Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Massmurderer

    őstag

    válasz jjeahh #130156 üzenetére

    Kónuszosat rendeltem,nem ipari csapágyasat.Na meg kazettás hátsót.Mivel a mostani racsnis,gözöm sincs ehhez se hogy most megveszem a kereket,meg a fogaskoszorút,és hogy felpakolom a kerékre a fogaskoszorút,kell ott még valami alkatrész.

  • deny330

    aktív tag

    válasz jjeahh #130156 üzenetére

    Nem akarok bele vauzni és győzködni se téged, se senkit, csak mondok egy példát, kíváncsi vagyok mit mondasz rá.

    Haveromnak volt egy CTM Rocker bringája, elől 120-as Suntour XCR telóval, hátul egy Suntour Raidon LO hátsó tag volt, ha jól tudom 190x51mm-es. Elől hátul teljesen el lehetett zárni. Tudom, mert tekertem vele aszfalton, terepen is. Gyárilag valami elég vékonyka WTB külső volt rajta, mintázata is ilyen semmilyen volt, aszfalton könnyű volt vele menni. A lényeg, hogy haver egy kicsit agresszívabbá tette, mert elég túrázós jellegű volt gyárilag a gép. Szélesebb 720-as Truvativ kormány, Hussefelt rövid stucni, Elixír 3-as fékek 180-as tárcsákkal, szegecses XLC pedál, kicsit agresszívabb 2.2-es külső gumik. A lényeg amit mondani akarok, hogy igazából a gyári felszereltséggel tökéletes volt túrázni, akár durvább terepre is elvihetted, a telók sokat dobtak az élményhez és a komfortérzeten. Tekerni sem volt nehéz, elzárva a telókat kiállva tényleg olyan érzés volt, mintha merevvel menne az ember. De a kicserélt alkatrészekkel pedig tényleg úgy éreztem, hogy nah, ez most agresszívabb lejtőzésre is vállalható lenne. Talán az első telót cseréltem volna ki egy kicsit magasabb, talán 130-as RockShoxra, a hátsó még hagyján. Ugratni mondjuk nem mertem volna vele, vagy bevállalni valami méteres letörést, de a hozzászólásaidat és a képeidet nézve, ezt eltudnám képzelni alattad, hiszen neked ilyenekre nem is kellene bicó. Szerintem lefele profitálnál belőle, a komfort érzeteden is dobna szerintem bőven a hátsó tag. A felfeléken pedig kétlem, hogy bármit is veszítenél. Egy jó felfüggesztési rendszerrel és egy faxa hátsó taggal nem hinném, hogy észre vennéd azt, hogy romlott volna a pedálozásod.

    A költségeket tekintve sem hinném, hogy akkora összeg lenne. A hátsó tag nagy szervize 22k volt. A csapágyakat 800ft/db ért vette bele haver, ha valamelyik elkezdett rágni. 8x800= 6400ft egy csapágykészlet bele. Más plusz költség nem igen merülne fel tudtommal, amit ezen cserélnél, azt a mostani bicódon is kell.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz jjeahh #130156 üzenetére

    Természetesen a mindenre jó kerékpár nem létezik, azt hiába is keresnénk és ez nem pénz kérdése, hanem pusztán fizika. Most én itt jelen esetben a mtb-ról beszéltem, ha már belevesszük a hosszabb aszfaltos tekeréseket, meg gyors xc gumikat is, akkor a képlet nyilván változik. Amikor valaki ilyen tág határokon belül mozog, akkor mindenképpen ajánlott 2db kerékpár. Ha viszont ragaszkodunk a mtb-hoz, némi aszfalt nyilván elkerülhetetlen, de mondjuk ha egy mindenes mtb-ot keresünk, akkor ott aligha az XC lesz a legjobb választás. A változatos terepre egy olyan kerékpár a legideálisabb amit jól lehet tekerni, de ugyanakkor kellően jó geometriával és futóművel rendelkezik a nehezebb terepek leküzdéséhez is. Annyira nem bonyolult ez. Egy Trail bicajjal kb mindenhova fel tudsz tekerni ahova az XC-vel, maximum kicsit lassabban, és nagyjából mindenhol le is tudsz vele jönni. Viszont az XC-vel mindenhol nem jössz le. Tehát itt el is dőlt a kérdés. Az megint egy más kérdés, hogy neked személy szerint mire van igényed, szükséged. Ha te eleve nem is akarsz olyan terepen bringázni, ahova egy XC kevés lehet, akkor neked nyilván jó alternatíva az XC. De ettől még nem az XC a legjobb mindenes mtb. :)
    Bármilyen bringát lehet otthon szervizelni, ez csak szerszám kérdése, meg nyilván érdeklődés a szerelés iránt, és sok utánaolvasás, szerelős videó megnézése, illetve gyakorlás.

    Én nem akarlak semmire rábeszélni, de azért egyszer majd tegyél egy próbát egy bringateszten, valami közepes rugóutas fully-val. A topikos találkozó meg jó ötlet, nem lenne rossz összehozni valami nagyobb csapatos tekerést. :)

    trialboj: Szuper jó kis pálya, jó volt nézni.
    Trail bicaj és Trail bicaj között elég nagy különbségek vannak, persze mindegyik lassabb síkon és fölfelé mint egy jó XC, bár attól is függ, hogy milyen a terep. Ha nagyon technikás, akkor a fully jobban mászik mint a merev.

    Igen, egy profi pedelec monti gyakorlatilag eltünteti a kompromisszumokat, és akár a 160-as úttal is lehet komfortos hosszútávon.
    Egyébként ez a 20-30km-es aszfaltozáson fennakadás számomra kissé furcsa. Én számtalanszor mentem úgy bringázni, hogy kb 20km-t tekertem aszfalton odáig ahol találkoztunk a bringás cimborákkal. Majd onnan mentünk a terepre, ott egy kb 50-60km terepezés, sok szinttel, majd az erdőből kiérve ismét egy 20km aszfalt várt rám hazáig. Az aszfaltos tekerések nagyjából síkon voltak, egy két enyhe emelkedőt leszámítva. Az előző bringámon is 2,8-as kerekek voltak, a hátulja még csak nem is volt zárható, az első 20km aszfaltot abszolút kikapcsolt rásegítéssel tettem meg, tehát a 22 kilós bringát tekerve, pusztán saját erőből. Majd a terepen bekapcsoltam, de ott is kikapcsolgattam sík részeken. Majd a terepezés után szintén kikapcsolt rásegítéssel mentem még 10km aszfaltot, és az utolsó 10km-en ismét segítséggel értem haza. Így nagyjából egy 100km-es kört mentem, amihez elég volt az 1db akku. Nyilván ez nem teljesen ugyan az mint végig analóggal, de ugyan ezt számtalanszor végigmentem a pedelec korszakom előtt, analóg trail, enduro bringákkal. Soha nem éreztem azt, hogy akkora kín lenne. Emiatt eszembe nem jutott volna XC-t venni, sokkal többet ért számomra az, hogy a terepen mindenhol el tudtam menni. Persze elfogadom, hogy nem mindenkinek ugyan azok a szempontjai. Viszont 20-30km aszfaltos tekerés még nem indokolja azt, hogy egy Trail helyett XC-t vegyél, szerintem ez nem jó megközelítés.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák