Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • velizare

    nagyúr

    válasz Hasaggymeg #276873 üzenetére

    engem inkább az érdekel, hogy a drogos élményeket hol szerezte. ;]

    Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.

  • Lacerta

    aktív tag

    válasz Hasaggymeg #276873 üzenetére

    Nem, eredetileg gépész vagyok, és mindig is érdekelt a tribológia. Is. :D

    Az, hogy miből van a freehub grease az engem is igen érdekelne, mert akkor jól lekoppintanám. :D Vagy jobbat tennék a racsniba. :DDD
    De sajnos csak képen meg videón láttam még, élőben sosem. :N

    A szag az nem mond semmit, a legtöbb tisztességes kenőzsír, még az élelmiszeripariak is, büdös, mint az ördöghányás, csak mindegyik máshogy.

    A színe megint nem jelent semmit, a kenőzsírok alaphelyzetben színtelenek, sárgásak vagy barnásak a sűrítőanyagtól, a felhasznált alapolajtól és az adalékoktól függően plusz általában színezni szokták, hogy jól meg lehessen különböztetni őket, illetve ahogy használódik a zsír, úgy veszíti el a színét, tehát látni hogy mennyire friss. Ez a zsír egyszerűen nincs szinezve, valami színtelen alapolaj van benne, és vagy nincs adalékolva, vagy színtelen adalékokkal.
    Láttam olyan ( nem shimano ) freehub grease-t videón, amire a színe és az állaga alaján erős tippem lenne, hogy eredetileg Mobil Mobilith SHC zsír, persze abból is létezik többféle viszkozitású olajat tartalmazó, szóval nagyon sokkal beljebb ezzel sem lennénk, de legalább le lehetne szűkíteni a merítést úgy 3 típusra.

    Az olajszeparáció többé-kevésbé minden zsírnál előfordul, a "valami olaj" amit látsz, az az a kenőolaj, ami a zsír lelke, a zsírok ~70..96%-át az alapolaj teszi ki. Ez végzi a kenést.
    Menet közben a sűrítőanyag kiengedi az olajat, de csak annyit, amennyi a megfelelő olajfilm kialakulásához kell, aztán mikor megszűnik a mozgás, szépen visszaszívja, hogy ne folyjon el.
    Álló helyzetben minden zsír szivárog egy picit ( jól teszed, hogy összekevered ), olyan ez, mint mikor a nedves szivacsot leteszed, és az aljában összegyűlik a nedvesség, csak itt a tetejére száll fel.

    A vékonyságot látni kéne élőben, videó alapján NLGI1, 1.5 vagy 2 konzisztenciát mondanék. A marha vékony inkább NLGI1, de nagyon erősen függ mind az alkalmazott sűrítőanyagtól, mind az alapolajtól, hogy az egyes, azonos konzisztenciaosztályú zsírok mennyire érződnek vékonynak vagy vastagnak ha mondjuk csavarhúzóval belenyúlsz, kiveszel egy borsónyi adagot, és elkened. Műszaki szempontból a vékonyabb zsír ( NLGI1 ) alkalmasabb a szabadonfutóba, de pl. az én Deore szabadonfutómban azt a neonzöld zsírt találtam, mikor szétszedtem, amit a kerék- és középcsapágyaiba tesz a Shimano, és ami biztosan NLGI2, tehát keményebb, illetve egy gyakorlatilag méz sűrűségű alapolajat tartalmaz.
    Mondjuk az is igaz, hogy éppcsak egy leheletnyi volt a kalapácsok alatt, a szabadonfutó pályán, és a tömítésen, hogy ne teljesen szárazon fussanak. Ha többet tettek volna bele, úgy megfogja, hogy télen nem lehet vele gurulni.

    Így jobban belegondolva, akár azt is elképzelhetőnek tartom, hogy ez a spéci, aranyárban mért csodazsír egy sima petróleumzselé ( vazelin ). :DDD

Új hozzászólás Aktív témák