Hirdetés
- Kiderült, mekkora aksi van az iPhone 16-okban
- Telekom mobilszolgáltatások
- Apple A16-ok készülnek a TSMC arizonai gyárában
- Mobil flották
- Milyen okostelefont vegyek?
- Google Pixel topik
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- VoLTE/VoWiFi
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
Hirdetés
-
Kidobja a Slacket a Disney
it Miután több mint 1 TB céges adatot szivárogtattak ki egy hackertámadás után, a Disney úgy döntött, hogy beszünteti a Slack használatát.
-
A gépház modding sötét oldala. (rewrited)
lo RGB? Világítós ventik? LCD kijelző a gépházban?Biztos láttál már ilyet és lehet, hogy használod is de utána néztél,...
-
Megújult a Glorious GMMK klaviatúracsaládja, és már van benne analóg modell is
ph A GMMK 3 többféle méretben, házanyaggal, hagyományos és mágneses switch-ekkel, vezetékkel, illetőleg anélkül egyaránt választható.
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
varsam
őstag
Akit érdekel, kijött az új Canyon Neuron CF, egy mindenes trail bike, és még van is belőle készleten
Toobee esetleg... bár az Izzo szebb
-
varsam
őstag
válasz sebgutkopf #206659 üzenetére
Mi hétvégén a szomszédommal mentünk egy kört, ő XC-vel, én a Stumpy-val. Fent a hegyen találkoztunk egy sporttárssal, aki szintén Stumpy-val volt, és lefelé mutatott egy olyan nyomot, amit még nem ismertem, ismertünk. Na itt volt egy igen nagy katlan, le-fel, le-fel egymás után kétszer. Miután mi ketten átmentünk rajta, a második aljában szegény szomszéd első kereke elcsúszott a vizes leveleken és elnyalt. Kulcsonttörés.
Sajnos sem a bringája, sem a technikája nem volt meg hozzá, még állt is előtte 2 percet és gondolkodott, hogy lejöjjön-e, de jött utánunk, mert együtt voltunk. Nem kellett volna...Eddig én csak térdvédőt használtam, illetve egy Giro Source MIPS-es sisakom van. Most elkezdtem nézni én is a protektor ingeket, illetve lehet beruházok egy levehető állvédős sisakra.
Én nem parkozom, illetve nagyokat vagy duplákat még nem ugrom, de feszegetem a határaim lefelé, viszont szeretek túrázni is. Esetleg linkeket az ingekről amiket használtál tudnál küldneni? Van olyan mindenes enduro felső protektor ing, ami azért szellőzik is és véd is?
-
varsam
őstag
válasz Hasaggymeg #206667 üzenetére
Hát pedig most szegény pont ezt csinálja, ágyban párnák közt... Épp most voltak kontrollon, szerencsére műteni nem kell, eddig úgy néz ki. Pedig nem is szeret, nem is szokott lefelé csapatni, ő inkább felfele nyomja neki. Simán csak le kellett volna gurunlni a turistanyomon mellettünk. Persze utólag okos az ember.
A lényeg, hogy nekem is jobban be kell védenem magam, én eddig csak egyszer bukfenceztem egy szép kis sziklakerten (közelebb jött az egyik fa ) , de szerencsére semmi bajom nem lett, jó lenne ha így is maradna. -
varsam
őstag
válasz sebgutkopf #206717 üzenetére
Azért gondolkodom elsőre levehető állvédősben, mert én nem felvonózom, (Kőszegen nincs), és szeretek menni túrázni is, majd ha már felküzdötte magát az ember, akkor jöhet a lefelé. Átlag 500-700m szinteket megyek egy normál körön, 1-2 órán keresztül végig FF-be lenni meg kicsit sok szerintem. Az állvédő elférhet a táskában, akár a protektoringgel együtt, aztán ha felértem, lehet öltözni. Addig is szusszanok egyet, nézem a tájat és eszek egy csokit.
Ez a 100% elsőre nagyon tetszik, jó hogy mindenhol véd, nem kell pl külön még könyökvédő is. Még az Alpinestars Paragon Lite-ot néztem, igaz ez csak Level 1 (ami nem tudom még mit jelent).
Ebben a 100%-ben ütésre keményedő betét van?
[ Szerkesztve ]
-
varsam
őstag
válasz sebgutkopf #206724 üzenetére
Igen, sokszor én is sisak nélkül megyek felfelé, pláne ha egyedül vagyok és tényleg csak az a cél, hogy egyszerűen felérjek a pályákra. Ha már valakivel vagyok, pl feleségemmel és elmegyünk erre-arra, akkor azért kell a bukó, de oda a FF overkill lenne. Lefele meg külön utakon megyünk legtöbbször. Ő szépen legurul a murván én meg a pályákon.
Tudom, hogy a levehető állvédő miatt nem feltétlen olyan erős egy ilyen bukó, bár azért pl a Bell Super DH már elvileg ilyen, DH jóváhagyott.
Még át kell gondolnom a dolgot.Ebből a 100%-ből minden protektor kivehető pl mosáshoz? Illetve mennyire hajtható/gyűrhető össze, hogy egy kisebb hátizsákba beférjen? Súlya milyen? A méretezése egy normál pólóhoz képest hogy alakul?
[ Szerkesztve ]
-
varsam
őstag
válasz venember83 #207100 üzenetére
Én ezt találtam: Cube sting ws 120 pro titan & mint 2020
-
varsam
őstag
válasz sebgutkopf #206888 üzenetére
Szia
Esetleg tudnál pár képet adni a Tarka pólóról, hogy áll rajtad, illetve ha kiveszed a hátvédőt akkor az mekkora és hogy néz ki? Arra lennék kíváncsi hogy milyen formája van, mennyire széles, meddig ér le deréknál, illetve mennyire perforált.
Most ez illetve a Leatt 3DF Airfit lite vannak képben.
Erről a Tarkárol nem sok infót találni neten, sem youtubeon -
varsam
őstag
válasz sebgutkopf #207279 üzenetére
köszi!
A hátvédő meddig ér le? Pont nem látszik a kontraszt miatt a képen... Leér legalább a nadrágig vagy feljebb végdőzik. Ahogy nézem, viszont elég széles, ami jó.
Illetve a hátvédő is ez a jól perforált, hajlékony, kék, ütésre keményedő anyag mint a vállvédő? Arről küldtél képet a múltkor. [link] -
varsam
őstag
válasz szimpláncsak #207422 üzenetére
Nekem van ilyen dzsekim, most vettem őszre, szerintem tök jó. Egy aláöltöző, hosszú ujjú mez + ez, 5-10 fok közt eddig tökéletesen elég volt. Felfelé még sok is, ott ki kell cipzározni vagy derékra kötni. Jól véd a szél ellen és szellőzik is hátul.
-
varsam
őstag
válasz Hasaggymeg #208004 üzenetére
Így van
Én előtte most tisztára töröltem és vettem szilikon sprayt, amit egy rongyra fújva áttöröltem a bringát, vázat, kerekeket.. azt mondják így utána még könnyebben lejön róla a dzsuva.
Most várom, hogy lecsöpögjön[ Szerkesztve ]
-
varsam
őstag
válasz eddie1978 #208355 üzenetére
Azt, hogy milyen bringa kell, attól függ mire akarod használni. Ma tényleg minden félét IS lehet kapni, XC, downcountry, trail, enduro, DH fully vonalon, de merevnél is különféle geok, rugóutak vannak, felhasználás függően. Ma jelenleg csak a készlet(hiány) illetve a pénztárca szab határt kb, hogy mit veszel.
A szervízt szerintem nem eszik ilyen forrón. Kis szervízt ahogy jeahh kolléga is írja, akár magad is meg tudod csinálni, nálunk (Vas megye) 10k körül van egy amúgy. Ez hátsó tag+első telónál 20k, de a hátsó tagokat nem kell olyan gyakran tudtommal. Ennek gyakorisága függ tőled, mennyit mész és pláne milyen körülmények közt. Ha pl sok a saras, vizes tekerés, akkor kellhet gyakrabban, de száraz körülmények közt, pláne ha tekerés előtt/után a becsúszókat szárazra törlöd egy sima ronggyal, vagy akár tekerés közben is letörlöd a port, akkor sokkal kevesebb mocsok jut be a szimeringekhez, ezzel kitolva a szervizintervallumot.
Nem tudom te mennyit mész, mennél vele, de a kéthavonta szervíz az kb már versenyzői szint szerintem. -
varsam
őstag
válasz motown5l #208363 üzenetére
Ha már megvetted, miért kérdezed? Egy defekt miatt rögtön új gumi? Miért nem foltoztad meg a belsőt, a külsönek jó eséllyel semmi baja...
