Hirdetés

Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • zsocy

    őstag

    válasz timarendi #187335 üzenetére

    +1 Hasaggymeg szavainak, ilyet akkor éri meg csinálni ha van otthon elfekvőben alkatrész hozzá. Ha mindent újan kell venned akkor nagyon drága lesz. 3x8 sebi outinál tulajdonképpen nincs, így azt a részt is át kellene építened 2x9-10-11 - re, vagy 1x-es rendszerre, tehát hajtókar és kazetta (ezzel lehet hogy kerék is) csere is lesz. A féktestek is mások koskormánynál, azt is tedd a listára.
    A végeredményed pedig valami monstercross bicaj lesz, ami lehet jópofa, de igazából mindig egy kicsit tákolmány érzés lesz, vagy a világ pénzét ráköltöd majd.
    Viszont ha vannak alkatrészek és szeretsz barkácsolni akkor biztos jó móka egy ilyen mod, ami sokáig leköt.

  • tacto

    aktív tag

    válasz timarendi #187335 üzenetére

    Abszolút az előttem szólókhoz csatlakozva, csak elfekvő, vagy bontott, használt cuccok. Meg azért a geót is meg kell nézni, bár ami kecsegtető lehet, hogy ballonosabb külsőt is tud fogadni esetleg.
    (Ezek a régebbi fékváltókarok még kábelrengeteget okozhatnak elől, bár engem nem zavar, én spec. elvagyok vele az egyik bringámon. Ok, az újabb Claris pl. nem).

    [ Szerkesztve ]

  • ZolkoW

    őstag

    válasz timarendi #187335 üzenetére

    Még adalék az előttem szólókhoz:
    -ha jó a mostani bicód hossza egyenes kormánnyal, akkor szinte kizárt, hogy ugyanaz jó legyen koskormánnyal, hasonló (értelmes) stucnihossz esetén. Koskormányhoz olyan ~5 centivel rövidebb vázakat készítenek.
    -nem muszáj a fékváltókar, ha nem zavar, hogy máshova, pl. kormány közepére kell nyúlkálni a váltókarokért. Ez esetben maradhat a legtöbb dolog, a váltókarokat fel kell fogatni valahová, erre vannak nagyon sufni, és kevésbé sufni megoldások, a leszedhető bilincsű váltókarok jobbak ilyen szempontból. Egy sima fékkarpár outira nem drága, eleinte én is így használtam a gravelem, de azért nem nevezném kényelmesnek, ha így kell váltani. (kipróbáltam egysebességesként is, úgy meg... nem kell váltani ;) )
    -bandázs kell (3 ezresért itthon használhatót kapsz, 6-ért már nagyon királyat)
    -kormány szélesség elvileg vállszélességtől függ, mindenesetre 38 centist csak kis méreteknél, leginkább női bicajokon szoktam látni, átlagos az inkább a 40-42.

    Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786

  • Friczy

    senior tag

    válasz timarendi #187335 üzenetére

    Hát, nem egyszerű játék, jól készülj fel. Én annak idején csináltam ilyet, vannak a dolognak buktatói. Először a kérdéseiden, a végén meg még részletezem:

    Kormány: Azt mondják az okosok, a kormány szélessége a válszélességhez van kötve, tehát elsősorban attól függ, hogy mekkora vagy, milyen széles. Az emberek többségének 420, 440 megfelelő, ksiebbeknek 400, a 380 már kifejezetten keskeny. Szerintem bőven elég az alu.
    Stucnit inkább fixet használj.

    Bandázs: mindenképpen kell, a csupasz kormány kemény és csúszik. (na meg a bowdeneket - vagy ha olyan a fékváltókar akkor csak a váltóbowdent - a bandázs alatt kell vezetni) Nem szoktam a márkával foglalkozni, BBB például megfelelt nekem, amire figyelni szoktam, hogy parafát tartalmazzon (izzadtságot elvezeti, akkor is számít, ha kesztyűben tekersz). A mostani bringákon a gyári van, azokban tudtommal nincs, de ezek is jók, tehát ez is inkább egy megszokás volt részemről. De ha ezek elkopnak, olyanra fogom cserélni :).

    Fékváltókar: sajnos ez ilyen, az országúti fékváltókarok drágák, a mostani divat szerint pedig nem nagyon van már tripla hajtómű, így tripla fékváltókar sem. 8-as már egyedül a Claris van a kínálatban, ST-2403 néven keresd, a 03 a tripla baloldalit jelöli. Alternatíva csak a használtpiac.

    Azt nem tudom, hogy az országúti váltó bowdenhúzása kompatibilis-e a trekking/MTB szériával, gondolom, a mostani váltód azokba tartozik (nekem könnyebb volt, mert a fintessz bringámon, amit anno átalakítottam, Sora szett volt, tehát eleve országúti), ennek utána kell nézni. Ha nem, akkor még a váltó cseréje is hozzájöhet, lassan ott tartasz, hogy jobban jársz egy komplett bringával, amin eleve országúti szett van.

    Ami mindenképpen problémás, az a fék. Az országúti fékváltókarok kevesebb bowdent húznak, mint a V-fékekhez valók, gyakorlatilag nem lehet normálisan beállítani, hogy rendesen fékezni is tudj, és ne érjen bele nyugalmi helyzetben a fék a felnibe. Erre elvileg többféle megoldás van, létezik egy ún 'mini-V', aminek már kicsit közelebb van a bowdenhúzás aránya - nem javaslom, még azzal sem az igazi (tapasztalat).

    Cantilever fék kell hozzá, abból sok a gyagyi, ami inkább csak féknek látszó tárgy, az igazán jó az annak megfelelően drága is, felnifékes cyclocross bringákra szokták azokat tenni, én sok próbálkozás után egy Tektro cyclocross féknél kötöttem ki cr-720 ha jól emlékszem. Nem olcsó. Ráadásul a cantifékeknél az is probléma, hogy a vázon is kell egy szem, amire a bowden feltámaszkodik, és a V-fékhez tervezett vázakon ilyen nincs. Erre is léteznek megoldások, a váz kialakításától függően vagy használhatóak, vagy sem, mindenesetre ritkák.
    Láttam (sajnos csak képen) olyan adaptert, ami megoldja a bowdenhúzás problémáját és a meglévő V-fékkel használható az országúti fékvállókar, most találtam egyet: [link] De látható, ez sem olcsó és persze kettő kell belőle.

    Hát, nagyjából ennyi. Szerintem komoly elszántság kell hozzá, én végigjártam, és az eredményt sokáig használtam elégedetten, de tavalyelőtt lecseréltem egy gravelre, az kompromisszumok nélkül tudja ugyanazt, mint ami az én célom volt.

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés