- Milyen okostelefont vegyek?
- iPhone topik
- Akciófigyelő: Már 70 ezer forint alatt a Xiaomi felmosni is képes porszívója
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Apple iPhone XS - kerül, amibe kerül
- T Phone 2 Pro - majdnem mindenben jobb
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Mobil flották
- Nothing Phone (2) - több, mint elsőre látszik
Hirdetés
-
Fülhallgatók is érkeztek a Reno12 szériával
ma És persze az Oppo okosórája is, lásd előző bejegyzés. A muzikális élményt az Enco X3i és az Enco Air4 Pro szolgáltatja.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Ősszel debütál az Ace Attorney Investigations Collection
gp A gyűjteményes kiadás PC-re, PlayStation 4-re és Nintendo Switch-re érkezik szeptemberben.
-
Mobilarena
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
EQMontoya
veterán
válasz
Magnum_ #90352 üzenetére
bemész az önkormányzat adóirodájára félfogadási időben és kiállítják, mert a gépjármű adó helyi adónak minősül.
Ez amúgy mekkora irgalmatlan fasság...
Hogy minden onkormányzaton legyen néhány ember aki pontosan ugyanazt, pontosan ugyanúgy csinálja. Csapjuk hozzá a baleseti adóhoz, akár fixként, fizessük egy tételben a biztosítónak az egészet, és csáó.
Most pontosan ugyanarra a kocsira két külön adónemet fizetek az állam két különböző zsebébe. Majd amikor tankolok, akkor egy harmadikat. Zseniális.Same rules apply!
-
EQMontoya
veterán
válasz
Magnum_ #90354 üzenetére
Ez tiszta sor, csak a hatákonysága a béka segge alatt van, mivel minden önkormányzatnál egy néhány fős apparátus dolgozik a kiszabásán és beszedésén. Ráadásul okosan fél évente, nem is évente, mert ugye így 2x annyit kell dolgozni.
Sokkal jobban járna mindenki, ha ezt néhány tíz ember megoldaná központilag, és minden önkormányzat megkapná a területileg oda bejelentetett autók alapján lé 80-90%-át.
Mert hogy ez tipikusan az az adó, ami csak azért helyi, hogy a költségvetési lyukakat tömködjük vele, amúgy semmi helyhez kötött nincs benne. Még csak nem is ebből újítják az önkormányzatok az utakat.
Az iparűzési adó, az helyi, az teljesen világos, de ott ugye az iparűzéshez szükséges infrastruktúrát az adott település biztosítja.
[ Szerkesztve ]
Same rules apply!
-
EQMontoya
veterán
válasz
vodrosjozsi #90366 üzenetére
köszi, még nem fogom tudni vezetni mert nincs jogsim
de idén már meg lesz szóval nem várat az annyit magára
Az megvan, hogy Január 10 van?
Same rules apply!
-
EQMontoya
veterán
válasz
bitpork #90370 üzenetére
Az van, hogy olcsóbb az utólagos gagyixeon meg led, mint a fényszórót rendesen kipolíroztatni, ha meg van mattulva.
Jöttünk le vasárnap Dobogókőről, ment előttünk egy Astra elég lassan, én meg morogtam, hogy legalább használna refit, mert ha bevilágítja maga előtt az egyenest, azzal sokat segít az előzésben.
Erre mondja barátném, hogy de ez az!
És baszki, utána vettem észre, hogy tényleg.
G Astra volt, és gondolom, annyira meg volt mattulva a fényszórója, vagy szét volt égve a foncsor, hogy a refije alig világított nagyobbat, mint az én tompítottam. Pedig sima halogénjeim vannak nekem is, Megalight.
Aztán megelőztem, felkapcsoltam a refit, amikor nem jött szembe senki, és jé, lehetett látni.Na ezek az emberek vesznek mindenféle fost ahelyett, hogy rendberakatnák azt, ami gyárilag működött.
Aztán meg vakítanak halál f..ra.
Same rules apply!
-
EQMontoya
veterán
-
EQMontoya
veterán
válasz
szőröscica #90480 üzenetére
Jogos kérdés, ma én is kifogtam némi dugót a Szerémin, pedig 9:30-kor indultam otthonról, szóval mérsékelten éreztem indokoltnak.
