Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • sebgutkopf

    őstag

    válasz andrisbandi #228255 üzenetére

    A fémes betét se nyikorog, ha mégis, akkor az rosszul van beállítva, mindenki azt használ a társaságban senkié se nyikorog. Ha frissen vizes, akkor dudál, amíg le nem szárad róla, ami kb 1 komolyabb féktáv.

    Ujjon érezhető nagy fékerő különbség nem lehet (2 vs 4 dugó), mert ha az lenne, akkor adagolhatatlan lenne a fék, azonnal blokkolna a kerék. Ezt a mesésen sok fékerőt a shimi saint tudja legjobban produkálni, annyira sikeresen, ha véletlenül rázkódik egyet az ujjad az első fékkaron, máris bukfenc vagy blokkolő első kerék a jutalom érte. Shimano szponzoros versenyzők ezért XTR fékkarral használják a saint féktesteket, mert az XTR karban nincs benne a szervó.
    A lényeg, hogy a max fékerő, amit a fék tud az szándékosan nem egyenlő a kis fékkarerővel elérhető fékhatással, hogy modulálható legyen. Idővel nőhet az igény a kényelem iránt (könnyű fékkar érzet, sok rásegítés mint az autóknál), ezzel meg egyre jobban fog terjedni az abs, amire most még furcsán nézünk. Egy versenyzőnek ez maga a szentségtörés, míg a gyengébb fizikumú kiránduló vásárlónak meg pont ez teheti elérhetővé és kívánatossá a dolgot.

    Speci nagyon jó vázakat gyárt, miközben az a profit éhség és sz@rrágás, amit a komponenseken elkövetnek a baromi drága gépeiknél ... ez az a filozófia, ami miatt még nem voltam hajlandó tőlük bringát venni. A vázaik (geo, kinematika) viszont tényleg remek mind, ők azok akiktől inkább frame settet érdemes venni komplett bringa helyett.
    Ezzen nem akarom leszólni a levo-dat, ami tényleg jó és az elekromos rendszerek integrálása is példás.

Új hozzászólás Aktív témák