- Szárba szökken a Galaxy Buds 3 Pro
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Az iPhone 15 frissítésgaranciát, a 16 szép rendereket kapott
- MIUI / HyperOS topik
- Google Pixel topik
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Xiaomi Mi 11 Ultra - Circus Maximus
- KuKirin G4 - a sebesség ára
- Az Apple is mesterséges intelligenciával turbózza fel a teljes kínálatot
Hirdetés
-
UbiForward24 - Jön az Anno 117: Pax Romana
gp Folytatódik a híres sorozat, jövőre egy teljesen új epizóddal jelentkeznek a készítők.
-
A Samsung elkezdte árulni új Micro LED tévéit
ph A vállalat elsőként az Egyesült Államokban küldi boltokba a friss Micro LED televíziókat, amelyek nem lesznek kimondottan olcsók.
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Mobilarena
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
macilaci78
nagyúr
válasz radi8tor #258770 üzenetére
Én ezt nem értem. Ott a regisztréciós kártya a focihuligánok miatt. Az alapján tudni lehet, hogy ki honnan jön. Pest megyén kívülieknek legyen jelképes összeg a parkolás, a budapestieknek a stadion zónája szerinti közterületi parkolási díj duplája, a Pest megyeieknek pedig a zóna szerintivel megegyező.
Ezzel a helyieket ösztönzik, hogy tömegközlekedéssel menjenek meccset nézni, a vidékieknek lesz hely a stadionban, az agglomerációból érkezők meg eldöntik, hogy kocsival jönnek-e be a meccsre, vagy a munkahelyre visszamennek érte.De egyszerűbb nem gondolkodni, illetve felelősséget nem vállalni.
A környék pedig így is járhatatlan bármelyik stadion vonzáskörzetében meccsek előtti, utáni pár órában.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
macilaci78
nagyúr
válasz radi8tor #258775 üzenetére
Ha akarnák, lenne erre is megoldás. Például rendőri forgalomirányítás.
Dugó mindenképp van, mert a meccsről távozó autósok már a parkolóban összevesznek, ki hajtson ki előbb. Majd ezzel az idegállapottal csatlakoznak be a város rendes forgalmába. Nem kellenek gyalogosok ilyenkor dugóhoz.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
macilaci78
nagyúr
válasz radi8tor #258776 üzenetére
Tetszik a hűtőmaszk aránya, de gyanítom, darabja akkora, mint egy Ikea Markus szék háttámlája és a kocsi böszme...
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
macilaci78
nagyúr
válasz Vismajor01 #258867 üzenetére
Én is javasolni akartam, hogy a megtekintés helyét lenne érdemes változtatni.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
macilaci78
nagyúr
Jövő héten Bécsben vagy, felrakjam a nyárit, vagy maradjon a téli?
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
macilaci78
nagyúr
válasz cOxeR #259073 üzenetére
Nagy szél, csapadék nuku, felverte a port és nem láttak tőle.
Én csak Zuglóból Budaörsre mentem ma, de még városi tempónál is érezhetően lökdöste a bódét. Több helyen is kb finom sóderrel dobott meg a szél.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
macilaci78
nagyúr
A bikakábel, vontató kötél és 1 liter olaj, kesztyű, gyorskötöző, 5 db mellény van a pótkerék mellett, illetve betettem az akkus kompresszort.
1 mellény van a kesztyűtartóban is.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
macilaci78
nagyúr
válasz kisza25 #259108 üzenetére
Én csak a pótkerék üregében lévő dolgokat soroltam fel. Persze ásványvíz, budipapír, spanifer, törölköző, fejlámpa, stb is van.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
macilaci78
nagyúr
válasz molnarpeter #259116 üzenetére
Élből elveszem a gázt, tükörbe pillantva ellenőrzöm a mögöttes forgalmat, ami megmondja, mennyire intenzíven lassítok. Ködlámpa, vészvillogó.
Ha 30-40 km/h környékén érzem csak biztonságosnak, akkor leállósáv, míg más járművet meg nem pillantok. És nagyon figyelem a tükröt, jön-e egy barom.
Vezettem már tejföl ködben nappal és éjjel is.Mikor még divat volt a tarlóégetés, a sűrű fekete füst előtt is lassítottunk.
[ Szerkesztve ]
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
-
macilaci78
nagyúr
válasz BigBlackDog #259229 üzenetére
Leállósávon kiégő jármű után nem szokás, legalábbis M5-M43 vonalán 5-6 helyen is van kigéett járműnek emlékhelye.