Same rules apply!
-
EQMontoya
veterán
válasz
szőröscica #90514 üzenetére
Avagy amikor a bizalom hátrány.
Mert arrafelé az a jellemző hozzáálás, hogy ha a márkaszerviz azt mondja, hogy valamit ki kell cserélni, akkor azt ki kell cserélni, kifizetik és kész. Ha viszont Jürgen azt írta a gépkönybe, hogy 30 ezrenként kell olajat cserélni, akkor 30 ezrenként fognak, hát ezt írták, annak úgy rendben kell lennie.
Same rules apply!
-
EQMontoya
veterán
Same rules apply!
-
EQMontoya
veterán
válasz
barnam_ #90559 üzenetére
Érdekes hogy a nyomaték hiányán senki nem gondolkozott el ott
Teljesítmény = nyomaték * fordulat, és ez a motor csak azért érte el a gyári értéket, mert elforgott 6500-ig.Bár jelen esetben igazad van, de a két dolog nem feltétlen függ egymástól.
Egy motor teljesítménye addig nő a fordulatszám függvényében, ameddig a nyomatékgörbe deriváltja nagyobb, mint -1. (avagy egységnyi fordulatszám-emelkedésre nem csökken aránylag jobban a nyomaték)Na most ha elképzelünk egy kellemes karakterű görbét, példénak okáért ezt:
Akkor látható, hogy itt a 3-4000 közötti nyomatékcsúcsnál simán el lehetne tűntetni 10-20Nm-t, ha legfelelül megmarad a nyomaték, a csúcsteljesítmény megmarad, csak ugye a lentebb elvesző nyomaték miatt hétköznap szarabb lesz használni.
Civic VTI karaktert fogunk kapni a végén:
Teccik-é éteni?
Same rules apply!
-
EQMontoya
veterán
válasz
Magnum_ #90592 üzenetére
Jó, jó, csak mire?
Oké, a ezek az ülések tényleg szépek, meg láthatóan eléggé egyben van az autó, de mire jó:
-Alapjában véve ez egy Asta, csak még nehezebb, a vezetési élmény ehhez mért.
-Legalább cserébe csavarodik is rendesen
-A négy személyes cabrio a világ hülyesége. Ugyanis nem lehet 4 személlyel használni, mert hátsó szélfogó nélkül kb. 40-nél már rohadtul vág a szél.Same rules apply!
-
EQMontoya
veterán
válasz
BigBlackDog #90600 üzenetére
Azt próbáltam érzékeltetni az előbb, hogy sem élményautóként, sem cabrioként nem az igazi.
Same rules apply!
-
EQMontoya
veterán
Jaja, ez az egy baj van a 350Z-vel, elfelejtettek hozzá belteret csinálni.
Tomcsi: az Audi nagyon kemény, de leállóból előzésért legéppuskáznék bárkit, autótól függetlenül. Külsőből, jobbról még oké, de leállósávból azért talán ne.
Pöckölt PD-k állóból, lámpánál odapöckölnek esetleg, de pályán pl. esélytelenek, ha 150-ről kell megindulni.
[ Szerkesztve ]
Same rules apply!
-
EQMontoya
veterán
válasz
Integrale #90706 üzenetére
Ültem a múltkor 159-ben, kicsit vegyesek az érzéseim.
Egyrészt kívülről gyönyörű az az autó, tényleg, kb. legszebb kombi, amit az elmúlt 10 évben gyártottak.
A beltér már kevéssé fantáziadús, szo-szó, szódával elmegy.
A kárpit minősége viszont már nem jött be, egyrészt nem elég puha, cserébe egy viszonylag keveset futott autóban is kopik. Ebben mondjuk a bőr lehet, hogy jobb, és azt általában szépre meg is csinálják az olaszok.
A dízel hajtáslánc kulturálatlan, nem nagyon lehet vele finoman közlekedni, kemény kuplung, tahó karakterű motor, a nagypapásnál minimálisan gyorsabban haladva már headbangelős lesz.Illetve amit nem értek, hogy hová lett a tér?
Mert látszólag kurva nagy hátsó lábtér van, de ez annak az eredménye, hogy a kategóriában kiemelkedően rövid a hátsó ülőlap. Tehát látszólag ott van egy csomó hely, de igazából így sem túl tágas, mert ugye bőven előrébb van a térded/lábszárad, mint az ülés, cserébe legalább kényelmetlen is, mert a rövid ülőlap nem támaszt alá rendesen.Szóval kombiként sem annyira nyerő, leginkább az első két személynek jó, de hosszú távon 4 emberrel nem utaznék vele szívesen, mert a hátsóknak szívás.
[ Szerkesztve ]
Same rules apply!
-
EQMontoya
veterán
válasz
szőröscica #90708 üzenetére
Nade akkor Brera, szépnek az is szép, de az legalább különleges.
[ Szerkesztve ]
Same rules apply!
-
EQMontoya
veterán
válasz
Integrale #90714 üzenetére
1.9 alap dezso chips nélkül, kézi váltó.
Ülés talán a 2. fajta, de bőr nélkül. Fura anyag, mint ha picit átlátszó lenne, és látszik alatta ilyen mehsejt szerű textúra. Nem néz ki rosszul, de szerintem nem elég puha és könnyen koszolódik.
A beltér minőségére egyébként nekem sincs panaszom, korrektül össze van rakva.
A hátsó lábtérben pont az volt a fura, amit mondasz, hogy az IS-hez képest nagy előrelépést vártam, mert amúgy is nagyobb autó, és még a sorhat sem viszi el a helyet, ehhez képest minimális a különbség.
Same rules apply!
-
EQMontoya
veterán
válasz
rbalint88 #90851 üzenetére
Kemény, és meglepően egyben van.
Gondolom, valaki jó sokat autópályázott vele, mert egyrészt évi 55k-t máshogy nem lehet belerakni, másrészt a sok ki-be szállástól különben bármilyen ülés rommá kopott volna.
Nem is az a baj, hogy ebből még lesz 220-at futott autó, mire ideér, hanem az, hogy sok olyat adnak el itthon, amelyik belülről szarabbul néz ki, mint ez. Azokban mennyi lehet?
Same rules apply!
-
EQMontoya
veterán
válasz
Mágus2 #90874 üzenetére
Hát az 1.4-es Octaviák (nem a tsi-re, hanem a 75 lovas szívóra gondolok) országaiban erre a kérdésre nem fogsz választ kapni.
Mert még ha kevesebbet is fogyaszt picit, akkor is, ha van 5+ guriga új autóra, akkor nincs havi 2000Ft plusz megtankolni és cserébe néha végrehajtani egy előzést?
A kérdés egyébként teljesen jogos, és ez valahogy csak felénk divat, Nyugatabbra simán vesznek alaposan extrázott kisebb autót, itt nincs ilyen.
Same rules apply!
-
EQMontoya
veterán
válasz
Mágus2 #90881 üzenetére
Nekem a 2.0 dízel is kevéskének érződik, ha tényleg ki akarom autózni a futóművet egy családi kombiból.
Pályanapon voltál már vele?
Ott azért nagyon-nagyon hamar derül ki, hogy az utcára amúgy szükségtelenül durva IS200 fék (az IS300-on is ugyanez van, +100kg és +60 ló mellé...) is tud azért fogyni, hogy a szinte új 215-ös T1R pár kör után bizony már nyúlik, mint a takony... És persze szinte minden utcai futómű egy hintaló.
tomcsi:
[ Szerkesztve ]
Same rules apply!
-
EQMontoya
veterán
válasz
szőröscica #90947 üzenetére
Nekem a tükröm valamelyik nap, amikor hó esett.
Megnyomtam a gombot, hogy csukja be magát, elkezdte, aztán megakadt és visszanyitott.
Same rules apply!
-
EQMontoya
veterán
-
EQMontoya
veterán
válasz
BigBlackDog #91011 üzenetére
Az szerintem korrekt, 400-at ér az Astra, oké.
A Puntos összegen azért akadtam fenn, mert az nem is feltétlen tűnik annyira súlyos kárnak, meglepően nagy az összeg ahhoz képest, hogy nem menthetetlen az autó.
Amit az Astráról írsz, az GTK, ez az én autómon is GTK lenne.
[ Szerkesztve ]
Same rules apply!