- Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Alkalmazásbemutató: Keep
- Futott egy Geekbench kört egy új HTC készülék
- Azonnali mobilos kérdések órája
- Apple AirPods Pro (2. generáció) - csiszolt almaságok
- Huawei Mate 10 Pro - mestersége az intelligencia
- Vodafone-ra áttért Digi Mobilosok
- Xiaomi Mi 11 Ultra - Circus Maximus
Hirdetés
-
Dragon Ball: Sparking! Zero - Mester és tanítvány
gp Egyelőre még mindig nem kaptunk megjelenési dátumot a játékhoz.
-
Agyi chipes gyártóba fektetett a kriptocég
it A Tether 200 millió dollárt fektet a Blackrock Neurotech agyi chipes vállalatba.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
Aktív témák
-
E2E4
aktív tag
Hazánkban egyik szolgáltató sem forgalmazza a készüléket, így a vásárlás helye és módja különösen hangsúlyos lehet. Nézzük a beszerzés esetleges alternatíváit:
KÜLFÖLD, (EU-N BELÜL) KONTRA BELFÖLD – GARANCIA
LG mobiltelefon tulajdonosként, hazánkban, abban a szerencsés helyzetben lehetünk, hogy a szabályosan kiállított és a telefon azonosíthatóságát - IMEI vagy gyári számmal - lehetővé tevő számlával, mi magunk is közvetlenül fordulhatunk a készülékkel az LG Központi Márkaszervizéhez, ahol a hazánkban az LG által is forgalmazott, H960A típusú modellre a garanciális javítást elvégzik, amennyiben a meghibásodás a készülék vásárlását követő 1 éven belül bekövetkezik. Tehát az EU-n belüli vásárlás esetén, és bármely EU-s országban a fentiekben leírt módon kiállított számla meglétekor, Magyarországon a Budapest, 13. kerület, Váci út 33. alatti szervizet bátran kereshetjük, 1 éven belüli garanciális problémánkkal. (Ha H960A típusú készülékkel rendelkezünk.) Ebből a szempontból tehát nincs különbség a magyarországi és az EU-n belüli más országból származó készülékek hazai garanciális javítása tekintetében. A hazánkban az LG által nem forgalmazott H961N típusú modellnél, a garanciális vagy fizetős javítás Magyarországon az LG Központi Márkaszervizében nem megoldott! (Csak a hazai forgalmazású készülékek esetén rendelkeznek alkatrészekkel.)WEBSHOP KONTRA BOLT
Ízlés dolga, hogy ki mit preferál.Webshopos vásárlásnál előny:
- Általában kedvezőbb ár (Nem minden esetben.)
- 14 napon belüli, indoklás nélküli elállás fogyasztóvédelmi jogaWebshopos vásárlásnál hátrány:
- A készülék nem vehető kézbe, nem próbálható ki.
- Általában a személyes kontaktus hiánya (A legtöbbször csak kiszállítással, vagy postázással vehető át a készülék, a személyes átvétel lehetőségét nem minden esetben biztosítják.)
- A postaköltség vagy szállítási díj a vásárlót terheli.
- Ha a valóban bontatlan csomagban, a készülékben, vagy tartozékaiban szállítási sérülés, karcolódás, stb. látható, akkor annak bizonyítása, hogy ez már az átvételkor jelen volt, vagy a vásárló okozta, gyakorlatilag lehetetlen.
- Még abban az esetben is, ha a websop olyat ír, hogy a futár jelenlétében, a csomag átvételkor átvizsgálható a termék, ez a gyakorlatban kivitelezhetetlen. Nincs az a futár, aki erre várna, az utcán senki nem fogja bontogatni, aprólékosan nézegetni, postai kiszállításnál pedig erre nincs is mód.Bolti vásárlás esetén előny:
- Vásárláskor a készülék megfogható, kipróbálható.
- Személyes kontaktus lehetősége.
- Kisebb üzleteknél, ahol az eladó egyben a tulajdonos is, közvetlenebb, „barátias” attitűd, szolgálatkészebb kiszolgálás lehetséges.Bolti vásárlásnál hátrány:
- 14 napon belüli, indoklás nélküli elállás fogyasztóvédelmi joga nem biztosított, helyette csak a 3 napon belüli, gyártási hibából adódó készülékcsere érvényesíthető – fogyasztóvédelmi szempontból.
- A legtöbbször magasabb, vagy sokkal magasabb ár. (Tisztelet a kivételnek.)ALAP 1 ÉV GYÁRTÓI JÓTÁLLÁS KONTRA 2 VAGY 3 ÉV KITERJESZTETT GARANCIA
Néhány webshop csábító ajánlatokkal próbálja magához édesgetni a vevőt. Kezdjük a legnagyobb mézesmadzaggal. 1 év gyártói + 2 év szoftveres garancia = 1 év gyártói garancia + „nesze semmi, fogd meg jól” garancia. A szoftveres garancia semmilyen valódi készülék meghibásodást nem tud orvosolni, ráadásul a szoftveres beavatkozások egyénileg is megoldhatók.
„24 hó teljes körű gyártói + forg. garanciával” = 1 év gyártói garancia + 1 év bolti garancia. A valóságban az 1 éven túli garanciát ők intézik. Az egyik ilyen webshop ügyfélszolgálatos általános válasza: „Vagy az LG-be visszük, vagy a Telemaxba.” A Telemax időnként legendásan hírhedt ténykedéséről fórumos hozzászólások garmadáját lehet olvasni. Ráadásul felvetődhet három kérdés:
1. Valóban hivatalos helyre viszik javítani a 2. évben, vagy csak hátul a műhelyben „megmókolják okosban”?
2. Valóban korrektek a 2. évben, vagy csak a jól ismert „a sz@rnak nincs gazdája” elv érvényesül?
3. Ez a szolgáltatáscsomag (a helyszíni oda-vissza futárral együtt) megér plusz - jellemzően - 5000 Ft-ot?VÁSÁRLÁS ELŐTT SZEM ELŐTT TARTANÓK:
1. A készülék legyen eredeti (Ez az LG Phone From app-al is leellenőrizhető.)
2. A doboz legyen bontatlan.
3. Az esetleges garancia érvényesítéshez kapjunk olyan szabályosan kiállított számlát, amely a készülék azonosíthatóságát lehetővé teszi, az-az legyen feltüntetve az IMEI vagy sorozatszám. Irreleváns, hogy 27%-os ÁFÁ-s vagy 0%-os (alanyi adómentes) a számla, mivel mindkettő szabályos, és ezzel az LG Központ Márkaszerviz is tisztában van.
A garanciajegy megléte hazai vásárlású készülékeknél az LG Központ Márkaszerviz számára irreleváns, csak a számla szükséges.TERMÉK REGISZTRÁCIÓ
A vásárlás után, egy fiók regisztrációt követően, telefonunkat regisztrálni tudjuk a termék regisztrálása gombra kattintva.Itt lehetőség van a kapott készpénzfizetési számla - vagy ha van - garanciajegy feltöltésére.
Egy esetleges meghibásodás esetén, így elvileg már nem kell magunkkal vinni ezt a papírt. A gyakorlat azt mutatja, hogy ennek ellenére mégis érdemes a készülék mellé leadni az eredeti számlát is.
Ezen túlmenően elérhető további "lehetőségek":
- marketing anyagok
- akciók--------------
Írta: E2E4[ Szerkesztve ]
SONY WH-1000XM4 | AKG K66 | B&O Hi-Fi Plus (LG AFD-1200)