Gondolom, az M1-en a forgalmi sávok sérültek jobbára, azzal azért foglalkoznak.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
macilaci78
nagyúr
válasz kisza25 #259251 üzenetére
"Az eset legnagyobb károsultjai azok lehetnek, akik kötelező biztosítás nélkül futottak bele a karambolba" - volt ilyen hülye a 4x szerencsétlen közt?
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
macilaci78
nagyúr
válasz molnarpeter #259275 üzenetére
Az más, amikor egy munkagép holt szezonban ki van vonva. Céges flottánál meg van, akinek a feladata, hogy rendben legyen a papír is. A biztosító meg küld értesítést, ha valami van, nem lövi le egyből a szolgáltatást.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
macilaci78
nagyúr
válasz CactuS #259274 üzenetére
Na, a biztosítók nem a gerincükről híresek. Gyakorlatilag minden biztosított a biztosítási díjában fogad arra, hogy a biztosítója helyt áll-e...
Munkahelyen van repedt kirakatüvegünk, kb 6 m2 egy tábla. Társasházi és külön biztosítás is van, de csak annyit sikerült kiharcolni, hogy csináltassuk meg, adjuk be a számlát és majd meglátjuk, térítenek-e akár csak 1 Ft-ot is...Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
macilaci78
nagyúr
válasz focvis #259282 üzenetére
B, ha már ennyi energiát belefecceltél, akkor inkább ezt erőltesd. Akár kötbéres szerződéssel, ha számlásan foglalkoznak vele.
Az tényleg nem járja, hogy "add a kocsit, itt a kút, ahova a lóvét borítod időről időre és valamikor a meg nem nevezett jövőben lesz egy kocsid, amitől fülig ér a szád, de azt természetesen nem tudjuk megmondani, meddig is örülhetsz neki."Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
macilaci78
nagyúr
válasz kisza25 #259482 üzenetére
Bla-bla-bla... Neki nyilván nem lenne gond egy alkalmassági vizsgálat. Én se értek egyet azzal, hogy egy olyan személyre szabott ismérv, mint az egészségügyi állapot, húzunk egy objektív határt.
Elég lenne csak a jogosítvány megújításakor esedékes orvosi vizsgálatokat tisztességesen elvégezni, illetve a háziorvos írhassa ki, ha menet közben szükségesnek ítéli.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
macilaci78
nagyúr
Anyám 50 évesen tette le a slusszkulcsot. A kor csak egy szám, szoktuk mondani. Akkor legyen is ettől független a sztori! Szerintem.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
macilaci78
nagyúr
válasz rbalint88 #259499 üzenetére
A nyugdíjasok számára a tömegközlekedés elég sok esetben csak az akadálymentes verzióban értelmezhető. Sokaknak egy régi villamosra felszállni sem megy, pedig csak 2 lépcsőfok. És a banyatankkal is meg kell küzdeni.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
macilaci78
nagyúr
válasz kisza25 #259504 üzenetére
Ismerek olyat, aki alig bír, de ülni, vezetni igen. Sérv, köszvény tud ilyet.
Amikor elcsúsztam a robogóval, kb 4 hónapig nem ültem rá. Ennyi idő kellett, hogy egy-egy hirtelen mozdulat miatt ne nyilaljon a fájdalom valahol és ne befolyásoljon a nyeregben.
Kocsival kb 2 hét után közlekedtem, teljesen másként veszi igénybe a szervezetet.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
macilaci78
nagyúr
válasz focvis #259686 üzenetére
Hát én nem...
90k Ft-ert nem tudtak diagnosztizálni egy 1.9 PDTDI anomáliát. Annyit mondtak, ha a hiba újra előjön, soron kívül fogadnak. A hiba jelentkezésekor megáll az autó, gázpedálra nem reagál, fix 1200 rpm-et tart a motor.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
macilaci78
nagyúr
válasz molnarpeter #259799 üzenetére
Azóta meg nem állt, de más apróság megmaradt. Csak 90k-ért többet várnék, mint a "szétnéztünk a számítógépen, kattintottunk párat, majd lesz valami".
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
macilaci78
nagyúr
Budapest XIV ker - Bécs XX. Ker retúr 6,33 lityis átlagfogyi, mindenhol megengedettel.
