es PremiumContact6-al megyek 130al a Meganeal pályán, majd gebasz van, és évi legalább egy tréning után gyorsabban és határozottabban fékezek (+vészfékasszisztens). Mögöttem jön valaki télies 4 évszakossal, vagy öreg/vacak nyárival, átlagos fékezési 'képességekkel'. 15-20% a fékút hossz (az 15méter többlet simán van) - azonos kvalitású autó/sofőrök között!
    Időben megadva mekkora távolságot kell hagyni, hogy egy melegben közepesen figyelő gyengébb abroncsos autós is megálljon még?

    alt="alt="" title=""" title="alt="" title="""
    alt="alt="" title=""" title="alt="" title="""

    A mai (touring illetve UHP) gumi mezőny új autókon profi sofőrökkel 100 méteren akár 35-36 métert is tudnak (átlag inkább 36-38 között), de az M1-en nem ezt venném alapul, hanem inkább 40-50 között (átlagos állapotú fék, lengéscsillapító, aszfalt stb-t feltételezve, és hogy akadnak szép számmal eco vagy csak simán öreg gumik is, plusz akik először vannak tréningen, elég hosszú féktávokat szoktak venni).
    Bizonyos autók/sofőrök elé nem is akarok visszatérni előzésnél, addig várok/megyek, amíg messzebb tudok keveredni tőlük. Elég volt 3 puszi hátulról :U

    [ Szerkesztve ]

    <ELADÓ:új Bryton Gardia radar 32k> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html

Új hozzászólás Aktív témák