Amúgy mind a Dissector mind a Minion terep gumik, nem aszfalra valók. Oda drágák, gyorsan kopnak és feleslegesen nagy az ellenállásuk. Kb mint terepjáróval menni a Hungaroringen.
Neked valami sokkal alacsonyabb profilú gumi kell, jó defektvédelemmel.
[link] [link][ Szerkesztve ]
-
varsam
őstag
válasz motown5l #208372 üzenetére
Az ilyen városi gumikhoz kevésbé értek. Amiket linkeltél viszont valamivel jobban, és csak hogy lásd, azok ilyen enduro felhasználásra lettek tervezve: YT videó
De hogy valami konkrétat is mondjak, én valami hasonlókkal indulnék el, ahol alacsony és/vagy sűrű a gumi profilja: [link] [link] [link] [link] [link] [link]
(méretet, keveréket, védelmet nem néztem)[ Szerkesztve ]
-
varsam
őstag
válasz Toobee #208909 üzenetére
Még meg sem kaptad, ki sem probáltad a bringát, ne temesd rögtön az elején.
A specim hátulja nekem is alu, és? Imádom... Biztos van nála könnyebb meg gyorsabb, de még így is én vagyok bőven a szűk keresztmetszet, nem a bringa tudása ami hátráltat.
Legalább nehezebben sérül, mint egy kikőnnyített carbon, amit ha véletlen odaversz egy kőhöz akkor szevasz.
Ha megjön végre ülj rá és menj vele, 1 éve vársz rá lassan...
A rezgéselnyelés a rugózatlan részén pedig már tényleg a marketing netovábbja szerintem. Ott a tag, az majd elviszi a rezgést.Békés karácsonyt mindenkinek amúgy
-
varsam
őstag
válasz MPowerPH #209100 üzenetére
Arra azért figyelj, hogy a Jeffsy nem egy XC! Ezt elvileg azért vetted, hogy durvulj... Szóval csak óvatosan a könnyű gumival, az az egyetlen pont ami összeköt téged a talajjal. Ezzel más tempóval fogsz lemenni egy sziklakerten, meg a kanyarokban.
Én a helyedben elsőnek tapasztalatod gyűjtenék a bringával, gyakorlatilag még alig mentél vele és már a fél bringát lecserélted/tervezed cserélni. Persze jó dolog a súlycsökkentés, meg ha van rá miért ne, de mostmár tekerj is -
varsam
őstag
válasz MPowerPH #209103 üzenetére
Amúgy hasonló cipőben járok én is, kezdenek kopni a gumik és én is nehéznek érzem a bringa hátulját, 1290grammos gumik vannak....
Eliminator Grid Gravity T7/T9 29x2.3
Elől meg vagyok elégedve, sőt ide el tudnék képzelni még szélesebbet is. Elől: Butcher Grid Trail T9 29x2.3 - 975gr
Csak tényleg annyi márka/típus, azon belül méret/anyagösszetétel/védelem van, hogy az ember hamar elveszti a fonalat.
Hátul simán lehetne 3-400grammot fogni még, úgy hogy van védelem is.
Pl egy Dissector 29x2.4 EXO 3C MaxxTerra - 870g
Előre valami DHF, DHRII-ban gondolkozom, legalább 2.5 méretben.
Amúgy youtube-on pl ez a videó szerintem nagy segítség, ha Maxxisról van szó, meg van még ezen a csatornán sok jó gumis okosító.[ Szerkesztve ]
-
varsam
őstag
válasz sebgutkopf #209191 üzenetére
Hátra az Eliminator helyére én is a Dissectort néztem ki, exo vagy exo+ maxxterrát.
Előre nem tudom mi legyen. Igazából a Butcher bejön, semmi bajom nem volt vele, de ha hátul Maxxis lenne, akkor elől is cserélni kellene . -
varsam
őstag
válasz HollyBoni #209228 üzenetére
Ha már Sopronba mentek, gyertek el Kőszegre is! Tucat pálya van, és jóóók Ha jöttök, szólj!
Wexl-en is van egy természetes nyom, illetve a Wu a tetőről (ezt még nem próbáltam, idén szeretném).
Semmeringen is van bike park, érdemes lehet megnézni.
Maribor szintén nincs olyan messze.
Többször olvastam már Ruzomberok-ról is hogy jó.
Pár éve Zell am See környékén bringáztunk feleségemmel, gyönyörű környék. Ott a Kitzsteinhornról van lefelé egy trail (mi felvonóval/gyalog voltunk csak fent), 2500m-ről indul, 1500szintet jössz le 12km egynyomos trail, youtubeon keress videókat, álom...
Nassfelden is voltunk már, ott is van pár természetes pálya, szintén csodás hely.
Pár éve voltunk Schladmingban is, itt is komoly pályarendszer van, DH world cup pályával stb...
Ott van még Leogang is, híres hely.
Meg amúgy egész Ausztria nyáron a bringásokra és kirándulókra van ráállva, szinte mindenhol vannak pályák, nyomok. -
varsam
őstag
válasz sebgutkopf #209311 üzenetére
Ezt jó hogy írod, köszi! Első gumi kapcsán filózom, hogy grip vagy terra. Szerintem is elég lesz a maxxterra, azért nem olcsó gumik ezek, egy szezont nem baj ha kibírnak. Illetve én szeretek túrázni is, plusz mivel idén kezdtem még közel sem tudok úgy menni...
És casingből melyiket ajánlod, mit használsz? Exo, exo+, DD, DH? -
varsam
őstag
válasz MPowerPH #209322 üzenetére
Én is hátra tenném a Dissectort, hátsó keréken szerintem jobban számít hogy kisebb legyen az ellenállása, mivel ott a nagyobb súly, plusz elől legyen jobb tapadás.
Bár 65km-en lesz gondolom vegyesen fel-le, én szokszor megyek úgy hogy keményebbre nyomom fel a gumikat, 2 barra pl és felfelé így sokkal jobb. Aztán amikor megindulok le, akkor nyomás kienged 1.5-1.6 környékére és mehet a móka. Én ilyenkor viszek magammal nyomásmérőt is amivel pontosan be lehet állítani. -
varsam
őstag
válasz TomMusic #209486 üzenetére
Sajnos nem jó a tapered. Azaz létezik olyan headset, amivel át lehet alakítani, és alulra kívülre kerül a csapágy és így már befér egy tapered villa is, ennek esetleg utánanézhetsz. Annyi, hogy itt megemelkedik a bringa eleje kb 1-2 centivel, illetve a középcsapágy is, ami nem biztos hogy annyira jó, váz kérdése.
Nézz sima, egyenes száras telókat. Igaz, a választék sajnos sokkal kisebb... -
varsam
őstag
válasz TomMusic #209529 üzenetére
Szerintem ilyen bringára csak azért nem kell átfűzetni a kereket is, bőven elég merev a gyorszáras is, abból meg még normális áron találsz telót. Majd ha összetelóssal, vagy legalább egy 140et mozgó merev enduroval mész...
[link]
[link]
[link]
[link]
[link]
[link]
[link]
[link]
Képek csalókák lehetnek, többször átütőst mutat, de a leírás és a cím a mérvadó.B opció, bringacsere ahogy írják mások is
[ Szerkesztve ]
-
varsam
őstag
válasz TomMusic #209552 üzenetére
140-170mm rugóúttal rendelkező enduro, trail bringán biztos számít. De ahova egy 100mm mozgású villa elég, oda a gyorszár is szerintem.
Amit most érzel, az jó eséllyel egy előre-hátra mozgó, kotyogó villa, a suntour tényleg nem a merevségéről híres. Próbáld ki, álló helyzetben behúzod a féket és csak mozgasd meg előre-hátra a bringát, érezni fogod mennyi játéka van. Ezen kívül még lehet maga a kormánynak is van játéka vagy a kerékküllőid is lazák, ha szeretsz csapatni, azokra sem árt ráznézni.
Saját tapasztalatból mondom, én szintén 29es alap tudású montin cseréltem a suntour XCT telót egy RS Reconra. Sima 1 1/8 cső, 9mm gyorszár, ami neked is kell. Sokkal merevebb, 28 vs 32mm becsúszó, nem kotyog, kimozogja mind a 10 centit, nem csak 6-7-et. Ég és föld. És én is szeretek lefelé menni.