Bal első lámpatestben a fonycsor leesve, indulás előtt visszarakva. Hazaúton bal tompított kiégett, Bécsben még jó volt. Tavalyról maradt használtat beletettem, nem világít. Biztosíték csere újra, nem világít. Biztosíték megcserélve a jobbossal, nem világít. Felbontom a tartalék párt, csere, világít. Nem tudom, miért őrizgettem egy használt, álltában tönkrement izzót.
Téli ablakmosót kispricceltem a Hungárián, nyárival feltöltve.
Lemosva, kiporszívózva, megtankolva.
És ez a hálátlan dög hazafelé az utca elején megint elfelejtette, hol a gázpedál. Alapjárat fix 1200-on, 4.-ben megvan szűken az 50, hazajöttem vele. Leállítottam, beindítottam, 4* megtúráztattam, nem volt gond. Bezártam, feljöttem.
Teremgarázsban kerékcsere, fejlámpa, kompresszor, légkulcs, közepes erősségen kb 110 Nm lehet, krokodilemelő, Möller nyomatékkulccsal készre húzva. Lidl-ös mágneses tálca, az alja gumírozott, sárvédőívre felpattintom, bele a csavarok, luxus a köbön.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
macilaci78
nagyúr
válasz simonjoe #259839 üzenetére
Kompresszorom jóval bármilyen akkus gép előtt volt, illetve mikor elkezdtem szerszámgépeket venni, a Lidl, Aldi még szettben akkuval, töltővel együtt árulta. Mai napig nem használom ki az akku adta szabadságot a kis kézi csavarbehajtót leszámítva, így a felárat nem érte meg nekem.
Viszont van felesleges 12V, 20A ledtápom, próbaáramkörnek kiváló, mikor szárazon összepróbálom, amit forrasztottam, szereltem.Arra figyelj, hogy egy akku nagy árammal is terhelhető, akár sokszáz amper pillanatszerűen, de egy szivargyújtó biztosítékja is 30A. Amikor egy akkus gépet, pl csavarbehajtót szoktak vezetékesíteni, azon szokott elúszni a dolog, hogy a 4 Ah-s akkut egy kis kapacitású, 10A alatti táppal váltják ki, a csavar meg a lucfenyőbe se megy be...
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
macilaci78
nagyúr
válasz kisza25 #259857 üzenetére
Ilyennel kezdtem én is, első használati kísérlet: álltában leengedett kerék, nem fért alá az emelő. Első adandó alkalommal vettem egy krokit.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
macilaci78
nagyúr
Ilyet a Ladával éltem, manuális szívatóval lett alapjárat.
Milyen korú az az autó, amivel garantáltan semmi baj nem lehet? Oké, öreg autó kehes, de az új autó meg motorcserés is lehet akár az első olajcsere előtt.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
macilaci78
nagyúr
válasz kisza25 #259865 üzenetére
A gyárival oldottam meg a feladatot. Persze épp a vonathoz mentem ki valakiért és velük tovább, mikor máskor. Szerencsére csak kicsivel tartott tovább a kerékcsere, mint amennyit a vonat késett.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
-
macilaci78
nagyúr
válasz focvis #259952 üzenetére
Az sok bukó. Az utóbbi hónapok inflációja 15-25% között mozgott.
Elég gyors volt az ügymenet, pár napja még a döntéshozásnál tartottál.
ugyanannyit kaptam, mint amit fizettem - így nem csoda, hogy a kereskedés is békésnek élte meg a szitut.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
macilaci78
nagyúr
válasz ArthurShelby #259974 üzenetére
A munkahely bejárati ajtaja járt így: kulccsal a kezemben nem bírtam kinyitni, a záras röbidebb idő alatt kinyitotta, minthogy elmondtam, mi a baj.
Egy egyszerű bútorszéf zárja is megadta magát, talán 3 percbe tellett kinyitnia sérülés nélkül.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
macilaci78
nagyúr
Tudtok ajánlani bevált ózongenerátort? Nem kell nagy teljesítményű.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
macilaci78
nagyúr
válasz focvis #260038 üzenetére
Nekem is ezt adta. Tele a tank és az érvényességi időn belül szerintem max 100 km-t megyek csak kocsival.
Majd a robogóba elhasználom, 5 liter prémium.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
macilaci78
nagyúr
válasz Mauzes #260051 üzenetére
Ha a töltés megoldott, akkor én valami tisztán elektromosban gondolkodnék. Budapesti városi forgalomban nincs akkora sebesség sem elméletben (megengedett), sem gyakorlatban, amit ne tudna tartani. Én például egy eUp-ban is vigyorogtam, bár presztízsben elmarad a kívánttól.
Nem tudom, melyik veszít jobban az értékéből: egy dízel a folyamatosan tologatott kitiltásokkal, vagy a degradálódó akkuval az elektromos.
Ha a dízelt a "jujj, nem bírja a városi használatot" elv miatt zárod ki, akkor a 4-5 éves benzinesektől is ugyanúgy tarthatsz. Turbó, DPF, stb.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
macilaci78
nagyúr
válasz Mauzes #260059 üzenetére
BMW i3 REx? Plug-in hibrid, egy 600 ccm robogómotor tölti az akkut, de nagy akkuval 120+ km elektromos hatótáv megvan, 4 személyes.
Ha elférnék benne, gyűjtenék rá, de az én termetemhez kicsi.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
macilaci78
nagyúr
válasz Mauzes #260082 üzenetére
196 cm. Az eUp-ban (GreenGo) elfértem kényelmesen. A i3 kicsi, alacsonyan van a tető a vezetés szempontjából kényelmes üléspozícióhoz.
Ültél már eUP-ban? Nekem a Golftól is kényelmesebb.brumi1024: nekem csalódás volt a fejtér.
Reggie0: minden hibridnél kell szervizelni a belsőégésű motort.
90 Ah-s verzió hatótávja sem végtelen, a Balaton pedig nem Siófoknál ér véget.
Az i3 REx úgy jött képbe, hogy az elektromos hatótávja Pest megyében bőven kiszolgál és meg tudnám oldani az itthoni töltést, viszont szüleimhez (250 km oda), vagy Bécsbe ki tudok menni egy seggel megállás nélkül.
A motorjára van azért panasz, hogy nem erre lett kitalálva az a robogómotor, de nálam azért ha egyszer bekapcsolna, akkor azért huzamosabb ideig egyenletes terhelést kapna (autópálya, országút) és ez havi 2-4 alkalmat jelentene. Gondolom, ez nem annyira nagy igénybevétel, mint városi használat mellett naponta többször elindulni, hidegen járni 5-20 perceket.[ Szerkesztve ]
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
macilaci78
nagyúr
válasz Vismajor01 #260148 üzenetére
Töltés van a kocsiban?
Nekem a Passat volt 1-2 hétig villany, amíg eljutott szerelőhöz. 30-40 km-es etapokat mentem vele 2 töltés között. Az akku túlélte, most is az van benne.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
macilaci78
nagyúr
válasz radi8tor #260155 üzenetére
Én is megvettem tavaly, a szomszéd próbálta ki pár hete. Gondolom, visszarakta rendben a dobozba...
Nem szeretem, mert a robogó akkumhoz sok, de a robogót úgyse otthon tárolom, hanem a melóhelyen. Mindkét garázsnál van egy-egy töltő, plusz egy régi szovjet, amiről bikázni is lehet.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
macilaci78
nagyúr
válasz kisza25 #260191 üzenetére
Igen, ez az egyik oka annak, amiért nem fog elterjedni széles körben.
Ugyanolyan parttalan dolog ez, mint a telefonok töltőcsatlakozói. Nagynehezen ráálltak az USB-re, kivéve az Apple. Jött egyik szabvány a másik után, esetenként eltérő fizikai kialakítással. Most tán az almát is sikerült rákényszeríteni az EU-s piacon az USB-re, de már kitalálta, hogyan lehet 3rd party kábellel megszívatni a júzereket.De igen, én is életképes dolognak tartom. Kell néhány méret, ami köré az autógyártók tervezni tudják a kocsikat. Az egyre gyakrabban előkerülő közös platformok korában azért ez nem ördögtől való dolog szerencsére. A méretekhez rendelni kapacitást és mehet a menet.
A díjfizetés pedig mehet a mobiltelefonoknál megszokott tarifák szerint. Prepaid, vagy havidíjas különféle alapdíjjal és percdíj helyett Ah elszámolással. Nagy felhasználóknak meg lehet csinálni a gázszolgáltatóknál megszokott módot: lekötnek egy időszakra egy adott kapacitást valamilyen áron, a túlfogyasztást magasabb áron, az el nem használt kapacitás mondjuk 80%-át pedig átvinni a következő időszakra. Taxisok, fuvarozók, flották számára élhető.radi8tor: igen, a kapott akkupakk állapota kérdéses, de ezért írtam, hogy kapacitásért fizessenek, ne darabra. Egy betétdíjas terméknél sem a palack az, amiért fizetsz, hanem a tartalmáért. Hol érdekel engem, milyen színű a szörpös üveg, vagy hogy mennyire karcos? Az se érdekel, hogy a literes üvegben 1100 ml, vagy 950 ml van, csak pontosan annyit fizessek, amennyi benne van.
Úgy kell megcsinálni, hogy kérek egy 300 Ah-s akkut, akkor a kapott akkuban legalább 300 Ah legyen. Ezt már a szolgáltató menedzseli. Nyilván a visszavett akkukat ellenőrzi, mennyi a kapacitása, sérült-e, feltölti. A valamennyire degradálódott akkukra adhat kedvezményt, majd a városi felhasználók elhasználják.[ Szerkesztve ]
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
macilaci78
nagyúr
válasz radi8tor #260197 üzenetére
A laptop is jó példa, eszembe is jutott, hogy beírom. De érted a lényeget.
Az elektromos autó Achilles-sarka a töltési idő. Nagy árammal lehet tölteni, de gyorsabban degradálódik az akku. Kis kapacitású akku gyorsabban töltődik, de nem megy el olyan sokat. És emellett gyorsan ne menjél, mert gyorsabban merül az akku.Összegezve tehát országjáró autókra: vegyél nagy kapacitású akkut, töltsd lassan, vezesd úgy, mint egy buszt és aludj ott, ahol töltöd.
Na, erre tényleg jó alternatíva lehet egy 10 perces akkucsere újabb 300-400 km utazáshoz, vagy 120-150 km csapatáshoz.Idővel tényleg eljutunk az autonóm, teljesen önvezető autókhoz, ahol az embernek nem kell megállnia pihenni. Egy hosszabb út során tényleg csak a fiziológiai szükségletek miatt kell majd megállni, de ha WC-t tesznek az ülés helyére, ezt is el lehet odázni.
És ezt a jó világot akarják megszakítani töltési időkkel...
Mintha egy óceánjáró vitorlás hajót köteleznének, hogy naponta 3 szigetnél vessen horgonyt, hogy a tulaj hasmenénes macskájának legyen hol elkaparnia...Hogy ellenőrizné? Az akkupakkban van egy áramkör, ami a menedzsmentet futtatja és mobilneten kommunikál a gyártóval.
Norvágiában a fővárostól bő 2000 km-re is van autópályán megközelíthető település. Kötve hiszem, hogy egy utazó kereskedő az EV-t tartja praktikusnak.
Norvégia népsűrésége 1/16-a a Németországnak. Ez alapján kötve hiszem, hogy mindenhol lenne töltő.[ Szerkesztve ]
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
macilaci78
nagyúr
válasz brumi1024 #260201 üzenetére
Egy autómérnök ismerősöm szerint a villanyautó a jelenlegi formájában zsákutca.
Nincs azzal gond, hogy villanyáram hajtsa az autót, de az akkutechnológia komoly gát. Az előállítása, az újra felhasználása, az energiasűrűsége, a töltése...
A hidrogénautó viszont előre mutató. Nincs a környezetre káros hatása és ma már van a hidrogén tömeges előállításának gazdaságosabb, környezetkímélőbb módja is, mint a víz elektromos árammal való elemekre bontása. De ha nem is lenne, megújuló energiával is lehet vizet bontani, a cseppfolyós hidrogén tárolására, szállítására van már rég kidolgozott technológia, cseppfolyósított gáz tankolásának is van már kultúrája.
Illetve a hidrogénnel ki lehetne simítani a termelés és felhasználás közti ellentéteket. Egyszerűen a megtermelt, de fel nem használt árammal hidrogént előállítani és így tárolni az energiát, majd felhasználni, amikor a nap se süt és a szél se fúj.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
macilaci78
nagyúr
válasz cOxeR #260207 üzenetére
Nekem is elég lenne napi 80-100 km az esetek 90%-ában, amikor kocsiba ülök, de sajnos a megtett táv 50%-a 250 km-es etapokat jelent 2,5 óra menetidővel.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
macilaci78
nagyúr
válasz kisza25 #260223 üzenetére
A töltés sehogy sincs ingyen. A szerelés legyen benne az árban. Havidíj... Nos igen, mondjuk, a Mercedes az ülésfűtést is havidíjas szolgáltatásként képzeli el a jövőben.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen