- iPhone topik
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
- Yettel topik
- Samsung Galaxy S22 és S22+ - a kis vagány meg a bátyja
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Telekom mobilszolgáltatások
- 5G-vel és hőkamerával strapálja magát az Ulefone
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
Hirdetés
-
Megjelenési dátumot kapott a Tomb Raider animációs sorozat
gp A tervek szerint október elején debütál a teljes első évad Netflixen.
-
A hajlíthatók kedvence lehet a Dimensity 7300X 5G
ma Átcímkézés helyett csíkszélességet váltott a MediaTek, népszerű Motorolában debütálhat.
-
Kedvező árú Loewe WOLED TV érkezik
ph A We.See fantázianevű újdonságba az LG Display panelje került.
Új hozzászólás Aktív témák
-
buldog-bódog
csendes tag
válasz Végbéla #2793 üzenetére
Szia Boeing!
Nem hagyott a kis ördög, s utánéztem a dolgoknak. A neten is kutakodtam, de sikerült F.L. Barátommal is beszélni, akit az előző hsz.-ekben is említettem.
Na de, kezdjük az elején. Gyerekkoromban nagyon szerettem volna vitorlázó repülő lenni, mind amellett, hogy rádiózás rabja is voltam (vagyok). A szünidőkben szinte mindíg a reptéren "lógtunk", úgy hogy sok személyes élményem is van. Sajnos a szemem miatt az orvosi nem sikerült, de a rádiózás az maradt. Ennek ellenére,figyelemmel kísértem, kísérem a repülést is, csak nem aktívan.
Emlékeztem rá, hogy az egykori MHS székházban, a (Nyíregyháza) Szabadság téren, a megyei titkár szobájának előterében volt egy szinte életnagyságú tabló, Kovács György, és társainak ugrásáról, egy fénykép sorozattal.
Próbáltam erre rákeresni, de sajnos nem sok eredményt kaptam.
Ekkor (pontsabban ma) kerestem fel öreg cmborámat, hogy Ő mit tud erről.
Az első öröm hír, meg van a tabló. Rossz hír, mivel a repülőklubban téli szünet van, nem lehet csak a tavasszal megnézni. -Bízom benne hamarabb is!!-
Laci megerősítette, IL-14-ből volt az ugrás, Ferihegyről folyamatos emelkedéssel. Az út Nyíregyházáig kb. ötven perc volt. Az ugró magasság 8070méter. A pontos dátum: 1962. május. 5. (én ekkor 12 éves voltam)Itt bemásolok két írást, melyek megerősítik az IL-14, ill L-410 gépek használatát:
2010-07-16 10:00 L-410 üzem
Péntek 10:00 órától L-410-ből ugrunk.
Üzem folyamatosan megy péntek-szombat-vasárnap.Magasság: 4000 m
1962-ben Brno-ban (Csehszlovákia) résztveszünk a BHSB[1] Szpartakiádján.
Versenykiírás:
1. 1000 m-es csoportos célbaugrás
2. 1500 m-ről egyéni kombinált ugrás (20 sec zuhanás + célbaugrás)
3. Harcszerü eje. ugrás IL-14 repgépből terepre, ezt követően teljes felszereléssel 20 km-es futás, + lövészet + térkép feladatok
Résztvevők:
Valkó Gyula örgy.,
Kovács Sándor örm.,
Hüse Károly szkv.,
Samu Ferenc szkv.,
Bartucz Pál honv..
--------------------------------------------------------------------------------
[1] BHSB – Baráti Hadseregek Sport Bajnoksága
Barátsággal, -d-
Ezeket a dolgokat nem azért írtuk le, hogy elhiggyék, hanem hogy tudják.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs