Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • ddekany

    veterán

    válasz #54625216 #140 üzenetére

    Az arany középút mindig kompromisszum... De amúgy se lenne nagy tragédia, mert már rég elég erős szinte bármilyen okostelefon ahhoz, amit a legtöbben PC-n csinálnak. Csak a szoftver mindig azt hízza teli pazarlással, ami rendelkezésre áll. De ne tévesszen meg, ha a mostani mobil hardver ereje lett volna az adott, nem a PC-é, akkor hirtelen azon futna ugyan az, ugyan úgy. Persze, van aminél fundamentális oka van, hogy sokat kér, akármi CAD, fordító, vagy akár AA-s szemfényvesztések... azoknak persze kellene a céleszköz továbbra is. Csak az népesség pár százaléka. Ebből is adódik, hogy soha sem lesz ez, hiszen ez a fogyasztást csökkentené (1-2-vel kevesebb kütyü). Illetve ha nagyon kutya világ lesz, akkor lehet hogy mégis csak lesz ilyen. De amíg úgy látják, hogy az emberek tudnak költeni arra amire nem muszáj, addig azt gyorsan ki kell bányászni a zsebükből... ilyen a matek.

    [ Szerkesztve ]

  • Somatom

    veterán

    válasz #54625216 #199 üzenetére

    Sztem meg az ilyen vasat igénylő játék a rétegtevékenység.

    [ Szerkesztve ]

    Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

  • ddekany

    veterán

    válasz #54625216 #199 üzenetére

    Jó, hát játéknál jelentős hozzáadott érték a jobb grafika, és ott még látványos a hátránya egy mobil-szerű form factornak (de idővel ez is csökkenni fog). De a netezős/office-os PC helyére viszont már ma be tudna technikailag lépni simán, csak nem akarják. Játékból is amúgy van az a kategória, ami direkt megy olyanon is. Meg van a specializált gépre való (pl. játékkonzolra), ha valakinek az fontos.

    [ Szerkesztve ]

  • Szabi®

    addikt

    válasz #54625216 #202 üzenetére

    "' az Apple a 256GB-os M2 Macbook Air-ekbe és Mac Mini-kbe csak egy SSD chipet rakott, amitől a szekvenciális írás / olvasás az előző M1 szériához képest 2800MBs-ről 1400MBs-re csökkent."

    De ha az előző gépbe gyorsabb volt maga az írás/olvasás, akkor már ha nem is gyorsabb , de legalább ugyanolyannak kellene lennie az utód modellben nem ? Mert ha ez csak egy legyintés részedről, akkor hol van a konzisztens fejlődés amivel villog az apple ? :N

    [ Szerkesztve ]

  • ddekany

    veterán

    válasz #54625216 #202 üzenetére

    Persze tárgytalan, mert nincs üzletileg akart az egyesítésre. Még Apple-nél sem. De ha ettől eltekintünk, akkor igen, az lenne a mérnökileg/környezetvédelmileg racionális, hogy akinek nincs extrém teljesítményre igénye, azokat rakod a mobil form factorra. Nyilván. Ill. az nem evidens, hogy van játékkonzola valakinek (réteg igény), míg okostelefonja a többségnek eleve van. Aztán ott unatkozik az idő 95%-ában.

    [ Szerkesztve ]

  • Rowon

    veterán

    válasz #54625216 #219 üzenetére

    Amit írtam tápegység példát, az egy kb. 12-13 éves (!) készülék.

    [ Szerkesztve ]

    Az emberiség két legnagyobb találmánya az írás és a mikrohullámú sütő.

  • aujjobba

    addikt

    válasz #54625216 #199 üzenetére

    'nincs meg a 8K HDRI 300 fps, akkor már megy a sírás'
    'nem él meg egy dokkolható mobil megoldás, legfeljebb réteg termékként'

    Amugy a Nintendo Switch-et ismered?
    720p-ben mukodo dokkolhato mobil megoldas, osregi nVidia Tegra hardveren.
    Marhara nem retegtermek, minden idok harmadik legsikeresebb jatekkonzolja.

  • Szabi®

    addikt

    válasz #54625216 #220 üzenetére

    " hogy miért kevés az Apple gépek teljesítménye a ... mire is? Ezt nem tudja megmondani, csak hogy a 8GB memória nem elég"

    A 8gb-os Air gép smooth scroll böngészés közben röcög, több oldal safarinál szintén. Melegedésnél megint kukázza a teljesítményt, függetlenül attól, hány gb ram-os.
    Jah és ami nem elhanyagolható, az appstore játékait szörnyen viszi, pedig elvileg célplatform.(minek vannak ezekre játékok, ha még a csúcsgépek is botrányosan viszik :F Sose értettem)
    Rogy a net a számtalan stutteringtól, belassult optimalizálatlan oprendszertől . . .
    Vannak ott gondok, a kérdés az, hogy akarod-e látni . . . :)

  • ddekany

    veterán

    válasz #54625216 #220 üzenetére

    Hogy mire elég a X GB RAM, háttértár, stb., az továbbra is attól függ elsősorban, hogy minek az elérhetőségét feltételezik a fejlesztők. (Nagyságrendekkel többet kérnek a szoftverek manapság mint 30 éve, de nem csinálnak nagyságrendekkel több hasznos munkát.) A legkisebb Macbookot meg nyilván úgy méretezik, hogy csak tartalomfogyasztásra és adminisztratív munkára legyen komfortos, különben nem venné meg senki a nagyobb változatot. Elképsztő, de az a szint kb 8 GB körül kezd lenni, lassan Windows-on is.

  • Szabi®

    addikt

    válasz #54625216 #231 üzenetére

    Egyetlen szóval sem írtam azt hogy szar az apple. Sőt a telefonok kontxtusra pont jó példa, hogy vígan elvan az ember egy több éves iphone-al is. Ugyan ez már nem igaz a többi termékére, mert a belépő szint, mindenhol egy olyan kompromisszum, amit mástól már jóval magasabb kategóriában kapsz meg.
    Telefonok terén bőven több éves tartalék van a készülékeikben. (ez már android fronton is igaz)

  • ddekany

    veterán

    válasz #54625216 #231 üzenetére

    Itt a PH-n azért jobban dominál az ilyen teljesítmény hajhászás, mint általában. De amúgy attól függ, mire programozzák a vevőket. Mit tartsanak "trendinek", mitől féljenek (biztos nem lesz elég gyors), stb. Csak nyilván nem akarják őket semmi olyanra programozni, amitől kevesebbet vásárolnak. Ki kéne már találni valami 4. féle szoftversen kiherélt számítógépet... :)

  • Hi!King

    őstag

    válasz #54625216 #231 üzenetére

    Azért eléggé torz a felhasználói elvárásokat ilyen és ehhez hasonló fórumok alapján leszűrni. A legtöbb user nincs is tisztában a hardver teljesítményével ami alatta van.

  • Hi!King

    őstag

    válasz #54625216 #235 üzenetére

    Szerintem csak részben van igazad. A marketingnek része az is, hogy igényt teremtsen, nem csak az, hogy meglévő igényeket szolgáljon ki. Ebben sincs semmi rossz, sőt. A megrendelésre történő szoftverfejlesztésben is gyakori, hogy az ügyfél nem pontosan tudja mit akar, így a beszállítónak kreatívnak kell lennie, hogy olyan megoldást találjon, ami várhatóan tetszeni fog az ügyfélnek, és ami még fontosabb, rá tudja beszélni, el tudja adni neki az ötleteket. Ez tömegtermékeknél még hangsúlyosabb. A marketingben legjobb cégek igenis képesek igény teremtésre is, és nem csak előzetes piaci igény felmérésre alapoznak.

    Másrészt a specializált vs. kombinált termékekre sincs egyértelmű recept, van amikor inkább az egyikre, máskor a másikra van inkább igény. A mai okostelefon eleve egy kombinált, univerzális eszköz és nem egy specializált, még ha a telefon dokkolás nem is terjedt el, de eleve egy sor mobil eszközt helyettesít, amik a múltban külön voltak, lásd pl. zenelejátszó, navigációs eszköz, hordozható videólejátszó, hagyományos mobiltelefon, és emellett ugye sok korábban asztali PC-s funkciót is használunk.

    De a laptop dokkolás például elterjedt, sokan vagyunk akik rég nem használunk sem munkában sem magáncélre desktop PC-t, viszont dokkoljuk.

    Abban viszont nagyon egyetértek, hogy ezeknek a dolgoknak evolúciója van, hogy mit fogad a közönség pozitívan, mit nem, de hogy ezek konkrétan körülírható igények lennének attól függetlenül hogy milyen milyen marketing körítést tesz a gyártó mellé, azzal nem. Szvsz ha az Apple máshogy alkotja meg az iPhone-t, akkor máshogy alakul az okostelefonok evolúciója, nem volt kőbe vésve, hogy a mai formára lesz a tömegigény.

