- Redmi Note 9 Pro [joyeuse]
- Az iPhone 15 frissítésgaranciát, a 16 szép rendereket kapott
- Poco F3 - a mindenes, de nem mindenkinek
- Huawei Watch GT 2 - épp ideje!
- Apple iPhone 15 Pro Max - Attack on Titan
- Samsung Galaxy Watch4 és Watch4 Classic - próbawearzió
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Hivatalos képen a Samsung hajlíthatók
Hirdetés
-
Közeledik az X Fold3 Pro
ma A kínai bemutató után megtartotta a Vivo a nemzetközit, de még nem Európában.
-
Computex 2024: Ryzen 8840U dolgozik a Zotac kézi konzoljában
ph A 7 hüvelykes kijelzővel rendelkező modell valamikor a harmadik negyedévben futhat be a boltokba.
-
Ingyenes az Epic Store-ban a Marvel's Midnight Suns
gp A jövő hét folyamán ismét két meglepetéssel lesznek gazdagabbak a PC-s felhasználók.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Noukoum
veterán
A kínai autók egyébként még lehetnek és lesznek is jobbak szoftveresen.
Emiatt nem írnám le őket, a nagy európai gyártók is szenvednek vele, a németekkel az élen. Szóval lehet ezt árral kompenzálni, de mint látható a többi gyártó is le van maradva nagyon.
Ugye a Nokia effektus azt jelenti hogy egy (vagy több) gyártó nem vette figyelembe a piac radikális változását, az új technológiát, a megváltozott felhasználói igényeket és elhaladt mellette a világ. És ahelyett hogy igazodott volna a változáshoz, ragaszkodott a régihez. Aminek a vége pontosan tudjuk mi volt. A Nokiához érdemes még hozzátenni hogy egy idő után felsőszinten is felismerték a problémát, csak késő volt, a hajó már elment.
Ugye ha valaki ránéz az autóiparra az egyből látja hogy a fentiek egy az egybe megegyeznek a Toyotával. Ennek persze, nem kell hogy csőd legyen a vége. De az új autó eladási részesedésük már garantáltan drasztikusan le fog esni már 10 éven belül. Egyszerűen árversennyel ki fogják csinálni a hagyományos gyártókat, akik nem léptek időben és nem tudnak hatékonyan elektromos autót gyártani. Ehhez sem kell madárjósnak lenni, ha valaki megnézi hogy ma Európában olcsóbban kapsz Tesla Model Y-t ami egy prémium SUV mint egy Toyota Prius plugin hibridet, mindezt úgy hogy a Teslán jóval magasabb a haszonkulcs, akkor nincs miről beszélni. Természetesen az emberek az előbbit veszik, nem pedig az utóbbit meglepő módon.
És el kell hogy keserítsem a hagyományos gyártók rajongóit, de a Toyota rajongóit is, mert hogy a legolcsóbb autókat sem fogja kímélni a változás. Azaz a szegényebb, de nagy piacokon is 2030-2040 között meg fog történni a teljes átállás (~90%, új autó eladásokban). Hiába gyártasz te olcsó autót (pl hibridet) kis haszonkulcsal, ha jönnek az elektromos modellek olcsóbban, azonos vagy nagyobb haszonkulccsal. Összefognak omlani az eladásaid mint egy kártyavár. Nem véletlen hogy a Toyota kommunikációja is 180 fokos fordulatot vett 5 évvel ezelőtthöz képest. Ha valaki megnézni mit tud most a cég, mirai meg bz4x, kiröhögi... Persze történelmi forrásnak majd kiváló lesz, de hogy az utcán nem fogsz ezekkel találkozni az is biztos.
Szóval hajrá Toyota, szedjétek már össze magatokat. Jó dolog hogy a Tesla felkavarta a langyos állóvizet, de azért ne adjunk már nekik teljes monopóliumot. Mert ha a Tesla tényleg megcsinálja 2030-ra a 20 milliós autó eladást...
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
Új hozzászólás Aktív témák
- Thrustmaster t-lcm pedál
- Dell Precision 5570 15,6" / I9-12900H/ 2TB/32GB/ RTX A2000/ Dell Garancia 2025.05.31-ig
- HP Victus 16-r0008ne - ÚJ 16" QHD IPS GAMER notebook - i7-13700H, 16GB, 1TB SSD, RTX 4060
- HP Victus 16-r0001nt - ÚJ 16" QHD IPS GAMER notebook - i7-13700H, 32GB, 1TB SSD, RTX 4070
- ASUS ROG MAXIMUS Z790 APEX. ! Leírás !
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs