Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • zsola32

    őstag

    válasz mauimagic #272649 üzenetére

    Egy ilyen ügybe 1x én is belefutottam extreme digitlaon keresztül vettem egy drágább HP laptopot, mely kibontás után furán viselkedett 1ből jelszót kért a WIN10 meg egyebek.
    Egyből levettem hogy valaki kipróbálta a masinát, nem tetszett, visszaküldte, és én voltam az a balfasz aki megvette.

    Mivel a boltvezetőt ismertem, megbuherálták a masinát, hogy müködjön, de azóta onnan nem veszek semmit.

    Szóval értem én valahol azt témát, hogy vegyük meg online, mert ha nem tetszik vissza lehet küldeni, csak utána az ilyen emberek kibabrálnak majd mással... és ugye ők is makulátlan eszközt/terméket szeretnének venni.

    A bringára visszatérve, én akkor írogattam a méretekről, 3 db XS-s Merida bringa van a családban, 158/160/162 cm magasságú személyek hajtják, akkor úgy át lett lapozva a véleményem a témáról.

    Írta valaki nagyon burkoltam a túlzott forumozást, meg a milik/másodpercek hajszolását...
    Szerintem is innen fúj a szél, a Merida egy Budget kerékpár ebben a felszereltségen, az alu váz gondolom rázott mint a 220, a Tiagra olyan amilyen (én 105-tel megyek nem ismerem) és hát ugye a Canyon... itt lebegett a fórumon mint másik alternatíva

    Én is tervezek egy újabb Meridát, a Speeder 400 mellé. alu vázzal "tutti" hogy nem venném meg, a fent említett okok miatt. Marad a karbonos, a Mangóban pont van is a méretemben (M) szép piros :) , remélem újat küldenek laza 8-900 ezer forintért... (mióta rákúrtam a laptoppal megjegyzésbe be is biggyesztem hogy újat szeretnék)

    A bukott összegből kellett volna pattintani DT Swiss kerékszettet bele, mert a gyári Merida kerekek sem valami jók (ugye megvan a személyes tapasztalat. 8 gurul a család alatt), a Maxxis gumikról meg ne is beszéljünk, "elfolyik" az úton... (érdekes ezt az egész családom így látja, pedig ők nem outiznak 35 éve mint én) Na jó ez az upgrade nem jött volna ki az összegből, ez is a Canyon felé vitte volna a mutatót...

    Ha versenyző lennék, nem a Strava-n, akkor biztosan lenne egy személyre szabott vázam, meg hozzá egy gárda aki belövi maxra a bringát, hogy a legtöbb Wattot ki tudjam magamból hozni. Mi akik egy más ligában nyomjuk, sajnos meg kell elégednünk a konfekció mérettel, amit leakasztunk egy boltból... ez van, ez a valóság...

  • Tin

    veterán

    válasz mauimagic #272649 üzenetére

    Ne haragudj, de senki sem vitatkozott azon, hogy volt értékcsökkenés, egyedül a mértéke, sőt még csak nem is a (százalékos) mértéke, hanem a forintális összege volt a vita tárgya. Senki sem vitatja, hogy munka van a bringával az eredeti állapotba hozással, ahogy azt sem, hogy ez nem két fillér. Az más kérdés, hogy nem értem, miért hozol fel EU-s példákat egy magyar kereskedőnél, de mindegy.

    Viszont valamit nem akarsz megérteni: az elektronikus kereskedelemnek vannak kockázatai. Az egyik ilyen a visszaküldés, de ott van még a szállítás során szerzett sérülés, eltűnés, és hasonlók. Alapvetően ez nem olyan, hogy kitolod a bolt ajtaján, és az üzlet lezárult, hanem olyan, hogy a vevő elállási határidejének elérésekor zárul le az üzlet végleg.

    Ha a vevő eláll, az az elektronikus kereskedelem kockázata, éppen úgy, ahogy az is, ha a futár ellopja a terméket, vagy megsérül szállítás közben. Ezt a kockázatot be szokás árazni, magyarul az összes termék árát úgy kell megállapítani, hogy még a szokásos kockázattal együtt is pozitívra jöjjön ki a kereskedő mérlege. Senki sem várja tőle, hogy verje magát veszteségbe, de az sem játszik, hogy ő még a visszaküldött terméken is keres.

    Képzeld, még az Amazonról is kaptam visszaküldött terméket újként. Jó áron volt, akcióban, de nem a visszaküldöttek között, és mivel nem akartam szórakozni vele, egyszerűen megtartottam. Nem trükközés volt, hanem valami hülye nem figyelt oda, mert ők külön értékesítik a visszaküldötteket, és nem, nem -40% áron. De volt már olyan évekkel ezelőtt egy edigitalos rendelésemnél, hogy megjött, láthatóan használt volt, így visszavittem szombat délután a boltba elállással, ahol (nagy nehezen) visszavették, majd szombat este újra volt 1 db raktáron a termékből (igen, az enyém).

    A megoldás a következő: árazza be úgy a kereskedő a bringát, hogy a szokásos (legyen 10%) visszaküldési arány mellett is legyen haszna. Vagy adja meg pontosan, mi minősül kipróbálásnak, és akkor nem lehet vitatkozni. Esetleg jelezze a vevőnek, hogy ő mindenképpen értékcsökkenteni fog (és ennek mértékét) az online visszaküldés esetén, azonban biztosítja a kipróbálást a telephelyen, kontroll mellett, és akkor nem állapít meg értékcsökkenést, ha mégsem jó. Millió lehetőség létezik, de az, hogy a parasztja 25-30%-al indít egy alkuban, az az "elmész a 'csába" kategória nálam. De tudod, ha most abban a boltban van egy elérhető Merida 20% kedvezménnyel megvásárolhatóan, akkor nem szóltam semmit. De kétlem.

Új hozzászólás Aktív témák