  • kchris78

    veterán

    válasz #54625216 #235 üzenetére

    "Azt kellene felfogni, hogy a marketing nem agymosás, hanem javarészt piacfelmérés és kommunikáció."
    :)) nyilván nem direkt agymosas az szelsoseges megnevezes de abszolut van pszichologia a marketingben hogy tudjak elore mivel lehet megfogni az embereket. Regen amikor meg nem volt ez a UX hype semmilyen szinten, akkor volt valamennyire igazsag abban ami irsz.. ma mar... appokat is ugy fejlesztik hogy tudjak hogy mitol lesz addiktiv valami... abszolut nem a racionalis igenykiszolgalasrol szol a dolog. Annak valamikor a symbian telefonok vegevel befellegzett.

  • Hi!King

    őstag

    válasz #54625216 #241 üzenetére

    "Nagyjából egyetértek, annyi pontosítással, hogy az igényt a marketing nem teremti, hanem felismeri és definiálja. (Ami aztán vagy bejön, vagy nem.)"

    Ez az amivel általánosságban nem értek egyet. A jó marketing igenis képes befolyásolni az igényeket. Nem agymosásról van szó, hanem arról, hogy a marketing képes olyan igényt felkelteni az embereknek, ami korábban nem létezett.

    Szóval nem csak arról van szó az igények változásánál, hogy az embereknek mondjuk igénye lett autóra, és emiatt többet tudnak közlekedni, emiatt felmerült a navigációra való igény is, és ezt a cégek kiszolgálják. Hanem arról, hogy ilyen láncba nem beleilleszthető igényt is fel tud kelteni a marketing.

    "A jó termék mindig az, aminek nincs szüksége marketingre, mert "lábon" elkel, pontosabban az a jó marketing, ami képes önmagukat eladó termékeket definiálni.
    (Ilyen volt pl. anno az első Atari konzol: az emberek meglátták a boltban, kipróbálták és vitték. Nem kellett rábeszélni senkit, hogy mindenáron szüksége van egy tv-re köthető játékra, pedig előtte egyáltalán nem létezett az a termékkategória.)"

    A gyakorlatban már ahhoz is kell marketing, hogy valamiből termék lehessen, és nem, marketing nélkül nem adja el magát a jó termék, a jó bornak is kell a cégér. Nem csak az a marketing, hogy agresszív reklámokkal az arcodba nyomnak valamit, hanem marketing maga a termék kinézete, a csomagolása, hogy ott van a polcon előtted, hogy a haver mondta, hogy jó, és a meggyőződése mögött nem csak színtiszta racionalitás lehet.

    "A kombinált termékeknél jellemzően az a folyamat, hogy ami tegnap még önálló termék volt, az mára feature. Viszont nem egyetlen új, kombinált termékkategória funkciója lesz belőle, hanem általában véve megszűnik, mint termék és különböző más termékekbe integrálódik.
    Pl. zenehallgatás, navigáció nem csak a mobiltelefonokban van, hanem az autók informatikai rendszerében és újabban már okosórákban is, miközben a consumer kategóriás önálló zenelejátszók és gps-ek kvázi kihaltak."

    De, van amikor egyetlen, vagy szinte egyetlen kombinált termékkategória jön létre, esetleg később kerül át máshová egy-egy feature. A hordozható mp3 lejátszók szerepét mondjuk pont hogy 100%-ban átvették a mobiltelefonok (leszámítva azt, hogy még nyilván lehet kapni dedikált eszközt), mert az autó zenerendszere az nem egy zsebben hordozható eszköz.

    Igazából a rádiós magnónál sem pusztán feature lett a rádió vagy a magnó, még ha más eszközök is később megkapták a kettő feature-t vagy azok egyikét, mert önmagában egy kombinált termékként terjedt el.

    És ami lényeges, hogy gyakorlatilag ugyanaz a fajta kombinálás valósult meg a laptopok elterjedésével és dokkolásával, ami telefonok esetében meg nem valósult meg, mert utóbbira mint kiderült nem volt igény, illetve igényt sem sikerült teremteni.

    "Ha tehát olyan termékről álmodunk, ami integrálja a mobilt és a desktopot, ahhoz előbb el kellene jutni arra a szintre, hogy a desktop önálló termékkategóriából feature legyen.
    Amíg ez nem megy, addig az intergrált mobil-desktop továbbra is kompromisszumos rétegtermék marad, mert mindig lesz nála jobb mobil és jobb desktop.

    A helyzet fordított, a kombinálás az, ami kialakítja azt, hogy valamelyik csak egy feature lesz, de ehhez el kell fogadnia a piacnak. Ahogy ez meg is történt laptop dokkolás esetében. És ott nem is történt meg, amit írsz, hiába van jobb desktop mint laptop, attól még sokan használnak laptopot desktopnak is.

    "(A laptop dokkolást nem venném ide, mert azzal ugyanazt az eszközt használod ugyanazokra a feladatokra, csak más ergonómiával.)"

    Az okostelefon is egy számítógép, az architektúra ebből a szempontból lényegtelen különbség, és a laptop potenciális teljesítménye is kisebb, mint a desktop gépeké, szóval valójában de, pontosan ugyanarról van szó, aminek egyik szintjét elfogadta a piac, másikat nem. Nem minden valósul meg, ami elméletileg megvalósulhatna.

    "Ami az iPhone-t illeti: érdemes megnézni az akkori iPhone 1-es teszteket. Szinte kivétel nélkül minden szakújságíró fikázta, hogy a konkurens okostelefonok mennyivel többet tudnak, hogy a fizikai billentyűzet mennyivel hatékonyabb, hogy nincs benne gps, copy-paste, flash támogatás, stb. és hogy az egész érintőképernyős koncepció csak értelmetlen parasztvakítás, hogy azzal adjanak el egy tudásban max. középszerű terméket. (Meg ugye ott van Steve Ballmer hírhedt nyilatkozata.)
    Aztán az átlag user a kezébe vette, megnyomkodta és ezzel indult el a mobil informatika új korszaka. Tehát az iPhone (és általában az érintőképernyős okostelefon) tökre nem a userek programozásával lett népszerű, hanem a userek tették népszerűvé és az programozta át az iparágat."

    Az első és a második iPhone nagyon nagy marketing körítéssel volt beharangozva, már megjelenése előtt rengeteget foglalkoztak vele, és az Apple márkanév is már fel lett építve alá. Ha csak potenciálisan tetszhetett volna a usereknek, de valami noname gyártó próbálja eladni, vagy ismert gyártó de szar marketinggel, akkor valószínűleg nem fut be. Mint írtam a jó bornak is kell a cégér.

    És a marketing része az is pl., hogy hogy néz ki. Hogy mennyire szeretik az emberek a márkát. Hogy mennyire hallasz a termékről.

    Épp az iPhone esetében kizárt, hogy mondjuk az akkori Microsoft ugyanezt el tudta volna adni. Mert egyszerűen akkoriban nagyon béna volt a marketingjük, a céget sem igazán szerették a userek. Az Apple-re eleve azért figyeltek sokan, mert az Apple. A negatív kritika, a haterek gúnyolódása is inkább segített nekik

  • arnyekxxx

    veterán

    válasz #54625216 #235 üzenetére

    És bezony az embereknek adott feladatokra specializált termékekre van szükségük lehetőleg minél kevesebb kompromisszummal.

    Ezért nem lett sikeres eszköz az okostelefon ami mindenre is jó rengeteg kompromisszummal.

  • Szabi®

    addikt

    válasz #54625216 #241 üzenetére

    "Ami az iPhone-t illeti: érdemes megnézni az akkori iPhone 1-es teszteket. Szinte kivétel nélkül minden szakújságíró fikázta, hogy a konkurens okostelefonok mennyivel többet tudnak"

    Hát azért kamerába elég sok gyártó többet tudott. És még a 3gs esetében is ez volt az igaz. A 180 ezer forintos ár mellett csak a kapacitív érintés szólt, más nem nagyon. Sok jó készülék volt akkor is piacon, csak mind másban volt jó. :)

  • ddekany

    veterán

    válasz #54625216 #235 üzenetére

    Nézz körül, pl. politikában. Vajon függ-e az emberek világképe attól, hogy mit sulykol beléjük a média. Attól mert a manipulálás nem jön be mindig, és sok eleve béna próbálkozás van, ez egy igen lényeges tényező. Főleg ami a gerjesztett igényeket illeti... felhasználók általában borzalmasan igénytelenek, minden nyomorékúl van beállítva, stb. mert lesz*rja, lusta rá, vagy fel se fogja tudatosan, vak/süket hozzá. Nem gond, DE emellett neki kell a legújabb akármi, mert... mert... azt biztos jobb, mert azt mondták, és a másiknak is van. Ennyi. Összeesküvés elmélet, mi?

    Embereknek gazdag helyeken mint EU, jelenleg túl sok pénze van, ezért kevésbé fokuszálnak a valós igényeikre... És persze megy a verseny, hogy ki szedi be tőlük a felesleget.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák