Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Tomi_Sci #113596 üzenetére

    Volt pár dolog, cseréltem kijelzőt, amihez le kellett venni a motort is, figyelni kell, hogy mit hova kötsz, mert ha rosszul kötöd be akkor tönkremegy az egész hóbelebanc. És a motor levétele és felrakása is egy speciális folyamatot igényel, nem mindegy melyik lépést csinálod először, simán el tudod szakítani az elektromos vezetékeket. De ez még az egyszerűbb dolog, ezeket még viszonylag könnyen megoldottam. Az első fogaskerék el volt kopva, és amit először ajánlottak, az nem is volt jó a bringámhoz, mert a Cannondale egy speciális offset-es fogaskereket gyárt, ami nem gyári Bosch. Plusz be kellett szerezni speciális Bosch spider tools szerszámot a fogaskerék levételéhez. De ami már tényleg fejtörést okozott, és elég sok Bosch motoros kerékpárt érint is, az a hajtás felől érkező recsegő hang. Állandóan előjött, szétszedtem mindent, kipucoltam, átzsíroztam összeraktam. Jó is volt, elmentem bringázni egyet, hazafelé jövet már recsegett. De úgy mintha valami teszkó bringával tekernék. Kérdeztem elektromos bringás szervizeket, de ők is csak azt mondták, hogy szét kell szedni, tisztítani bezsírozni mindent, összerakni. Amikor mondtam, hogy már 3 szor szétszedtem emiatt, nem tudtak rá értelmes választ adni. Nem is nagyon szerették volna, hogy emiatt odavigyem, a szerelő hangjából ítélve, fogalma nem volt róla, hogy ő mi mást tudna csinálni mint amit én is megcsináltam.
    Aztán a megoldás közvetlenül a gyárból jött, kiderült, hogy egy ismerősöm az Accell Hunland kft-nél dolgozik, itt gyártják a Bosch pedelec motorokat Tószegen, meg összeszerelést is végeznek, Ghost, Lapierre, Haibike, Baddog stb. Az ottani szerviz főnököt kérdezte meg, és küldött nekem egy speciális Nord Lock alátétet, ami ezt a hibát kiküszöböli, 3 rögzítési pont is van, és mindhárom anya alá tettem egy ilyen alátétet, szerencsére a csavar pont olyan hosszú, hogy még épp befért alá az alátét, és azt az info-t is kaptam, hogy 30Nm-re kell húzni a rögzítő csavarokat. Ezeket megcsináltam, azóta tökéletes minden. De mire idáig eljutottam, már a létező összes bosch pedelec szerelési videót megnéztem. Egyik szerviz sem tudott rá megoldást.

    sanzi89: Értem én, hogy amikor ránéz az ember az adott márka katalógusára, majd rábök egy modellre, akkor szeretné ha az elérhető is lenne. De sajnos ez a fent említett okok miatt nem mindig tud működni. Az a fajta hozzáállás, hogy a gyártók hatalmas készleteket halmaztok fel, hosszútávon csődhöz vezetett. A másik meg az, hogy a külföldi webshop-ok kinyírják a hazai kerékpáros piacot. Elhiheted, hogy ha akkora lenne itthon a vásárlói kedv, akkor sokkal több bringát is rendelnének a boltok. De az elég kellemetlen, amikor rendelsz 30 millióért kerékpárokat és a háromnegyede rajtad marad. Nincs az a bolt Magyarországon aki megengedhetné magának azt a luxust, hogy minden évben berendeli az egész modellpalettát. Talán egyedül a Factory store-ok tudják ezt megcsinálni. Ilyen van a Gepidának és a Meridának. Ha nem ezen márkák érdekelnek, és mindenképp Magyarországon szeretnél vásárolni, akkor azt tudod tenni, hogy már szezon előtt eldöntöd melyik modell kell neked és berendelteted valamelyik bolt-al, akkor időben szólnak a nagykernek, és biztos, hogy lesz neked abból a bringából.

    HEAHEA:Abban igaza van cozmo-nak, ha egy alap villáról lenne szó, azt nem annyira nagy dolog leszervizelni, minden info elérhető, alkatrészeket lehet külföldről rendelni. Ha megvannak a megfelelő szerszámaid, műhelyed, műszaki affinitásod, akkor össze lehet hozni. Viszont a Lefty villa elég speciális eset. Nagyon könnyen tönkre tudod tenni, elég sokféle speciális szerszámot is igényel. Semmiképp sem javasolnám az otthoni próbálkozást, tapasztalat nélkül. A Mali szervizt inkább hagyjuk, na oda se vinném. Szerintem a Dr.Bike-on kívül nem nagyon találsz értelmes műhelyt, ahol ezt minőségben leszervizelik. Csak külföldön, pl Radwelt Michi Knopf.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Tomi_Sci #113596 üzenetére

    Ja meg persze minden vezeték a vázban fut, hátsó fék, hátsó váltó, Bosch kijelző és egyéb elektromos kábelek, Reverb nyeregcső, ehhez darabokra kell szedni a bringát. Mire ezeket végig vezettem, beleőszültem. Most már gyorsabban menne, mert volt időm kitapasztalni, de nem kívánom senkinek.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák