Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Criton

    veterán

    válasz vati #216 üzenetére

    nekem 3 éve az oktatóm mindig azt mondta, legyen az villamos,bkv busz ( az erősebb kutya b***ik )

    a kresz maga meg sztem annyira tele van minden felesleges dolgokkal, menet közben ugysem azon gondolkozol, hogy a 128. oldalon a 4. képen ilyenkor mit is kellett csinálni....

    Ami a legfontosabb szerintem mindig, jobbkéz, ki kanyaródik kisívben, előzési szabályok ( autópálya , párhuzamos úton stb... ) meg persze a táblák ismerése, azt elég sokan nem tudják + a rendőri karjelzéseket - 3 éve van meg a jogsim, és ezalatt az idő alatt, kb 3x találkoztam forgalomírányító rendőrrel.

    valamint elég sokan nem ismerik azt, hogy ha adott egy úttest, és a közepén van egy sziget, ahol a gyalogos megtud állni, akkor ha ott is áll, akkor is a gyalogosnak van elsőbsége, mert a sziget attól még az úttesten van.

    asszem kb ennyi. nekem még anno 100% os lett a kresz, rutin elsőre + forgalmi is. :Y

    ha jól emlékszem akkor a #227 képnél a villamosnak van elsőbsége, utána a A kocsi, és utána a B, ugyanis bal kéz szabályról nemtok, hacsak, nem fogy el az utad vagy nincs akadály - bár ez akkor vonatkozik ha párhuzamos az út....

    [Szerkesztve]

  • Criton

    veterán

    válasz loszerafin #234 üzenetére

    igazad van nem felesleges.

    Csak én többnyire azt láttom, a városban - hogy nagyon sokan nem tartják be az elsöbbség adást és csinálnak olyan dolgokat, amikor az emberben felmerül az a kérdés, hogy most én csináltam rosszul vagy ő, és a végén átgondolva kiderül, hogy én mindent szabályosan.

    Pl adott egy kereszteződés, te jössz a védett útvonalon - a jobbról érkező jármű viszont gyorsan közeledik a kerszteződés felé, akkor azért felmerül a kérdés, most akkor mivan :F

    Meg az emberek többsége a városban ( pl nálam szülök ) megszokásból vezetnek. Ami nemjó, mert nyár elején pesten elég sok utat egyirányusítottak.....

    Szval végülis a bízalmi elv is egy alapvető dolog. A másik amit utálok, hogy nem használják a cipzár féle elvett ( ha dugo van vagy nincs lámpa, akkor használni kéne az egyet innen-egyet onnan féle dolgot) - ha használnák, akkor sztem sokkal kevesebb dugó lenne pl.

  • Criton

    veterán

    Én a napokban egyre több helyen találkoztam az alábbi problémákkal . ( 2.ker - 8.ker 3.ker ) Egyirányú utca, vagy útépítés ( pl most a 2.ker Nagyrét,Nagykovácsi kereszteződés) miatt az egyik oldalról tilos bemenni. A nagyrét esetében az illetékesek már 2db behajtani tilos táblát is kiraktak, függetlenül ettől, szinte minden 2. autó behajt, nem beszélve arról, hogy az emlitett kereszteződésben a nagyrét utca elvileg mindkét irányból levan zárva, amit időben több helyen is jeleznek - ettől függetlenül szinte mindenki ott akar menni.

    Nemtom, hogy lehet, egy olyan vezetőben megbízni aki ezeket a szabályokat nem tartja be !

    Pl MA : ördögárok utca - nagykovácsi / egyirányú utca - velem szembe jönnek, rájuk dudálok, hogy nem láttja, hogy ő itt nem jöhet be, na és persze kit tartanak szabálytalannak engem, pl az illető verekedni is akart.... ezmár szinte tipikus.....utána persze egy merci jeepel egy kb 18 éves szöszi csaj jött be, aki nem huzodott le és az anyukámat szitta.....Lehet, hogy vannak figyelmetlenejk, de ennyi nem létezik - vagy tényleg nagy bajban van a magyar közlekedés - és ennyi hülyének jogosítványt adnak.

    Németországban elég sokat dolgozom, és van céges kocsi ( német ) itt azt mondani sem kell, hogy a magyar orvosi papírt a jogsihoz nem fogadták el + 80€uroért új szemészeti vizsgálatott kellett csinálnom ( minden 2 évben ). Na mind1, a kinti tapasztalatom, elösször nem ismertem a helyet, lassan mentem forgalmas úton - semmi dudálás anyázás ,előzés....

    a figyelmetlenség a kresz táblák iránt szerintem abból is adódik, hogy budapesten a táblák 80% felesleges, van olyan hely - ahol 5 különböző tábla van, hogy balra-jobbra kanyarodni tilos stb.... itt a vezető már összezavarodgat. Ez a németek esetében nincs így, majdnem minden kerszteződésben stop tábla van....... és még sorolhatnám, kint németországban szeretek vezetni - itthon nem..... :(

    [Szerkesztve]

  • Criton

    veterán

    válasz szesa #244 üzenetére

    Igazad van, pl én a Németek viselkedésén csodálkozom, nem mondom, hogy ott nincsenek bunkok mert bunkok mindenütt vannak. Minden ember más. De könyörgöm, hogy ha ott 10% a bunko agrasszív vezető az se sok.

    Még1 észrevétel amit nem emlitettem, ami szerintem a táblákon kivül szintén fontos, az a utak felfestése, én pl a Moszkva téren ugy probálok már meg közlekedni, hogy nézem, hogy az elöttem lévő hol halad, mert a sávok többségét már nem láttni. Egy idegen, aki nem ismerős ott, az még rosszabb helyzetben van. Főleg ha külföldi.... - ez a másik, a magyar l*szarja, hogy külföldi megy elötte....

    Én már azt kezdem unni, itthon, hogy idegen helyen, lassitok kereszteződésben ha nekem van elsőbbségem..... jobb a bíztonság !

    Valamint szintén nagy probléma, hogy ebben a városban kevés a parkolóhely, és akkor is ha találsz, elég nehézkes beállni, főleg ha az ember mögött 5/6/7 en állnak ésmár nyomják a dudát, de nem képessek felfogni ez kb olyan mint a bicikli, van aki tud és van aki sok gyakorlás után sem tud olyan jól.

    Nekem most lesz meg 1 éve a jogsim, fiatal is vagyok - de nem török kocsikat, előírtan vezetek, mert nekem nem a papa vette a jogsit, hanem szépen tanfolyam+vizsga - ami nem kis pénz....

    1 év alatt 14782 km levezetése jónak számít ? ''sok város,külföld''

    szerk : amikor kint voltam, megkérdeztem pár németet, mért mennek ilyen jól és türelmesen , válasz : sokba kerül a vizsga - 2000 euro asszem, +2 évente kötelező szemvizsgálatra kell menniük és ha a szemvizsgálaton nem érték el a 80% ot, akkor jogsi bevonva....

    [Szerkesztve]

  • Criton

    veterán

    válasz G@ben #246 üzenetére

    Szerintem mehet, vagy is én ilyenről nem hallottam. Robogó meg egyáltalán nem mehet :D Bár lehet vannak szabályok arra , hogy hány cm3, vagy mekkora a teljesítménye....

Új hozzászólás Aktív témák