Én azóta mondjuk váltottam egy 150/140-et mozgó trail bicóra, na ott még nagyobb a lépés, de azt most hagyjuk.[ Szerkesztve ]
-
varsam
őstag
válasz TomMusic #209558 üzenetére
Amúgy igen, ezt játszottam el. 3x9 Deore, négyszöghajtás, alap shimano tárcsafék, alap kerekek. Osztottam szoroztam és a telón kívül a váz miatt nem cseréltem semmit, mert maga a váz nem volt top. Nem érte meg arra fejleszteni. Én mondjuk ebayen lőttem egy új bringából bontott Recont, 35-40eft-ért. 100at lehet nem adnék egy új telóért arra a bringára, résen kell lenni és valami jó használtat behúzni.
Aztán ha később ott vagy anyagilag és van rá igény, akkor jöhet a felsőbb polcos bicó.[ Szerkesztve ]
-
varsam
őstag
válasz TomMusic #209578 üzenetére
Aszfalton lockolva, minden máshol nyitva. Elől szerintem csak ennek van értelme. Különben amikor nekiindulsz le, azt veszed észre hogy ráz mert csukva maradt, menet közben nem tudsz lenyúlni stb.. Olcsóbbat szerintem is.
Nekem az első telón mindent is lehet állítani, fokozotasan, kb 20x30 lehetőség van high speed, low speedre. Egyszer beállítottam és azóta se nyúltam hozzá.
Egyedül a hátsó tagot szoktam zárni hosszú mászásnál, ott 3 opció van, az jó. -
varsam
őstag
válasz sebgutkopf #210137 üzenetére
Grat, csodás vas (műanyag ) Ez mullet jól látom? Egy speckót, súlyt írj róla.
-
varsam
őstag
válasz Toobee #210193 üzenetére
Írtam privátban!
Milyen gumikat teszel fel amúgy az Izzora?
#210194andrisbandi
Nem semmi, csinos, ez is jól néz ki. Kérünk beszámolót!
Végre megindult a topikban az enduro/trail felhasználás, nem mindig csak az a fránya XC meg outi[ Szerkesztve ]
-
varsam
őstag
válasz TomMusic #210232 üzenetére
Tavaly októberben vettem ott a pedálom, minden oké volt velük.
-
varsam
őstag
29mm belső szélességű felnire milyen széles tubeless szalagot érdemes tenni?
Illetve melyik márkát ajánljátok?
Lötyinek a Muc-Off No Puncture Hassle Tubeless Sealant néztem ki[ Szerkesztve ]
-
varsam
őstag
válasz jjeahh #210471 üzenetére
Végül ezt a Joe's tejet rendeltem.
Meg még pár dolgot.... -
varsam
őstag
válasz jjeahh #210490 üzenetére
Most is tubeless megyek, amióta van, azóta nem volt defektem... Igaz, hátul DH casing gumival megyek. Csak ezt még egy szerelő csinálta, nem tudom mit tett bele.
Most sima EXO-s gumikat vettem/rendeltem, majd kiderül ezek hogy bírják.
Hogy szokták amúgy? Régi külső/belső gumit bereszelni a lötyibe, plusz tömítésnek?Végül előre DHR II lesz, EXO Maxxterra, hátul Dissector, szintén EXO Maxxterra, 29x2.4 méret mindkettő.
Illetve jön még egy Bell Super DH bukó, Leatt Body Tee 3DF AirFit Lite protektor ing, Ergon GA2 Fat markolat, kicsit bevásároltam
-
varsam
őstag
Bringaszereléshez milyen fajta zsír ajánlott? Szilikonos, lítiumos vagy milyen? Csapágyak, forgáspontok stb. mindenhez.
-
-
varsam
őstag
Tegnap összeraktam a hátsó kereket, élső tubeless szerelésem volt. Azon kívül, hogy fordítva tettem fel a gumit simán felpattant a helyére egy Aldis műhelypumpával és utána másodjára is amikor megcseréltem a forgásirányt. Ma reggelre 3 tized bart vesztett csak, remélem itt meg is áll.
A Dissector pedig 350grammal kevesebb (1300 vs 950g) mint a Speci Eliminator (ez gravity casing), így kicsit több lötyivel 3100-ról 2800 grammra csökkent a hátsó kerekem súlya. Kíváncsi leszek -
varsam
őstag
válasz bulikavagyok #210654 üzenetére
Mi a baj ezzel? Amúgy melyik lenne a választás Cube oldalról?
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen